Pagina 1 van 1

Beperkt T-Mobile onterecht het mobiel-internet ?

Geplaatst: 20 feb 2014 16:18
door apoloz
Ik heb het idee dat T-Mobile de boel belazerd.
Ik heb een telefoon-abonnement van T-Mobile waarbij ik per maand 1000 mb internet kan verbruiken. Ik snap dat ze de internetsnelheid moeten kunnen afknijpen bij overschrijding. Echter het moment waarop T-Mobile de internetsnelheid afknijpt is veel te vroeg. Mijn telefoon, een Samsung galaxy S3, meet nauwkeurig het aantal verbruikte mb's evenals T-Mobile zelf. op het moment dat mijn telefoon een verbruik van 500 mb meet krijg ik een sms van T-Mobile dat ik nog 100 mb overheb. Als ik daar vervolgens overheen ga, verlaagd T-Mobile de internetsnelheid drastisch.
Het is opmerkelijk dat een moderne telefoon zo'n grote meetafwijking vertoont ten opzichte van T-Mobile's meetwaarden. Ik zet dan ook zeker vraagtekens bij de meettechniek die T-Mobile hanteert aangezien het afknijpen van klanten een grotere internetcapaciteit tot gevolg heeft, in het voordeel van T-Mobile, omdat T-Mobile deze weer kan distributeren over nieuwe klanten.

Re: Beperkt T-Mobile onterecht het mobiel-internet ?

Geplaatst: 20 feb 2014 19:19
door GJvdZ
Het lijkt er eerder op dat er per abuis een foute instelling in jouw profiel bij T-Mobile staat. Als het structureel zou zijn, zouden er veel meer van dit soort klachten moeten zijn.

Re: Beperkt T-Mobile onterecht het mobiel-internet ?

Geplaatst: 20 feb 2014 20:59
door sjohie
apoloz schreef:Ik heb het idee dat T-Mobile de boel belazerd.
Ik heb een telefoon-abonnement van T-Mobile waarbij ik per maand 1000 mb internet kan verbruiken. Ik snap dat ze de internetsnelheid moeten kunnen afknijpen bij overschrijding. Echter het moment waarop T-Mobile de internetsnelheid afknijpt is veel te vroeg. Mijn telefoon, een Samsung galaxy S3, meet nauwkeurig het aantal verbruikte mb's evenals T-Mobile zelf. op het moment dat mijn telefoon een verbruik van 500 mb meet krijg ik een sms van T-Mobile dat ik nog 100 mb overheb. Als ik daar vervolgens overheen ga, verlaagd T-Mobile de internetsnelheid drastisch.
Het is opmerkelijk dat een moderne telefoon zo'n grote meetafwijking vertoont ten opzichte van T-Mobile's meetwaarden. Ik zet dan ook zeker vraagtekens bij de meettechniek die T-Mobile hanteert aangezien het afknijpen van klanten een grotere internetcapaciteit tot gevolg heeft, in het voordeel van T-Mobile, omdat T-Mobile deze weer kan distributeren over nieuwe klanten.
Check eerst even je abonnement over het afronden van de mb's binnen 1 data-sessie zou ik zeggen. Wat jij op je telefoon meet, zijn alle bits bij elkaar opgeteld binnen 1 tijdseenheid, maar T-mobile rond elke individuele sessie af naar boven, en die afronding staat in je contract.

Re: Beperkt T-Mobile onterecht het mobiel-internet ?

Geplaatst: 24 mar 2014 16:34
door ingrid1961
Ik heb vanaf 15 feb. geen mobiel internet. Heb daar bijna wekelijks contact over gehad zonder resultaat. Nu durft de helpdesk te zeggen dat er weer een case aangemaakt is, en dat dat wel 2 weken kan duren. Volgens mij heb ik meer dan genoeg geduld gehad en wil per direct een oplossing of mijn abonnement ontbinden met nummerbehoud. Het blijkt dat als je Youp v/h Hek heet wel snel geholpen kan worden maar als gewone burger niet. Heb mijn klacht al op klachtkompas van de consumentenbond geplaatst. Ik was jaren een zeer tevreden gebruiker van T-Mobile maar dit slaat echt alles hoe zij met klanten omgaan.
Heb inmiddels ook de consumentenbond ingeschakeld en zet het op elk forum. Zo ga je echt niet met je trouwe klanten om.

Re: Beperkt T-Mobile onterecht het mobiel-internet ?

Geplaatst: 24 mar 2014 17:20
door sjohie
ingrid1961 schreef:Ik heb vanaf 15 feb. geen mobiel internet. Heb daar bijna wekelijks contact over gehad zonder resultaat. Nu durft de helpdesk te zeggen dat er weer een case aangemaakt is, en dat dat wel 2 weken kan duren. Volgens mij heb ik meer dan genoeg geduld gehad en wil per direct een oplossing of mijn abonnement ontbinden met nummerbehoud. Het blijkt dat als je Youp v/h Hek heet wel snel geholpen kan worden maar als gewone burger niet. Heb mijn klacht al op klachtkompas van de consumentenbond geplaatst. Ik was jaren een zeer tevreden gebruiker van T-Mobile maar dit slaat echt alles hoe zij met klanten omgaan.
Heb inmiddels ook de consumentenbond ingeschakeld en zet het op elk forum. Zo ga je echt niet met je trouwe klanten om.
Geven ze ook een reden waarom het zo lang moet duren?

Re: Beperkt T-Mobile onterecht het mobiel-internet ?

Geplaatst: 24 mar 2014 17:50
door olaf79
apoloz schreef:Ik heb het idee dat T-Mobile de boel belazerd.
Ik heb een telefoon-abonnement van T-Mobile waarbij ik per maand 1000 mb internet kan verbruiken. Ik snap dat ze de internetsnelheid moeten kunnen afknijpen bij overschrijding. Echter het moment waarop T-Mobile de internetsnelheid afknijpt is veel te vroeg. Mijn telefoon, een Samsung galaxy S3, meet nauwkeurig het aantal verbruikte mb's evenals T-Mobile zelf. op het moment dat mijn telefoon een verbruik van 500 mb meet krijg ik een sms van T-Mobile dat ik nog 100 mb overheb. Als ik daar vervolgens overheen ga, verlaagd T-Mobile de internetsnelheid drastisch.
Het is opmerkelijk dat een moderne telefoon zo'n grote meetafwijking vertoont ten opzichte van T-Mobile's meetwaarden. Ik zet dan ook zeker vraagtekens bij de meettechniek die T-Mobile hanteert aangezien het afknijpen van klanten een grotere internetcapaciteit tot gevolg heeft, in het voordeel van T-Mobile, omdat T-Mobile deze weer kan distributeren over nieuwe klanten.
Het kan ook nog zijn dat er verbruik is dat de telefoon niet meet, bijvoorbeeld overhead dat normaal is in een internet verbinding. Tevens meten sommige apps alleen download en geen upload verbruik. Met alle foto's en filmpjes die gepost worden kan het verschil dan inderdaad oplopen. Sommige apps schermen het gebruik af waardoor die niet meegeteld worden. En dan hebben we natuurlijk nog alle geheime diensten zoals AIVD MIVD NSA die allemaal data doorsturen wat uiteraard ook niet meegeteld wordt.