Ik heb een waterkoker besteld bij bobshop.nl. Na levering in dicht-getapete productverpakking (zonder bescherming) welke uiteraard dus beschadigd was, zag ik dat de waterkoker van Siemens al eerder uitgepakt was en niet professioneel terug ingepakt, met haren, en krassen/strepen van de stekker die tijdens vervoer met de (design-) waterkoker in contact kwam.
Ik wilde gebruik maken van de afkoelperiode van binnen 14 dagen retour.
Via de retour-module op de website van Bobshop kom ik er achter dat ik de waterkoker alleen door DHL mag laten ophalen en dat ik nog even € 50,84 voor deze retour bij moet betalen via IDEAL.
Dit is natuurlijk geen redelijk bedrag voor een retour. Het ruikt naar oplichting.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bobshop
Re: Bobshop
RSVM schreef:Ik heb een waterkoker besteld bij bobshop.nl. Na levering in dicht-getapete productverpakking (zonder bescherming) welke uiteraard dus beschadigd was, zag ik dat de waterkoker van Siemens al eerder uitgepakt was en niet professioneel terug ingepakt, met haren, en krassen/strepen van de stekker die tijdens vervoer met de (design-) waterkoker in contact kwam.
Ik wilde gebruik maken van de afkoelperiode van binnen 14 dagen retour.
Via de retour-module op de website van Bobshop kom ik er achter dat ik de waterkoker alleen door DHL mag laten ophalen en dat ik nog even € 50,84 voor deze retour bij moet betalen via IDEAL.
Dit is natuurlijk geen redelijk bedrag voor een retour. Het ruikt naar oplichting.
Ik kom niet verder bij de retour- module want ik heb geen bestelnummer, dus kan ik niet echt kijken wat er dan staat.
Maar ik lees wel dit, daar staat iets heel anders, als wat je hier verkondigt:
Kosten voor retourneren
De kosten van een retourzending zijn in bijna alle gevallen voor de koper. Slechts wanneer de fout door Bobshop is veroorzaakt zijn de kosten voor het retourneren voor ons.
Voor het retourneren van een product adviseren wij je gebruik te maken van onze retour/servicemodule. Op deze wijze vindt er een snelle afwikkeling plaats van je retouraanvraag.
Na het invullen van de benodigde gegevens, ontvang je per mail een bevestiging van de aanvraag met een ingevuld retourformulier.
Dit ingevulde retourformulier plak je duidelijk zichtbaar op het retourpakket. Een retourpakket kun je inleveren bij een DHL servicepunt.
Wil je dat wij het pakket bij je ophalen? Ook dat kan. Je kunt dit aangeven tijdens het invulproces in de retour/servicemodule.
Retourneren via een DHL servicepunt bij je in de buurt kost € 7,95. Ophalen bij je thuis op zelf gekozen dagdeel kost € 9,95. Je kunt er dan ook voor kiezen om het ‘s avonds te laten ophalen.
Is het apparaat door onze bezorgdienst geleverd dan bedragen de kosten voor het ophalen van het product € 50,-.
De aankoop dient, indien redelijkwijs mogelijk compleet en onbeschadigd te worden teruggestuurd. Eventuele schade aan het product kan worden verrekend op het terug te storten bedrag.
Dit zullen wij altijd binnen een periode van 14 werkdagen doen na ontbinding van de overeenkomst.
-
- Contacteer:
Negeer die retourmodule - en neem contact op met bobshop.
Als het beschadigd/gebruikt is - is het m.i. fout van hen - en mogen ze geen kosten rekenen.
Meld het via mail, met bestelnummer en foto`s erbij - en hou het beleefd.
Kans is groot dat ze het alsnog oplossen voor je.
Als het beschadigd/gebruikt is - is het m.i. fout van hen - en mogen ze geen kosten rekenen.
Meld het via mail, met bestelnummer en foto`s erbij - en hou het beleefd.
Kans is groot dat ze het alsnog oplossen voor je.
Uit de reactie van eleven kan het kennelijk wel zo duur zijn.vogels schreef:Retourneren via een DHL servicepunt bij je in de buurt kost € 7,95. Ophalen bij je thuis op zelf gekozen dagdeel kost € 9,95. Je kunt er dan ook voor kiezen om het ‘s avonds te laten ophalen.
Hoe jij aan 50,- euro komt, is mij een raadsel.
Retourneren via een DHL servicepunt bij je in de buurt kost € 7,95. Ophalen bij je thuis op zelf gekozen dagdeel kost € 9,95. Je kunt er dan ook voor kiezen om het ‘s avonds te laten ophalen.
Is het apparaat door onze bezorgdienst geleverd dan bedragen de kosten voor het ophalen van het product € 50,-.
trail46 schreef:Uit de reactie van eleven kan het kennelijk wel zo duur zijn.vogels schreef:Retourneren via een DHL servicepunt bij je in de buurt kost € 7,95. Ophalen bij je thuis op zelf gekozen dagdeel kost € 9,95. Je kunt er dan ook voor kiezen om het ‘s avonds te laten ophalen.
Hoe jij aan 50,- euro komt, is mij een raadsel.
Mijn reactie was ook, dat deze procedure niet nodig is, dus ook gewoon via DHL in een pakketje kan verzonden worden.
Weet ik ,maar vogels vroeg zich af hoe TS aan die €50.- kwam en dat had jij net keurig blootgelegd.