Pagina 1 van 1

Geen uitkering wegens verkeerd polis

Geplaatst: 22 feb 2014 02:46
door Leeuw10
Dag allen,

Ik zal gelijk ter zake komen.

Mijn huis is midden december in brand gegaan wegens een vandalisme, er is van buiten een brandend voorwerp naar binnen gegooid door het raam.

Mijn huis wordt verhuurd aan een winkel(de begane grond van de huis) bovenverdieping wordt verhuurd aan bewoners.

Ik was zelf niet van op de hoogte dat ik een verkeerde polis had wat mij pas na 1 maand is vermeld.
In die tijd kreeg ik geen aspecten te horen over het feit dat er een verkeerde polis aanwezig was.

Mijn verzekering is in 2006 ingegaan door een tussenpersoon die er niet meer is. Ik heb destijds ook duidelijk aangegeven dat ik het huis zal gaan verhuren, blijkbaar heeft de tussenpersoon dit niet verwerkt in de polis. Mijn huidige tussenpersoon die wist dat ook niet en kwam er samen met mij erachter dat er een verkeerde polis was.

Hoe te achtergekomen is door de brandschade waarbij er ook aangifte werd gedaan bij de politie, daarbij is alles helder gekomen voor de verzekeringsmaatschappij over de verhuring.

Nu is het zo dat er ten eerste tussen de tussenpersoon en de verzekeringsmaatschappij een mail verkeer was ontstaan waarbij ze op een conclusie zijn gekomen om een bedrag van 500,- te uit keren.

500,- is op basis van betaalde premies terug royeren, totale premie minus de kosten die werden gemaakt tijdens de brandschade.

Hierop heb ik zelf een bezwaar brief opgestuurd over dat er in ieder geval geen causaal verband was en dat ik het expliciet had aangegeven dat het zou worden verhuurd aan mijn tussenpersoon destijds.

In tussentijds is er een nieuwe polis aangemaakt door de zelfde verzekering, dit is gelijk na 1 maand gebeurd. Dus dit geeft ook aan dat zij dan ook de risico accepteren wat zij in hun daarvoor opgestuurde mail aangeven het niet te accepteren op basis van de huidige risico.

Ten slotte heb ik een mail ontvangen met de volgende aspecten die door de verzekering is vermeld:
- Risicowijziging is niet meer toepasselijk; Hierbij verwijzen ze naar de artikel in hun(Van Kampen Groep) voorwaarden dat als het binnen 1 maand werd aangegeven dat het een verkeerd polis is dat het alsnog goed kon worden gezet, dat is wat er kortom aangegeven wordt.
- Als er een bewijs kan zijn dat het wel aangegeven werd over de verhuring zou het alsnog worden behandeld. (Hoe moet ik iets bewijzen dat mondeling is gebeurd?)
- Ze willen alsnog de premies terugbetalen wat er vanaf het begin is betaald minus de kosten.


Wat kan ik zelf gaan doen om het op te lossen?

Re: Geen uitkering wegens verkeerd polis

Geplaatst: 22 feb 2014 08:51
door eleven
Wat kan ik zelf gaan doen om het op te lossen?
Laat je adviseren door het "Juridisch Loket " in je woonplaats.
Het eerste gesprek is gratis.