LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anoniem gebeld worden.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
videobuff

Anoniem gebeld worden.

Ongelezen bericht door videobuff »

Ik stoor mij de laatste tijd in hoge mate aan het feit dat ik door bv de ABN-AMRO anoniem gebeld wordt.
In principe neem ik die gesprekken niet meer op maar heel af en toe slipt er eentje tussendoor. zo ook deze keer
Na een klacht mijnerzijds, waarin ik de suggestie doe om een algemeen nummer van de bank mee te sturen, kreeg ik het volgende antwoord:

Voor het uitbellen naar bijvoorbeeld u, bellen er medewerkers vanuit de ABN AMRO vanuit een bepaald telefoontoestel waar zij op dat moment zitten. Want dan niet de bedoeling is dat wanneer u een bepaald nummer ziet (van dit toestel) u dit terug kunt bellen aangezien wij dan niet kunnen garanderen dat wij u te woord kunnen staan.

Dus door onbekend te bellen willen wij eigenlijk streven naar een bereikbaarheid die zo optimaal mogelijk is. En u ook niet een verkeerde impressie te geven (namelijk dat u op dat nummer die medewerk(st)er kan bereiken) .

Een grotere kul bestaat er niet - het is technisch niet al te moeilijk om te zorgen dat er dan een algemeen nummer getoond wordt, zodat je dat kunt koppelen aan de ABN-AMRO. Nu kan iedereen die zijn nummer identificatie uitzet, zich voordoen als ABN-AMRO.
Maar ook ziekenhuizen zijn overgegaan tot het anoniem bellen. BV het ZGT in Hengelo. Daar heb ik niet eens antwoord op mijn vraag gehad om dit te wijzigen. En zo kan ik nog even door gaan.

Ik ben benieuwd naar de reacties van de forum lezers of we , bv via TROS RADAR, een actie kunnen starten om bedrijven te verplichten zich kenbaar te maken bij telefoon gesprekken.

Erik

witte angora

Re: Anoniem gebeld worden.

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat kenbaar maken wie ze zijn kunnen ze doen als je opneemt.

Je probleem wordt pas een probleem als het probleem op jouw manier wordt aangepakt. Stel dat iemand niet thuis is, en ziet dat de ABN heeft gebeld. Wat doe je? Je belt terug. En laat nou niemand weten welke medewerker geprobeerd heeft je te bellen, en al zouden ze er achter komen, dan is de callcenter medewerker met iemand anders in gesprek. Gaat het dus niet worden.

Ik zie gewoon niet goed in waarom je niet op zou kunnen nemen als er een onbekend nummer belt, eerlijk gezegd.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Misschien zijn de mogelijkheden wat betreft nummer-ID bij een servicenummer wel wat beperkter als bij dat van een particulier nummer? Zeker als zo'n callcenter uitbesteed is, en er vanaf dezelfde PBX centrale gebeld wordt namens de diverse klanten van het callcenter?

En ze hebben een goed punt, jij, en met jou nog X miljoen klanten, doen zaken met de ABN-AMRO, niet met 1 specifieke medewerker. Dat bijhouden wordt een janboel, zeker met de openingstijden van een callcenter. Dat zou betekenen dat als jij persoon X op nummer Y gedurende die tijd terug wenst te kunnen bellen, die 60 uur/week moet werken.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bij een beetje call center applicatie kan je het te presenteren A-nummer gewoon instellen.

Gesloten