LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte parkeerbon 59 euro
Onterechte parkeerbon 59 euro
Dag allemaal,
Ik heb vandaag helaas een parkeerboete gekregen, terwijl ik wel had betaald. Dit is weer een voorbeeld waarbij bezeten parkeerwachters onverbiddelijk een boete schrijven in ruil voor “amusement van collega’s” of promotie. Gebrekking geschoolde parkeerwachters schrijven mijns inziens enthousiast boetes uit zonder het hanteren van redelijkheid en billijkheid. De parkeerwachter moet zijn dure werkkleding natuurlijk ergens mee terugverdienen van de gemeente.
Het zit zo:
Ik heb goede manieren geleerd, dus van 9:00 tot 12:45 heb ik betaald via Parkmobile. Ik was op bezoek bij iemand die daar woont, die mij vanaf 12:45 een gereduceerd tarief kon aanbieden door me aan te melden via een gemeentelijk loket. Deze kan men gebruiken tot 16:00 de volgende dag. Toch kreeg ik om 15:00 een boete. Ik stond namelijk net buiten de zone geparkeerd, precies over de grens. Ik heb net opgezocht dat beide zones hetzelfde tarief hanteren, namelijk 50 cent per 18 minuten. De afstand is zelfs zo dichtbij dat ik op een doelwit in de andere zone kan spugen.
Ik ben het spuugzat, want met € 59,- kan ik twee weken boodschappen doen voor een gezin met kinderen. Willens en wetens zou ik die parkeerbon dus niet riskeren. Er zitten echt parkeerwachters tussen die beter dichter kunnen worden, want ze schrijven tegenwoordig nonsens.
Ik heb bewijsstukken van "Parkmobile" en de "aanmelding gemeentelijk loket". Gezien de onredelijkheid van dit optreden besluit ik de parkeerboetes niet te betalen en hiertegen een bezwaarschrift in te dienen bij het college van burgemeester en wethouders. Ik ga dan ook bezwaar maken in de hoop dat de gemeente een richtlijn voor parkeerwachters uitvaardigt. Ik wijs op het feit dat bij het uitschrijven van een parkeerbon toch enige redelijkheid en soepelheid moet worden gehanteerd.', dus kan mijn bezwaar de boete ongedaan maken?
Ik heb vandaag helaas een parkeerboete gekregen, terwijl ik wel had betaald. Dit is weer een voorbeeld waarbij bezeten parkeerwachters onverbiddelijk een boete schrijven in ruil voor “amusement van collega’s” of promotie. Gebrekking geschoolde parkeerwachters schrijven mijns inziens enthousiast boetes uit zonder het hanteren van redelijkheid en billijkheid. De parkeerwachter moet zijn dure werkkleding natuurlijk ergens mee terugverdienen van de gemeente.
Het zit zo:
Ik heb goede manieren geleerd, dus van 9:00 tot 12:45 heb ik betaald via Parkmobile. Ik was op bezoek bij iemand die daar woont, die mij vanaf 12:45 een gereduceerd tarief kon aanbieden door me aan te melden via een gemeentelijk loket. Deze kan men gebruiken tot 16:00 de volgende dag. Toch kreeg ik om 15:00 een boete. Ik stond namelijk net buiten de zone geparkeerd, precies over de grens. Ik heb net opgezocht dat beide zones hetzelfde tarief hanteren, namelijk 50 cent per 18 minuten. De afstand is zelfs zo dichtbij dat ik op een doelwit in de andere zone kan spugen.
Ik ben het spuugzat, want met € 59,- kan ik twee weken boodschappen doen voor een gezin met kinderen. Willens en wetens zou ik die parkeerbon dus niet riskeren. Er zitten echt parkeerwachters tussen die beter dichter kunnen worden, want ze schrijven tegenwoordig nonsens.
Ik heb bewijsstukken van "Parkmobile" en de "aanmelding gemeentelijk loket". Gezien de onredelijkheid van dit optreden besluit ik de parkeerboetes niet te betalen en hiertegen een bezwaarschrift in te dienen bij het college van burgemeester en wethouders. Ik ga dan ook bezwaar maken in de hoop dat de gemeente een richtlijn voor parkeerwachters uitvaardigt. Ik wijs op het feit dat bij het uitschrijven van een parkeerbon toch enige redelijkheid en soepelheid moet worden gehanteerd.', dus kan mijn bezwaar de boete ongedaan maken?
Re: Onterechte parkeerbon 59 euro
Ja moet je doen en laat dan weten wat de uitkomst is.Ik heb bewijsstukken van "Parkmobile" en de "aanmelding gemeentelijk loket". Gezien de onredelijkheid van dit optreden besluit ik de parkeerboetes niet te betalen en hiertegen een bezwaarschrift in te dienen bij het college van burgemeester en wethouders. Ik ga dan ook bezwaar maken in de hoop dat de gemeente een richtlijn voor parkeerwachters uitvaardigt.
Maaar, als ik dat lees, heb je hel slechte kaarten.
Ik stond namelijk net buiten de zone geparkeerd, precies over de grens.
-
U parkeert buiten de zone waar u via het loket mag betalen, u had waarschijnlijk een kaartje of een meter moeten kopen/voeden.ssienn schreef:Dag allemaal,
Het zit zo:
U heeft voor het tijdstip dat u daar staat dus niet betaald.
De boete is dan ook volkomen terecht.
Kleine tip:
Houd uw mening over parkeerwachters in uw bezwaar (dat naar mijn mening geen kans van slagen heeft, er is namelijk nergens bepaald dat parkeerwachters 'redelijkheid en soepelheid' moeten hanteren) voor u.
Al die fijne opmerkingen over parkeerwachters, terwijl zij ook maar hun werk doen, daar maakt u geen vrienden mee en zal uw zaak geen goed doen.
Dus de önterechte" parkeerbon is niet zo onterecht.
Dus ik snap uw redenatie niet. U heeft gewoon in de verkeerde zone geparkeerd. Bezwaar maken op grond van een "onredelijke" parkeerwachter zal geen hout snijden. Immers de beste man heeft u volkomen terecht een parkeerbon gegeven.Ik stond namelijk net buiten de zone geparkeerd, precies over de grens.
Maar de gelden worden op een andere manier geïnd.Ik heb net opgezocht dat beide zones hetzelfde tarief hanteren, namelijk 50 cent per 18 minuten.
Aangezien je blijkbaar (nu) wel weet dat je buiten de grens stond waarbinnen je voordelig mocht parkeren zit er maar 1 ding op: niet klagen maar dragen.
Ga maar bezwaar maken, kansloos.
Buiten de zone geparkeerd is betalen. Simpel.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2014 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd
Bedankt voor je reactie, maar ik ben het niet met u eens. Wacht maar tot u zelf een keer een boete krijgt, als u onbewust verkeerd parkeert. In het echte leven krijgen mensen bij het parkeren geen duidelijke instructies. Men moet het doen met een parkeermeter met een willekeurig (zone)nummer erop en wat dreigende waarschuwingen dat men een boete kan krijgen. U moet inzien dat ik aan de grens van de zone sta geparkeerd, dat ik daar aan omstanders heb gevraagd waar ik het beste kan parkeren. Ik sta niet in de verkeerde stad of een wijk verder geparkeerd, maar echt op een minimale afstand.VioletPrue schreef: U parkeert buiten de zone waar u via het loket mag betalen, u had waarschijnlijk een kaartje of een meter moeten kopen/voeden.
Kleine tip:
Houd uw mening over parkeerwachters in uw bezwaar (dat naar mijn mening geen kans van slagen heeft, er is namelijk nergens bepaald dat parkeerwachters 'redelijkheid en soepelheid' moeten hanteren) voor u.
Al die fijne opmerkingen over parkeerwachters, terwijl zij ook maar hun werk doen, daar maakt u geen vrienden mee en zal uw zaak geen goed doen.
De boete blijf ik onterecht vinden. De parkeerwachters doen misschien wat van hun gevraagd is. Het is immers hun baan, maar een parkeerwachter met een beetje verstand zou kijken naar de persoonlijke omstandigheden in de bewuste situatie. Hij ziet dat er is betaald, hij weet dat hetzelfde parkeertarief van ‘50 cent per 18 minuten’ wordt gehanteerd. Toch besluit hij te denken: “jammer dan, ik ga schrijven”. Dat noemt u terecht? Dan hebben wij toch een ander denkbeeld van rechtvaardigheid.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Voor zover ik weet zijn beide zones in dezelfde gemeente.puma73 schreef:
maar de gelden worden op een andere manier geïnd.
Nee parkeerwachters halen het beste in mij naar bovendhc schreef:
[origineel bericht aangepast]
Ga maar bezwaar maken, kansloos.
Me neerleggen bij een boete? Mooi niet, dat laat ik wel aan jou over als jij een boete krijgt.
Overigens geloof ik nog wel in het maken van bezwaar. Het is zowat je enigste middel voor een burger om onrechtvaardigheid aan te vechten.
Laatst gewijzigd door ssienn op 23 feb 2014 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Anders dan via het gemeentelijk loket, waar degene waar u op bezoek was u had aangemeld.ssienn schreef:Wat moet ik me daarbij voorstellen? Voor zover ik weet zijn beide zones in dezelfde gemeente.puma73 schreef:
Onbewust verkeerd parkeren is geen argument, aangezien u als burger geacht wordt de wet, of in dit geval de APV te kennen. Daarmee zal je een bezwaarschrift niet gaan winnen.ssienn schreef:Bedankt voor je reactie, maar ik ben het niet met u eens. Wacht maar tot u zelf een keer een boete krijgt, als u onbewust verkeerd parkeert. In het echte leven krijgen mensen bij het parkeren geen duidelijke instructies. Men moet het doen met een parkeermeter met een willekeurig (zone)nummer erop en wat dreigende waarschuwingen dat men een boete kan krijgen. U moet inzien dat ik aan de grens van de zone sta geparkeerd, dat ik daar aan omstanders heb gevraagd waar ik het beste kan parkeren. Ik sta niet in de verkeerde stad of een wijk verder geparkeerd, maar echt op een minimale afstand.VioletPrue schreef: U parkeert buiten de zone waar u via het loket mag betalen, u had waarschijnlijk een kaartje of een meter moeten kopen/voeden.
Kleine tip:
De boete blijf ik onterecht vinden. De parkeerwachters doen misschien wat van hun gevraagd is. Het is immers hun baan, maar een parkeerwachter met een beetje verstand zou kijken naar de persoonlijke omstandigheden in de bewuste situatie. Hij ziet dat er is betaald, hij weet dat hetzelfde parkeertarief van ‘50 cent per 18 minuten’ wordt gehanteerd. Toch besluit hij te denken: “jammer dan, ik ga schrijven”. Dat noemt u terecht? Dan hebben wij toch een ander denkbeeld van rechtvaardigheid.
De boete voelt onterecht, en dat sentiment zullen veel mensen kunnen/willen begrijpen, maar dat betekend niet dat het ook zo is. Of je nou 1 parkeervak, 1 straat of een hele postcode buiten het gebied staat maakt niet uit, verkeerd is verkeerd.
puma73 schreef:Anders dan via het gemeentelijk loket, waar degene waar u op bezoek was u had aangemeld.ssienn schreef:Wat moet ik me daarbij voorstellen? Voor zover ik weet zijn beide zones in dezelfde gemeente.puma73 schreef:
Een bewoner binnen de gemeente kan een aantal keren per jaar via de gemeente een dagkaart aanvragen van 1 of 2 euro voor wanneer hij bezoek krijgt. Er is dus wel degelijk betaald.
De gemeente heeft dus wel zijn geld ontvangen. Er zijn natuurlijk naastgelegen zones met totaal verschillende tarieven. Dat zou een hele andere situatie zijn. Dan ben ik ook minder geneigd te klagen.
Een burger wordt inderdaad geacht de wet te kennen. Daar ben ik van op de hoogte. Ik wil niet in discussie gaan, maar wetgeving en regelgeving is aan verandering onderhevig. Binnen de wetgeving wordt ook gewezen op redelijkheid en billijkheid. Simpel voorbeeld is dat bezwaar maken tegen een parkeerbon wel vaker heeft geloond. De rechter verklaart wel vaker dat er onjuist is gehandeld bij handhaving van wet- en regelgeving. Via google zijn voldoende praktijkvoorbeelden te vinden.sjohie schreef: Onbewust verkeerd parkeren is geen argument, aangezien u als burger geacht wordt de wet, of in dit geval de APV te kennen. Daarmee zal je een bezwaarschrift niet gaan winnen.
Dat noem ik dus gemakzuchtig en nonchalant denken, dus voldoende reden om daar tegen in te gaanDe boete voelt onterecht, en dat sentiment zullen veel mensen kunnen/willen begrijpen, maar dat betekend niet dat het ook zo is. Of je nou 1 parkeervak, 1 straat of een hele postcode buiten het gebied staat maakt niet uit, verkeerd is verkeerd.
eleven schreef:Ja moet je doen en laat dan weten wat de uitkomst is.Ik heb bewijsstukken van "Parkmobile" en de "aanmelding gemeentelijk loket". Gezien de onredelijkheid van dit optreden besluit ik de parkeerboetes niet te betalen en hiertegen een bezwaarschrift in te dienen bij het college van burgemeester en wethouders. Ik ga dan ook bezwaar maken in de hoop dat de gemeente een richtlijn voor parkeerwachters uitvaardigt.
Maaar, als ik dat lees, heb je hel slechte kaarten.
Ik stond namelijk net buiten de zone geparkeerd, precies over de grens.
zal ik doen...
Als je bezwaar getoetst worden aan de begrippen 'redelijkheid en billijkheid' geef ik je een kans.
Beetje hoop mag wel toch...Jolijn schreef:Als je bezwaar getoetst worden aan de begrippen 'redelijkheid en billijkheid' geef ik je een kans.
Mij ontgaat de hele context over redelijkheid en billijkheid, TS heeft verkeerd geparkeerd, vervolgens is er voor een verkeerde zone betaald. TS heeft volgens mij geen parkeerwachter gesproken.
De parkeerwachter constateert een overtreding en gaat echt niet nadenken of de auto wel of niet in het juiste vak staat. Links van de grens is geen bekeuring, TS stond rechts van de grens en krijgt wel een bekeuring.
De rede en billijkheid ontgaat mij een beetje als er geen contact is geweest tussen TS en de parkeerwachter.
De parkeerwachter constateert een overtreding en gaat echt niet nadenken of de auto wel of niet in het juiste vak staat. Links van de grens is geen bekeuring, TS stond rechts van de grens en krijgt wel een bekeuring.
De rede en billijkheid ontgaat mij een beetje als er geen contact is geweest tussen TS en de parkeerwachter.
-
U stond al aangemeld bij Parkmobile, via het kenteken of via de raamsticker, als de parkeerwacht langs komt worden deze gegevens ingevoerd in zijn elektronica, deze heeft aangegeven dat u op dat moment niet meer was aangemeld, in het gebied waar dit geldig voor was.
Niet of net over de grens is hier niet van toepassing, u heeft u zichzelf weer afgemeld, en u stond daarna in een verkeerd gebied.
Jammer van u afmelding bij PM.
Dat wordt nu € 59,= + PM kosten, en of het nu gebrekkig geschoolde parkeerwachters zijn, of amusement, of een kledingverhaal, heeft hier totaal niets mee te maken, en siert u niet,
Als u bezwaar aantekent zou ik dit er niet bij vermelden.
Niet of net over de grens is hier niet van toepassing, u heeft u zichzelf weer afgemeld, en u stond daarna in een verkeerd gebied.
Jammer van u afmelding bij PM.
Dat wordt nu € 59,= + PM kosten, en of het nu gebrekkig geschoolde parkeerwachters zijn, of amusement, of een kledingverhaal, heeft hier totaal niets mee te maken, en siert u niet,
Als u bezwaar aantekent zou ik dit er niet bij vermelden.
De redelijkheid en billijkheid zit er voor mij hier in:puma73 schreef:Mij ontgaat de hele context over redelijkheid en billijkheid, TS heeft verkeerd geparkeerd, vervolgens is er voor een verkeerde zone betaald. TS heeft volgens mij geen parkeerwachter gesproken.
k heb goede manieren geleerd, dus van 9:00 tot 12:45 heb ik betaald via Parkmobile. Ik was op bezoek bij iemand die daar woont, die mij vanaf 12:45 een gereduceerd tarief kon aanbieden door me aan te melden via een gemeentelijk loket. Deze kan men gebruiken tot 16:00 de volgende dag. Toch kreeg ik om 15:00 een boete. Ik stond namelijk net buiten de zone geparkeerd, precies over de grens
-
Ik probeer door alles heen te begrijpen waar het om gaat. Je had betaald voor de ene zone, maar je stond abusievelijk in de andere zone? Strikt genomen hebben de parkeerwachters juist gehandeld: je had niet betaald, dus er volgt een boete. Ze kunnen en mogen niet anders.
Of het billijk en redelijk is? Ik denk dat degene die het bezwaarschrift onder ogen krijgt daarover een beslissing moet nemen. Het zou zomaar kunnen dat de boete inderdaad kwijt gescholden wordt, omdat je voor de ene zone betaald had, maar in de andere stond. Het was dus geen onwil om te betalen, maar om een of andere reden was de situatie je niet duidelijk? Als het duidelijk was had je immers het kaartje wel elders gehaald, of je nu bij de ene paal of de andere betaald maakt voor het geld niet uit...
Maar, wat anderen ook al gezegd hebben, het kan voor een groot deel er van af hangen hoe je het brengt. Dus niet teveel over stomme en blonde parkeerwachters, die doen ook maar hun werk, maar gewoon de situatie uitleggen in niet al teveel woorden. En dan maar afwachten wat er gebeurd.
Je hebt overigens best kans dat je eerst zal moeten betalen alvorens het bezwaar ingediend kan worden. Als dat zo is, dan ontkom je daar niet aan, maar als het bezwaar gehonoreerd wordt krijg je het geld weer terug. Succes ermee.
Of het billijk en redelijk is? Ik denk dat degene die het bezwaarschrift onder ogen krijgt daarover een beslissing moet nemen. Het zou zomaar kunnen dat de boete inderdaad kwijt gescholden wordt, omdat je voor de ene zone betaald had, maar in de andere stond. Het was dus geen onwil om te betalen, maar om een of andere reden was de situatie je niet duidelijk? Als het duidelijk was had je immers het kaartje wel elders gehaald, of je nu bij de ene paal of de andere betaald maakt voor het geld niet uit...
Maar, wat anderen ook al gezegd hebben, het kan voor een groot deel er van af hangen hoe je het brengt. Dus niet teveel over stomme en blonde parkeerwachters, die doen ook maar hun werk, maar gewoon de situatie uitleggen in niet al teveel woorden. En dan maar afwachten wat er gebeurd.
Je hebt overigens best kans dat je eerst zal moeten betalen alvorens het bezwaar ingediend kan worden. Als dat zo is, dan ontkom je daar niet aan, maar als het bezwaar gehonoreerd wordt krijg je het geld weer terug. Succes ermee.