LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Driegbrief Superweb
Driegbrief Superweb
Even superweb snel geprobeerd(dec 2003), deze voldeed niet aan mijn verwachting en de snelheid was zeker niet wat ze beloofde. Dit dus netjes afgezegd. Nooit een factuur of enig bericht ontvangen tot heden.
Langs deze weg wordt u aangemaand omdat u onderstaande factu(u)r(en) volgens onze administratie nog niet heeft voldaan. Wij geven u nog één keer de mogelijkheid om de kwestie in de minne te schikken alvorens we overgaan tot gerechtelijke stappen.
De vordering laat zich als volgt specificeren:
Factuur Datum
11/12/2003 8:53:00 PM Tot 12/12/2003 8:53:00 PM (1 dag)????
Product SuperwebSnel € 3.98
Aanmaningskosten € 15.00
Totaal € 18.98
Wij sommeren u voor 25 februari 2004 het boven genoemde bedrag telefonische over te maken op rekening ....... t.n.v. ............ te .........
Vergeet niet u gebruikersnaam (......) te vermelden anders kunnen wij u betaling niet verwerken.
Indien wij voornoemde betaling niet binnen de gestelde termijn ontvangen dan achten wij ons vrij om over te gaan tot het nemen van rechtsmaatregelen.
De hoge kosten hiervan zijn rechtens geheel voor uw rekening.
Onder voorbehoud van alle rechten.
Hierop heb ik ze gebeld, bovenstaande uitgelegd en dat ik nooit en te nimmer enig factuur van superweb heb mogen ontvangen.Tevens wisten ze me te vertellen dat ik nooit had afgezegd, raar heb voldoende bewijs thuis liggen.
Maar goed ik zal worden terug gebeld, dus wordt vervolgd.
Hebben meer mensen deze ervaring met Superweb???
Langs deze weg wordt u aangemaand omdat u onderstaande factu(u)r(en) volgens onze administratie nog niet heeft voldaan. Wij geven u nog één keer de mogelijkheid om de kwestie in de minne te schikken alvorens we overgaan tot gerechtelijke stappen.
De vordering laat zich als volgt specificeren:
Factuur Datum
11/12/2003 8:53:00 PM Tot 12/12/2003 8:53:00 PM (1 dag)????
Product SuperwebSnel € 3.98
Aanmaningskosten € 15.00
Totaal € 18.98
Wij sommeren u voor 25 februari 2004 het boven genoemde bedrag telefonische over te maken op rekening ....... t.n.v. ............ te .........
Vergeet niet u gebruikersnaam (......) te vermelden anders kunnen wij u betaling niet verwerken.
Indien wij voornoemde betaling niet binnen de gestelde termijn ontvangen dan achten wij ons vrij om over te gaan tot het nemen van rechtsmaatregelen.
De hoge kosten hiervan zijn rechtens geheel voor uw rekening.
Onder voorbehoud van alle rechten.
Hierop heb ik ze gebeld, bovenstaande uitgelegd en dat ik nooit en te nimmer enig factuur van superweb heb mogen ontvangen.Tevens wisten ze me te vertellen dat ik nooit had afgezegd, raar heb voldoende bewijs thuis liggen.
Maar goed ik zal worden terug gebeld, dus wordt vervolgd.
Hebben meer mensen deze ervaring met Superweb???
Re: Driegbrief Superweb
Inderdaad, precies hetzelfde is mij nu ook gebeurd. Het is toch van de zotte om op deze manier, zo'n brief te sturen. Ook nooit een factuur gezien. Ik heb een kopie van mijn afzegging klaarliggen. Maar dit kan toch zomaar niet!
En dan ook nog 0,50 ct per minuut vragen voor het 0900 nummer waar je in de wacht wordt gezet. Ik heb na drie minuten maar afgehaakt.
Stelletje ******!
En dan ook nog 0,50 ct per minuut vragen voor het 0900 nummer waar je in de wacht wordt gezet. Ik heb na drie minuten maar afgehaakt.
Stelletje ******!
Heb net contact gehad met Superweb en het blijkt dat de aanmaning ten onrechte verstuurd is. Foutje van de administratie. Blijkt dat ook mensen die zich ooit weleens hebben aangemeld maar uiteindelijk nooit gebruik hebben gemaakt van superweb ook een factuur met aanmaning opgestuurd hebben gekregen. Slordig en ik moet zeggen dat de toonzetting van de brief te schandalig voor woorden is. Ben blij dat ik niet bij superweb aangesloten ben. Desondanks ben ik blij (voorlopig dan wel, want ik hou in mijn achterhoofd rekening met een volgende aanmaning). Heb nu wel de naam van iemand die ik ga gebruiken als ik wederom getracteerd wordt op een nepfactuur.
Moeilijk hoor, het runnen van een onderneming!
Moeilijk hoor, het runnen van een onderneming!
Wij hebben ook een dreigbrief gehad van superweb, we hebben er gebruikt van gemaakt. Maar het beviel niet en het gelijk weer van onze computer gehaald. Wij wisten niet eens dat we er lid van waren, ook nooit een factuur ontvangen. En nu opeens een dreigbrief. Volgens mij zijn het oplichters.
Bianca van Vliet
Bianca van Vliet
Misschien iets voor nader onderzoek? Ik kan me voorstellen dat deze brief verwerkt kan worden in een item rondom internetproviders en incasso-problematiek (zie ook UPC). Ik heb er nu zelf zo'n 6 belminuten à 0,50 eurocent aan besteed...dat is vangen nr. 1. En hoeveel mensen denken dat ze inderdaad moeten betalen en storten geschrokken een bedragje van zo'n 50 euro voor 25 februari. Misschien dat in de uitzending van 23 februari daar even melding van gemaakt moet worden om mensen op te roepen niet te betalen en eerst even te bellen.
Ze zullen wel weer geld nodig hebben.
Ze zullen wel weer geld nodig hebben.
Brief van Superweb over een openstaande rekening.Het is een aanmaning.Daar ik nooit een rekening heb ontvangen (het kan ook niet want ik betaal mijn Gratis abonnement sinds half 2002 via de afrekening van de KPN) .Na 10 minuten telefoneren a €0.50 cent per minut maar opgehangen. Fax gestuurd en gevraagd om een gespecificeerde rekening en meteen maar om de DVD die mij belooft was bij deelneming aan Superweb GRATIS
Voor mij is het al weer 5 jaar geleden dat ik gebruik heb gemaakt van de diensten van Superweb. Toendertijd ook keurig netjes opgezegd
Tot mijn grote verbazing kreeg ik een factuur in de bus over de periode
18-5-2003 t/m 18-5-2004, indezelfde dreigende taal zoals hier al is vermeld.
Waarom zou ik een product (dat toegang verschaft tot het internet) bij hun afnemen als ik gedurende bovenstaande periode via de providers
(zon en wanadoo, adsl) gebruik maakte (en nog ga maken) van het internet ?
Het volgende las ik over de eigenaar van Superweb op het internet:
"Het probleem is dat de "eigenaar" van Superweb niet helemaal koosjer is. Hij wil alleen maar veel en snel geld verdienen, alleen lopen al zijn projecten op niks uit"
Er zijn inmiddels ook al reacties van gedupeerde ex-klanten van superweb (of mensen die nooit klant zijn geweest) geplaatst op de website de consumentenbond.
http://www.consumentenbond.nl/
Tot mijn grote verbazing kreeg ik een factuur in de bus over de periode
18-5-2003 t/m 18-5-2004, indezelfde dreigende taal zoals hier al is vermeld.
Waarom zou ik een product (dat toegang verschaft tot het internet) bij hun afnemen als ik gedurende bovenstaande periode via de providers
(zon en wanadoo, adsl) gebruik maakte (en nog ga maken) van het internet ?
Het volgende las ik over de eigenaar van Superweb op het internet:
"Het probleem is dat de "eigenaar" van Superweb niet helemaal koosjer is. Hij wil alleen maar veel en snel geld verdienen, alleen lopen al zijn projecten op niks uit"
Er zijn inmiddels ook al reacties van gedupeerde ex-klanten van superweb (of mensen die nooit klant zijn geweest) geplaatst op de website de consumentenbond.
http://www.consumentenbond.nl/
Nooit mee in zee gaan .Hebben in het verleden al meerdere projecten gehad.Was het ook niet die provider die mensen liet betalen voor telefooninternet (56K) voor een vast tarief en toen gewoon doodleuk zei ik stop daar mee.Maar terugbetalen dat niet.
Klopt inderdaad .Is al heel lang geleden .Wist niet eens dat ze weer opnieuw waren begonnen.
http://www.dedigitalerevolutie.nl/redir ... t/flat.htm
http://www.dedigitalerevolutie.nl/redir ... t/flat.htm
Bij mij gebeurde precies hetzelfde, maar mijn vader wou geen juridische stappen, dus we hebben toch betaald. Ik had ze ook gebeld en gemaild
En ze geven als smoes dat ik me nooit heb afgemeld, maar toendertijd was het GRATIS??!!!
SUPERWEB sTINKS!
En ze geven als smoes dat ik me nooit heb afgemeld, maar toendertijd was het GRATIS??!!!
SUPERWEB sTINKS!
Ze hebben duidelijk geld nodig. Bij de KvK staat al te lezen dat ze in een faillissement zitten. Op deze manier kunnen ze nog even vangen. Zie deze link:
https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSW ... T=27183096
https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSW ... T=27183096
Het gesprek met Superweb (Dhr. van Beek) vindt u hier: www.klaagbus.nl/mp3/59.php
Mochten er nog vragen/klachten zijn dan kan men direct contact opnemen met Superweb via: [email protected]
Vragen worden binnen 24 uur beantwoord zoals op hun website te lezen is.
Groeten,
Jeroen Otten
Klaagbus.nl
Mochten er nog vragen/klachten zijn dan kan men direct contact opnemen met Superweb via: [email protected]
Vragen worden binnen 24 uur beantwoord zoals op hun website te lezen is.
Groeten,
Jeroen Otten
Klaagbus.nl