LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levering IKEA kivik bank

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Jnoordhoorn
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2014 22:57

Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door Jnoordhoorn »

Op 29 december 2013 hebben we in de IKEA winkel in Haarlem een 3 zits Kivik bank besteld. De bank zou geleverd worden op 13 februari 2014, twee dagen voordat we onze nieuwe woning gingen betrekken. De huidige bank hebben we enkele dagen voor de 13e via Marktplaats verkocht. Op 12 februari, een dag voor de levering, werden we gebeld door de klantenservice van IKEA; de bank was die week pas besteld in de fabriek. En dat terwijl we de bank al in december hadden besteld! Tot overmaat van ramp wordt mijn vriendin schofterig behandeld door de persoon aan de telefoon en afgescheept met een lunchbon. Kwaad als we waren kregen we enkele dagen later wel een nieuwe leveringsdatum: 4 maart. Je kan het al van verre zien aankomen: vandaag weer gebeld door IKEA. De kwaliteit van de bank is kennelijk niet goed en is daarom teruggestuurd naar de fabriek. De nieuwe leverdatum is nu eind april! Te gek voor woorden! En nu maar wachten of we vlak voor deze nieuwe leveringsdatum weer niet worden gebeld met een vervelende boodschap. Als compensatie is ons aangeboden een korting van 50 euro of een tegoedbon van 50 euro. Dat is minder dan 5% compensatie! En meer kregen we er ook niet uit: geen leenbank of een hogere vergoeding. De klant is koning, zolang het maar niet meer is dan 50 euro. Belachelijk!

Wij zijn klaar met IKEA en overwegen zwaar om de gehele order maar te annuleren! Van een bedrijf als IKEA had ik beter verwacht!

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door bokkel »

Wat een onzinverhaal. Bij Ikea kun je je bank gewoon meenemen. En check de site voor de voorraad:
Op voorraad bij IKEA Haarlem: 1
Op voorraad bij IKEA Amsterdam: 3
Op voorraad bij IKEA Utrecht: 1
Je had em allang in huis kunnen hebben dus, stukkie omrijden. Of laten brengen, doen ze ook.
Voor meer plezier kun je ze aanspreken op twitter > @ikeahelpt.. da's de Klachtendinges. Nee, ik werk er niet, heb er veel ervaring mee...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat klopt dat je een bank zelf mee kan nemen als die op voorraad is
maar je kan hem ook thuis laten bezorgen en dat lees ik dus in TS zijn/haar
verhaal

Jnoordhoorn
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2014 22:57

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door Jnoordhoorn »

Dit is geen bank die ze op voorraad hebben. Je moet hem altijd bestellen ivm zelf kiezen van stof. Leertijd is dan normaal 2-3 weken.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door bokkel »

..en ze zijn op voorraad. Bijna altijd. Het verhaal dat de kwaliteit te mager zou zijn.. is geen Ikea-smoes. Daar spuugt ergens in OostEuropa een fabriekje de hele dag Kivik-banken uit. Constante "kwaliteit", da's namelijk typisch Ikea...

De voorraad indicatie haalde ik nèt vers van site. Je verhaaltje klopt niet..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bokkel schreef:..en ze zijn op voorraad. Bijna altijd.
U zegt dus eigenlijk dat TS niet de waarheid schrijft ?
Of wat bedoelt u ?
Jnoordhoorn schreef:Dit is geen bank die ze op voorraad hebben. Je moet hem altijd bestellen ivm zelf kiezen van stof. Leertijd is dan normaal 2-3 weken.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door bokkel »

Chocomelk schreef: Of wat bedoelt u ?
Wat ik eerder schreef:
ik schreef:verhaaltje klopt niet..

Jnoordhoorn
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2014 22:57

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door Jnoordhoorn »

bokkel schreef:..en ze zijn op voorraad. Bijna altijd. Het verhaal dat de kwaliteit te mager zou zijn.. is geen Ikea-smoes. Daar spuugt ergens in OostEuropa een fabriekje de hele dag Kivik-banken uit. Constante "kwaliteit", da's namelijk typisch Ikea...

De voorraad indicatie haalde ik nèt vers van site. Je verhaaltje klopt niet..
De 'KIVIK 3-zitsbank en chaise longue, Tenö lichtgrijs' is alleen te bestellen, niet direct mee te nemen. Het kan dus dat andere banken van de serie op voorraad zijn. Deze kan alleen op bestelling: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... /S09875209

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Jnoordhoorn, je hebt helemaal gelijk dat de bank alleen te bestellen
is bij welke Ikea dan ook in NL.

Overigens is het vrij normaal 4 maanden moeten wachten op een bankstel
als je die ergens anders had gekocht.

Je kan inderdaad overwegen om deze te annuleren maar als je ergens anders
iets gaat bestellen hou dan ook rekening met de levertijd.
Weet dat het ontzettend vervelend is als de bank te laat komt, hebben wij
ook gehad (niet bij Ikea) maar die geleverd was bij bedrijf zat ook een fout in,
tja die hoef ik ook niet te hebben dus hebben toch maar gewacht op de goede.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door bokkel »

kijk aan, mijn welgemeende excuses..

Toch blijf ik het vreemd vinden dat je niet direct door gaat naar het hoofdkantoor. Maar goed..

Jnoordhoorn
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2014 22:57

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door Jnoordhoorn »

Wat bedoel je precies met het hoofdkantoor? De klantenservice en klachtenlijn hebben we reeds gesproken. Denk niet dat we veel verder komen. Zij bieden het bovenstaande aan (minder dan 5% korting) Naar onze mening is dit niet voldoende voor de narigheid die we ondervinden. We moeten nu 3 maanden zonder bank zitten terwijl er origineel werd gezegd dat de levertijd 2-3 weken was. Nu totaal 5 maanden.

Probleem is nu vooral dat als we ergens anders bestellen weer wachttijd hebben en als we afwachten we wellicht ( de kans lijkt me inmiddels groot) nog meer vertraging krijgen en we in een nieuw huis maanden en maanden zonder bank zitten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door bprosman »

geen leenbank
Kringloopwinkel of "gratis af te halen" voor een tijdje ?

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door bokkel »

Jnoordhoorn schreef:W... (minder dan 5% korting) Naar onze mening is dit niet voldoende voor de narigheid die we ondervinden. ..
Tja, en daar blijkt jullie mening dus niet erg realistisch. Overigens kun je voor dat geld nergens een vervangend alternatief vinden. Als je em heel snel nodig had dan had ik ook gewoon even een andere bank gehaald, tis toch maar tijdelijk. En je weet dat er bij Ikea geen leen-dingen zijn. En verder is er geen sprake van inkomstenderving of smartegeld-regeling. Vervelende situatie: ja, maar geen reden om te blijven zeuren en doen alsof je nergens meer kunt zitten en daardoor schade ondervindt. Je hebt ook nog iets als "je eigen verantwoordelijkheid dragen".
Ik had mijn Ikea-klacht ( want ja, ook ik had er 1 ) uiteindelijk kunnen doorspelen naar de hoogste regionen en tadaa: dag later was het volledig opgelost. Wellicht dat ik anders communiceer dan jij?

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door mika21 »

Wat een ramp zeg: ga naar de kringloop, koop een goedkope bank en je zit. Daarna zal je nog meer van je nieuwe bank genieten.
En schofterig behandeld aan de telefoon: ben je zelf rustig gebleven of ben je ook boos/onredelijk geweest? Wees trouwens blij dat je gebeld werd, misschien was je dan nog bozer/onredelijker geweest.
Kan ook schelen.
En het is nu opgelost?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door crazyme »

Chocomelk schreef: Overigens is het vrij normaal 4 maanden moeten wachten op een bankstel
als je die ergens anders had gekocht.
Even wat info updaten :

4 maanden levertijd was 10 jaar terug (of je bestelt iets uit china of italie).

Tegenwoordig kun je banken bestellen met een levertijd van 4 weken. Jij bepaalt de stof, de maat, type armlegger, de pootjes, en alle accessoires die je maar kunt bedenken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door Chocomelk »

crazyme schreef:
Chocomelk schreef: Overigens is het vrij normaal 4 maanden moeten wachten op een bankstel
als je die ergens anders had gekocht.
Even wat info updaten :

4 maanden levertijd was 10 jaar terug (of je bestelt iets uit china of italie).

Tegenwoordig kun je banken bestellen met een levertijd van 4 weken. Jij bepaalt de stof, de maat, type armlegger, de pootjes, en alle accessoires die je maar kunt bedenken.
Ow !
Onze bank hebben we nu 2 jaar en zat 4 maanden levertijd op.
Nee en niet in China of waar dan ook besteld, gewoon hier in NL.

mh73

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door mh73 »

Wij hebben 2 januari jl. een nieuwe bank gekregen en daar zat 9 weken levertijd op. Het zijn 2 weken meer geworden omdat de fabriek de stof die wij wilden even niet op voorraad had. Kan gebeuren.

Jnoordhoorn
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2014 22:57

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door Jnoordhoorn »

mh73 schreef:Wij hebben 2 januari jl. een nieuwe bank gekregen en daar zat 9 weken levertijd op. Het zijn 2 weken meer geworden omdat de fabriek de stof die wij wilden even niet op voorraad had. Kan gebeuren.
Twee weken is te overzien inderdaad. Twee maanden te laat niet. Vooral als je 1 dag voor de levering wordt verteld dat order dezelfde week is geplaatst in de fabriek.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jnoordhoorn schreef:Dit is geen bank die ze op voorraad hebben. Je moet hem altijd bestellen ivm zelf kiezen van stof. Leertijd is dan normaal 2-3 weken.
Onzin. Ik heb er vorig jaar 1 gekocht. De bank zelf is "kaal" en je koopt er een set bekleding bij die je ook nog eens kunt vervangen door wat anders. Zie hier: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59894267/

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Levering IKEA kivik bank

Ongelezen bericht door bokkel »

GJvdZ schreef:
Jnoordhoorn schreef:Dit is geen bank die ze op voorraad hebben. Je moet hem altijd bestellen ivm zelf kiezen van stof. Leertijd is dan normaal 2-3 weken.
Onzin. Ik heb er vorig jaar 1 gekocht. De bank zelf is "kaal" en je koopt er een set bekleding bij die je ook nog eens kunt vervangen door wat anders. Zie hier: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59894267/
Nou GJ.. nu moet ik TS gelijk geven >
Bekijk de voorraadprognose van dit product en de locatie in de winkel>>Alleen op bestelling leverbaar bij IKEA Haarlem

Gesloten