slechte ervaring met BCC
Geplaatst: 28 feb 2014 13:05
De BCC helpt mij niet verder maar ik wil toch mijn ervaring delen en misschien heeft iemand nog een goede tip. ik probeer het in ieder geval zo bekend mogelijk te maken, zodat iemand een 2e keer denkt voordat die iets bij bcc wil kopen.
Mijn verhaal met de bcc, inmiddels ook via facebook contact met bcc maar er gebeurd weinig. Dit is toch geen service?
Eind augustus heb ik een telefoon bij jullie gekocht die helaas al vrij snel gebreken vertoonde. Ik ben terug gegaan naar de winkel en er werd mij gezegd dat het klonk als een software fout en dat een update het zou kunnen verhelpen. Mocht dit niet het geval zijn, dan moet het toestel worden opgestuurd en zou ik het toestel een tijd kwijt zijn.
De update veranderde niets en zelfs een factory reset haalde niets uit.
Terug naar de winkel gegaan, waar ik te horen kreeg dat de reparatie 2-3 weken zou duren en dat het onder garantie gerepareerd zou worden.
Na ruim 3 weken kreeg ik een brief toegestuurd waarin stond dat er val / stootschade was ontdekt en dat deze vervangen diende te worden a 163 euro.
Na tien minuten in de wacht, kreeg ik iemand aan de lijn en vroeg ik of de reparatie ook kon worden uitgevoerd zonder het scherm te vervangen, maar gelijk kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was in verband met productaansprakelijkheid.
Hier geen genoegen mee nemende heb ik consuwijzer gebeld die mij vertelde dat het inderdaad onredelijke was gezien het feit dat het mijn product is, het niet functioneert zoals het moet, dat het scherm geen storende schade is en dat er niet wordt aangetoond dat het scherm de oorzaak is van het probleem.
In de algemene voorwaarden staat dat als het gebrek door mijn toedoen is ontstaan (vallen of stoten), dan moet ik de reparatie zelf betalen. Er staat nergens dat het hele toestel gerepareerd moet worden als ik een product ter reparatie stel.
In de algemene reparatievoorwaarden staat:
“Een reparatie zal op zodanige wijze worden uitgevoerd, dat het apparaat daarna weer volledig voldoet aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften.”
Betekent dit dat de barst in mijn scherm een gevaar is voor mij en/of mijn omgeving?
Door de reparateur wordt alleen geconstateerd dat er een barst in het scherm zit, niet dat dit gevolgen heeft voor de werking van het apparaat. Ook wordt er nergens gezegd dat een gedeeltelijke reparatie niet mogelijk is omdat het vaak voor komt dat het gebarsten scherm niet meer werkt nadat de telefoon uit elkaar is gehaald.
Ik denk dat de barst los staat van de storingen, omdat deze al in het apparaat merkbaar waren voordat die barst er op een gegeven moment in kwam. Als ik bijvoorbeeld de batterij eruit haal en er weer in stop, is 1 van de gebreken opgelost voor een paar uur.
Na een aantal keren bellen en zelf 2 keer naar de winkel te zijn gegaan, ben ik 0 keer terug gebeld (wat mij aan de telefoon en in de winkel beloofd werd). Er wordt op geen manier gezocht naar een andere oplossing o.i.d. Ik blijf horen dat de reparateur het niet deels wil uitvoeren, het scherm niet meer goed zou functioneren (ik had er nooit last van) en dat alles(a €163) of niets zal worden gerepareerd.
Toen ik vroeg of ik de reactie van de reparateur doorgestuurd kon krijgen, kreeg ik te horen dat het mogelijk was en moest ik een contact formulier invullen. Ook hiervan heb ik verder niets gehoord.
Dit hele verhaal is nu 7 weken gaande en daar baal ik nog al van. Omdat jullie op geen manier mij willen helpen krijg ik nu mijn toestel ongerepareerd terug, waar ik zaterdag of vandaag een belletje over had moeten krijgen (is mij in de winkel gezegd), welke ik nog steeds niet ontvangen heb.
Ik vind dit geen “High Service”, zoals jullie zelf beweren te geven.
Mijn verhaal met de bcc, inmiddels ook via facebook contact met bcc maar er gebeurd weinig. Dit is toch geen service?
Eind augustus heb ik een telefoon bij jullie gekocht die helaas al vrij snel gebreken vertoonde. Ik ben terug gegaan naar de winkel en er werd mij gezegd dat het klonk als een software fout en dat een update het zou kunnen verhelpen. Mocht dit niet het geval zijn, dan moet het toestel worden opgestuurd en zou ik het toestel een tijd kwijt zijn.
De update veranderde niets en zelfs een factory reset haalde niets uit.
Terug naar de winkel gegaan, waar ik te horen kreeg dat de reparatie 2-3 weken zou duren en dat het onder garantie gerepareerd zou worden.
Na ruim 3 weken kreeg ik een brief toegestuurd waarin stond dat er val / stootschade was ontdekt en dat deze vervangen diende te worden a 163 euro.
Na tien minuten in de wacht, kreeg ik iemand aan de lijn en vroeg ik of de reparatie ook kon worden uitgevoerd zonder het scherm te vervangen, maar gelijk kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was in verband met productaansprakelijkheid.
Hier geen genoegen mee nemende heb ik consuwijzer gebeld die mij vertelde dat het inderdaad onredelijke was gezien het feit dat het mijn product is, het niet functioneert zoals het moet, dat het scherm geen storende schade is en dat er niet wordt aangetoond dat het scherm de oorzaak is van het probleem.
In de algemene voorwaarden staat dat als het gebrek door mijn toedoen is ontstaan (vallen of stoten), dan moet ik de reparatie zelf betalen. Er staat nergens dat het hele toestel gerepareerd moet worden als ik een product ter reparatie stel.
In de algemene reparatievoorwaarden staat:
“Een reparatie zal op zodanige wijze worden uitgevoerd, dat het apparaat daarna weer volledig voldoet aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften.”
Betekent dit dat de barst in mijn scherm een gevaar is voor mij en/of mijn omgeving?
Door de reparateur wordt alleen geconstateerd dat er een barst in het scherm zit, niet dat dit gevolgen heeft voor de werking van het apparaat. Ook wordt er nergens gezegd dat een gedeeltelijke reparatie niet mogelijk is omdat het vaak voor komt dat het gebarsten scherm niet meer werkt nadat de telefoon uit elkaar is gehaald.
Ik denk dat de barst los staat van de storingen, omdat deze al in het apparaat merkbaar waren voordat die barst er op een gegeven moment in kwam. Als ik bijvoorbeeld de batterij eruit haal en er weer in stop, is 1 van de gebreken opgelost voor een paar uur.
Na een aantal keren bellen en zelf 2 keer naar de winkel te zijn gegaan, ben ik 0 keer terug gebeld (wat mij aan de telefoon en in de winkel beloofd werd). Er wordt op geen manier gezocht naar een andere oplossing o.i.d. Ik blijf horen dat de reparateur het niet deels wil uitvoeren, het scherm niet meer goed zou functioneren (ik had er nooit last van) en dat alles(a €163) of niets zal worden gerepareerd.
Toen ik vroeg of ik de reactie van de reparateur doorgestuurd kon krijgen, kreeg ik te horen dat het mogelijk was en moest ik een contact formulier invullen. Ook hiervan heb ik verder niets gehoord.
Dit hele verhaal is nu 7 weken gaande en daar baal ik nog al van. Omdat jullie op geen manier mij willen helpen krijg ik nu mijn toestel ongerepareerd terug, waar ik zaterdag of vandaag een belletje over had moeten krijgen (is mij in de winkel gezegd), welke ik nog steeds niet ontvangen heb.
Ik vind dit geen “High Service”, zoals jullie zelf beweren te geven.