Hallo,
Ik ga over twee weken verhuizen en samenwonen en wil/moet hierdoor mijn bijstandsuitkering gaan beëindigen.
Dit wil ik aanstaande maandag al gaan doen zodat ik dit niet vergeet in alle hectiek van de verhuizing.
Kan iemand mij vertellen of het na maandag 3 maart dan ook echt beëindigd is en ik niet nog gezeur krijg wanneer ik na 3 maart vaker in mijn nieuwe huis (huis van mijn vriend) te vinden ben om mijn spullen over te brengen en te klussen?
Alvast bedankt voor degene die mij verder kan helpen!
Mvg,
Rutger
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bijstandsuitkering
-
Re: Bijstandsuitkering
Overleg het gewoon met sociale zaken. Zij zijn degenen die uiteindelijk beslissingen nemen op basis van wat je vertelt. Openheid is het beste, en je zult zien dat het je gaat meevallen.
Re: Bijstandsuitkering
Kan iemand mij vertellen of het na maandag 3 maart dan ook echt beëindigd is en ik niet nog gezeur krijg wanneer ik na 3 maart vaker in mijn nieuwe huis (huis van mijn vriend) te vinden ben om mijn spullen over te brengen en te klussen?
Als je weet dat je geen recht meer hebt of geen bijstandsuitkering meer wilt en zelf gewoon vanaf die datum geen uitkering meer wilt, kun je zelf natuurlijk schriftelijk kenbaar maken.
Als je dat per mail doet, heb je een bewijs; helemaal als je om een bevestiging vraagt.
Hetzelfde geldt ook voor een brief.
Een telefoongesprek kun je opnemen en ook hierin kun je om een bevestiging vragen.
Als je weet dat je geen recht meer hebt of geen bijstandsuitkering meer wilt en zelf gewoon vanaf die datum geen uitkering meer wilt, kun je zelf natuurlijk schriftelijk kenbaar maken.
Als je dat per mail doet, heb je een bewijs; helemaal als je om een bevestiging vraagt.
Hetzelfde geldt ook voor een brief.
Een telefoongesprek kun je opnemen en ook hierin kun je om een bevestiging vragen.