Pagina 1 van 1

informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 08:55
door jochen82
In Noord Brabant Limburg en 25 gemeenten in Zuid-Holland. Andere gemeenten vallen onder de schakeltijden van 'Overige provincies' hieronder. Aarlanderveen, Alphen aan den Rijn, Benthuizen, Boskoop, De Kaag, De Zilk, Hazerswoude, Hillegom, Hoogmade, Katwijk, Koudekerk aan den Rijn, Langeraar, Leiden, Leiderdorp, Leimuiden, Lisse, Moerkapelle, Nieuwe Wetering, Nieuwkoop, Nieuwveen, Noorden, Noordwijk, Noordwijkerhout, Oegstgeest, Oud Ade, Oude Wetering, Papenveer, Rijnsaterwoude, Roelofarendsveen, Sassenheim, Ter Aar, Valkenburg, Voorhout, Voorschoten, Warmond, Wassenaar, Woubrugge, Zevenhoven, Zevenhuizen, Zoeterwoude

Gaat het laag tarief in om 21 uur i.p.v. 23 uur, en dit tarief is ook iets hoger dan dit aangegeven word op "TOON"
nu schijnt het dat ik de enige tot nu toe ben die gebeld heeft aangezien de kosten niet kloppen die aangegeven worden.
Hier betalen alle klanten €3,50 voor terwijl de informatie dus niet klopt.


Voorbeeldje
Wij zetten bewust alles aan om 21 uur en hebben dan wel eens piekverbruik van 5000 a 6000 watt
En dit telt hij als hoog tarief dit doen wij gemiddeld ook 5 a 6 dagen per week
snel geteld is gemiddeld een 1573000 watt per jaar.
Hoog tarief is ongeveer €360.64 (€0,21097)
Laag tarief is ongeveer €331.85 (€0,22927)
"TOON" laat dus een € 28.83 te veel zien aan stroom opzich niet veel maar hier betaal je dan €42 per jaar voor om dit te kunnen inzien....

omgekeerde wereld naar mijn idee.



Groet Jochen.

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 08:58
door bprosman
Hoog tarief is ongeveer €360.64 (€0,21097)
Laag tarief is ongeveer €331.85 (€0,22927)
Een verschil van 30 Euro, wat zijn de extra kosten voor een dubbel tarief meter ?

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 09:09
door jochen82
De €30,- is het verschil van de meting dat is dus maar 10 uur per week.

Verder durf ik eigenlijk niet te zeggen wat de kosten hiervan zijn maar weet wel dat in de weekenden en in de nachten ook verbruik is.
Dus dan moet er een aandere calculatie worden gedaan.

En mij gaat het er om de kosten die in rekening gebracht worden
voor iets dat niet klopt.

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 09:37
door witte angora
Ik snap het verhaal niet helemaal. Bedoel je dat de prijs met Kwh niet goed is weergegeven in Toon? Bijvoorbeeld dat er 22 cent staat, terwijl het 23 moet zijn?

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 11:03
door EnergieH
jochen82

Hier een link naar Eneco Software-versie 2.6 voor Toon (januari 2014). :D

Punt 2. gaat over de nieuwe instellingen voor klanten in regio's met afwijkende daluren voor laagtarief.

http://thuis.eneco.nl/~/media/eol/pdf/t ... oon26.ashx

Hier een link naar de Handleiding voor Toon met Software-versie 2.6

http://thuis.eneco.nl/~/media/eol/pdf/t ... on2_6.ashx

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 12:28
door sjohie
Toon laat dan misschien niet helemaal het juiste zien, maar dat is "slechts" een informatietool. Je meter geeft wel het juiste verbruik aan, en je betaald als klant wat er in het contract is afgesproken, niet wat op de display van Toon staat. :wink:

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 12:37
door 16again
sjohie schreef:en je betaald als klant wat er in het contract is afgesproken, niet wat op de display van Toon staat.
Je betaald als klant ook maandelijks zo'n 3 euro, om dat Toon kastje aan de muur te mogen hebben.
Omdat dit informatie tool een betaalde dienst is, dient gewoon correcte informatie weergegeven te worden.

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 12:40
door jochen82
Klopt helemaal
maar je betaald €3,50 voor onder andere juiste berekening.

voorheen had ik Essent en met de verbruiksmaneger klopte het precies.
ik kan ook wel in de meterkast kijken maar ook daar heb ik toon niet voor nodig.
ik heb vrijdag nog contact gehad met Eneco en zij geven toe dat het niet klopt maar dat het komend jaar hier nog geen update voor zou komen, echter moet ik Door betalen omdat ik van live updaten gebruik maak
file nieuws
weer
de app
en zo ook de kosten van verbruik.
Dus betaal 100% maar krijg 75%

Eneco is al vanaf augustus bezig voor een oplossing maar tot op heden nog geen resultaat.

Groet Jochen

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 12:48
door jochen82
EnergieH schreef:jochen82

Hier een link naar Eneco Software versie 2.6 voor Toon (januari 2014). :D

Punt 2. gaat over de nieuwe instellingen voor klanten in regio's met afwijkende daluren voor laagtarief.

http://thuis.eneco.nl/~/media/eol/pdf/t ... oon26.ashx
Heel erg bedankt.
het klopt helemaal!
Alleen jammer dat geen enkele Eneco medewerker mij dit heeft kunnen melden.
nogmaals bedankt hij staat nu goed.

Groet Jochen.

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 12:50
door sjohie
jochen82 schreef:Klopt helemaal
maar je betaald €3,50 voor onder andere juiste berekening.

voorheen had ik Essent en met de verbruiksmaneger klopte het precies.
ik kan ook wel in de meterkast kijken maar ook daar heb ik toon niet voor nodig.
ik heb vrijdag nog contact gehad met Eneco en zij geven toe dat het niet klopt maar dat het komend jaar hier nog geen update voor zou komen, echter moet ik Door betalen omdat ik van live updaten gebruik maak
file nieuws
weer
de app
en zo ook de kosten van verbruik.
Dus betaal 100% maar krijg 75%

Eneco is al vanaf augustus bezig voor een oplossing maar tot op heden nog geen resultaat.

Groet Jochen
Wtf moet je met filenieuws op je thermostaat? :shock:

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 12:53
door EnergieH
Link naar de Handleiding voor Toon met Softwareversie 2.6

http://thuis.eneco.nl/~/media/eol/pdf/t ... on2_6.ashx

Verkeersinformatie bekijken 4.6

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 14:06
door witte angora
sjohie schreef:
jochen82 schreef:Klopt helemaal
maar je betaald €3,50 voor onder andere juiste berekening.

voorheen had ik Essent en met de verbruiksmaneger klopte het precies.
ik kan ook wel in de meterkast kijken maar ook daar heb ik toon niet voor nodig.
ik heb vrijdag nog contact gehad met Eneco en zij geven toe dat het niet klopt maar dat het komend jaar hier nog geen update voor zou komen, echter moet ik Door betalen omdat ik van live updaten gebruik maak
file nieuws
weer
de app
en zo ook de kosten van verbruik.
Dus betaal 100% maar krijg 75%

Eneco is al vanaf augustus bezig voor een oplossing maar tot op heden nog geen resultaat.

Groet Jochen
Wtf moet je met filenieuws op je thermostaat? :shock:
Hetzelfde als op je mobiel kijken wat voor weer het buiten is. :wink:

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 15:26
door 16again
sjohie schreef:Wtf moet je met filenieuws op je thermostaat?
Dan weet de thermostaat dat bewoner later thuis is, en kan de kachel later aangezet worden :D

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 02 mar 2014 16:59
door witte angora
16again schreef:
sjohie schreef:Wtf moet je met filenieuws op je thermostaat?
Dan weet de thermostaat dat bewoner later thuis is, en kan de kachel later aangezet worden :D
Maar dát zal een hoop energie schelen - vergeet het maar. 10-tje per jaar of zo?

Re: informatie "TOON" niet correct

Geplaatst: 03 mar 2014 22:31
door jochen82
witte angora schreef:
16again schreef:
sjohie schreef:Wtf moet je met filenieuws op je thermostaat?
Dan weet de thermostaat dat bewoner later thuis is, en kan de kachel later aangezet worden :D
Maar dát zal een hoop energie schelen - vergeet het maar. 10-tje per jaar of zo?
nee de toon houd geen rekening met file
hij laat het zien net als het weer alleen gebruik ik het nooit (ik denk niemand) echt een overbodige toevoeging.

vandaag weer contact gehad met Eneco en de afdeling van DE kenners van TOON wisten niet van de update 2.6

tja en wat moet je dan zeggen.
ik heb ze gewezen dat Tros Radar Forum mijn oplossing was en dat vonden zij vreemd.

daarna maar snel het gesprek beëindigt aangezien je geen mm verder komt daar.


nogmaals bedankt Radar leden!!!


groet Jochen