Hoi,
wij hebben in mei 2010 een nieuwe chevrolet spark 1.2 aangeschaft.
Nu kregen we vorige week een probleem, de auto ging sputteren en inhouden en het motor management lampje ging aan.
Wij naar de garage en er bleek na een aantal dingen uit gesloten te hebben dat het de injector was die kapot was.
De dealer heeft met chevrolet nederland gesproken maar de coulance regeling is afgewezen.
Wij zitten dus nu met een rekening van ruim 300 euro.
Nu is mijn vraag wat mijn rechten/plichten zijn
De auto is dus 9 maanden uit de garantie en er staat 51000 km op de teller.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet,
mvg
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] chevrolet spark injector
Re: chevrolet spark injector
Er kunnen nu eenmaal dingen defect raken aan een gecompliceerde machine als een auto is. Zeker na 4 jaar gebruik.Rjmtaz schreef:Hoi,
wij hebben in mei 2010 een nieuwe chevrolet spark 1.2 aangeschaft.
Nu kregen we vorige week een probleem, de auto ging sputteren en inhouden en het motor management lampje ging aan.
Wij naar de garage en er bleek na een aantal dingen uit gesloten te hebben dat het de injector was die kapot was.
De dealer heeft met chevrolet nederland gesproken maar de coulance regeling is afgewezen.
Wij zitten dus nu met een rekening van ruim 300 euro.
Nu is mijn vraag wat mijn rechten/plichten zijn
De auto is dus 9 maanden uit de garantie en er staat 51000 km op de teller.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet,
mvg
Uw rechten en plichten zijn volgens mij per ommegaande de factuur van de garagehouder betalen.
Tja injectors kunnen nu eenmaal de geest geven, en 300 euro valt toch best mee?Het tanken van de allergoedkoopste brandstof van die onbemande stations helpt overigens ook niet mee.
Counlance is precies dat wat het woord betekend, een geste, een gebaar. Dat ze er voor kiezen om dat niet te doen, om wat voor reden dan ook, is aan hen. Los daarvan valt er iets te zeggen over het feit dat je bij een koop recht hebt op een "deugdelijk product", echter, een kapotte injector na ~4 jaar valt wat in een grijs gebied. Na die tijd zijn er diverse redenen waardoor een injector kapot kan gaan, waaronder zoals al genoemd, tanken van goedkope (inferieure) brandstof. Kan jij hard maken, dus met onweerlegbaar bewijs, dat het niet aan jou of je handelen ligt, dan zou je je oor eens te luisteren kunnen leggen bij een rechtsbijstandsverzekering. Heb je die niet, dan is er het juridisch loket. Een eerste telefonisch consult is gratis, en zou eea duidelijk moeten maken.
-
Niet na 51.000 km al, dat is best beroerd eerlijk gezegd, maar met dat moderne spul is de kwaliteit vaak twijfelachtig door zo goedkoop mogelijke productie.kokka schreef:Tja injectors kunnen nu eenmaal de geest geven, en 300 euro valt toch best mee?Het tanken van de allergoedkoopste brandstof van die onbemande stations helpt overigens ook niet mee.
" Goedkope '' benzine van witte pompen voldoet ook aan de minimale gestelde fabrikant eisen, dus het zou niet mogen uitmaken voor de injectoren.