SNS wil punt zetten achter woekerpolissen
Geplaatst: 03 mar 2014 13:07
Verfrissend: Eindelijk een verzekeraar die toegeeft dat de administratiekosten te hoog waren.
Bron: Nu.nl - 13 feb 2014.
SNS Reaal wil dit jaar een punt zetten achter het woekerpolisdossier. Dat zei SNS-topman Gerard van Olphen donderdag.
De bank en verzekeraar verwacht dat hiervoor in totaal 400 miljoen euro nodig is om in totaal 765.00 gedupeerde klanten te compenseren.
Woekerpolissen zijn beleggingsproducten die veel minder hebben opgebracht dan van tevoren werd voorgespiegeld door hoge administratiekosten.
"Onze klanten worden gecompenseerd voor de te hoge administratiekosten van het product, voor lage beleggingsopbrengsten kan ik geen geld terugstorten", zegt Van Olphen.
SNS Reaal heeft vijftigduizend klanten met een woekerpolis die extra aandacht krijgen, bij hun is de inleg hoger dan de opbrengsten. Met deze zogenaamde kwetsbare groep wordt actief contact gezocht om tot een oplossing te komen. "Een grote inspanning", zegt financieel topman van SNS Reaal Maurice Oostendorp.
Door: NU.nl/Edo van der Goot
Bron: Nu.nl - 13 feb 2014.
SNS Reaal wil dit jaar een punt zetten achter het woekerpolisdossier. Dat zei SNS-topman Gerard van Olphen donderdag.
De bank en verzekeraar verwacht dat hiervoor in totaal 400 miljoen euro nodig is om in totaal 765.00 gedupeerde klanten te compenseren.
Woekerpolissen zijn beleggingsproducten die veel minder hebben opgebracht dan van tevoren werd voorgespiegeld door hoge administratiekosten.
"Onze klanten worden gecompenseerd voor de te hoge administratiekosten van het product, voor lage beleggingsopbrengsten kan ik geen geld terugstorten", zegt Van Olphen.
SNS Reaal heeft vijftigduizend klanten met een woekerpolis die extra aandacht krijgen, bij hun is de inleg hoger dan de opbrengsten. Met deze zogenaamde kwetsbare groep wordt actief contact gezocht om tot een oplossing te komen. "Een grote inspanning", zegt financieel topman van SNS Reaal Maurice Oostendorp.
Door: NU.nl/Edo van der Goot