LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge gasrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sassie

hoge gasrekening

Ongelezen bericht door sassie »

Hallo miin naam is Saskia, ik ben sinds oktober 2003 bezig om te kunnen achterhalen waarom ik zoveel moet bijbetalen aan de gasrekening.
Wij zijn op 23 november verhuisd naar een huurwoning, we hebben toen doorgegeven dat we er met viet personen gingen wonen.
We hebben in 1998 een huis gehad wat iets meer kubs-inhoud had als dit huis, maar het stond hetzelfde gesitueerd als dit huis, ook een twee-onder-een-kap . Aleen het bouwjaar is anders.
We moesten in 10 maanden tijd bijna 1000,- euro bijbetalen waarvan de 10 maanden er ong. vijf maanden de zomer tussen in zat. :x Inmiddels is de installateur bij ons geweest en heeft niets kunnen ontdekken.
De leiding en de ketel hebben ze op druk gehad maar er is niks aan de hand, zeggen ze. Nu hebben ze afgelopen maandag er een nieuwe thermostaatklok opgezet, dus nu is het afwachten wat het verbruik nu is.

..enerCHI..

Re: hoge gasrekening

Ongelezen bericht door ..enerCHI.. »

Hallo Saskia,

Je praat over 1998, de prijzen zijn wel gestegen in de loop der jaren.Verder zit er niet een behoorlijk verschil in isolatie en warmtebesparing tussen beide woningen. Deze 2 oorzaken kunnen een behoorlijke verhoging in verbruik rechtvaardigen. Is dit niet het geval kan je, als je er zelf al niet aan gedacht hebt het volgende doen:

Heb je de meterstand vanaf de dag van de overname? Zo ja heb je dit doorgegeven aan je energieleverancier? En anders moet de eindafrekening van de vorige huurder een stand op leveren. Zijn of haar eindstand is dan jullie beginstand. Met deze stand kan je jouw verbruik berekenen en kijken of hier hier geen fout is gemaakt.

Als je denkt dat de gasmeter niet goed werkt kan je de gasmeter later IJken (Let op: hier kunnen kosten aan verbonden zijn).

Mischien dat ik je hiermee wat geholpen heb succes..

Gesloten