Pagina 1 van 1

Klacht KNMV verzekering

Geplaatst: 05 mar 2014 10:29
door fam groeneveld
Ik heb mijn motor, auto en huis verzekerd bij de KNMV sinds oktober 2013. De korting die ik met de motor heb opgebouwd, zou ik ook op de auto krijgen. Ik dacht lekker makkelijk alles bij een verzekeraar onder te brengen. Mijn oude motor staat nog verzekerd bij Delta Lloyd, omdat die steeds stilzwijgend word verlengd. De intentie was om die zodra het jaar om was ook over te schrijven. Na een aantal weken kreeg ik een mail waarin stond dat de verzekering was geaccepteerd, ik ging ervan uit dat alles goed was.
2 weken terug kreeg ik een mail waarin stond dat er een dat er een nieuw bericht in de digitale polis map was. Ik heb ingelogd in de polis map (wat ik alleen doe na een melding) en er stond in dat de schadevrije jaren die ik heb opgegeven niet kloppen, dus dat de auto en motor verzekering gewijzigd zijn. Per maand moet ik nu veel meer betalen en ook nog een rekening van ongeveer 200 euro over de afgelopen maanden.
Inmiddels is de oude verzekering opgezegd, maar daar is natuurlijk een opzegtermijn van een maand dus die is pas per 1 april beëindigt.
Mijn probleem is dat ik nu een rekening krijg die ook nog eens automatisch afgeschreven word terwijl het voor mij niet duidelijk was dat de oude motor eerst ook bij de KNMV verzekerd moest zijn voor de schade vrije jaren. Ik dacht dat het online in een database op te zoeken was voor alle verzekeringen. Wij gingen ervan uit dat de goedkeuring dus ook een goedkeuring was voor de schade vrije jaren. Wat ik ook erg raar vind is dat ik pas na een paar maanden een bericht krijg over dat de schade vrije jaren niet kloppen, en dat dit niet na de eerste poging om de schade vrije jaren te checken nagevraagd is aan mij.
Ik heb hier gelijk over gebeld en werd niet erg vriendelijk te word gestaan. Mijn vrouw heeft toen ook nog gebeld, maar er kon niets gedaan worden voor ons. Op de motorbeurs hebben we een medewerkster aangesproken. Die gaf aan dat het voor beide partijen een vervelende situatie is maar dat er wellicht iets aan te doen is. Ze adviseerde mij om na het weekend weer te bellen. Na het weekend heb ik weer gebeld met KNMV verzekeringen, en weer werd gezegd dat ze voor ons niets konden betekenen, en dat ze het erg druk hebben dat het daardoor zo lang heeft geduurd. Ik heb gevraagd om een leidinggevende aan de telefoon te krijgen of in elk geval een telefoonnummer van een persoon die wat meer kon maar dat wilde de mevrouw niet geven. Ze adviseerde me een mailtje te sturen. Dat mailtje heb ik gelijk verzonden, en erin heb ik duidelijk gezet waar mijn klacht om ging, en als hun eerder met mij gecommuniceerd hadden, ik nu niet ineens zo'n hoge rekening had (ik heb geen kennis van het verzekeringswereldje). Tot op heden heb ik nog niets terug gehoord van mijn mail, die op 25-2-2014 verzonden is.
Ik vind de KNMV erg klantonvriendelijk, heeft er misschien nog iemand zo'n ervaring met de KNMV?

Re: Klacht KNMV verzekering

Geplaatst: 05 mar 2014 12:27
door Lisare
Gaan we weer. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten door alles zelf te doen en als het misgaat ligt het aan iedereen behalve aan jezelf.

Volkomen normale gang van zaken vanuit de verzekeraar.

Een assurantietussenpersoon had je kunnen begeleiden en dan was eea niet fout gegaan maar ja, dat scheelt misschien wel een hele euro per maand dus lekker zelf doen.

Kortom, niet zeuren nu en gewoon oplossen. Dat kun je dan toch ook gewoon zelf?

Re: Klacht KNMV verzekering

Geplaatst: 05 mar 2014 13:31
door fam groeneveld
Ik geef toe dat ik blijkbaar niet wist hoe het zat met de schadevrije jaren en het meenemen naar een andere verzekeraar. Mijn probleem is dat de verzekering pas eind februari een mailtje stuurde dat mijn gegevens niet klopten (terwijl ik de schade vrije jaren echt heb opgebouwd bij een andere verzekeraar) terwijl ze dit blijkbaar al in oktober geconstateerd hadden. Als hun eerder gereageerd hadden had ik eerder actie kunnen ondernemen en de schadevrije jaren op papier kunnen laten zetten. Nu heb ik dat ook kunnen doen, maar de verzekering wil het niet met terug werkende kracht invoeren.
De tussenpersoon die we hadden was vaak niet goed bereikbaar, en we wilden alles bij een verzekeraar onderbrengen, vandaar deze keuze.

Re: Klacht KNMV verzekering

Geplaatst: 05 mar 2014 17:25
door Lisare
U hoeft u niet te verdedigen. Het gaat te vaak structureel fout omdat er een gebrek aan kennis is. Ook in uw geval sluit u zaken af omdat u verwacht dat bepaalde zaken zijn zoals ze zijn maar blijkt dit achteraf niet zo te zijn. In zo'n geval ben ik van mening dat je dan ook bij jezelf te rade moet gaan.

Door uw reactie geeft u er in ieder geval blijk van dat u niet alleen een ander de schuld geeft.

Waardoor gaat het bij u fout;

Je kunt geen schadevrije jaren die al bij een andere verzekeraar in gebruik zijn meenemen in een verzekering bij een andere verzekeraar. Hooguit zal een verzekeraar hier rekening mee houden wanneer gelijktijdig ook een verzekering voor het voertuig met de schadevrije jaren wordt aangevraagd welke dan dus een maand later in gaat.

U had in uw geval dus gelijktijdig de motorverzekering moeten aanvragen zodat deze een maand later dan de auto was ingegaan. Alleen in dat geval is het mogelijk de schadevrije jaren voor beide voertuigen te laten gelden.

Nu er een half jaar zit tussen de ingangsdatum van auto en motor begrijp ik de verzekeraar wel en is er denk ik geen andere oplossing dan de auto het eerste half jaar dus duurder te verzekeren.

Wel vraag ik me dan af of dit uw eerste auto is of dat er ook al een bestaande autoverzekering was met een aantal schadevrije jaren. Zo ja, zijn deze dan niet meegenomen naar de nieuwe verzekeraar?

Re: Klacht KNMV verzekering

Geplaatst: 05 mar 2014 17:28
door Frantic2
probleem is dat uw schadevrije jaren heeft op de motor en dat die nog loopt bij DL. U had van te voren aan moeten geven dat de svj pas later komen. Meestal( bij ons iig en bij vele andere maatschappijen) krijgt u de korting met terugwerkende kracht ook op het 2e object( uw auto) als de motor echt gestopt is bij DL en de jaren in Roy Data zijn gezet. Dat kunt u nog navragen bij uw vereniging. En niet boos worden, het klopt dat ze nu niks kunnen. DL heeft die jaren nog in gebruik toch?

Re: Klacht KNMV verzekering

Geplaatst: 06 mar 2014 13:18
door fam groeneveld
Vandaag bericht gekregen van KNMV, ze hebben de jaren uit de database kunnen halen en de korting op zowel de motor als de auto kunnen zetten, met terug werkende kracht. Dus de 200,00 word ook niet meer afgeschreven. Uiteindelijk is alles goed gekomen, en erg netjes dat de KNMV alles met terug werkende kracht heeft ingevoerd!

Re: Klacht KNMV verzekering

Geplaatst: 07 mar 2014 08:39
door Frantic2
goed zo. Het was dus inderdaad een spraakverwarring. U dacht dat u de hoge premie moest betalen( en de naheffing) en zij hebben, in eerdere gesprekken, niet duidelijk gemaakt dat ze met terugwerkende kracht de NC korting op de polissen zouden zetten. Let er wel op dat die svj maar op 1 object staan. De andere heeft alleen de commerciële korting. Voor degene met alleen de korting kan je dus een nare no-claimterugval krijgen als je daarop een schade meldt... Misschien is een noclaimbeschermer daarvoor een oplossing.... maar laat je de werking van deze noclaimbeschermer eerst goed uitleggen!