Klacht KNMV verzekering
Geplaatst: 05 mar 2014 10:29
Ik heb mijn motor, auto en huis verzekerd bij de KNMV sinds oktober 2013. De korting die ik met de motor heb opgebouwd, zou ik ook op de auto krijgen. Ik dacht lekker makkelijk alles bij een verzekeraar onder te brengen. Mijn oude motor staat nog verzekerd bij Delta Lloyd, omdat die steeds stilzwijgend word verlengd. De intentie was om die zodra het jaar om was ook over te schrijven. Na een aantal weken kreeg ik een mail waarin stond dat de verzekering was geaccepteerd, ik ging ervan uit dat alles goed was.
2 weken terug kreeg ik een mail waarin stond dat er een dat er een nieuw bericht in de digitale polis map was. Ik heb ingelogd in de polis map (wat ik alleen doe na een melding) en er stond in dat de schadevrije jaren die ik heb opgegeven niet kloppen, dus dat de auto en motor verzekering gewijzigd zijn. Per maand moet ik nu veel meer betalen en ook nog een rekening van ongeveer 200 euro over de afgelopen maanden.
Inmiddels is de oude verzekering opgezegd, maar daar is natuurlijk een opzegtermijn van een maand dus die is pas per 1 april beëindigt.
Mijn probleem is dat ik nu een rekening krijg die ook nog eens automatisch afgeschreven word terwijl het voor mij niet duidelijk was dat de oude motor eerst ook bij de KNMV verzekerd moest zijn voor de schade vrije jaren. Ik dacht dat het online in een database op te zoeken was voor alle verzekeringen. Wij gingen ervan uit dat de goedkeuring dus ook een goedkeuring was voor de schade vrije jaren. Wat ik ook erg raar vind is dat ik pas na een paar maanden een bericht krijg over dat de schade vrije jaren niet kloppen, en dat dit niet na de eerste poging om de schade vrije jaren te checken nagevraagd is aan mij.
Ik heb hier gelijk over gebeld en werd niet erg vriendelijk te word gestaan. Mijn vrouw heeft toen ook nog gebeld, maar er kon niets gedaan worden voor ons. Op de motorbeurs hebben we een medewerkster aangesproken. Die gaf aan dat het voor beide partijen een vervelende situatie is maar dat er wellicht iets aan te doen is. Ze adviseerde mij om na het weekend weer te bellen. Na het weekend heb ik weer gebeld met KNMV verzekeringen, en weer werd gezegd dat ze voor ons niets konden betekenen, en dat ze het erg druk hebben dat het daardoor zo lang heeft geduurd. Ik heb gevraagd om een leidinggevende aan de telefoon te krijgen of in elk geval een telefoonnummer van een persoon die wat meer kon maar dat wilde de mevrouw niet geven. Ze adviseerde me een mailtje te sturen. Dat mailtje heb ik gelijk verzonden, en erin heb ik duidelijk gezet waar mijn klacht om ging, en als hun eerder met mij gecommuniceerd hadden, ik nu niet ineens zo'n hoge rekening had (ik heb geen kennis van het verzekeringswereldje). Tot op heden heb ik nog niets terug gehoord van mijn mail, die op 25-2-2014 verzonden is.
Ik vind de KNMV erg klantonvriendelijk, heeft er misschien nog iemand zo'n ervaring met de KNMV?
2 weken terug kreeg ik een mail waarin stond dat er een dat er een nieuw bericht in de digitale polis map was. Ik heb ingelogd in de polis map (wat ik alleen doe na een melding) en er stond in dat de schadevrije jaren die ik heb opgegeven niet kloppen, dus dat de auto en motor verzekering gewijzigd zijn. Per maand moet ik nu veel meer betalen en ook nog een rekening van ongeveer 200 euro over de afgelopen maanden.
Inmiddels is de oude verzekering opgezegd, maar daar is natuurlijk een opzegtermijn van een maand dus die is pas per 1 april beëindigt.
Mijn probleem is dat ik nu een rekening krijg die ook nog eens automatisch afgeschreven word terwijl het voor mij niet duidelijk was dat de oude motor eerst ook bij de KNMV verzekerd moest zijn voor de schade vrije jaren. Ik dacht dat het online in een database op te zoeken was voor alle verzekeringen. Wij gingen ervan uit dat de goedkeuring dus ook een goedkeuring was voor de schade vrije jaren. Wat ik ook erg raar vind is dat ik pas na een paar maanden een bericht krijg over dat de schade vrije jaren niet kloppen, en dat dit niet na de eerste poging om de schade vrije jaren te checken nagevraagd is aan mij.
Ik heb hier gelijk over gebeld en werd niet erg vriendelijk te word gestaan. Mijn vrouw heeft toen ook nog gebeld, maar er kon niets gedaan worden voor ons. Op de motorbeurs hebben we een medewerkster aangesproken. Die gaf aan dat het voor beide partijen een vervelende situatie is maar dat er wellicht iets aan te doen is. Ze adviseerde mij om na het weekend weer te bellen. Na het weekend heb ik weer gebeld met KNMV verzekeringen, en weer werd gezegd dat ze voor ons niets konden betekenen, en dat ze het erg druk hebben dat het daardoor zo lang heeft geduurd. Ik heb gevraagd om een leidinggevende aan de telefoon te krijgen of in elk geval een telefoonnummer van een persoon die wat meer kon maar dat wilde de mevrouw niet geven. Ze adviseerde me een mailtje te sturen. Dat mailtje heb ik gelijk verzonden, en erin heb ik duidelijk gezet waar mijn klacht om ging, en als hun eerder met mij gecommuniceerd hadden, ik nu niet ineens zo'n hoge rekening had (ik heb geen kennis van het verzekeringswereldje). Tot op heden heb ik nog niets terug gehoord van mijn mail, die op 25-2-2014 verzonden is.
Ik vind de KNMV erg klantonvriendelijk, heeft er misschien nog iemand zo'n ervaring met de KNMV?