Pagina 1 van 2

Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 05 mar 2014 10:38
door D.Koning
Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Wij hebben een paar weken terug meubels voor de babykamer besteld bij Kadocus, een online webshop. Na het monteren van de meubels bleek dat de lades van zowel de kast als de commode niet goed voor gemonteerd zijn. Voor het uiterlijk betekend dit dat de lades niet mooi uitgelijnd zijn en je bij beide meubels aan de rechterkant een heel gat ziet zitten tussen de lade en de omlijsting.
We hebben gekeken waar dit aan kan liggen, is er iets niet goed gemonteerd? Of heeft het een andere oorzaak. Het bleek dus een andere oorzaak te hebben, de meubels zijn door de leverancier niet goed voor gemonteerd. Dat houdt in dat als je de lade opentrekt en je links van het voorfront kijkt dat die 1 cm. uitsteekt en rechts maar een halve centimeter. Contact opgenomen met Kadocus om dus nieuwe fronten te ontvangen die wel goed uitgelijnd zijn bij het voor monteren. De onderdelen zijn opnieuw besteld voor ons, maar omdat ze niet op voorraad zijn duurt de levering 10 - 12 weken. Over 10 weken komt de kleine al, dus dat zou betekenen dat wij dus de meubels al in gebruik moeten nemen voordat de nieuwe fronten er zijn. Zij kunnen geen garantie geven dat de volgende fronten wel goed voor gemonteerd zijn en gooien het op de prijs kwaliteit verhouding. Maar ik mag toch aannemen dat een leverancier de bestelde producten goed voor kan monteren. Daar hoeven wij toch niet de dupe van te zijn! De leverancier van Babykamer Tommy is Bebies First, daar kunnen wij geen gegevens van vinden online. Dus om die rechtstreeks te benaderen gaat ook niet lukken.

Dus de vraag is wat te doen:
- als we de meubels in gebruik gaan nemen en afwachten tot de andere fronten dan zitten we met het feit dat we de meubels moeten houden (want ze zijn gebruikt dus kunnen niet retour gestuurd worden)
- als we de meubels nu terug sturen dan moeten wij zelf de kosten van retourzending betaling. Is dit ook echt daadwerkelijk zo?
- hebben we recht op een bepaalde korting?
- kunnen we terecht een hulpstation?

Verder zijn we tevreden over de uitstraling van Babykamer Tommy, het gaat echt om het montage werk verricht door de leverancier.

Ik hoor graag jullie reactie Tros Radar of anderen.

Groet, Denise

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 05 mar 2014 13:36
door eleven
als we de meubels nu terug sturen dan moeten wij zelf de kosten van retourzending betaling. Is dit ook echt daadwerkelijk zo?
Neen, volgens hun voorwaarden is dit voor rekening van de ondernemer.

ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 06:22
door crazyme
eleven schreef:
als we de meubels nu terug sturen dan moeten wij zelf de kosten van retourzending betaling. Is dit ook echt daadwerkelijk zo?
Neen, volgens hun voorwaarden is dit voor rekening van de ondernemer.

ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Dit artikel is van toepassing wanneer er iets anders wordt geleverd dan besteld is.

Daar is geen sprake van.

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 08:19
door D.Koning
Klopt. Het gaat ons voornamelijk erom, dat wij dus de meubels gaan gebruiken voordat de nieuwe panelen er zijn. Dat kan niet anders. Wat nu als straks de nieuwe panelen ook niet naar wens zijn. Terugsturen mag dan niet meer. Wij kunnen duidelijk aangeven dat de panelen scheef zijn. Hebben we dan nog ergens recht op, bijvoorbeeld een vergoeding?

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 08:29
door eleven
crazyme schreef:
eleven schreef:
als we de meubels nu terug sturen dan moeten wij zelf de kosten van retourzending betaling. Is dit ook echt daadwerkelijk zo?
Neen, volgens hun voorwaarden is dit voor rekening van de ondernemer.

ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Dit artikel is van toepassing wanneer er iets anders wordt geleverd dan besteld is.

Daar is geen sprake van.
En waar staat, dat iets anders geleverd moet zijn dan besteld?
Ik lees wel, als een product niet leverbaar is en vervangend artikel wordt geleverd.
Als de levering van een besteld product onmogelijk is, dan is ook geen retourzending noodzakelijk.
Het geval van TS is een ondegelijk product geleverd, dus wordt dit vervangen door een ander misschien wel goed artikel.

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 10:01
door crazyme
Je bent de zaak aan het verdraaien.

Het bestelde product is geleverd. Het is alleen niet helemaal in orde. Dat maakt het niet tot een ander product.

Voorbeeld :

Klant bestelt een lichtgroene deken, is niet voorradig, en er wordt een donkergroene geleverd.
Dan is het terecht dat de klant het artikel op kosten van de webshop mag terugsturen.

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 10:05
door D.Koning
Crazy Me heeft gelijk. Ik heb een product besteld. Dat voldoet niet aan de eisen. Zij zullen mij andere onderdelen sturen, maar dit duurt 10-12 weken. Wij zullen de meubels daarvoor al moeten gebruiken. Wat kunnen we het beste doen nu? Want als het weer de verkeerde onderdelen zijn dan wil ik dus eigenlijk van het product af, maar dat betekend dus dat ze gebruikt retour moeten. Welke rechten spelen hierbij? Of wat is het beste wat we kunnen doen?

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 10:31
door eleven
D.Koning schreef:Crazy Me heeft gelijk. Ik heb een product besteld. Dat voldoet niet aan de eisen. Zij zullen mij andere onderdelen sturen, maar dit duurt 10-12 weken. Wij zullen de meubels daarvoor al moeten gebruiken. Wat kunnen we het beste doen nu? Want als het weer de verkeerde onderdelen zijn dan wil ik dus eigenlijk van het product af, maar dat betekend dus dat ze gebruikt retour moeten. Welke rechten spelen hierbij? Of wat is het beste wat we kunnen doen?
Als je dit nu aan de leverancier vraagt, weet je wat je het beste kunt doen.

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 11:43
door crazyme
D.Koning schreef:Crazy Me heeft gelijk. Ik heb een product besteld. Dat voldoet niet aan de eisen. Zij zullen mij andere onderdelen sturen, maar dit duurt 10-12 weken. Wij zullen de meubels daarvoor al moeten gebruiken. Wat kunnen we het beste doen nu? Want als het weer de verkeerde onderdelen zijn dan wil ik dus eigenlijk van het product af, maar dat betekend dus dat ze gebruikt retour moeten. Welke rechten spelen hierbij? Of wat is het beste wat we kunnen doen?
Uiteindelijk moeten zij het probleem oplossen. Lukt ze dat niet dan moet er een andere oplossing komen. Die zou kunnen bestaan uit het retour sturen van de meubels; dat ze gebruikt zijn kunnen ze u niet aanrekenen. Ze kunnen niet verwachten dat u gemonteerde meubels ongebruikt even opslaat.

De praktijk is waarschijnlijk dat u correcte frontjes krijgt met een correcte boring. Die vervangt u en het probleem is opgelost.

Tijdelijk even behelpen dus.

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 14:50
door eleven
crazyme schreef:
D.Koning schreef:Crazy Me heeft gelijk. Ik heb een product besteld. Dat voldoet niet aan de eisen. Zij zullen mij andere onderdelen sturen, maar dit duurt 10-12 weken. Wij zullen de meubels daarvoor al moeten gebruiken. Wat kunnen we het beste doen nu? Want als het weer de verkeerde onderdelen zijn dan wil ik dus eigenlijk van het product af, maar dat betekend dus dat ze gebruikt retour moeten. Welke rechten spelen hierbij? Of wat is het beste wat we kunnen doen?
Uiteindelijk moeten zij het probleem oplossen. Lukt ze dat niet dan moet er een andere oplossing komen. Die zou kunnen bestaan uit het retour sturen van de meubels; dat ze gebruikt zijn kunnen ze u niet aanrekenen. Ze kunnen niet verwachten dat u gemonteerde meubels ongebruikt even opslaat.

De praktijk is waarschijnlijk dat u correcte frontjes krijgt met een correcte boring. Die vervangt u en het probleem is opgelost.

Tijdelijk even behelpen dus.

Prima, en wie betaald de kosten voor de retourzending?

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 17:14
door crazyme
eleven schreef:
crazyme schreef:
D.Koning schreef:Crazy Me heeft gelijk. Ik heb een product besteld. Dat voldoet niet aan de eisen. Zij zullen mij andere onderdelen sturen, maar dit duurt 10-12 weken. Wij zullen de meubels daarvoor al moeten gebruiken. Wat kunnen we het beste doen nu? Want als het weer de verkeerde onderdelen zijn dan wil ik dus eigenlijk van het product af, maar dat betekend dus dat ze gebruikt retour moeten. Welke rechten spelen hierbij? Of wat is het beste wat we kunnen doen?
Uiteindelijk moeten zij het probleem oplossen. Lukt ze dat niet dan moet er een andere oplossing komen. Die zou kunnen bestaan uit het retour sturen van de meubels; dat ze gebruikt zijn kunnen ze u niet aanrekenen. Ze kunnen niet verwachten dat u gemonteerde meubels ongebruikt even opslaat.

De praktijk is waarschijnlijk dat u correcte frontjes krijgt met een correcte boring. Die vervangt u en het probleem is opgelost.

Tijdelijk even behelpen dus.

Prima, en wie betaald de kosten voor de retourzending?
Oude gaan in de kliko ?

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 17:17
door eleven
crazyme schreef:
eleven schreef:
crazyme schreef:
Uiteindelijk moeten zij het probleem oplossen. Lukt ze dat niet dan moet er een andere oplossing komen. Die zou kunnen bestaan uit het retour sturen van de meubels; dat ze gebruikt zijn kunnen ze u niet aanrekenen. Ze kunnen niet verwachten dat u gemonteerde meubels ongebruikt even opslaat.

De praktijk is waarschijnlijk dat u correcte frontjes krijgt met een correcte boring. Die vervangt u en het probleem is opgelost.

Tijdelijk even behelpen dus.

Prima, en wie betaald de kosten voor de retourzending?
Oude gaan in de kliko ?
Ja, nu geen passend antwoord! :lol:

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 20:05
door crazyme
eleven schreef:
crazyme schreef:
Oude gaan in de kliko ?
Ja, nu geen passend antwoord! :lol:
Wat bedoel je?

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 20:15
door eleven
crazyme schreef:
eleven schreef:
crazyme schreef:
Oude gaan in de kliko ?
Ja, nu geen passend antwoord! :lol:
Wat bedoel je?
Lees mijn antwoord van 14:50 op jouw bericht over het terugsturen!

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 20:25
door riddert
@Eleven,

De oude hoeven niet terug hoor, TS vervangt de oude voor de nieuwe, en het zal de leverancier waarschijnlijk een zorg zijn wat TS met de oude doet. Al maakt die er een theetafeltje van.
Er zijn dus ook geen kosten voor retourzendingen.

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 20:53
door eleven
crazyme schreef:
D.Koning schreef:Crazy Me heeft gelijk. Ik heb een product besteld. Dat voldoet niet aan de eisen. Zij zullen mij andere onderdelen sturen, maar dit duurt 10-12 weken. Wij zullen de meubels daarvoor al moeten gebruiken. Wat kunnen we het beste doen nu? Want als het weer de verkeerde onderdelen zijn dan wil ik dus eigenlijk van het product af, maar dat betekend dus dat ze gebruikt retour moeten. Welke rechten spelen hierbij? Of wat is het beste wat we kunnen doen?
Uiteindelijk moeten zij het probleem oplossen. Lukt ze dat niet dan moet er een andere oplossing komen. Die zou kunnen bestaan uit het retour sturen van de meubels; dat ze gebruikt zijn kunnen ze u niet aanrekenen. Ze kunnen niet verwachten dat u gemonteerde meubels ongebruikt even opslaat.

De praktijk is waarschijnlijk dat u correcte frontjes krijgt met een correcte boring. Die vervangt u en het probleem is opgelost.

Tijdelijk even behelpen dus.
Ik vroeg naar aanleiding van dit bericht, wie de retourkosten moet betalen, als TS met de levering niet tevreden is, want dan willen zij de meubels niet meer, als ook het nieuwe paneel ook niet passend is.

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 21:07
door crazyme
Dat is pas aan de orde wanneer dat zo zou zijn.

Je gaat toch wel uit van een positieve uitkomst ?

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 21:19
door eleven
crazyme schreef:Dat is pas aan de orde wanneer dat zo zou zijn.

Je gaat toch wel uit van een positieve uitkomst ?
Ja, maar wie moet dan de retourkosten betalen, want deze vraag had TS gesteld?

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 21:28
door ruud_a
crazyme schreef:Je bent de zaak aan het verdraaien.

Het bestelde product is geleverd. Het is alleen niet helemaal in orde. Dat maakt het niet tot een ander product.

Voorbeeld :

Klant bestelt een lichtgroene deken, is niet voorradig, en er wordt een donkergroene geleverd.
Dan is het terecht dat de klant het artikel op kosten van de webshop mag terugsturen.
de klant bestelt een recht gezaagd product, maar krijgt een scheef gezaagd product.
dan is het terecht, dat de klant het artikel op kosten van de webshop mag terugsturen.

het klinkt toch bijna het zelfde.

Re: Babymeubels besteld bij Kadocus maar niet tevreden

Geplaatst: 06 mar 2014 21:32
door ruud_a
eleven schreef:
crazyme schreef:Dat is pas aan de orde wanneer dat zo zou zijn.

Je gaat toch wel uit van een positieve uitkomst ?
Ja, maar wie moet dan de retourkosten betalen, want deze vraag had TS gesteld?
wat kun je met zo'n wat-als vraag.
wat-als de leverancier morgen failliet is en niet meer levert?
laten we er gewoon van uit gaan dat het goed gaat.

zo niet kan die vraag altijd nog gesteld worden.