LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toshiba laptop van expert
-
Toshiba laptop van expert
Hallo, in januari heb ik een laptop gekocht bij expert in Oss. Na ongeveer 2 weken was de shift toets kapot en ben ik terug gegaan naar de winkel. Nu zeggen ze van toshiba dat het komt door ondeugdelijk gebruik en dat de toets daardoor afgebroken is. Ik bestrijd dat er ondeugdelijk mee om is gegaan maar die discussie duurt nu al 4 weken en ondertussen hebben wij geen laptop terwijl de kinderen die hard nodig hebben voor hun studie. De kosten voor reparatie zijn 134,19 euro en als ik hem terug wil zonder reparatie moet ik sowieso 70,18 euro betalen. Wat zijn mijn rechten hierin? Ik heb al begrepen dat expert, omdat het apparaat nog geen 6 maanden is, moet bewijzen dat wij het apparaat niet goed gebruikt hebben. Volgens expert is door een harde klap, val, stoot of drukschade de breuk ontstaan. Ik heb al contact gehad met de consumenten bond en die melden dat ik de klacht bij de geschillencommissie moet leggen en ook de rechtswinkel heb ik al benaderd alleen heb ik daar nog geen antwoord van gehad. Weet hier iemand hoe ik dit het makkelijkst op kan lossen zonder nog veel langer de laptop kwijt te zijn.
Re: Toshiba laptop van expert
Betalen voor de reparatie of de onderzoekskosten lijkt met het snelste.kooikertje60 schreef:Hallo, in januari heb ik een laptop gekocht bij expert in Oss. Na ongeveer 2 weken was de shift toets kapot en ben ik terug gegaan naar de winkel. Nu zeggen ze van toshiba dat het komt door ondeugdelijk gebruik en dat de toets daardoor afgebroken is. Ik bestrijd dat er ondeugdelijk mee om is gegaan maar die discussie duurt nu al 4 weken en ondertussen hebben wij geen laptop terwijl de kinderen die hard nodig hebben voor hun studie. De kosten voor reparatie zijn 134,19 euro en als ik hem terug wil zonder reparatie moet ik sowieso 70,18 euro betalen. Wat zijn mijn rechten hierin? Ik heb al begrepen dat expert, omdat het apparaat nog geen 6 maanden is, moet bewijzen dat wij het apparaat niet goed gebruikt hebben. Volgens expert is door een harde klap, val, stoot of drukschade de breuk ontstaan. Ik heb al contact gehad met de consumenten bond en die melden dat ik de klacht bij de geschillencommissie moet leggen en ook de rechtswinkel heb ik al benaderd alleen heb ik daar nog geen antwoord van gehad. Weet hier iemand hoe ik dit het makkelijkst op kan lossen zonder nog veel langer de laptop kwijt te zijn.
In feite zegt u al wat uw rechten zijn. U heeft recht op een deugdelijk product. Een product is deugdelijk als het voldoet aan de overeenkomst en tevens geschikt is voor het gebruik dat je normalitair ervan mag verwachten. Het moet om een defect gaan dat aanwezig was bij de levering (al maakt het niet uit wanneer dat defect zich openbaart) en dus niet ontstaan is door verkeerd gebruik of normale slijtage. Indien de leverancier zich beroept op verkeerd gebruik ligt de bewijslast daarvan de eerste 6 maanden sowieso bij de verkoper. Het is niet voldoende bewijs te stellen dat er iets op is gevallen, dat moet bewezen worden door onafhankelijke experts.
Indien verkoper dat niet kan heeft u recht op kostenloze reparatie of vervanging.
Indien u besluit toch te betalen, omdat u de laptop snel nodig heeft, kunt u de kosten later verhalen op de verkoper.
Indien verkoper dat niet kan heeft u recht op kostenloze reparatie of vervanging.
Indien u besluit toch te betalen, omdat u de laptop snel nodig heeft, kunt u de kosten later verhalen op de verkoper.
-
1: wat een duur toetsenbord ( waar je nota bene maar 15 minuten mee bezig bent om te vervangen ), dat had expert wel wat beter op moeten lossen. Het is de eerste 6 maanden hun verantwoordelijk om te bewijzen dat u er slecht mee om bent gegaan.
2. Indien u dit gevecht verliest, of er niet mee verder wilt gaan heb ik een tijdelijke oplossing als de laptop terug is. Een USB toetsenbord van een paar euro van de kruidvat etc. kunt u gewoon typen. Een dergelijke reparatie zou niet meer dan een euro of 90 moeten kosten tenzij u een heel speciaal, verzonken toetsenbord zou hebben.
2. Indien u dit gevecht verliest, of er niet mee verder wilt gaan heb ik een tijdelijke oplossing als de laptop terug is. Een USB toetsenbord van een paar euro van de kruidvat etc. kunt u gewoon typen. Een dergelijke reparatie zou niet meer dan een euro of 90 moeten kosten tenzij u een heel speciaal, verzonken toetsenbord zou hebben.