| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC Tariefswijziging - Maandbedrag 40% hoger!
UPC Tariefswijziging - Maandbedrag 40% hoger!
Wij zijn een contract aangegaan met UPC waarbij we per minuut betalen. Bij aangaan van het contract was het bellen naar UPC abonnees gratis m.u.v. een starttarief van 0,10 cent. Aan het einde van februari worden wij verrast met een rekening die 25 euro hoger ligt dan normaal, reden: bellen naar UPC abonnees is niet meer gratis, ze hebben het omgedraaid, we betalen geen starttarief meer, daarentegen wel 0,10 cent per minuut !!
UPC medewerker Maiko vertelde ons dat we nu bellen onbeperkt van UPC kunnen afsluiten, dat ze een mailing hebben gestuurd (die wij nooit hebben gezien). Geen enkele tegemoetkoming nu deze situatie is ontstaan terwijl we al zo lang klant zijn.
Ook lijkt het me als een tariefswijziging een impact heeft van tegen de 40% kostenverhoging UPC haar klanten hiervan op de hoogte stelt middels een brief en niet middels een mail (die we overigens nooit hebben ontvangen).
UPC medewerker Maiko vertelde ons dat we nu bellen onbeperkt van UPC kunnen afsluiten, dat ze een mailing hebben gestuurd (die wij nooit hebben gezien). Geen enkele tegemoetkoming nu deze situatie is ontstaan terwijl we al zo lang klant zijn.
Ook lijkt het me als een tariefswijziging een impact heeft van tegen de 40% kostenverhoging UPC haar klanten hiervan op de hoogte stelt middels een brief en niet middels een mail (die we overigens nooit hebben ontvangen).
Re: UPC Tariefswijziging - Maandbedrag 40% hoger!
Welkom in de wereld van internet!Ook lijkt het me als een tariefswijziging een impact heeft van tegen de 40% kostenverhoging UPC haar klanten hiervan op de hoogte stelt middels een brief en niet middels een mail (die we overigens nooit hebben ontvangen).
http://www.qooqle.nl/?q=upc+tariefwijziging
Nou ik weet het niet hoor, maar een mailing ins blaue hinein heeft niks met 'de wereld van internet' te maken, maar gewoon fatsoenlijk met je klanten omgaan of in elk geval vaststellen of een mail adres in gebruik is bij een verhoging van 40%.eleven schreef:Welkom in de wereld van internet!Ook lijkt het me als een tariefswijziging een impact heeft van tegen de 40% kostenverhoging UPC haar klanten hiervan op de hoogte stelt middels een brief en niet middels een mail (die we overigens nooit hebben ontvangen).
Als je niks zinnigs te melden hebt, zeg dan niks
DeniseDot schreef:Nou ik weet het niet hoor, maar een mailing ins blaue hinein heeft niks met 'de wereld van internet' te maken, maar gewoon fatsoenlijk met je klanten omgaan of in elk geval vaststellen of een mail adres in gebruik is bij een verhoging van 40%.eleven schreef:Welkom in de wereld van internet!Ook lijkt het me als een tariefswijziging een impact heeft van tegen de 40% kostenverhoging UPC haar klanten hiervan op de hoogte stelt middels een brief en niet middels een mail (die we overigens nooit hebben ontvangen).
Als je niks zinnigs te melden hebt, zeg dan niks
Het zinnige heb ik vermeld, namelijk dat al vorig jaar bekend was, dat er een tariefwijziging bij UPC vanaf 1 januari 2014 aan gaat komen en ik heb zelf geen UPC, dus ook geen mailing ontvangen
Ik zit wel bij UPC en er is inderdaad een email gestuurd met informatie dat dit zou gaan veranderen.
Los daarvan heeft dit ook op de website gestaan.
Daarnaast is het ook op radio en tv geweest,dus dit kon je gewoon weten.
of er een mail is geweest, weet ik niet.gilas schreef:Ik zit wel bij UPC en er is inderdaad een email gestuurd met informatie dat dit zou gaan veranderen.
maar dat iets op radio en tv is geweest is geen argument.
een bedrijf moet moet zijn klanten persoonlijk inlichten.
ook kun je niet verwachten dat mensen levenslang op websites gaan kijken of er niet per ongeluk wijzigingen zijn geweest in voorwaarden.
bedrijven moeten er zelf voor zorgen dat mensen fatsoenlijk worden ingelicht.
bij voorkeur met vragen om een bevestiging van ontvangst.
per slot van rekening kan een mail zomaar verdwijnen in een berg spam.
Menigeen gebruikt e-mail adres van provider niet eens, maar zit bij gmail ofzo.ruud_a schreef:per slot van rekening kan een mail zomaar verdwijnen in een berg spam.
Lijkt mij ook dat UPC een brief hoort te sturen, of kan je als klant verplicht worden e-mail box te checken?
daar kan een gebruiker niet toe verplicht worden, maar misschien is het dan handiger, om gewoon geen email account te nemen.16again schreef:Menigeen gebruikt e-mail adres van provider niet eens, maar zit bij gmail ofzo.ruud_a schreef:per slot van rekening kan een mail zomaar verdwijnen in een berg spam.
Lijkt mij ook dat UPC een brief hoort te sturen, of kan je als klant verplicht worden e-mail box te checken?
maar een gebruiker kan ook niet gedwongen worden om zijn post te lezen.
dus daar schiet je dan ook niets mee op.
In de algemene voorwaarden staat normaliter wel hoe men wijzigingen communiceert, en ze kiezen al meerdere methodes. Waarom dan nog ouderwets milieubelastend papier, naast de media-uitingen, berichten op de website, en emails?16again schreef:Menigeen gebruikt e-mail adres van provider niet eens, maar zit bij gmail ofzo.ruud_a schreef:per slot van rekening kan een mail zomaar verdwijnen in een berg spam.
Gewoon regelmatig kijken op de site, mail is hier ook gestuurd. Voor TS , waarom geen onbeperkt bellen gekozen?
http://www.chelloo.com/upc/index.php
Op dit forum zitten medewerkers van UPC< niet geschoten is altijd mis.
In feite is een tussentijdse tariefsverhoging contractbreuk. Dit mag alleen onder de volgende voorwaarden:ruud_a schreef:daar kan een gebruiker niet toe verplicht worden, maar misschien is het dan handiger, om gewoon geen email account te nemen.16again schreef:Menigeen gebruikt e-mail adres van provider niet eens, maar zit bij gmail ofzo.ruud_a schreef:per slot van rekening kan een mail zomaar verdwijnen in een berg spam.
maar een gebruiker kan ook niet gedwongen worden om zijn post te lezen.
dus daar schiet je dan ook niets mee op.
1) U wordt duidelijk en precies geïnformeerd over wat er gaat veranderen en wat dit voor u betekend. Dit moet minimaal 1 voor de wijziging gedaan worden.
2) U heeft het recht, om, indien de wijziging op welke manier dan ook voor u nadelig is, het abonnement per direct kosteloos op te zeggen. Tevens moet u over dit recht duidelijk en goed worden geinformeerd.
Gebuurt bovenstaande niet, dan is de tariefswijziging voor u niet van toepassing en kunt u deze ongedaan maken. Werkt de provider daar niet aan mee, dan kunt u klagen bij de consuwijzer.
Informeren per email is niet voldoende.
Waarom, wat een onzin. Degene die contractbreuk pleegt heeft de verplichting de andere partij hierover deugdelijk en voldoende te informeren.ciske schreef:Gewoon regelmatig kijken op de site, mail is hier ook gestuurd. Voor TS , waarom geen onbeperkt bellen gekozen?
olaf79 schreef:]Waarom, wat een onzin. Degene die contractbreuk pleegt heeft de verplichting de andere partij hierover deugdelijk en voldoende te informeren.
Dat is jouw mening, het onderling bellen is al sinds januari ingegaan. Nu in maart komt TS daar achter? vreemd.
Trouwens hij/zij had op mogen zeggen.
Nee dat is de wet. Misschien heeft hij in januari en februari niet onderling gebeld? De rekening van de belkosten krijg je meestal pas de volgende maand. Niet zo gek dat hij niet eerder gezien heeft.ciske schreef:olaf79 schreef:]Waarom, wat een onzin. Degene die contractbreuk pleegt heeft de verplichting de andere partij hierover deugdelijk en voldoende te informeren.
Dat is jouw mening, het onderling bellen is al sinds januari ingegaan. Nu in maart komt TS daar achter? vreemd.
Ja daarvan moeten ze hem op de hoogte stellen. Ook dat is de wet trouwens. Hij is niet op de hoogte gesteld, dus geldt het oude tariefTrouwens hij/zij had op mogen zeggen.
En hij/zij had het niet in de gaten in februari?? Alsnog vreemd.
Dat is wel gebeurd en naast email,website en radio/tv is er ook een brief gestuurd.olaf79 schreef: rouwens hij/zij had op mogen zeggen.
Ja daarvan moeten ze hem op de hoogte stellen. Ook dat is de wet trouwens. Hij is niet op de hoogte gesteld, dus geldt het oude tarief
Dat heb ik even snel na gekeken in mijn map met papieren.
Dus,UPC heeft er alles aangedaan om dit bekend te maken bij abonnees.
Dat TS dit niet weet is dus het probleem van TS en niet van UPC.
Knap dat jij in de papieren van TS en in de e-mail van TS kunt kijken. En als hij nou beweert niks ontvangen te hebben...Tsja, dan ga je als telco toch voor de bijl...gilas schreef:Dat is wel gebeurd en naast email,website en radio/tv is er ook een brief gestuurd.olaf79 schreef: rouwens hij/zij had op mogen zeggen.
Ja daarvan moeten ze hem op de hoogte stellen. Ook dat is de wet trouwens. Hij is niet op de hoogte gesteld, dus geldt het oude tarief
olaf79 schreef:Knap dat jij in de papieren van TS en in de e-mail van TS kunt kijken. En als hij nou beweert niks ontvangen te hebben...Tsja, dan ga je als telco toch voor de bijl...gilas schreef:Dat is wel gebeurd en naast email,website en radio/tv is er ook een brief gestuurd.olaf79 schreef: rouwens hij/zij had op mogen zeggen.
Ik denk toch, dat TS een van de boven genoemde verwijzingen heeft gekregen of gelezen.
zelfs ik heb de mail gehad. Op het hoofdemail-adres. En als je dat niet gebruikt is dat je eigen probleem. Of je hebt netjes je contact-mail-adres aangepast/doorgegeven. Maar dan heb je em ook gekregen. Het is namelijk ook een verantwoording van de klant om zichzelf te laten informeren en zichzelf op de hoogte te houden. Klant heeft ook verantwoording.
En als dat niet zo is, wat verwacht je dan van een provider ? Beetje omgekeerde wereld, bij een verhuizing stuur je toch ook een verhuisbericht, waarom dan niet als het mail adres verandert ?of in elk geval vaststellen of een mail adres in gebruik is