Het Kleine Ooievaartje
Geplaatst: 05 mar 2014 15:53
Onze dochter is net geboren en wij hebben een nogal vervelende ervaring met dit bedrijf gehad (zie de beschrijving hieronder) en ik zou graag willen weten of er meer zijn die problemen met dit bedrijfje hebben gehad?
->In januari is onze dochter geboren. Ze moest even in het ziekenhuis verblijven en na thuiskomst willen we zsm geboortekaartjes bestellen. De uiteindelijke keus valt op Belarto kaartjes die we op een website van de Belgische website http://www.het-kleine-ooievaartje.be vinden.
We ontvangen eerst een voorbeeld kaartje Dat kaartje bevalt en onder de belofte dat die week nog wordt geleverd plaatsen we maandag 10 februari de order.
De tekst voor op het kaartje versturen we dinsdag. Hier wordt niet op gereageerd tot donderdag einde middag. Op dat moment blijkt ook dat de lettertypes die gebruikt zijn op de voorbeeld kaart niet gekozen kunnen worden.
Later die dag krijgen we de eerste opzet voor de kaart en die zit vol fouten. Onder meer ons huisadres is fout gespeld.
Diezelfde donderdag de 13e mail ik de correcties door, waarop ik de reactie krijg dat het 'wel erg veel'; aanpassingen zijn. (maw ik ben een vermoeiende klant) Verder wordt mij bezworen dat ze precies dezelfde lettertypes als op de voorbeeldkaart heeft gebruikt (wat de dag erna niet zo blijkt te zijn). Vrijdag geef ik daarom nogmaals de juiste lettertypes door.
Zaterdag de 15e mail ik weer dat ik op de dag ervoor toch wel de juiste opzet van de kaart had verwacht omdat de kaarten diezelfde week nog zouden worden verstuurd.
Op die zaterdag krijg ik later een reactie van mevrouw Heidi dat ze 'Letterlijk uit de lucht valt' van mijn email omdat ze denkt dat ze nog op mij wacht op een reactie over lettertypes. Even later volgt een tweede mail, dat ze vrijdag inderdaad toch wel de lettertypes van mij heeft gehad, maar dat die na 14:00 door haar zijn ontvangen (en blijkbaar wordt er dan op vrijdag niet meer gewerkt?). Wederom: telefonisch niet bereikbaar.
5 minuten later, diezelfde zaterdag, ontvang ik de nieuwe proefdruk. Tot onze verontwaardiging zitten vrijwel alle fouten opnieuw in deze opzet! Zelfs ons adres bevatte nog dezelfde spelfout. Wederom alles doorgegeven en er volgt een 3e opzet waarin verbeteringen zijn doorgevoerd, maar verschillende lettergroottes zijn gebruikt en de afstand tussen letters varieert.
Wederom deze aanpassingen doorgegeven waarna een goede opzet volgt. Pas op woensdag ontvangen we een 'proefdruk' (feitelijk de opzet van de tekst in het kaartontwerp gedrukt) en dan vallen wij echt van onze stoel!
Op de proefdruk staat alle tekst volledig uit het lood op het kaartje. Broddelwerk vinden wij, waar wij op reageren dat wij het vertrouwen in een goede afloop beginnen te verliezen. Los van de week vertraging die we inmiddels waren opgelopen (en dan moeten de kaartjes nog gedrukt en verstuurd worden!) stapelt zich fout op fout en is het wel moeilijk communiceren met iemand die dit soort mails aan klanten durft te sturen:
--
Van: Het Kleine Ooievaartje [mailto:[email protected]]
Beste
Verliest U gerust alle vertrouwen. Mij geen probleem
Ik denk dat uw ogen degenen zijn, die niet centraal staan.
Of ik stuur u de kaarten morgen bedrukt of onbedrukt toe. U kiest!
Aan U de keuze maar mijn geduld is.
Als de Nederlanders beter kunnen drukken, laat ze daar dan maar drukken.
En begin me niet te zeveren over compensatie want U bent de klant die nooit tevreden is. Onze tijd is gespendeerd en betaald.
Ik eindig hier ook de discussie !!! Ik verstuur uw kaarten nadat U me doorgeeft om ze bedrukt of onbedrukt te leveren
Mvg
Het Kleine Ooievaartje
Molenberg 42
3290 Deurne Diest
0485 92 41 29
013 29 37 11
--
De uitkomst is dat Belarto zelf de kaarten heeft geleverd (top service!) en dat het Kleine Ooievaartje weigert om 60 euro van de 75 euro aan betaalde drukkosten terug te betalen.
->In januari is onze dochter geboren. Ze moest even in het ziekenhuis verblijven en na thuiskomst willen we zsm geboortekaartjes bestellen. De uiteindelijke keus valt op Belarto kaartjes die we op een website van de Belgische website http://www.het-kleine-ooievaartje.be vinden.
We ontvangen eerst een voorbeeld kaartje Dat kaartje bevalt en onder de belofte dat die week nog wordt geleverd plaatsen we maandag 10 februari de order.
De tekst voor op het kaartje versturen we dinsdag. Hier wordt niet op gereageerd tot donderdag einde middag. Op dat moment blijkt ook dat de lettertypes die gebruikt zijn op de voorbeeld kaart niet gekozen kunnen worden.
Later die dag krijgen we de eerste opzet voor de kaart en die zit vol fouten. Onder meer ons huisadres is fout gespeld.
Diezelfde donderdag de 13e mail ik de correcties door, waarop ik de reactie krijg dat het 'wel erg veel'; aanpassingen zijn. (maw ik ben een vermoeiende klant) Verder wordt mij bezworen dat ze precies dezelfde lettertypes als op de voorbeeldkaart heeft gebruikt (wat de dag erna niet zo blijkt te zijn). Vrijdag geef ik daarom nogmaals de juiste lettertypes door.
Zaterdag de 15e mail ik weer dat ik op de dag ervoor toch wel de juiste opzet van de kaart had verwacht omdat de kaarten diezelfde week nog zouden worden verstuurd.
Op die zaterdag krijg ik later een reactie van mevrouw Heidi dat ze 'Letterlijk uit de lucht valt' van mijn email omdat ze denkt dat ze nog op mij wacht op een reactie over lettertypes. Even later volgt een tweede mail, dat ze vrijdag inderdaad toch wel de lettertypes van mij heeft gehad, maar dat die na 14:00 door haar zijn ontvangen (en blijkbaar wordt er dan op vrijdag niet meer gewerkt?). Wederom: telefonisch niet bereikbaar.
5 minuten later, diezelfde zaterdag, ontvang ik de nieuwe proefdruk. Tot onze verontwaardiging zitten vrijwel alle fouten opnieuw in deze opzet! Zelfs ons adres bevatte nog dezelfde spelfout. Wederom alles doorgegeven en er volgt een 3e opzet waarin verbeteringen zijn doorgevoerd, maar verschillende lettergroottes zijn gebruikt en de afstand tussen letters varieert.
Wederom deze aanpassingen doorgegeven waarna een goede opzet volgt. Pas op woensdag ontvangen we een 'proefdruk' (feitelijk de opzet van de tekst in het kaartontwerp gedrukt) en dan vallen wij echt van onze stoel!
Op de proefdruk staat alle tekst volledig uit het lood op het kaartje. Broddelwerk vinden wij, waar wij op reageren dat wij het vertrouwen in een goede afloop beginnen te verliezen. Los van de week vertraging die we inmiddels waren opgelopen (en dan moeten de kaartjes nog gedrukt en verstuurd worden!) stapelt zich fout op fout en is het wel moeilijk communiceren met iemand die dit soort mails aan klanten durft te sturen:
--
Van: Het Kleine Ooievaartje [mailto:[email protected]]
Beste
Verliest U gerust alle vertrouwen. Mij geen probleem
Ik denk dat uw ogen degenen zijn, die niet centraal staan.
Of ik stuur u de kaarten morgen bedrukt of onbedrukt toe. U kiest!
Aan U de keuze maar mijn geduld is.
Als de Nederlanders beter kunnen drukken, laat ze daar dan maar drukken.
En begin me niet te zeveren over compensatie want U bent de klant die nooit tevreden is. Onze tijd is gespendeerd en betaald.
Ik eindig hier ook de discussie !!! Ik verstuur uw kaarten nadat U me doorgeeft om ze bedrukt of onbedrukt te leveren
Mvg
Het Kleine Ooievaartje
Molenberg 42
3290 Deurne Diest
0485 92 41 29
013 29 37 11
--
De uitkomst is dat Belarto zelf de kaarten heeft geleverd (top service!) en dat het Kleine Ooievaartje weigert om 60 euro van de 75 euro aan betaalde drukkosten terug te betalen.