Pagina 1 van 1

PostNL vertelt leugens in antwoord op klacht.

Geplaatst: 08 mar 2014 11:44
door vampire75
Hoi,

Afgelopen week heb ik een zeer ernstig beschadigt pakket thuis gekregen wat verzonden werd via PostNL.
Dit is niet de eerste keer dat ik problemen heb met PostNL, en ik heb ze vorig jaar ook al is een klacht verzonden.

Binnen 24 uur kreeg ik bericht terug van PostNL waarin zij beweerde dat :"Naar aanleiding van uw e-mail heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen. Dit is helaas niet gelukt". Ik heb mijn telefoon altijd bij me, en ik heb niks van een telefoontje gemerkt. Ook heb ik geen melding op mijn telefoon ontvangen dat iemand mij geprobeerd heeft te bellen... Kortom ik ben er vrij zeker van dat ze het niet geprobeerd hebben, dus waarom ze dat zeggen is mij een grote vraag. Ook leuk om te weten is dat bij mijn vorige klacht ze blijkbaar ook geprobeerd hebben te bellen....

De 2 e-mailtjes lijken nagenoeg op elkaar met 1 alinea verschil... Dit is dus gewoon kopieer en plak werk...

Ze beloven ook dat ze 'een medewerker' gaan aanspreken over de klacht, maar er word ook gezegd dat ik niks meer van ze hoor na de email die verzenden is. Ik vraag me af welke 'medewerker' zij gaan aanspreken, aangezien ik het erg onwaarschijnlijk vind dat één iemand dat pakketje in handen heeft gehad. Ik denk dat deze 'medewerker' net zo hard wordt aangesproken als dat ze mij geprobeerd hebben te bellen over mijn klacht...

Ik heb overigens na het ontvangst van deze reactie een compliment naar PostNL verstuurd, en er kwam meteen een reactie dat ze zeer blij waren en het intern gaan delen. Mooi dan weten we dus in het vervolg dat ze met complimenten wel iets doen!

Dit was mijn compliment:

Beste PostNL,

Ik wil jullie graag even een compliment geven over de geweldige klantenservice die jullie mij aangeboden hebben!

Ik heb gisteren helaas een beschadigt product ontvangen via de PostNL bezorger. Het pakket was door de verzender overigens zo goed als nieuw verzonden.

Na een klacht te hebben ingediend kreeg ik binnen 24 uur een reactie van jullie wat ik zeer netjes vind! Jullie hebben zelf de moeite genomen om één hele alinea van deze standaard email te vervangen door een andere. Ik weet dit omdat ik op 27 maart 2013 een zelfde soort klacht heb ingediend en toen ook zo goed ben behandelt door jullie!

Ook mijn complimenten dat jullie zo intensief geprobeerd hebben mij te bellen over mijn klacht, zowel nu, als om de klacht van 27 december. In de email las ik dat jullie van alles geprobeerd hebben om mij telefonisch te contacteren en ik vind het zeer jammer dat dit niet gelukt is. Ik kan jullie garanderen dat ik mijn telefoon meestal bij heb, en dat ik niks van jullie telefoontjes heb gemerkt . Ik heb zelfs geen melding gekregen dat iemand me geprobeerd heeft te bellen! Uiteraard treft jullie geen blaam want jullie beloven mij in jullie standaard e-mail dat jullie van alles geprobeerd hebben om contact met mij te leggen, het probleem zal dan wel bij T-mobile liggen want POSTNL liegt natuurlijk niet tegen zijn klanten!

Ook las ik in de standaard mail dat jullie een medewerker op mijn klacht zullen aanspreken, maar dat hierna geen contact meer met mij zou worden opgenomen. Ik weet helaas niet waar het fout is gegaan met het pakket. Dit kan zijn bij het in ontvangst nemen, het sorteren, of het bezorgen zijn gebeurt. Ik weet niet of dit allemaal door de zelfde 'werknemer' word gedaan bij jullie maar ik hoop dat jullie de juiste persoon hier op aanspreken! Uiteraard vertrouw ik jullie volledig dat jullie deze 'medewerker' gaan aanspreken, net zoals dat jullie mij ook zo intensief hebben geprobeerd mij telefonisch te bereiken.

Na deze geweldige ervaring met PostNL zal ik jullie absoluut aan iedereen gaan aanbevelen die ik ken! en ook op internet ga ik mijn uiterste best doen om dit compliment te verspreiden via sociale media!

Nogmaals bedankt!

Met vriendelijke groet,
Ton

Re: PostNL vertelt leugens in antwoord op klacht.

Geplaatst: 08 mar 2014 16:00
door Eddy77
Zelf ook al meerdere van dit soort problemen ervaren, van opengemaakte post tot beschadigde cd's en post van anderen of mijn post bij anderen (zelfs privé gevoelige post als afschriften e.d. ) of post die gewoon kwijt is. Allemaal niet hun verantwoording blijkbaar.

Pakketten die zgn niet in mijn bus passen en die ineens weken later alsnog in mijn brievenbus liggen...

Meermaals een klacht ingediend, maar er komt weinig respons of verbetering.

En idd probeerden ze mij zgn vaak te bellen of zou iemand meermaals langs geweest zijn, nooit iemand gezien.