DE PRIKKELINGEN VAN eneco BETR.< AANSCHAF ZONNECOLLECTOR>
11-03-2004
Boven staande komt mij zeer bekend voor.
Ook wij hebben een schriftelijke bevestiging gekregen dat wij in aanmerking konden
komen voor de premie (subsidie) , na wat reken werk kon ik met de netto investering
, over 5 jaar uit de kosten zijn.
Deze investering kon ik overzien, door de reeds vermindering van mijn maand bedrag aan ENECO i.v.m. nieuwe HR CV ketel was de blijdschap nog groter.
16 periodes gewoon aan jezelf terug betalen en dan is het echt besparen, en nog beter voor de wereld, daar doen wij thuis driftig aan mee. (glas oude kranten,blik en GFT bak.)
Gewoon de door ENECO gestelde eisen,daar moet je aan voldoen.
Aanvraag voor 2 set ISO panelen,ja, bestelt.
Brief ontvangen van gegarandeerde premie uitbetaling.
Automatische afboeking van onze giro.
Brief Ontvangen 15-12-2003 van het uitleveringbedrijf CRYSTALIC BCC B.V. te Leeuwarden dat
Hun bode dienst op 06-01-2004 komen bezorgen, er moet beslist iemand thuis zijn, anders
zijn ze genoodzaakt om € 40.00 boete in rekening te brengen.
De zelfde avond een afspraak gemaakt met onze Electro installateur om zo snel mogelijk
het systeem te plaatsen. De datum werd woensdag 14 -01- 2004
Feest ging niet door omdat BCC B.V. niet was komen opdagen, na driedagen en +\- 180 bel pogingen kreeg ik de vervanger van de Heer P.Jonker aan de lijn.
Verbaasd van deze telefoonverbinding vroeg ik waarom deze meneer pas na 3 dagen opnam.
Ik ben maar ingeleend,zij hij,en kan maar 6 telefoontjes per uur aan,maar al dagen hoor ik hier toestellen rinkelen,die ik niet allemaal kan behandelen.
Tragisch voor deze werknemer,maar achteraf ,blijkt nu tragisch voor ons.
Probleem voor gelegd,Marijke had ruim 7.5 uur achter het venster naar buiten zitten turen,OK
OK OK OK sprak hij, maar wilt u nu een nieuwe afspraak?,zeker sprak ik ,en neemt u dan gelijk € 40.00 mee of een bos bloemen, kon mij niet vertellen of de bode daar tijd voor had.
NIEUWE afspraak;14-01-2004 schikt dat? vroeg hij, kan dat echt niet eerder? NeeN.
Nieuwe afspraak gemaakt met onze installateur,kon niet eerder als 22-01-2004,jammer.
Op de 14 e komt er een bestelwagen voorrijden met,naar wij dachten het systeem.
De chauffeur,een lachende ruim 65 plusser, deelde gelijktijdig mede dat hij de volgende dag
de rest van het pakket kwam brengen.
Na overleg met ENECO moest ik er zorg voordragen dat de aanvraag van premie,nog de
zelfde dag op de post ging ,zodat d.m.v. de post stempel zeker voor !!! 15-02-2004 binnen was.
Wederom gebeld met eneco en kreeg te horen dat de stukken weliswaar <op het nippertje,
maar op tijd binnen was.
Tussen neus en lippen vertelde deze bereidwillige medewerker, dat de subsidie wel wat langer
kon duren.maar stelde mij gelijk gerust met de opmerking :
WAT IN HET VAT ZIT VERZUURD NIET>
Dit soort uitspraken geeft de burger moet , op 20-02-2004 wederom een brief van ENECO
Met het verzoek om niet alleen het nummer van het EPA rapport maak ook het uittreksel
toe te zenden, en de verklaring van de installateur voor de montage in deze.
Dit moest wel binnen 10 dagen bij de afdeling binnen zijn ,omdat ze alleen hiermee tot
uitbetaling konden over,gaan.binnen 2 dagen lagen deze documenten op het juiste bureau.
Vandaag dus DE bijzondere brief van ENECO,
WIJ GAAN NIET OVER TOT HET UITBETALEN DE SUBSIDIE, omdat de panelen op 15-01-2004 geplaatst hadden moeten zijn!! En niet op 22-01-2004.
DE PRIKKELINGEN VAN eneco BETR.(AANSCHAF ZONNECOLLECTOR)
Conclusie;
De 1E afspraak met de installateur kon niet doorgaan omdat de panelen
te laat bezorgd werden.
Op dinsdag 20 januari was het mogelijk om de montage te doen.
Op 22 januari komt de eerste Wp `s naar binnen
Op 24 januari is de keuring onder schreven.
Op 11 februari is de brief daar,dat ik door de beschreven verloop van zaken,
€ 3080.00 subsidies mis loop.
En dat alleen maar omdat het systeem 7 dagen te laat zijn energie aan mijn netwerk leverde. En deze voorwaarden kan ik nergens in de beschrijving vinden. Met zijn alle zullen we sterk staan om de onzin van afwijzingspunten van
ENECO (VROM)
VRAAG; Zou het mogelijk zijn dat dit systeem retour gaat naar de leveranciers,om dat wij deze kosten beslist niet kunnen dragen.
Marijke en paul v Maurik. Rotterdam.
[/b]