| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo duur 0900 nummer / nieuwe adres aansluiting
Ziggo duur 0900 nummer / nieuwe adres aansluiting
Ik zit met het volgende probleem :
Ik maak momenteel gebruik van de tv aansluiting van mijn onder buurvrouw. Echter door vele storingen die ik niet verholpen krijg via Ziggo of nieuwe kabel trekken e.d. Wil ik kijken naar de mogelijkheid om op mijn Eigen adres een aansluiting te krijgen. Maar dan begint het grote probleem....
Via google kom ik op de site Huisaansluiting.nl Deze verwijzen me door naar de site van Ziggo. Hier van alles op uitgezocht, als je daar al door heen komt met je vraag. Via de zoekopdracht en zelfs de virtuele hulp kom ik niet verder met mijn vraag : Wat kost een nieuwe adres aansluting ? Besluit ik dan maar te bellen met de klantenservice van Ziggo ( a 10 cent per min) Deze begrijp mijn vraag ( altans dat zeggen ze) en verwijzen mij door naar, JAWEL : Huisaansluitngen.nl. Ik prober aan te geven dat deze me weer terug verwijzen naar de site van Ziggo. Dat begrijpen ze niet en willen me weer door verwijzen naar : Huisaansluitingen.nl. Na veel 555 en 666 verwijzen ze me door naar Enexis. Helaas die doen alleen maar gas en electra aansluitingen. Dus weer terug naar Ziggo ( a 10 cent per min) Na het zoveelste overleg met een leidinggevende moet ik contact opnemen met Ziggo Plus ( a 65 cent per min) En wat denk je.... Ik wordt doorverwezen naar : JAWEL DAAR IS HIJ WEER : Huisaansluitingen.nl Ook hier probeer ik aan tegeven dat die me terug verwijzen naar de site van Ziggo wordt de slot conclusive van dit gesprek : U moet om de site Huisaansluitingen.nl zijn, dat is het antwoord wat ze voor 65 cent per min. kunnen geven.
Vele telefoon kosten later ben ik dus niets wijzer geworden.
kan iemand me vertellen waar ik informative kan terug vinden over wat een nieuwe tv adres aansluiting kost en wie deze eventueel kan aanleggen
Groetjes P. Smits
Ik maak momenteel gebruik van de tv aansluiting van mijn onder buurvrouw. Echter door vele storingen die ik niet verholpen krijg via Ziggo of nieuwe kabel trekken e.d. Wil ik kijken naar de mogelijkheid om op mijn Eigen adres een aansluiting te krijgen. Maar dan begint het grote probleem....
Via google kom ik op de site Huisaansluiting.nl Deze verwijzen me door naar de site van Ziggo. Hier van alles op uitgezocht, als je daar al door heen komt met je vraag. Via de zoekopdracht en zelfs de virtuele hulp kom ik niet verder met mijn vraag : Wat kost een nieuwe adres aansluting ? Besluit ik dan maar te bellen met de klantenservice van Ziggo ( a 10 cent per min) Deze begrijp mijn vraag ( altans dat zeggen ze) en verwijzen mij door naar, JAWEL : Huisaansluitngen.nl. Ik prober aan te geven dat deze me weer terug verwijzen naar de site van Ziggo. Dat begrijpen ze niet en willen me weer door verwijzen naar : Huisaansluitingen.nl. Na veel 555 en 666 verwijzen ze me door naar Enexis. Helaas die doen alleen maar gas en electra aansluitingen. Dus weer terug naar Ziggo ( a 10 cent per min) Na het zoveelste overleg met een leidinggevende moet ik contact opnemen met Ziggo Plus ( a 65 cent per min) En wat denk je.... Ik wordt doorverwezen naar : JAWEL DAAR IS HIJ WEER : Huisaansluitingen.nl Ook hier probeer ik aan tegeven dat die me terug verwijzen naar de site van Ziggo wordt de slot conclusive van dit gesprek : U moet om de site Huisaansluitingen.nl zijn, dat is het antwoord wat ze voor 65 cent per min. kunnen geven.
kan iemand me vertellen waar ik informative kan terug vinden over wat een nieuwe tv adres aansluiting kost en wie deze eventueel kan aanleggen
Groetjes P. Smits
Re: Ziggo duur 0900 nummer / nieuwe adres aansluiting
Installeren
Hoe installeer ik Televisie van Ziggo?
Binnen 10 tot 14 werkdagen krijgt u via PostNL uw installatiepakket thuisgestuurd met daarin alles wat u nodig heeft, inclusief duidelijke handleiding.
Toch niet zelf installeren? Kies dan voor installatie door één van onze monteurs.
bron: https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... de-vragen/
Is er op jou adres nog nooit geen tv aansluiting geweest dan ?
Misschien dat een vorige bewoner wel ziggo tv heeft gehad en dat ze je daarom
doorsturen naar heraansluiten.
Hoe installeer ik Televisie van Ziggo?
Binnen 10 tot 14 werkdagen krijgt u via PostNL uw installatiepakket thuisgestuurd met daarin alles wat u nodig heeft, inclusief duidelijke handleiding.
Toch niet zelf installeren? Kies dan voor installatie door één van onze monteurs.
bron: https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... de-vragen/
Is er op jou adres nog nooit geen tv aansluiting geweest dan ?
Misschien dat een vorige bewoner wel ziggo tv heeft gehad en dat ze je daarom
doorsturen naar heraansluiten.
Hoi,
Dank voor jullie reactie.
Maar uit jullie reactie blijkt dat ik het niet duidelijk heb uitgelegt. Er is op mijn adres dus geen hoofdaansluiting. De oplossingen die jullie aangeven is als er een hoofd aansluiting is, maar deze is op mijn adres niet.
Groetjes P Smits
Dank voor jullie reactie.
Maar uit jullie reactie blijkt dat ik het niet duidelijk heb uitgelegt. Er is op mijn adres dus geen hoofdaansluiting. De oplossingen die jullie aangeven is als er een hoofd aansluiting is, maar deze is op mijn adres niet.
Groetjes P Smits
Je buurvrouw moet als klant van Ziggo bellen als er storingen met háár aansluiting zijn. Alles daarna is aan jullie beiden om op te lossen, dat is niet aan Ziggo?ppa schreef:Ik zit met het volgende probleem :
Groetjes P. Smits
-
Ziggowebteam
- verified
- Contacteer:
Indien je nog geen hoofdaansluiting hebt, dien je eerst een aanvraag te doen via huisaansluitingen.nl. Ik begrijp dat je dit al gedaan hebt? Maar waarom verwijzen ze jou naar de klantenservice van Ziggo terwijl je nog geen aansluiting hebt? Kun je misschien duidelijk de reden van doorverwijzing(en) in je bericht vermelden? De reden waarom huisaansluitingen.nl naar Ziggo, Ziggo naar Service plus en service plus naar Huisaansluitingen verwijst kan ik in je bericht namelijk niet vinden (behalve dat we/ze dus naar elkaar verwijzen).
Groet,
Ziggo Webteam Jelle
Groet,
Ziggo Webteam Jelle
huisaansluitingen.nl schreef:Aanvraagprocedure voor een nieuwe aansluiting:
Om informatie te ontvangen over een nieuwe- en/of extra aanleg, kunt u naast het raadplegen van de secties “Procedures en voorwaarden” en “Veelgestelde vragen” op onze website, http://www.aansluitingen.nl, tevens een aanvraag indienen voor een vrijblijvende offerte.
Dit doet u als volgt:
Via de optie “Aanmelden” kunt u zich registreren. Hiermee krijgt u toegang tot het aanvraagformulier. Nadat u zich aangemeld heeft, dient u uw account door middel van de “Activeringsmail” in werking te stellen. Als uw account geactiveerd is, kunt u met de door u opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord “Inloggen”.
Eenmaal ingelogd, kunt u een aanvraag indienen via de optie “Aanvraag starten”. Dit is het digitale aanvraagformulier.
Hieronder treft u een aantal aanwijzingen voor het indienen van uw aanvraag:
Voor een nieuwe en/of extra aanleg, kiest u bij de vraag “Welke dienst wenst u?” voor de optie “Nieuwe Aansluiting”;
Bij soort aansluiting kunt u kiezen voor de volgende opties “Permanente Aansluiting”; “Permanente Aansluiting met bouwaansluiting”; “Tijdelijke Aansluiting”
Indien u een aanvraag wil invullen voor meerdere objecten, kan u de vraag: "Wilt u een aanvraag doen voor meerdere objecten" met Ja beantwoorden.
In Stap “Aanvraag Object” geeft u het object(en) aan.
Bij de verplichte vraag “Lengte hart weg tot invoergevel” geeft u de afstand aan van het midden van de weg tot aan uw voorgevel. Indien u dit niet weet, graag het getal 1 invullen;
Bij het vak “Aansluitingen” voegt u alle gewenste producten toe aan het groene vak;
Indien u een aanvraag doet voor meerdere objecten kunt u elk object apart toevoegen. Nadat u het adres van het eerste object met daarbij behorende producten heeft ingevuld, selecteert u de knop “Nieuwe Object” onderaan de pagina. Hiermee voegt u het volgende object toe. Dit blijft u uiteraard doen totdat u het laatste object hebt ingevoerd.
Bij de betaler van de nota geeft u aan wie de nota gaat betalen na uitvoering.
Voor een nieuwe en/of extra aanleg is het van belang dat u de benodigde tekeningen toevoegt bij Stap “Tekeningen” van het aanvraagformulier;
Onderaan het “Overzicht” dient u uw aanvraag in, via de optie “Aanvraag Indienen”.
Hier dient u aan te geven akkoord te gaan dat uw aanvraag aan alle genoemde netbeheerders wordt doorgestuurd.
Uw aanvraag wordt binnen uiterlijk 2 werkdagen door Centraal Meldpunt Aansluitingen verwerkt. Indien een aanvraag compleet is, wordt deze naar desbetreffende netbeheerder(s) verstuurd.
Dank voor jullie reactie allemaal.
Aller eerst de storingen zitten op mijn lijn en niet op de lijn van de buurvrouw waar ik het signaal van krijg. Ziggo doet niets omdat ze zeggen dat het signaal tot aan de deur in hun gegevens goed is, wat er binnen huis gebeurt is voor eigen oplossingen. Maar dat ik juist het probleem, ik probeer te achter halen, met hulp van Ziggo omdat die toch meer expertise heeft als een gewoon mens, Maar ze nemen niet eens de moeite om zich te verdiepen in het probleem. In duidelijke mails die ik hun heb gestuurd vraag ik duidelijk naar wat zij kunnen doen en de enige reactie is wat ik allemaal kan doen. Ik heb van alles geprobeert en kom er niet meer uit. Maar dat is niet intresant voor Ziggo, zolang ze maar hun abb. geld kunnen innen, verder moet je als klant niet zeuren.
Ook nu wordt door Ziggo gevraagt wat de reden is van de door verwijzingen (zie hun reactie alhier) Die is er dus niet, ik wordt gewoon weg zonder redden naar elkaar toe verwezen, dit al dan niet via dure 0900 nummer a 10 en 65 cent per min.
Dankzij andere reactie hier, ben ik iets verder gekomen en tegelijk ook niet. Op de site aansluitingen.nl kom ik iets verder maar hier vragen ze allerlei bouwtechnische informatie, die heb ik niet, ben gewoon een burger die de kosten wil weten van een nieuwe HOOFD CAI aansluiting.Is dit zo'n lastige vraag?
Groetjes P. Smits
Aller eerst de storingen zitten op mijn lijn en niet op de lijn van de buurvrouw waar ik het signaal van krijg. Ziggo doet niets omdat ze zeggen dat het signaal tot aan de deur in hun gegevens goed is, wat er binnen huis gebeurt is voor eigen oplossingen. Maar dat ik juist het probleem, ik probeer te achter halen, met hulp van Ziggo omdat die toch meer expertise heeft als een gewoon mens, Maar ze nemen niet eens de moeite om zich te verdiepen in het probleem. In duidelijke mails die ik hun heb gestuurd vraag ik duidelijk naar wat zij kunnen doen en de enige reactie is wat ik allemaal kan doen. Ik heb van alles geprobeert en kom er niet meer uit. Maar dat is niet intresant voor Ziggo, zolang ze maar hun abb. geld kunnen innen, verder moet je als klant niet zeuren.
Ook nu wordt door Ziggo gevraagt wat de reden is van de door verwijzingen (zie hun reactie alhier) Die is er dus niet, ik wordt gewoon weg zonder redden naar elkaar toe verwezen, dit al dan niet via dure 0900 nummer a 10 en 65 cent per min.
Dankzij andere reactie hier, ben ik iets verder gekomen en tegelijk ook niet. Op de site aansluitingen.nl kom ik iets verder maar hier vragen ze allerlei bouwtechnische informatie, die heb ik niet, ben gewoon een burger die de kosten wil weten van een nieuwe HOOFD CAI aansluiting.Is dit zo'n lastige vraag?
Groetjes P. Smits
Ik vraag me af of er niet een gedeelde tv aansluiting is in het gebouw.
Met een eigen versterker installatie. Ik zou eens proberen de kabels
terug te volgen als het mogelijk is naar waar het binnenkomt.
Is de kabel die in de meterlast binnenkomt groen of grijs ?
Verder moet je bij ziggo eens zoeken op "nieuwbouw"
voor een compleet nieuwe kabel komt u bijna zeker op dat onderwerp uit.
Met een eigen versterker installatie. Ik zou eens proberen de kabels
terug te volgen als het mogelijk is naar waar het binnenkomt.
Is de kabel die in de meterlast binnenkomt groen of grijs ?
Verder moet je bij ziggo eens zoeken op "nieuwbouw"
voor een compleet nieuwe kabel komt u bijna zeker op dat onderwerp uit.
-
Ziggowebteam
- verified
- Contacteer:
Uit je bericht begrijp ik dat het dus om 2 panden gaat waarbij één van de 2 panden een CAI aansluiting heeft. Wij zijn alleen verantwoordelijk voor de groene coax kabel welke vanaf de kast in de straat naar de woning loopt. Het signaal aan het einde van deze groene kabel moet voldoende zijn om daarna nog eens (minimaal)10 meter coax kabel aan te sluiten, zonder het signaal te veel verzwakken. Wordt deze gesplitst, dan kan je dus 2 x 5 meter coax kabel aansluiten. Als het in totaal om meer dan 10 meter coax kabel gaat heb je kans dat het signaal te veel verzwakt wordt. Hierdoor krijg je slecht beeld. Dit kun je dan oplossen door een breedbandversterker aan te sluiten.ppa schreef:Dank voor jullie reactie allemaal.
Groetjes P. Smits
Als er een standaard aansluiting kan worden aangelegd, dan geldt het ingestuurde formulier als aanvraag en starten wij direct met de aanleg, dit zonder kosten. De aannemer van Ziggo neemt dan binnen acht tot twaalf weken contact met je op om een afspraak te maken voor het plaatsen van een wandcontactdoos in de woning. Dit is dus wanneer de kabel er al ligt. Indien Ziggo extra graafwerkzaamheden moet uitvoeren of vergunningen moet aanvragen om een kabelaansluiting naar de woning aan te leggen, dan kan het zijn dat er kosten aan verbonden zijn. Hoe hoog deze zijn kunnen we van te voren niet vertellen. Mochten er kosten aan verbonden zijn, dan ontvang je een vrijblijvende offerte.
Hmm, nooit opgelet bij natuurkunde? Vervangende waarde berekenen is niet zomaar door twee delen. Het zal je verbazen hoeveel winst je behaalt tijdens het splitsen door goede kabels te gebruiken. Scheelt je zomaar 5 meter, zonder versterker...Ziggowebteam schreef:... om daarna nog eens (minimaal)10 meter coax kabel aan te sluiten, zonder het signaal te veel verzwakken. Wordt deze gesplitst, dan kan je dus 2 x 5 meter coax kabel aansluiten. Als het in totaal om meer dan 10 meter coax kabel gaat heb je kans dat het signaal te veel verzwakt wordt. Hierdoor krijg je slecht beeld. Dit kun je dan oplossen door een breedbandversterker aan te sluiten. ..
-
Ziggowebteam
- verified
- Contacteer:
De wet van Ohm is mij wel bekend (hoewel er nog meer factoren zijn), maar de meeste mensen gebruiken toch een slechtere kwaliteit kabel. Om zeker te zijn dat het signaal hierdoor niet te veel verlies heeft (Zonder direct de kabel te vervangen) raad ik aan om n totaal tot maximaal 10 meter te gebruiken.diffusor schreef:Hmm, nooit opgelet bij natuurkunde? Vervangende waarde berekenen is niet zomaar door twee delen. Het zal je verbazen hoeveel winst je behaalt tijdens het splitsen door goede kabels te gebruiken. Scheelt je zomaar 5 meter, zonder versterker...Ziggowebteam schreef:... om daarna nog eens (minimaal)10 meter coax kabel aan te sluiten, zonder het signaal te veel verzwakken. Wordt deze gesplitst, dan kan je dus 2 x 5 meter coax kabel aansluiten. Als het in totaal om meer dan 10 meter coax kabel gaat heb je kans dat het signaal te veel verzwakt wordt. Hierdoor krijg je slecht beeld. Dit kun je dan oplossen door een breedbandversterker aan te sluiten. ..
Oeh! Zou je je concullega's dit willen vertellen? Bij UPC hebben ze het over een maximale COAXkabel van...een meter. Ik vrees ook dat dat inderdaad voormalige medewerkers van ADSL-providers zijn, maar goed...die tien meter, ik ben het wel met je eens, maar dan wel een goede kabel, geen knikken en nergens opgerold. en nee, goede kabel hoeft niet duur te zijn, maar is dat vaak wel.Ziggowebteam schreef:...
De wet van Ohm is mij wel bekend (hoewel er nog meer factoren zijn), maar de meeste mensen gebruiken toch een slechtere kwaliteit kabel. Om zeker te zijn dat het signaal hierdoor niet te veel verlies heeft (Zonder direct de kabel te vervangen) raad ik aan om n totaal tot maximaal 10 meter te gebruiken.
De wet van Ohm gaat hier niet op. Een tweewegsplitter geeft een verlies van zo'n 3dB. 10 Meter COAX12 geeft zo'n 2,5dB verlies (bij 860Mhz).
-
Harrie Kierie
Het moet toch niet gekker worden. Hulp eisen van Ziggo voor je illegale aansluiting. Nog erger dat ze bij Ziggo webcare ook zitten te pitten.
Nounou. Hier ergens is een klager te vinden die helemaal zèlf zijn AOP om zeep heeft geholpen en vervolgens die "rare kabel" ook maar uit de muur heeft gerukt. Alles daarna dichtgestuckt, geen internet en tv signaal meer en brult keihard op verschillende fora dat UPC nalatig is geweest.. Alles wordt ook nog op kosten van UPC herstelt (!) en meneer krijgt òòk nog eens excuses... Dus ja, het kan gekkerHarrie Kierie schreef:Het moet toch niet gekker worden. Hulp eisen van Ziggo voor je illegale aansluiting. Nog erger dat ze bij Ziggo webcare ook zitten te pitten.
-
Ziggowebteam
- verified
- Contacteer:
Klopt, maar dit krijg je volgens mij niet bij natuurkundebprosman schreef:De wet van Ohm gaat hier niet op. Een tweewegsplitter geeft een verlies van zo'n 3dB. 10 Meter COAX12 geeft zo'n 2,5dB verlies (bij 860Mhz).