Neckermann geeft geen informatie over bestelling
Geplaatst: 11 mar 2014 19:01
Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn om informatie te ontvangen over een bestelling op mijn naam.
Neckermann heeft een vordering op mijn naam uit handen gegeven aan Intrum Justitia (incassobureau) en een BKR registratie gedaan. Ruim 6 weken geleden kreeg ik hierover bericht van Intrum Justitia. Na onderzoek blijkt dat Neckermann mijn adreswijziging van februari 2013 niet heeft verwerkt. In juli 2013 is er op mijn oude adres (en blijkbaar op mijn naam) een bestelling gedaan en niet betaald. Ik heb zelf niets besteld.
Ik heb schriftelijk en per e-mail bezwaar ingediend tegen de vordering en BKR registratie bij Neckermann en Intrum Justitia. Ik heb bewijzen gestuurd van in- en uitschrijving nieuw en oud adres en bewijs van de doorgegeven adreswijziging. Aan Neckermann heb ik gevraagd om meer gegevens te verstrekken over de bestelling. Tot nu toe weet ik dat het om schoenen gaat op mijn oude adres. Meer informatie geven ze niet. Ik wil graag weten welke gegevens er zijn opgegeven bij de bestelling (er is namelijk ineens een andere geboortedatum en e-mailadres bij hen bekend, die beide niet van mij zijn). Ook wil ik weten of er getekend is voor de bestelling en zo ja, door wie. Ook heb ik gevraagd om kopieen van de correspondentie naar mijn oude adres omdat ik wil weten welke privé gegevens er nu mogelijk bekend zijn bij de huidige bewoner van mijn vorige adres.
Neckermann geeft mij steeds hetzelfde antwoord: Neem maar contact op met Intrum Justitia. Dat heb ik meerdere keren gedaan. Zij weten niet meer dan dat het om schoenen gaat. Verder heeft Intrum mijn bezwaar al weken in behandeling en krijg ik steeds te horen dat ik binnen een week reactie krijg. Dat gaat nu al 4 weken zo door.
Mag Neckermann weigeren de informatie over de bestelling te geven? Ze stellen wel dat het mijn bestelling is. Heb ik er dan geen recht op om inhoudelijke informatie te krijgen??
Neckermann heeft een vordering op mijn naam uit handen gegeven aan Intrum Justitia (incassobureau) en een BKR registratie gedaan. Ruim 6 weken geleden kreeg ik hierover bericht van Intrum Justitia. Na onderzoek blijkt dat Neckermann mijn adreswijziging van februari 2013 niet heeft verwerkt. In juli 2013 is er op mijn oude adres (en blijkbaar op mijn naam) een bestelling gedaan en niet betaald. Ik heb zelf niets besteld.
Ik heb schriftelijk en per e-mail bezwaar ingediend tegen de vordering en BKR registratie bij Neckermann en Intrum Justitia. Ik heb bewijzen gestuurd van in- en uitschrijving nieuw en oud adres en bewijs van de doorgegeven adreswijziging. Aan Neckermann heb ik gevraagd om meer gegevens te verstrekken over de bestelling. Tot nu toe weet ik dat het om schoenen gaat op mijn oude adres. Meer informatie geven ze niet. Ik wil graag weten welke gegevens er zijn opgegeven bij de bestelling (er is namelijk ineens een andere geboortedatum en e-mailadres bij hen bekend, die beide niet van mij zijn). Ook wil ik weten of er getekend is voor de bestelling en zo ja, door wie. Ook heb ik gevraagd om kopieen van de correspondentie naar mijn oude adres omdat ik wil weten welke privé gegevens er nu mogelijk bekend zijn bij de huidige bewoner van mijn vorige adres.
Neckermann geeft mij steeds hetzelfde antwoord: Neem maar contact op met Intrum Justitia. Dat heb ik meerdere keren gedaan. Zij weten niet meer dan dat het om schoenen gaat. Verder heeft Intrum mijn bezwaar al weken in behandeling en krijg ik steeds te horen dat ik binnen een week reactie krijg. Dat gaat nu al 4 weken zo door.
Mag Neckermann weigeren de informatie over de bestelling te geven? Ze stellen wel dat het mijn bestelling is. Heb ik er dan geen recht op om inhoudelijke informatie te krijgen??