LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
cherokee
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door cherokee »

svendf schreef:Nu nog even een vraag. Vandaag kreeg ik een brief van de polite met alleen een nieuw proces verbaal erin met wel de juiste prijs en adres erop. Mag dit zomaar?
Ja, dat mag. Onder de wet Mulder mag veel....

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik heb eens een bekeuring gekregen omdat ik 57 km reed waar je 45 km mocht.... 12 km te hard dus.... Alleen reed ik met een Ford Mondeo! Een auto en ik had nog nooit gehoord van een max. van 45 met een auto.... ik heb gebeld, kreeg de politie idd te spreken in plaats van het CJIB. Agent vertelde mij dat er 3 fouten in een beschikking moesten staan om te kunnen seponeren. Die had ik dus. ik reed geen 12 maar 7 km te hard, max snelheid was 50 ipv 45 en het boetebedrag was te hoog.

De mijne is toen kwijtgescholden. Maar misschien is dat een leidraaad voor de TS, er moeten 3 fouten in staan. Ik heb geen gewijzigde beschikking gekregen maar helemaal niks meer! ( en ja, ik rij daar nu altijd keurig 50......)

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door eleven »

[quote="Frantic2"]ik heb eens een bekeuring gekregen omdat ik 57 km reed waar je 45 km mocht.... 12 km te hard dus.... Alleen reed ik met een Ford Mondeo! Een auto en ik had nog nooit gehoord van een max. van 45 met een auto.... ik heb gebeld, kreeg de politie idd te spreken in plaats van het CJIB. Agent vertelde mij dat er 3 fouten in een beschikking moesten staan om te kunnen seponeren. Die had ik dus. ik reed geen 12 maar 7 km te hard, max snelheid was 50 ipv 45 en het boetebedrag was te hoog.

De mijne is toen kwijtgescholden. Maar misschien is dat een leidraaad voor de TS, er moeten 3 fouten in staan. Ik heb geen gewijzigde beschikking gekregen maar helemaal niks meer! ( en ja, ik rij daar nu altijd keurig 50......)[/quote]

Als je ter plekke toch alleen 45 Kmh mocht rijden , is dit toch juist?
Dat je nog nooit van 45 Kmh gehoord hebt, sluit toch niet uit, dat daar een bord staat max 45 Kmh.
Trouwens als je een beschikking van het CJIB krijgt, dan kan geen agent de boete seponeren.
Verhaal rammelt.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

svendf schreef:Laatst kreeg ik een bekeuring omdat ik het bandje van mojn helm niet vast had zitten op mijn bromfiets de prijs die op de bekeuring staat is 140 euro en op internet staat overal dat het voor een bromfiets 90 is en voor een motor 140 dus dat is verkeerd gegaan denk ik de plaats van de overtreding is ook nog verkeerd opgeschreven(edidisonstraat ipv edisonstraat). Ik vraag me nu af of dit genoeg is om onder de bekeuring uit te komen. Kan iemand me wat verder helpen?

Los gezien of wel / niet trecht is en of je er onderuit kan komen en of evenueel wat allemaal wel / niet kan gebeuren........90 - 140 euro voor een loszittend bandje van een helm :roll: pppfffffffffff.

angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
svendf schreef:Laatst kreeg ik een bekeuring omdat ik het bandje van mojn helm niet vast had zitten op mijn bromfiets de prijs die op de bekeuring staat is 140 euro en op internet staat overal dat het voor een bromfiets 90 is en voor een motor 140 dus dat is verkeerd gegaan denk ik de plaats van de overtreding is ook nog verkeerd opgeschreven(edidisonstraat ipv edisonstraat). Ik vraag me nu af of dit genoeg is om onder de bekeuring uit te komen. Kan iemand me wat verder helpen?

Los gezien of wel / niet trecht is en of je er onderuit kan komen en of evenueel wat allemaal wel / niet kan gebeuren........90 - 140 euro voor een loszittend bandje van een helm :roll: pppfffffffffff.
Als eens gezien wat het effect is als iemand onderuit gaat en de helm schiet los door een loszittend of ontbrekend bandje? Die beelden krijg je er als hulpverlener gratis en voor niets bij...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Teunbosseman schreef:
svendf schreef:Laatst kreeg ik een bekeuring omdat ik het bandje van mojn helm niet vast had zitten op mijn bromfiets de prijs die op de bekeuring staat is 140 euro en op internet staat overal dat het voor een bromfiets 90 is en voor een motor 140 dus dat is verkeerd gegaan denk ik de plaats van de overtreding is ook nog verkeerd opgeschreven(edidisonstraat ipv edisonstraat). Ik vraag me nu af of dit genoeg is om onder de bekeuring uit te komen. Kan iemand me wat verder helpen?

Los gezien of wel / niet trecht is en of je er onderuit kan komen en of evenueel wat allemaal wel / niet kan gebeuren........90 - 140 euro voor een loszittend bandje van een helm :roll: pppfffffffffff.
Als eens gezien wat het effect is als iemand onderuit gaat en de helm schiet los door een loszittend of ontbrekend bandje? Die beelden krijg je er als hulpverlener gratis en voor niets bij...

Euuuh....wat schreef ik ook alweer:
Los gezien of wel / niet trecht is en of je er onderuit kan komen en of evenueel wat allemaal wel / niet kan gebeuren........
Gaat om de hoogte van de bekeuring niet om wat eventuele gevolgen zijn.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door kokka »

de hoogte van de bekeuring wordt (mede) bepaald door de gevaarzetting

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door F.van Holten »

TS
Probeer er niet onderuit te komen, gewoon betalen. :oops: foutje is foutje, maar dit wist u al.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kokka schreef:de hoogte van de bekeuring wordt (mede) bepaald door de gevaarzetting

Nou wat een gevaarzetting.....alleen voor zichzelf :roll: Kom op zeg, 90 tot 140 euro voor een bandje wat niet vastgemaakt.
30 tot 40 euro vindt ik meer op zn plaats.....maar ja.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:
kokka schreef:de hoogte van de bekeuring wordt (mede) bepaald door de gevaarzetting

Nou wat een gevaarzetting.....alleen voor zichzelf :roll: Kom op zeg, 90 tot 140 euro voor een bandje wat niet vastgemaakt.
30 tot 40 euro vindt ik meer op zn plaats.....maar ja.
Ja en de maatschappij betaald grif mee als zo iemand een hersenschudding of erger oploopt. 90 euro is een gemiddeld boete bedrag. 5 minuutjes ergens in Amsterdam te lang parkeren kost al meer.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door olaf79 »

cherokee schreef:
svendf schreef:Nu nog even een vraag. Vandaag kreeg ik een brief van de polite met alleen een nieuw proces verbaal erin met wel de juiste prijs en adres erop. Mag dit zomaar?
Ja, dat mag. Onder de wet Mulder mag veel....
Oh ja welk artikel is dat dan dan.
Proces verbaal aanpassen. Lijkt me vrij onlogisch...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verkeerde prijs en plaats van de overtreding op bekeuring

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
Teunbosseman schreef:
kokka schreef:de hoogte van de bekeuring wordt (mede) bepaald door de gevaarzetting

Nou wat een gevaarzetting.....alleen voor zichzelf :roll: Kom op zeg, 90 tot 140 euro voor een bandje wat niet vastgemaakt.
30 tot 40 euro vindt ik meer op zn plaats.....maar ja.
Ja en de maatschappij betaald grif mee als zo iemand een hersenschudding of erger oploopt. 90 euro is een gemiddeld boete bedrag. 5 minuutjes ergens in Amsterdam te lang parkeren kost al meer.
Ja, daar kunnen we dan wel zoveel meer onder gaan scharen he. De maatschappij betaald aan zoveel zaken mee.

Een goede helm schiet niet zo snel van je hoofd, maar daar gaat het helemaal niet om. 90 - 140 euro voor een loszittend bandje vindt ik behoorlijk aan de hoge kant.

Gesloten