Pagina 1 van 1

Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services

Geplaatst: 12 mar 2014 12:32
door KramerPJM
Op 21 februari 2014 kreeg mijn vrouw een brief van Van den Bergh en Partners over onbetaalde facturen bij T-Mobile Netherlands B.V. Binnen 8 dagen moest even € 250 betaald worden, anders zouden ze een dagvaarding sturen, wat meer kosten met zich zou meebrengen. Mijn partner en ik waren stomverbaasd, omdat we nl. nog nooit klant bij T-Mobile geweest!

Diezelfde dag heb ik onderstaande gestuurd via mail naar [email protected]. met cc naar [email protected]

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag ontving ik een brief van Van den Bergh en Partners over onbetaalde facturen bij T-Mobile Netherlands B.V. Graag zou ik de volgende informatie willen ontvangen omtrent bovenstaand dossier/vordering:

- Factuur
- Herinnering
- Aanmaning/sommatie

Ik heb geen eerdere facturen van T-Mobile Netherlands B.V. ontvangen. Daarnaast zou ik ook niet weten wat precies de vordering kan zijn, aangezien ik nooit klant ben geweest van T-Mobile Netherlands B.V. Zolang ik niet weet waar deze vordering op is gebaseerd, ga ik niet betalen.

Ervan uitgaande dat u mij de gewenste informatie doet toekomen.

Met vriendelijke groet,

P.s. kostenverhogende maatregelen mogen vanaf vandaag niet meer, omdat ik in verweer ga.

Op 10 maart 2014 kreeg ik de volgende reactie:

Geachte mevrouw X,

Naar aanleiding van uw verweer kunnen wij u berichten dat de brief van 19 februari jl. onterecht aan u verstuurd is. U mag deze als niet verzonden beschouwen.

Onze welgemeende excuses voor de overlast.

Met vriendelijke groet,
WebCasso B.V.

Wanneer personen zijn die ook op deze wijze worden benaderd, nooit lid zijn geweest bij T-Mobile, kunnen bovenstaande mail als voorbeeld gebruiken.

NB! Personen worden na zoveel jaar forums nog steeds door Deurwaarderskantoor Van den Bergh & Partners in dienst van opdrachtgever Webcasso aangespoort om vorderingen te incasseren. Het zou mooi zijn dat Van den Bergh & Partners lering hieruit gaat trekken. Als deurwaarderkantoor zou ik dossiers van Webcasso niet meer willen incasseren. Het antwoord van Webcasso heb ik ook aan Deurwaarderskantoor Van den Bergh & Partners gestuurd met volgende:


Geachte heer, mevrouw,

Bijgaand de e-mail van Webcasso.

Graag zie ik nog een officieel bericht van u dat dossier: X wordt gesloten.

Wanneer jullie personen aansporen te betalen, zou ik jullie adviseren vóóraf een schriftelijk dossier van schuldeiser Webcasso te ontvangen.

Alleen dan kan er een incassotraject worden opgestart welke bestaansrecht heeft.

Naast dit kan je personen aardig van slag maken, terwijl dit in sommige gevallen niet nodig hoeft te zijn.

Met vriendelijke groet,

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services

Geplaatst: 13 mar 2014 09:30
door Guardian72
Lijkt me eerder een poging om snel geld te verdienen aan mensen die bang zijn voor deurwaarders etc dan een fout.

Want - hoe zijn zij op uw naam gekomen, en aan uw adres, in combinatie met deze "vordering" ?
Lijkt me een poging tot.. maar omdat u dus niet bang bent, en uw rechten kent, gaat u tegengas geven - en daar houden ze niet van.

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services

Geplaatst: 13 mar 2014 09:56
door KramerPJM
Zou zo maar kunnen Guardian72 van dat snel cashen... T-Mobile heeft zijn vorderingen verkocht (cessie) aan Directpay, die doet het over aan Webcasso en die draagt het weer over aan deurwaarder Van den Bergh & Partners. Databestanden worden overgenomen. En ja, als bij de vordering adres X persoon X staat en ze een check doen in de Gem. Basisadministratie en die geeft aan dat persoon y daar woont. Ach dan sturen ze het waarschijnlijk naar persoon y. Het is wel een beetje vreemd allemaal...

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services

Geplaatst: 20 mar 2014 17:14
door Caitlin45
Een tijdje geleden, om precies te zijn in augustus 2013, verscheen in diverse media een artikel omtrent het bedrijf DebtScan. Dit is een bedrijf dat onder andere wordt ingehuurd door Gerechtsdeurwaarderskantoor van den Bergh en Partners, om je voertuig te localiseren teneinde daar beslag op te kunnen leggen.
In meerdere artikelen kwam hierin naar voren dat dit bedrijf in strijd handelt met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Voor zij dit mogen doen, moeten ze voldoen aan een bepaald protocol omtrent zwarte lijsten en dan kan het CBP hiervoor een verklaring afgeven omtrent de rechtmatigheid hiervan, welke wordt gepubliceerd op www.cbpweb.nl.
Toendertijd liep er een onderzoek in verband met de werkzaamheden van DebtScan.
Gistermiddag stond er zo'n auto bij mij voor de oprit. Heel opvallend allemaal, met camera op het dak en alles erop en eraan.
Ik herinnerde me het artikel en ben gaan kijken op de website van het College Bescherming Persoonsgegevens.
Wat blijkt? Nergens is op de site te vinden dat dit bedrijf rechtmatig bezig is!!
Conclusie: DebtScan kan nog steeds haar illegale werkzaamheden blijven uitvoeren!!
Conclusie 2: Van den Bergh en Partners maakt gebruik van deze illegaal verzamelde gegevens!!
Ik heb DebtScan per mail hierop gewezen en ook een signaal gegeven naar het College Bescherming Persoonsgegevens.
Langs deze weg wil ik iedereen die zo'n auto signaleert, oproepen hetzelfde te doen. Je kunt heel makkelijk via de website van het College Bescherming Persoonsgegevens zo'n signaal afgeven.... Enne....doe er ook even een foto van de betreffende auto bij....

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services

Geplaatst: 21 mar 2014 08:23
door Guardian72
Caitlin45 schreef:Enne....doe er ook even een foto van de betreffende auto bij....
Plaats die foto -met goed zichtbare bestuurder, dan ook op de diverse social media.
Wat zij mogen, mogen wij ook.
Kijken of ze dat nog zo leuk vinden :|

Hun website is trouwens erg vreemd - als je nieuwsgierig bent "wie zijn dat" kan je kiezen uit "klant worden" (oftwel als incassocowboy ze inhuren) of "u heeft een brief ontvangen". Geen "Wie zijn wij" of enige uitleg ..
Omdat je alleen nieuwsgierig bent, klik je op "u heeft een brief ontvangen".. en HET EERSTE wat je dan voor je ogen krijgt is "U riskeert een gevangenisstraf van maximaal 4 jaar of een geldboete van maximaal 19.500,-"... Hoezo bedreigend? Dit klinkt echt als een stel oplichters..

Hopelijk word dit bedrijf (en de klanten hiervan) onderzocht - want mijn gevoel zegt dat het niet helemaal klopt...

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services

Geplaatst: 23 nov 2015 02:41
door Willemijns
Ook ik een brief ontvangen wat erg hoog is, van den Berg en Partners, verbonden aan Direct Pay services. Wel met handtekening zelf gezet. Heeft iemand enig idee hoe hier mee om te gaan, bedrag gaat hoger dan enkele 100 euro's. Ook beslaglegging en scan van auto, de ene brief wordt vermeld van den bergh en Partners op verzoek van besloten vennootschap Direct Pay services B.V. Barendrecht en andere brief (debt scan) wordt vermeld contact op te nemen met hen van den Berg en Partners inz. Webcasso onder 088-111388. Ook kenteken staat op brief vermeld. Eerste indruk van de brieven was, waar heeft dit mee te maken, en ik kan niet achterhalen waar ik iets over hoofd heb gezien. Onduidelijkheid alom.

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services

Geplaatst: 23 nov 2015 16:11
door Guardian72
Willemijns schreef:Ook ik een brief ontvangen wat erg hoog is, van den Berg en Partners, verbonden aan Direct Pay services. Wel met handtekening zelf gezet. Heeft iemand enig idee hoe hier mee om te gaan, bedrag gaat hoger dan enkele 100 euro's. Ook beslaglegging en scan van auto, de ene brief wordt vermeld van den bergh en Partners op verzoek van besloten vennootschap Direct Pay services B.V. Barendrecht en andere brief (debt scan) wordt vermeld contact op te nemen met hen van den Berg en Partners inz. Webcasso onder 088-111388. Ook kenteken staat op brief vermeld. Eerste indruk van de brieven was, waar heeft dit mee te maken, en ik kan niet achterhalen waar ik iets over hoofd heb gezien. Onduidelijkheid alom.
Neem - zeker bij zoveel 'dreigementen' best contact op met het Juridisch Loket.

Even voor de duidelijkheid - een incassocowboy kan nooit zomaar beslag leggen (dit zo te stellen kan zelfs bedreigend overkomen, of als afpersing gezien worden). Hier is een gerechtelijke uitspraak voor nodig.

Dan: kan het zijn dat het gevorderde bedrag correct is? Heeft u iets ergens besteld?
Heeft men duidelijkheid gegeven over waar dit bedrag vandaan komt? Zo nee - en u herkent het niet - dan heeft u zowiezo recht op uitleg - of onderbouwing. Wie eist, bewijst - dus verzoek rustig om rechtsgeldig bewijs van vordering en onderbouwing van alle overige kosten.

Debt Scan voorlopig niet serieus nemen - als je nieuwsgierig bent wie ze zijn word je gelijk beschuldigd van weet ik veel wat ergs met hun "ET EERSTE wat je dan voor je ogen krijgt is "U riskeert een gevangenisstraf van maximaal 4 jaar of een geldboete van maximaal 19.500,-" - hoezo ? Ik keek alleen wie ze waren. (zie een paar posts eerder).
Laten we wel zijn - dit is regelrechte bedreiging / afpersing.

Dus, controleer alles, en vraag hulp bij juridisch loket (of rechtsbijstand).

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services

Geplaatst: 23 nov 2015 16:48
door Moneyman
Zo te lezen heb je een procesverbaal van beslag ontvangen. Dat houdt in dat er een vonnis moet zijn waarin u veroordeeld bent. Van den Bergh is een gerechtsdeurwaarderskantoor, dus die kunnen beslag leggen.

Vraag een kopie op van de dagvaarding, het vonnis en het exploot van betekening en bevel. Die drie stukken moeten aanwezig zijn, anders had Van den Bergh geen beslag kunnen leggen.

Staat er ook een verkoopdatum in de stukken? Zorg dan wel dat je de vaart erin houdt, want voor je het weet wordt de auto verkocht. En je mag 'm niet op een andere namen zetten of ten tijde va de verkoop elders stallen, want dat is een misdrijf.

Met DebtScan hoef je niets te doen, Van den Bergh is je enige aanspreekpunt.

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services

Geplaatst: 16 dec 2015 19:38
door Shannen
Op 1 december kwam ik thuis van een week in het ziekenhuis gelegen te hebben.
toen zag ik een brief op de deurmat liggen van 'Van den bergh & partners' het ging hier om een incasso van een bedrag van 107,46, ik zou volgens hun iets gekocht hebben bij "Amazing kids".
Ik heb echter niks besteld bij Amazing kids.
gelijk er achter aan gemaild en gevraagd naar het factuur en de tracking trace code aangezien Amazing kids daarmee werkt.
een dag later kreeg ik een factuur binnen. het waren mijn initialen alleen een compleet ander adres.
dit heb ik aangegeven en verwachte dat ze dan ook het factuur naar het goede adres zouden sturen.
inmiddels binnen 2 dagen was het bedrag opgelopen naar 145,02. terwijl je volgens de incasso brief 8 dagen te tijd had om het bedrag te betalen.
Van den bergh & partners vond maar dat ik aangifte moest gaan doen voor identiteitsfraude, dit vond ik behoorlijk ver gaan aangezien het alleen gaat om de zelfde initialen.
vervolgens heb ik Amazing kids gemaild, en die vond ook maar dat in aangifte moest gaan doen en dat Amazing kids Niet de opdracht kon stop zetten. terwijl hun de opdrachtgever zijn en het ook stop horen te kunnen zetten !
vervolgens ben ik inderdaad maar aangifte gaan doen, en de politie vond het maar een raar verhaal wat Amazing kids en Van den bergh & partners aan het doen zijn.
de politie heeft Van den bergh & partners opgebeld en ze geconfronteerd met de situatie hun vonden maar dat als we er niet mee eens waren we aangifte moesten gaan doen, de politie heeft daar mee ingestemd .
vervolgens heeft de politie hun geconfronteerd met dat op Trosradar meerdere zaken over hun erop stonden, hun reactie was, de telefoon ophangen. ze hebben duidelijk dus iets te verbergen.
er is een proces-verbaal gemaakt, en de politie gaat Amazing kids aansprakelijk stellen.

Wat nu blijkt is dat Van den bergh & partners, niks controleert.
zodra hun een opdracht binnen krijgen versturen ze die direct, zonder te controleren of alle gegevens wel kloppen.

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services

Geplaatst: 17 dec 2015 14:13
door Guardian72
Shannen schreef: Wat nu blijkt is dat Van den bergh & partners, niks controleert.
zodra hun een opdracht binnen krijgen versturen ze die direct, zonder te controleren of alle gegevens wel kloppen.
Ik zou bij de aangifte dit doen TEGEN van den berg / amazing kids - want zij weigeren dit te herstellen.
Dat betekent dus dat ze nu (omdat je het gemeld hebt) willens en wetens je een onrechtmatige vordering in de maag splitsen - en m.i is dat gelijk aan oplichting.

Beetje te bizar voor woorden dat zij een fout maken, en als je hen daarop wijst, ze doodleuk zeggen dat jij het maar moet gaan oplossen.. wat een stel (piep).