Via marktplaats heb ik een touchscreencomputer gekocht die moet gaan dienen als kassa voor de sportkantine. Omdat deze uit een faillissement komen waren de stroomadapters kwijt. Op zich geen probleem dacht ik deze bestel ik bij de leverancier van de computer. Na telefonische contact heb ik met het type nummer van de computer de adapters besteld. Nu blijkt dat het niet de goede adapter te wezen in plaats van 20 v is het een 12 v adapter. Ik heb email contact gehad over de verkeerde adapter. Het vervelende is dat de adapter niet meer te leveren is. Nu gaf het bedrijf de mogelijkheid om het terug te sturen en 80% van de aankoop bedrag te terug te geven. Hierop heb gereageerd dat ik hier niet mee akkoord ga. Ik ben van mening dat ik via het type nummer van de computer een correcte heb besteld en de fout bij hun ligt. Naast de 80 procent zou ik het normaal vinden de kosten van verzending (waren aanzienlijk) en 100 procent terug te krijgen. Op deze mail kreeg ik het antwoord dat ze 90 procent van de kosten willen vergoeden. Om van het gezeur af te zijn ben ik hier akkoord mee gegaan met de verwachting ook een deel van de verzendkosten vergoed te krijgen. Nu hebben ze alleen van het aankoop bedrag 90 procent over gemaakt.
Ik baal er erg van mAar ze weigeren te betalen wat zou ik kunnen doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Adapter bestellen
Re: Adapter bestellen
U heeft recht op het volledige aankoopbedrag. Het is niet uw fout dat de verkeerde adapters zijn geleverd en nu blijkt dat deze niet vervangen kunnen worden met de juiste adapters hebt u recht op volledige aankoopbedrag terug. Omdat, indien de verkoper u goed had voorgelicht, u deze koop uberhaupt niet had gedaan (immers, niet leverbaar, dus niet zinvol om iets te kopen dat niet op de computer past) kunt u ook de verzendkosten (zowel heen als terug) terug vragen.
Voor zover de theorie. Nu de praktijk. Wat kunt u doen...U kunt eventueel de rechtsbijstandverzekering van de club vragen of u kunt zelf nogmaals een boze brief sturen waarin u sommeert de kosten te vergoeden.
Voor zover de theorie. Nu de praktijk. Wat kunt u doen...U kunt eventueel de rechtsbijstandverzekering van de club vragen of u kunt zelf nogmaals een boze brief sturen waarin u sommeert de kosten te vergoeden.
-
Even een snel ideetje:
Als de aansluiting past, is het dan een idee om een universele 20v adapter te proberen, en eventueel om te bouwen door dat snoertje te knutselen aan die oplader. Veel van de fabrikanten maken namelijk gebruik van universele opladers en dc-jacks omdat ze het wiel niet opnieuw willen uitvinden.
Als de aansluiting past, is het dan een idee om een universele 20v adapter te proberen, en eventueel om te bouwen door dat snoertje te knutselen aan die oplader. Veel van de fabrikanten maken namelijk gebruik van universele opladers en dc-jacks omdat ze het wiel niet opnieuw willen uitvinden.
Dan is het over en uit, je hebt het aanbod geaccepteerd en dit geld gekregen.Om van het gezeur af te zijn ben ik hier akkoord mee gegaan met de verwachting ook een deel van de verzendkosten vergoed te krijgen. Nu hebben ze alleen van het aankoop b