Klacht Euromaster Bandengarage
Geplaatst: 16 mar 2014 17:07
Wees gewaarschuwd:
Euromaster banden en garagebedrijf beschadigen uw auto en wassen vervolgens hun handen in onschuld.
Klacht indienen had geen zin, men poogde mij af te schepen met opties die mij als gedupeerde klant meer geld zouden kosten en waarbij het nog maar afwachten zou zijn of Euromaster vervolgens wel behulpzaam zou willen zijn. Ik opteer bij deze voor het waarschuwen van uw allen.
Euromaster banden Breda heeft mijn BMW op 5 maart afgeleverd met een levensgevaarlijke schade die ik bij het wegrijden constateerde. Ik heb uiteraard direct rechtsomkeert gemaakt om aldaar een monteur op de hoogste te stellen van de schade. Schade die bij het afgeven van mijn auto aldaar nog niet aanwezig was.
Medewerkers aldaar waren behulpzaam genoeg om bijgevoegd schrijven mee te geven met de volgende tekst: "Breda 5-3-2015
Op 5-3-2014 hebben wij, Euromaster Breda, in opdracht van de heer *** , twee nieuwe banden gemonteerd en de auto met kenteken **-**-** uitgelijnd.
Nadat de heer *** is vertrokken hoorde deze een vreemd geluid aan de linker achterzijde van de auto, waarna wij hebben geconstateerd dat de draagarmlager uit de as is geschoten, waarschijnlijk tijdens het stellen van de achterwielen.
Onze uitleg in deze is dat wij van mening zijn dat de draagarmlager al grotendeels was doorgescheurd en nog minimaal heeft vastgezeten, en dat tijdens de uitlijning deze is losgeraakt.
De heer *** geeft terecht aan dat hij het betreurt dat hij een auto zonder dit mankement bij ons heeft afgeleverd en dat hij deze met mankement heeft terug ontvangen.
Wij zijn van mening dat het probleem echter niet door de door ons uitgevoerde werkzaamheden is ontstaan, maar door een reeds voordat de auto bij ons is gekomen versleten draagarmlager.
Bij deze verklaar ik bovenstaande volledig en naar waarheid te hebben genoteerd.
*** ***
Service Center Manager
Euromaster Breda
Teteringsedijk 226
4817 ML Breda
tel: 076-5876950"
Hierin wordt toegegeven dat men de schade heeft veroorzaakt. Helaas is het blijkbaar vervolgens volgens Euromaster niet redelijk de ontstane schade te verhelpen.
Geachte heer ***,
Bedankt voor het sturen van uw klacht.
Natuurlijk betreuren wij het zeer dat de draagarmlager uit de as is geschoten.
Dit is echter niet te wijten aan onzorgvuldig uitlijnen maar aan een versleten draagarmlager.
Dit alles is door onze vestigingsmanager aan u uitgelegd.
Helaas kan ik in deze dan ook niets voor u betekenen.
Natuurlijk staat het u vrij om een onafhankelijk expert in te schakelen (bv. Dekra of Versnel) om een expertise uit te laten voeren.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
----
Met vriendelijke groet,
---naam verwijderd---
Euromaster klantenservice
Euromaster Nederland
Postbus 169 / Lübeckstraat 2
7400 AD / 7418 EC Deventer
Omdat er geen resolutie wordt voorgesteld door Euromaster banden is het voor mij logisch om uw allen te waarschuwen voor Euromaster bandenservice Nederland B.V. Temeer omdat de schade waarmee mijn wagen zonder opmerkingen over deze schade werd afgeleverd een in potentie levensgevaarlijke schade is.
Men zal zich tot vervelens toe willen beroepen op de gevorderde leeftijd van de wagen en het slijtageargument. Beide zijn uitsluitend bedoelt om de verantwoordelijkheid af te schuiven.
Verder mag u bij zulks vanuit Euromaster banden verwachten dat men zal traineren en dwarsliggen in een zeer simpele kwestie van aansprakelijkheid.
Als er inderdaad sprake zou zijn geweest van slijtage en het geheel nog maar "minimaal heeft vastgezeten" dan had men moeten bellen met de mededeling dat men twijfelde aan de haalbaarheid van het uitlijnen en mij de keus moeten laten. Dat dit niet is gebeurt wijst op verregaande ondeskundigheid of desintresse van de betrokken monteurs. Een houding die wordt doorgezet op hun hoofdkantoor te Deventer.
In plaats van te verzanden een eindeloze en vermoeiende strijd om mijn gelijk te halen zal ik volstaan met het waarschuwen van de consument.
Euromaster banden en garagebedrijf beschadigen uw auto en wassen vervolgens hun handen in onschuld.
Klacht indienen had geen zin, men poogde mij af te schepen met opties die mij als gedupeerde klant meer geld zouden kosten en waarbij het nog maar afwachten zou zijn of Euromaster vervolgens wel behulpzaam zou willen zijn. Ik opteer bij deze voor het waarschuwen van uw allen.
Euromaster banden Breda heeft mijn BMW op 5 maart afgeleverd met een levensgevaarlijke schade die ik bij het wegrijden constateerde. Ik heb uiteraard direct rechtsomkeert gemaakt om aldaar een monteur op de hoogste te stellen van de schade. Schade die bij het afgeven van mijn auto aldaar nog niet aanwezig was.
Medewerkers aldaar waren behulpzaam genoeg om bijgevoegd schrijven mee te geven met de volgende tekst: "Breda 5-3-2015
Op 5-3-2014 hebben wij, Euromaster Breda, in opdracht van de heer *** , twee nieuwe banden gemonteerd en de auto met kenteken **-**-** uitgelijnd.
Nadat de heer *** is vertrokken hoorde deze een vreemd geluid aan de linker achterzijde van de auto, waarna wij hebben geconstateerd dat de draagarmlager uit de as is geschoten, waarschijnlijk tijdens het stellen van de achterwielen.
Onze uitleg in deze is dat wij van mening zijn dat de draagarmlager al grotendeels was doorgescheurd en nog minimaal heeft vastgezeten, en dat tijdens de uitlijning deze is losgeraakt.
De heer *** geeft terecht aan dat hij het betreurt dat hij een auto zonder dit mankement bij ons heeft afgeleverd en dat hij deze met mankement heeft terug ontvangen.
Wij zijn van mening dat het probleem echter niet door de door ons uitgevoerde werkzaamheden is ontstaan, maar door een reeds voordat de auto bij ons is gekomen versleten draagarmlager.
Bij deze verklaar ik bovenstaande volledig en naar waarheid te hebben genoteerd.
*** ***
Service Center Manager
Euromaster Breda
Teteringsedijk 226
4817 ML Breda
tel: 076-5876950"
Hierin wordt toegegeven dat men de schade heeft veroorzaakt. Helaas is het blijkbaar vervolgens volgens Euromaster niet redelijk de ontstane schade te verhelpen.
Geachte heer ***,
Bedankt voor het sturen van uw klacht.
Natuurlijk betreuren wij het zeer dat de draagarmlager uit de as is geschoten.
Dit is echter niet te wijten aan onzorgvuldig uitlijnen maar aan een versleten draagarmlager.
Dit alles is door onze vestigingsmanager aan u uitgelegd.
Helaas kan ik in deze dan ook niets voor u betekenen.
Natuurlijk staat het u vrij om een onafhankelijk expert in te schakelen (bv. Dekra of Versnel) om een expertise uit te laten voeren.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
----
Met vriendelijke groet,
---naam verwijderd---
Euromaster klantenservice
Euromaster Nederland
Postbus 169 / Lübeckstraat 2
7400 AD / 7418 EC Deventer
Omdat er geen resolutie wordt voorgesteld door Euromaster banden is het voor mij logisch om uw allen te waarschuwen voor Euromaster bandenservice Nederland B.V. Temeer omdat de schade waarmee mijn wagen zonder opmerkingen over deze schade werd afgeleverd een in potentie levensgevaarlijke schade is.
Men zal zich tot vervelens toe willen beroepen op de gevorderde leeftijd van de wagen en het slijtageargument. Beide zijn uitsluitend bedoelt om de verantwoordelijkheid af te schuiven.
Verder mag u bij zulks vanuit Euromaster banden verwachten dat men zal traineren en dwarsliggen in een zeer simpele kwestie van aansprakelijkheid.
Als er inderdaad sprake zou zijn geweest van slijtage en het geheel nog maar "minimaal heeft vastgezeten" dan had men moeten bellen met de mededeling dat men twijfelde aan de haalbaarheid van het uitlijnen en mij de keus moeten laten. Dat dit niet is gebeurt wijst op verregaande ondeskundigheid of desintresse van de betrokken monteurs. Een houding die wordt doorgezet op hun hoofdkantoor te Deventer.
In plaats van te verzanden een eindeloze en vermoeiende strijd om mijn gelijk te halen zal ik volstaan met het waarschuwen van de consument.