Vals Eurobiljet
Geplaatst: 22 feb 2004 22:39
14 februari, om 14:33 uur ging ik pinnen bij de ABN-AMRO bank, in de Koningstraat in Arnhem. 20 Euro had ik gepind. Niks mis zou ik denken.
Toen ik een paar minuten daarop bij een winkel mijn 20 Euro biljet wilde uitgeven, werd deze niet geaccepteerd; De vrouw achter de kassa zij mij dat deze vals was. En dat ik met mijn 'valse' 20 Euro en mijn pinbon naar de ABN-AMRO bank moest gaan.
Ik kon het niet geloven, ik had gepind en rekende er niet op dat ik een vals Eurobiljet van de ABN-AMRO bank zou kunnen krijgen. Zij controleren hun geld toch wel, voor het uit de automaat wordt gepind?!
Eerst wilde ik weten of mijn biljet wel echt vals was, ik heb een andere 20 Euro gepind en ben samen met een vriend gaan vergelijken. En inderdaad, het was een andere dan anders. Het papier voelde anders aan, het watermerk zat scheef en veel van de cijfers stonden op een verkeerde plaats. Nog een slechte kopie ook...
Bij de bank aangekomen, vertelde de dame achter de balie, dat het practisch nooit voorkomt dat er valse biljetten van 20 in omloop zijn. Ook vertelde zij mij dat als zij zouden constateren dat de 20 Euro inderdaad vals zou zijn, dat zij hem zouden innemen. Toen vroeg ik als student zijnde, of ik wel mijn 20 Euro zou kunnen terug krijgen. Zij zorgden er immers voor dat ik een nepper had gekregen.
Ik kreeg een snauwend antwoord terug. 'Tuurlijk krijgt u het bedrag NIET terug'.
Daarop ben ik naar de politie gegaan. Ik zei dat ik verder niet aan verspreiding van mijn valse biljet wilde doen. De politie gaf als antwoord, dat ik het echt met de bank moest kortsluiten.
Tja, wat moest ik dan nog aan met mijn roodgloeiende biljet van 20 Euro in mijn portomonee?
Uiteindelijk heb ik hem bij een supermarkt kunnen slijten....
Jelmer Zijlstra, Arnhem
Toen ik een paar minuten daarop bij een winkel mijn 20 Euro biljet wilde uitgeven, werd deze niet geaccepteerd; De vrouw achter de kassa zij mij dat deze vals was. En dat ik met mijn 'valse' 20 Euro en mijn pinbon naar de ABN-AMRO bank moest gaan.
Ik kon het niet geloven, ik had gepind en rekende er niet op dat ik een vals Eurobiljet van de ABN-AMRO bank zou kunnen krijgen. Zij controleren hun geld toch wel, voor het uit de automaat wordt gepind?!
Eerst wilde ik weten of mijn biljet wel echt vals was, ik heb een andere 20 Euro gepind en ben samen met een vriend gaan vergelijken. En inderdaad, het was een andere dan anders. Het papier voelde anders aan, het watermerk zat scheef en veel van de cijfers stonden op een verkeerde plaats. Nog een slechte kopie ook...
Bij de bank aangekomen, vertelde de dame achter de balie, dat het practisch nooit voorkomt dat er valse biljetten van 20 in omloop zijn. Ook vertelde zij mij dat als zij zouden constateren dat de 20 Euro inderdaad vals zou zijn, dat zij hem zouden innemen. Toen vroeg ik als student zijnde, of ik wel mijn 20 Euro zou kunnen terug krijgen. Zij zorgden er immers voor dat ik een nepper had gekregen.
Ik kreeg een snauwend antwoord terug. 'Tuurlijk krijgt u het bedrag NIET terug'.
Daarop ben ik naar de politie gegaan. Ik zei dat ik verder niet aan verspreiding van mijn valse biljet wilde doen. De politie gaf als antwoord, dat ik het echt met de bank moest kortsluiten.
Tja, wat moest ik dan nog aan met mijn roodgloeiende biljet van 20 Euro in mijn portomonee?
Uiteindelijk heb ik hem bij een supermarkt kunnen slijten....
Jelmer Zijlstra, Arnhem