LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gevaarlijke cruise control Skoda Octavia GL nieuw model

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Rodo2

Gevaarlijke cruise control Skoda Octavia GL nieuw model

Ongelezen bericht door Rodo2 »

Sinds korte tijd ben ik een trotse bezitter (alhoewel geleased voelt dat toch zo :D ) van een nieuw model Skoda Octavia 3 GreenLine.
vandaf het begin heb ik problemen met de CruiseControl. Eerst gaf deze regelmatig storingen, het lampje van de CruiseControl is dan oranje en geeft dus een storing aan. Cruise Control is dan niet te gebruiken. Wanneer je de auto opnieuw start werkt het vaak wel weer.

Nu komt het ook voor dat wanneer Cruise Control wel aanstaat maar niet aktief is, deze spontaan aan kan springen en dan vol gas blijft versnellen. Alleen remmen of uitschakelen van CC helpt dan.
Afgelopen week nauwkeurig in de gaten gehouden, maar kwam me deze week 3 x op een dag voor. Dit is echt levensgevaarlijk als je daar geen rekening mee houdt. Je schrikt je kapot.

Op het Skoda forum zijn er meer die er last van hebben. Mijn Cruise Control hendel gaat volgende week vervangen worden, en dat is wellicht de oplossing.

Toch een kritische noot: dit kan echt gevaarlijk zijn en ik hoop dat Skoda dit zich aantrekt.

Ik kan me de terugroep aktie van Toyota nog herrinneren ivm soortgelijk defect. Ik hoop dat Skoda op soortgelijke wijze onderzoek doet en zorgt voor reparatie van dit mankement voordat hier ongelukken mee gebeuren.

hvdhelm

Re: Gevaarlijke cruise control Skoda Octavia GL nieuw model

Ongelezen bericht door hvdhelm »

Ook in ben in het bezit van een Skoda Octavia, in mijn geval een Combi GL (2014 model).

Ik heb exact dezelfde problemen. Bij de eerste keer dat men hier naar gekeken heeft gaven ze de trekhaak de schuld. De problemen blijven helaas bestaan.

Mijn probleem is aangemeld bij Pon en we zijn in afwachting van een oplossing...

Tot die tijd is het een afwisseling van cruise control storingen, het spontaan aan springen van de cruise control en werken zoals het hoort.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

tot die tijd maar even niet de Skoda rijder volgen dan.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

En wat hebben jullie daar aangedaan?neem aan naar de dealer...garantie.

Ik heb nu de zesde skoda besteld en gelukkig pas 1x iets ernstigs gehad,maar netjes opgelost door pon mobiel...

Kan productie fout zijn,hadden wij toen met abs etc al die zooi om remmen veilig te maken,maar ineens deed niks het meer auto half jr,garantie en andere auto,s teruggeroepen,,,
Dus zou...naar dealer gaan,laat dan eebs weteb wat ze zeiden.
Nu doe je je verhaal,maar?? Wat is er aangedaan??

encore

Ongelezen bericht door encore »

Zeg, MarcoBakker had toch ook zo'n akkefietje met zijn Mercedes S400? :lol:

rozemarijntje

encore schreef:Zeg, MarcoBakker had toch ook zo'n akkefietje met zijn Mercedes S400? :lol:
:lol: :lol: ja maar die had volgens mij te diep glaasje gekeken...nog makkelijk van af gekomen :wink:

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

De cruise control werkt volgens de dealer niet goed vanwege de trekhaak? Kunt u dat verduidelijken?

encore

Ongelezen bericht door encore »

peteroo schreef:De cruise control werkt volgens de dealer niet goed vanwege de trekhaak? Kunt u dat verduidelijken?
Nou, ze bedoelen dan niet de trekhaak zelf maar ergens in het elektrieke gedeelte kan er inderdaad een storing opgetreden zijn. En dat kan variëren van een (kort)sluiting tot een veranderde weerstand welke niet ingelezen is in de VAGCOM. En het is echt een mogelijkheid. Ondanks Duitse degelijkheid heeft het VAG-imperium nog altijd erg veel moeite om de elektronica 100% te laten functioneren.
Mijn oude Audi cabrio stond eens stil en starten was niet meer mogelijk. Een doorgebrand draadje in de kabelboom in de kofferruimte was daar debet aan. Duurde wel even eer ik en de garage daar achter waren.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

encore schreef:Zeg, MarcoBakker had toch ook zo'n akkefietje met zijn Mercedes S400? :lol:
Denkt u dat u iets toevoegt wat 16 jaar geleden heeft plaatsgevonden? Denkt u ook dat Marco Bakker daar ook niet iedere dag aan denkt? Vind zoiets ophalen getuigen van zonder enige kennis van zaken, want u weet niets, niets wat er tussen de dader en de overgebleven familie heeft plaatsgevonden.
En wat het over de cruise control van de Skoda Octavia GL heeft te maken begrijp ik al helemaal niet. Bah, iets over een zogenaamde Bekende Nederlander in dit item naar boven halen vind ik een schop onder de gordel.

rozemarijntje

peteroo schreef:De cruise control werkt volgens de dealer niet goed vanwege de trekhaak? Kunt u dat verduidelijken?

Heb je dat niet aan de dealer gevraagd dan??lijkt me als mij iets verteld wordt ,wat ik niet kan plaatsen uitleg wil..

Ts hoor je dus niet...wel even roering maar uitslag???

@ tenormin
Het is een lullige opmerking maar iedereen mag toch eigrn mrning hebben,en meneer gebruikte de smoes cruise controll werkte niet..en alcohol en verkeer not done,mag iedereen mening over hebben :wink:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef: @ tenormin
Het is een lullige opmerking maar iedereen mag toch eigrn mrning hebben,en meneer gebruikte de smoes cruise controll werkte niet..en alcohol en verkeer not done,mag iedereen mening over hebben :wink:
Fijn, ik dus ook. :)

rozemarijntje

Idd jij ook

Gesloten