LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Virusverspreiding
Virusverspreiding
Lees dit artikel over een eventuele besmetting van je computer.
http://www.nu.nl/tech/3732272/acm-waars ... virus.html
Gebruik malwarebytes om de pc te scannen.
Re: Virusverspreiding
Volgens de woordvoerder van ACM werden alleen computers met Windows slachtoffer - heb dus géén reden bezorgd te zijn.eleven schreef:Lees dit artikel over een eventuele besmetting van je computer.
Goed, dan hoef je ook niet met malwarebytes te scannen.newmikey schreef:Volgens de woordvoerder van ACM werden alleen computers met Windows slachtoffer - heb dus géén reden bezorgd te zijn.eleven schreef:Lees dit artikel over een eventuele besmetting van je computer.
Als je een hebt, hoef jij natuurlijk ook niet te scannen.vogels schreef:Windows gebruikers met een goede beveiliging hoeven ook niet met MBAM te scannen!eleven schreef:Goed, dan hoef je ook niet met malwarebytes te scannen.
Ook gebruikers met een antivirus moeten hun AV software bijwerken en dan opnieuw de PC scannen. De AV definities werden bijgewerkt enkele uren nadat het virus aktief werd en het stond dus nog niet in de virusdefinities. Het juiste advies is dan ook: "wat voor AV je ook hebt, virusdefinities bijwerken/downloaden en je PC opnieuw scannen."vogels schreef:Windows gebruikers met een goede beveiliging hoeven ook niet met MBAM te scannen!eleven schreef:Goed, dan hoef je ook niet met malwarebytes te scannen.
Ik bekijk alles op internet met de sandbox van mijn internetbeveiliging (Bitdefender). Nooit een probleem gehad.
malwarebytes, is dat niet zo'n trojaans paard, dat de mensen enthousiast downloaden, omdat ze denken, dat het tegen virussen wormen en ander ongedierte helpt?
Duidelijk en beter een keer te veel scannen dan met een virus op de pc.newmikey schreef:Ook gebruikers met een antivirus moeten hun AV software bijwerken en dan opnieuw de PC scannen. De AV definities werden bijgewerkt enkele uren nadat het virus aktief werd en het stond dus nog niet in de virusdefinities. Het juiste advies is dan ook: "wat voor AV je ook hebt, virusdefinities bijwerken/downloaden en je PC opnieuw scannen."vogels schreef:Windows gebruikers met een goede beveiliging hoeven ook niet met MBAM te scannen!eleven schreef:Goed, dan hoef je ook niet met malwarebytes te scannen.
Trouwens, bepaalde malware wordt door de meeste AV niet herkent, daar mag je een nog zo goede AV hebben.
PS
Voor weer iemand na een onderbouwing vraagt hier is die:
http://www.hoewatwaarom.nl/pc-en-intern ... mma-s.htmlEr is geen enkel antivirusprogramma wat 100% veilig is en dus gaat het mis bij nieuwe virussen omdat het antivirusprogramma dat virus (nog) niet herkent. Het antwoord is dus vooral: nieuwe virussen!
-
gewoon AdwWeare cleaner downloaden is gratis
Ja hoor, en haalt méér prut binnen dan het weert.annie123456 schreef:gewoon AdwWeare cleaner downloaden is gratis
-
Zorgen dat je niet onveilig surft, weet met wie je mailt en chat, en je hebt niet snel last van dit soort gedoe. En tegen dat je er wél last van zou kunnen krijgen is de AV al lang en breed up-to-date.
Ja, had het gelezen. Ben blij dat (zit nog op ouderwetse p.c. lees: geen oude) de mijne woensdag en donderdag door IT bedrijf weer helemaal opnieuw beveiligd is. Maar wat de boer niet kent dat vreet hij niet, m.a.w. ik hou strak in de smiezen waar ik naar toe fiets dus zou ik niet ziek mogen worden.
Struisvogelpolitiek!witte angora schreef:Zorgen dat je niet onveilig surft, weet met wie je mailt en chat, en je hebt niet snel last van dit soort gedoe. En tegen dat je er wél last van zou kunnen krijgen is de AV al lang en breed up-to-date.
https://www.security.nl/posting/382354/ ... ndse+sites
Dus jij vindt het bezoek aan Marktplaats, Wehkamp, Lexa, Neckermann, zorgverzekeraar VGZ, Saxion Hogescholen, Vakantieveilingen, Boekvandaag.nl, ECI, BagageOnline en Neckermann "onveilig surfen" en komt er nooit? Knap hoor!Via het platform werden kwaadaardige advertenties op Zalando.nl, Arke.nl en Groupon geplaatst. Ook Marktplaats, Wehkamp, Lexa en Neckermann, alsmede zorgverzekeraar VGZ, Saxion Hogescholen, reissites Vakantieveilingen en Boekvandaag.nl en webwinkels ECI, BagageOnline en Neckermann werden getroffen, zo liet beveiligingsonderzoeker Yonathan Klijnsma.
Wat een mazzel, geen van de genoemde 'trekpleisters voor velen' bezocht.newmikey schreef:Via het platform werden kwaadaardige advertenties op Zalando.nl, Arke.nl en Groupon geplaatst. Ook Marktplaats, Wehkamp, Lexa en Neckermann, alsmede zorgverzekeraar VGZ, Saxion Hogescholen, reissites Vakantieveilingen en Boekvandaag.nl en webwinkels ECI, BagageOnline en Neckermann werden getroffen, zo liet beveiligingsonderzoeker Yonathan Klijnsma.
Dus jij vindt het bezoek aan Marktplaats, Wehkamp, Lexa, Neckermann, zorgverzekeraar VGZ, Saxion Hogescholen, Vakantieveilingen, Boekvandaag.nl, ECI, BagageOnline en Neckermann "onveilig surfen" en komt er nooit? Knap hoor!
-
- Contacteer:
Inderdaad, geen enkele antivirus is 100% waterdicht maar mn Nod32 icm spyhunter doet tot nu toe zn werk.
Onderstaand meer info welke sites oa betrof, stond ook in de Telegraaf. En inderdaad ff extra laten scannen
http://www.nieuws.nl/algemeen/20140321/ ... e-websites
Onderstaand meer info welke sites oa betrof, stond ook in de Telegraaf. En inderdaad ff extra laten scannen
http://www.nieuws.nl/algemeen/20140321/ ... e-websites
-
@ newmikey: Ik koop inderdaad nooit via internet, hooguit Marktplaats, maar daar ben ik ook al een tijdje niet geweest. Heb niet zo'n behoefte aan dat moderne gedoe, als ik iets kopen wil ga ik gewoon ouderwets naar de winkel, is het hier in het dorp, dan loop ik, is het in het volgende dorp, dan fiets ik, en als ik naar de grote stad moet dan pak ik ofwel de auto ofwel de trein, en als ik verder opgeknapt ben, dan is de fiets ook weer een optie.
En ga nou niet zeggen dat die sites veilig zijn, dat valt vanaf nu dus blijkbaar wel onder onveilig surfen...
En ga nou niet zeggen dat die sites veilig zijn, dat valt vanaf nu dus blijkbaar wel onder onveilig surfen...
witte angora schreef:@ newmikey: Ik koop inderdaad nooit via internet, hooguit Marktplaats, maar daar ben ik ook al een tijdje niet geweest. Heb niet zo'n behoefte aan dat moderne gedoe, als ik iets kopen wil ga ik gewoon ouderwets naar de winkel, is het hier in het dorp, dan loop ik, is het in het volgende dorp, dan fiets ik, en als ik naar de grote stad moet dan pak ik ofwel de auto ofwel de trein, en als ik verder opgeknapt ben, dan is de fiets ook weer een optie.
Dus deze sites zijn gewoon veilig.De getroffen sites hebben zelf niets met het virus te maken, benadrukt Consuwijzer. Het virus is nu ook niet meer op de sites actief.
Hetzelfde kan ook hier bij Tros Radar gebeuren, dan is ook deze site onveilig!
Let maar op!
-
En mijn woorden worden weer groter gemaakt dan ze zijn...vogels schreef:Wat een onzin. Morgen zijn het 10 andere sites, overmorgen 20 andere. Als je daar zo bang voor bent, moet je weg blijven van het www.witte angora schreef:
Ook maar niet naar de "grote" stad, daar rollen ze je portemonnee of slaan ze je in elkaar.
Ik bedoel niet onveilig in die zin dat je er weg MOET blijven; onveilig in die zin dat mensen die dat soort sites bezoeken vanaf nu alert moeten zijn. Of het virus nu op de site staat of op een advertentie op die site. Je kunt er niet meer argeloos en achteloos heen, omdat er een bepaald risico is.
Of iets daadwerkelijk onveilig is of niet hebben mensen grotendeels zelf in de hand.
Die kans is fors kleiner, omdat tros-radar geen advertentie van andere partijen op de site heeft staan.eleven schreef:Hetzelfde kan ook hier bij Tros Radar gebeuren, dan is ook deze site onveilig!
Let maar op!
Een kleine kans is genoeg.16again schreef:Die kans is fors kleiner, omdat tros-radar geen advertentie van andere partijen op de site heeft staan.eleven schreef:Hetzelfde kan ook hier bij Tros Radar gebeuren, dan is ook deze site onveilig!
Let maar op!