Ik zocht voor mijn vrouw een horloge op internet. Toevalligerwijze kwam ik een aantal weken geleden op de TellSell site Veilingacties.nl uit. Deze site biedt allerlei producten aan.
Onder de categorie “Juwelen & Horloges” bieden ze horloges aan, echter er zat niet echt een horloge bij voor mijn vrouw. Echter voor mijzelf zag ik wel een leuk horloge. Ik bracht een aantal keer een bieding uit, maar ik kon het horloge niet bemachtigen voor het bedrag wat ik voor ogen had. Deze horloges beginnen met een bedrag van € 1,- Dit ging een aantal dagen zo door, toen viel mij op dat ik elke keer tegen een “vage” naam aan het bieden was en dus verloor. Het was nooit een Nederlandse naam zoals “Jan123”, “Familie Jansen”, het waren altijd namen zoals “Kyle”, “Gilles”, ‘”AshleyD”.
Het mooie hiervan is dat het voorspelbaar werd, na een aantal dagen de site in de gaten te houden, weet je gewoon wie er gaat winnen.
Ze hebben bijvoorbeeld ook kettingen en oorbellen in de veiling. Hier wordt lang niet altijd op geboden en worden daarna weer opnieuw aangeboden. Maar bied je € 1,- op deze sieraden dan weet je zeker dat je daarna overboden wordt. Ze bieden bijvoorbeeld ook Lego aan onder de categorie “Speelgoed”, hiervan weet je zeker dat je overblijft met een zogenaamde “Bidrobot”. Deze zal altijd jouw bod overbieden tot je in de buurt van een normale winkelprijs uitkomt.
Dan denk je, wat heeft TellSell hier aan, ik denk dat het Business Model er in voorziet dat je na het (meerdere malen) verliezen van een veiling je het product gaat kopen in hun eigen winkel, of dat je inderdaad het product te duur in de veiling koopt.
Zijn er meerdere bezoekers van deze site die het gevoel hebben dat ze tegen een zogenaamde "bidrobot" aan het bieden zijn? Of zijn er bezoekers die inderdaad wel een mooie product tegen een mooie prijs hebben kunnen bemachtigen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VeilingActies.nl ervaringen
Re: VeilingActies.nl ervaringen
Ik kan het verhaal van Coolrunnin bevestigen. Ik kwam vandaag tot dezelfde conclusie dat "bidrobots" de prijzen dicteren en op een vast tijdstip in de veiling de prijs tegen je verhogen.
Wat ik mijzelf afvraag is of hier niet sprake is van misleiding. Weet iemand toevallig of deze handelwijze veroorlooft is?
Uiteindelijk kun je op deze manier bieden wat je wilt, voor een goedkope prijs win je veiling toch niet.
Wat ik mijzelf afvraag is of hier niet sprake is van misleiding. Weet iemand toevallig of deze handelwijze veroorlooft is?
Uiteindelijk kun je op deze manier bieden wat je wilt, voor een goedkope prijs win je veiling toch niet.
ik durf niet te zeggen, of het verboden is.Markovac schreef:Ik kan het verhaal van Coolrunnin bevestigen. Ik kwam vandaag tot dezelfde conclusie dat "bidrobots" de prijzen dicteren en op een vast tijdstip in de veiling de prijs tegen je verhogen.
op gewone veilingen wordt ook door de veilingmeester geboden, maar dan normaal gesproken voor kopers.
als ze daar zouden bieden om de prijs op te drijven, zouden hun klanten weglopen.
dat lijkt me hier ook een goed advies, want zelfs als het strafbaar mocht zijn, hoe wilt u dat ooit gaan bewijzen?
ben er ook ingetuind bij veilingacties en vind het gewoon schoftig zoals je voorgelogen word ! dit moet NIET kunnen en mogen Wanneer word deze site verwijderd? die mensen moeten inmiddels multi miljonair zijn zoals ze te werk gaan ze hebben me arrangementen beloofd en uiteindelijk hotelgoldcards aangesmeerd ik moet nog zien of ik er op een schappelijke manier vanaf kom ook en je kan bellen mailen en klagen wat je wilt, kastje muur stelletje OPLICHTERS daar
U heeft daadwerkelijk ook producten gekocht en betaald? Kreeg u toen andere producten of kocht u de "aangesmeerde" producten uit vrije wil? Heeft u de betaalde producten ontvangen?mylena schreef:ze hebben me arrangementen beloofd en uiteindelijk hotelgoldcards aangesmeerd ik moet nog zien of ik er op een schappelijke manier vanaf kom ook en je kan bellen mailen en klagen wat je wilt, kastje muur stelletje OPLICHTERS daar
Overigens is er een behoorlijk negatief topic over hotelgoldcards op deze site te vinden.
Over het algemeen zou ik veilingsites met een enorme boog vermijden. Grote kans dat er alleen maar ellende van komt.