LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thermen Bussloo

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
genux

Thermen Bussloo

Ongelezen bericht door genux »

Eind februari 2014 heb ik een arrangement geboekt voor mij en mijn echtgenote omdat zij in die periode jarig was. Arrangement bestond uit het gebruik van alle sauna faciliteiten, overnachting, diner en ontbijt.
Op de dag van aankomst gelijk gebruik gemaakt van de sauna's. Echter, het was er zo ontzettend druk dat de meeste sauna's overvol waren. Ook in het relax gedeelte van het restaurant was geen relaxstoel meer beschikbaar.Naar buiten gaan om te relaxen was ook geen optie want het regende erg hard. Het was er ook ontzettend rumoerig en hierop hebben een aantal medewerkers wel ingegrepen maar zodra die weer weg waren begon het geklets in de stilte ruimte opnieuw. Na 2 uur zijn we maar naar onze kamer gegaan. Tijdens de lunch bleek plotseling dat het diner maar bestond uit 1 gang en we hadden daarbij de keuze uit twee opties. Beide opties waren niet onze smaak. Nu konden wij met bijbetaling van 20 Euro per persoon wel een keuze maken uit het overige menu. Schandalig.De volgende dag na een zeer goed ontbijt wel gebruik kunnen maken van de sauna's, echter het restaurant was te vol (lees te klein) om te relaxen. Tijdens het betalen (erg duur) hebben meerdere personen hun beklag gedaan over het feit dat het te druk was.
Ik heb mijn opmerkingen gestuurd naar Thermen Bussloo en zij ontkenden dat het te druk zou zijn geweest. Hun antwoord was dat het niet te druk was en dat ze het aanbod voor het diner na onze klacht hebben aangepast en er nu wel keuze is uit drie gangen uit de menu kaart.Als vergoeding kreeg ik 1 (één) toegangskaart voor de sauna. Ik ben echter niet meer van plan om gebruik te maken van hun faciliteiten en heb dat ook duidelijk aangegeven.
Concreet: twee dagen vakantie ingeleverd, veel onkosten gemaakt, verjaardag cadeau mislukt. Geen fatsoenlijke compensatie.

Chocomelk

Re: Thermen Bussloo

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jammer dat ze teveel mensen toelaten in die sauna zodat je er
eigenlijk niet meer kan relaxen.
Dit werkt averechts want mensen komen dan niet meer terug.

Jammer dat jullie geen fijne dagen hebben gehad.

genux

Choco, het gaat inderdaad om het feit dat het te druk was en wij niet konden relaxen. Maar ook het feit dat je een arrangement boekt inclusief diner en dat je dan alsnog 40 euro extra moet betalen omdat het aangeboden menu (2 keuzes) niet onze smaak was (dit kun je van te voren nooit weten).
Maar ook de respectloze behandeling van de klantenservice is schandalig.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

genux schreef:Choco, het gaat inderdaad om het feit dat het te druk was en wij niet konden relaxen. Maar ook het feit dat je een arrangement boekt inclusief diner en dat je dan alsnog 40 euro extra moet betalen omdat het aangeboden menu (2 keuzes) niet onze smaak was (dit kun je van te voren nooit weten).
U kunt het de sauna toch niet verwijten dat zij niet van uw voedselvoorkeuren (en afkeuren) wisten? Zo'n arrangement wordt nu eenmaal samengesteld op basis van een gemiddelde. Dat een vrije menukeuze daar niet in past, snapt iedereen. Het staat u vrij de saunatoegang, overnachting etc. lòs te boeken en te eten wat u lekker vindt.

Dat het zo druk is, is inderdaad erg vervelend maar hangt ook samen met de afzet en populariteit van dit soort 'arrangementen'. De ondernemer laat op de p.p. prijs wat schieten en maakt dat goed door meer kippen in het hok te persen. Ook hier geldt het TANSTAAFL principe (misschien wel héél erg letterlijk zelfs).
Maar ook de respectloze behandeling van de klantenservice is schandalig.
Beetje overdreven - ze hebben netjes gereageerd op uw klacht en er een gratia toegangskaart voor over gehad om u tevreden te stellen. Dat mag u niet als 'respectloos' bestempelen. Dat het niet aan uw verwachting voldoet is iets anders.

genux

New Mickey, als er bij het boeken van het arrangement had gestaan "keuze uit twee soorten menu"s " had ik daar begrip voor gehad. Maar het arrangement bestond uit een diner. Wat als je ze gewoon frietjes en een frikandel hadden geserveerd, was je dan nog steeds dezelfde mening? Een echtpaar naast ons had dezelfde mening en heeft ook ter plekke hun beklag hierover gedaan.

Los daarvan, ze hadden ons best tegemoet kunnen komen. Ik ben van mening dat een bijbetaling van 20 euro PP wel erg over de top is.
Respectloos? Jazeker wel. Als je tot drie keer aangeeft nooit meer gebruik te willen maken van hun faciliteiten en ze tot 3 keer toe met hetzelfde aanbod komen is dat voor mij respectloos. Buiten het feit dat ik dan alsnog een tweede kaartje bij moet kopen en je (weliswaar niet verplicht) gebruik gaat maken van hun restaurant.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Bedankt voor uw verhaal. ik ga hier zeker niet naar toe. In Nijmegen zit wel een goede en rustige sauna. Ik kom daar elke maand.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

genux schreef:New Mickey, als er bij het boeken van het arrangement had gestaan "keuze uit twee soorten menu"s " had ik daar begrip voor gehad. Maar het arrangement bestond uit een diner. Wat als je ze gewoon frietjes en een frikandel hadden geserveerd, was je dan nog steeds dezelfde mening? Een echtpaar naast ons had dezelfde mening en heeft ook ter plekke hun beklag hierover gedaan.

Los daarvan, ze hadden ons best tegemoet kunnen komen. Ik ben van mening dat een bijbetaling van 20 euro PP wel erg over de top is.
Respectloos? Jazeker wel. Als je tot drie keer aangeeft nooit meer gebruik te willen maken van hun faciliteiten en ze tot 3 keer toe met hetzelfde aanbod komen is dat voor mij respectloos. Buiten het feit dat ik dan alsnog een tweede kaartje bij moet kopen en je (weliswaar niet verplicht) gebruik gaat maken van hun restaurant.
U kunt perfect aangeven wat u allemaal niet ziet als oplossing, maar wat wilt u nu wel ?

Drukte (subjectief) en een beperkt diner (wat wellicht een probleem was omdat u misschien weinig lust) zijn volgens mij geen reden om geld terug te eisen.

De geboden oplossing lijkt mij heel schappelijk. Zet die kaart dan op marktplaats wanneer u ze echt geen nieuwe kans wil geven.

genux

[Ongepast taalgebruik verwijderd door de Moderator] Ik heb duidelijk aangegeven wat ik NIET wilde en dat was een entreekaart. Je stapt erg gemakkelijk over het feit dat het te druk was. Voor de duidelijkheid: dit was niet alleen onze mening maar van meerdere gasten die dag. Wanneer je de reviews leest van ZOOVER dan kun je niet anders constateren dat hierover meer klachten zijn. Weliswaar op andere dagen maar het geeft aan dat ons bezoek geen uitzondering was.
Ook het feit dat ze het menu aanpassen NA ons bezoek en dit zonder bijbetaling gebeurd geeft aan dat wij wel degelijk een punt hadden in deze. Waarom nu plotseling wel een 3 gangen menu naar keuze.
Ik lust vrij veel en dat heeft hier niets mee te maken. Wanneer zij alleen kip en rundvlees aanbieden is de keuze wel erg beperkt
Laatst gewijzigd door Radar op 05 apr 2014 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast taalgebruik verwijderd

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

genux schreef:Ik heb duidelijk aangegeven wat ik NIET wilde en dat was een entreekaart. Je stapt erg gemakkelijk over het feit dat het te druk was. Voor de duidelijkheid: dit was niet alleen onze mening maar van meerdere gasten die dag. Wanneer je de reviews leest van ZOOVER dan kun je niet anders constateren dat hierover meer klachten zijn. Weliswaar op andere dagen maar het geeft aan dat ons bezoek geen uitzondering was.
Ook het feit dat ze het menu aanpassen NA ons bezoek en dit zonder bijbetaling gebeurd geeft aan dat wij wel degelijk een punt hadden in deze. Waarom nu plotseling wel een 3 gangen menu naar keuze.
Ik lust vrij veel en dat heeft hier niets mee te maken. Wanneer zij alleen kip en rundvlees aanbieden is de keuze wel erg beperkt
[Ongepast taalgebruik verwijderd door de Moderator]

Ik gaf aan dat je heel goed bent in het vertellen wat je niet wil, maar nog steeds geef je niet aan wat je wel wil.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 apr 2014 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.

genux

Crazyme, ik denk dat als je mijn bezwaar zo leest ik in ieder geval mijn € 40 terug wil die ik extra heb betaald voor het diner.Dit is vooral ingegeven door het feit dat ze het nu afgeschaft hebben die bijbetaling.
Als ze daar bovenop mij de entreekaart cash zouden betalen en ik dan kan kiezen wat ik ermee ga doen, zijn we een stuk in de goede richting.
Laten we niet vergeten dat we samen 4 vakantiedagen hebben ingeleverd voor dit arrangement waarbij we eigenlijk alleen de 2e dag gebruik gemaakt hebben van de faciliteiten.

genux

Weet je Crazyme en Newmickey, ik probeer mijn gelijk bij jullie niet te halen. Maar enig begrip zou wel op zijn plaats zijn als ik jullie nog mededeel dat ik woon en werk in Afrika en eigenlijk speciaal naar Nederland ben gevlogen, samen met mijn echtgenote, om eindelijke eens te kunnen ontspannen. Tevens was dit haar verjaardagsgeschenk. En ja, dan zijn 2 "verloren" vakantiedagen veel.

newmikey

genux schreef:Weet je Crazyme en Newmickey, ik probeer mijn gelijk bij jullie niet te halen. Maar enig begrip zou wel op zijn plaats zijn als ik jullie nog mededeel dat ik woon en werk in Afrika en eigenlijk speciaal naar Nederland ben gevlogen, samen met mijn echtgenote, om eindelijke eens te kunnen ontspannen. Tevens was dit haar verjaardagsgeschenk. En ja, dan zijn 2 "verloren" vakantiedagen veel.
[Ongepast taalgebruik verwijderd door de Moderator]
De sauna hoeft u niet te compenseren voor "verloren" vakantiedagen of voor wàt dan ook. Dat ze, met zoveel woorden, excuus hebben gemaakt en u een gratis toegang hebben geboden is een prima compensatie voor het ongemak wat u zegt te hebben ondervonden.

U had uiteraard ook gewoon de sauna toegang kunnen hebben betaald en vervolgens a la carte hebben genuttigd wat u het lekkerste leek - dat had marginaal duurder uitgevallen. Dan had u ook kunnen kiezen voor een dag dat het wat rustiger was of bij de deur kunnen omdraaien als de parkeerplaats overvol was gebleken bij aankomst.

Als u gebruik heeft gemaakt van een speciale kortingsaktie, wat gezien het verhaal aannemelijk lijkt, dan neemt u eigenlijk altijd wel een risico dat de aktie succesvol is en dat daar veel mensen op af komen. Behalve het eten kunt u ze niets verwijten, u bent immers zelf weggegaan die eerste dag.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 apr 2014 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.

genux

[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Nogmaals: ik heb aangegeven nooit meer gebruik te willen maken van hun faciliteiten (mede door de slechte ervaring en het feit dat ik in Afrika woon) en dan toch volharden met een vrijkaartje??? En dan nog 1 stuks. We waren toch echt met twee personen.
En kiezen voor een andere dag....tsja..om dan met jouw humor te beginnen.....ik ga eerst een even bellen vanuit Afrika en vraag hoe druk het is en boek dan even snel een ticket....
Het was geen kortingsticket...het was een arrangement.....

[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 05 apr 2014 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

newmikey

genux schreef:Nogmaals: ik heb aangegeven nooit meer gebruik te willen maken van hun faciliteiten (mede door de slechte ervaring en het feit dat ik in Afrika woon) en dan toch volharden met een vrijkaartje??? En dan nog 1 stuks. We waren toch echt met twee personen.
Het staat u vrij geen gebruik te maken van het aanbod van de sauna maar dat is dan toch ècht uw eigen keuze.

Ik kan me levendig voorstellen dat er niet met cash gesmeten wordt en dat u niet de volledige aankoop van 2 arrangementen vergoed krijgt. U hèbt er met z'n tweeën geslapen, u hebt twee ontbijten genoten en u bènt op twee opeenvolgende dagen in de sauna geweest.

U klaagt over de drukte en over het lunchaanbod. Een "vrijkaartje" zoals u het noemt is daar toch echt acceptable compensatie voor. Het is de sauna niet aan te rekenen dat u in Afrika woont en zelfs als u hier woonde er géén gebruik meer van wilt maken - zo zegt u tenminste zelf. Geef het kaartje kado aan iemand die er nog wel iets mee kan zou ik zeggen.

U wilt, zo zegt u zelf (en ik quote uw eigen woorden) "mijn € 40 terug wil die ik extra heb betaald voor het diner". Op de site zie ik dat het toegangstarief (de prijs van het "vrijkaartje" dus) tussen de €32.50 en €34.50 ligt en dat komt toch aardig in de buurt.
En kiezen voor een andere dag....tsja..om dan met jouw humor te beginnen.....ik ga eerst een even bellen vanuit Afrika en vraag hoe druk het is en boek dan even snel een ticket.
Ik kan me zo voorstellen dat u niet voor een tweedaags sauna arrangement helemaal uit Afrika gekomen bent, dat lijkt me toch al te gek voor woorden. In de tijd dat u hier verbleef had u vrije keuze kunnen maken of u even kunnen laten informeren wanneer en op welke dagen het wat rustiger zou zijn.

newmikey

Nog even een aanvulling: ik zie bij bijna alle hotelarrangementen (behalve het "Gastronomische" of "Culinaire" arrangement) het volgende staan:
Een overnachting in Hotel Thermen Bussloo in een luxe kamer
Twee dagen onbeperkt gebruik van de saunafaciliteiten van Thermen Bussloo (op dag van aankomst en dag van vertrek) t.w.v. € 65,- p.p.
Uitgebreid ontbijtbuffet
Hoofdgerecht van het Chef's menu in Restaurant Intens
Ik kan uii de tekst toch echt niet anders opmaken dan dat u heeft gehad wat u geboekt heeft. U schreef: "Tijdens de lunch bleek plotseling dat het diner maar bestond uit 1 gang en we hadden daarbij de keuze uit twee opties." en dat lijkt me in overeenstemming met de voorwaarden.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

newmikey schreef:
U klaagt over de drukte en over het lunchaanbod.
Nee, over het diner, dat 1 'gang' bleek te zijn, of wel gewoon een bord warm eten.
Nu, na oa de klacht van TS, is het 3 gangen.

newmikey

Jolijn schreef:
newmikey schreef:
Nee, over het diner, dat 1 'gang' bleek te zijn, of wel gewoon een bord warm eten.
De website heeft het nog steeds over het "hoofdgerecht" en niet over 3 gangen.

genux

Jolijn snapt het inderdaad.Wij moesten bijbetalen en na ons bezoek (klacht) is het gratis. Daarbij bestond het aanbod uit twee keuzes.
NewMickey: je begrijpt het dus echt niet. Ik dacht dat ik toch duidelijk genoeg was geweest dat het een cadeau voor mijn echtgenote was op haar verjaardag. Dus schuiven met de datum was geen optie.
En denk je nu echt dat ze mij gaan informeren wanneer het rustig is. Dat zou gelijk betekenen dat de andere dagen het wel druk is en dat geven ze nooit toe.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik vind dat TS hier behoorlijk door de **** word genomen, dat bepaalde sauna's zich
niet druk maken om het aantal bezoekers is zeer bekend, en nee het is niet leuk als
de sauna te vol is en je nog geen stoel meer hebt om te gaan zitten.
En ook met die arrangementen gaat het weleens mis.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

newmikey schreef:
Jolijn schreef:
newmikey schreef:
De website heeft het nog steeds over het "hoofdgerecht" en niet over 3 gangen.
Dat zou best kunnen; ik heb de 3 gangen uit de OP:

Hun antwoord was dat het niet te druk was en dat ze het aanbod voor het diner na onze klacht hebben aangepast en er nu wel keuze is uit drie gangen uit de menu kaart

Maar misschien bedoelt Thermen dit anders dan het lijkt.

Gesloten