LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Jan Koop
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2013 22:06

stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door Jan Koop »

Beste mensen,

Onze stofzuiger is kapot gegaan. Nu gaat onze aandacht uit naar een zakloze stofzuiger, dus zonder papieren zak. Met zo'n hepafilter. Wij hebben al hier en daar gekeken. Maar kunnen nog geen keuze maken. Wie heeft ervaring met zo'n stofzuiger en vooral ook het type? Wij hebben veel parket in huis. Op de begane grond, eerste verdieping en op de zolder tapijt. De machine mag ook niet zo zwaar zijn. Wie heeft ervaringen en kan ons wat aanbevelen?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door ruud_a »

normaal gesproken, zit er bij iedere stofzuiger een mondstuk voor kleed en gladde vloeren.
dat mondstuk kunt u aanpassen met de borstel ingetrokken of niet.
daarvoor hoeft u dus geen stofzuiger zonder stofzak voor aan te schaffen.
dat maakt uw keuze dus wat groter.

het gewicht kunt u waarschijnlijk wel op internet vinden op de site van de fabrikant.
de meeste mensen hebben thuis geen rijtje stofzuigers staan en kunnen dus niet vertellen of de ene stofzuiger lichter is dan de andere.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door eleven »

Het maakt niet uit welk merk stofzuiger je koopt/hebt, om parket of tapijt te bewerken.
Het gaat zoals ruud al heeft opgemerkt om de zuigmond die bij de meeste stofzuiger verstelbaar is.
Wij hebben twee eenvoudige met papieren zakken.
Een voor beneden en een voor boven, dan maakt het gewicht er niets uit.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hebben een zakloze Samsung met hepa filter etc, en die bevalt al 5 jaar erg goed. Leuk detail is een afstandsbediening in het handvat, dus wij hoeven niet te bukken om harder/zachter te kunnen zuigen, of om hem even uit te zetten als je iets aan de kant moet zetten oid. Bij die van ons zaten 2 borstels, een verstelbare voor laag- en/of hoogpolig tapijt, en eentje voor gladde vloeren. Belangrijk bij zakloze stofzuigers, tenminste die van ons, is het regelmatig schoonmaken van de filters. Dat houdt de zuigkracht echt op peil.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door hawkwind »

Hier al 7 jaar een probleemloze Dyson.
Niet onbelangrijk: Dyson geeft 5 jaar volledige garantie , behalve op de filters (maar dat is logisch).

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door eleven »

hawkwind schreef:Hier al 7 jaar een probleemloze Dyson.
Niet onbelangrijk: Dyson geeft 5 jaar volledige garantie , behalve op de filters (maar dat is logisch).
Niet vergeten, ook op de slang. :wink:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zeer goede ervaringen met de Dyson. Wel oppassen indien je kleine knaagdieren hebt. "plop"... :oops:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Zou zeker gaan voor stofzuiger met zak omdat die nu nog steeds beter zijn dan een zakloze. Je haalt een aantal filtratie lagen weg en die zie je nergens meer terug. De eerste hepa H14 zakloze stofzuiger heb ik nog niet gezien.

En Dyson hanteert ook al jaren de al oude H10 norm, en in die prijsklasse kun je beter voor een Dirt devil of een Philips gaan, zijn net zo goed en vaker met een betere filtratie voor een vriendelijker prijs.

Onze Noorman is al ruim 15 jaar oud en heb voor de harde vloeren een aparte parketborstel aangeschaft een Wessel-Werk D330 een zeer goede en gaat vele jaren mee :)

Een goede stofzuiger met zak is bv een Numatic en voordat je die stofzak volzuigt ben je alweer vele maandjes verder.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door Slobberbone »

eleven schreef:Het maakt niet uit welk merk stofzuiger je koopt/hebt, om parket of tapijt te bewerken.
Het gaat zoals ruud al heeft opgemerkt om de zuigmond die bij de meeste stofzuiger verstelbaar is.
Wij hebben twee eenvoudige met papieren zakken.
Een voor beneden en een voor boven, dan maakt het gewicht er niets uit.

Er zit zeker wel verschil het ene mondstuk is de andere niet. En zo wil een stofzuiger die op harde vloeren goed presteert op tapijt nog wel eens telleurstellen of andersom :wink:

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door hawkwind »

Slobberbone schreef:Zou zeker gaan voor stofzuiger met zak omdat die nu nog steeds beter zijn dan een zakloze. Je haalt een aantal filtratie lagen weg en die zie je nergens meer terug. De eerste hepa H14 zakloze stofzuiger heb ik nog niet gezien.

En Dyson hanteert ook al jaren de al oude H10 norm, en in die prijsklasse kun je beter voor een Dirt devil of een Philips gaan, zijn net zo goed en vaker met een betere filtratie voor een vriendelijker prijs.

Onze Noorman is al ruim 15 jaar oud en heb voor de harde vloeren een aparte parketborstel aangeschaft een Wessel-Werk D330 een zeer goede en gaat vele jaren mee :)

Een goede stofzuiger met zak is bv een Numatic en voordat je die stofzak volzuigt ben je alweer vele maandjes verder.
Beste Slobberbone,
Kunt U mij een site aangeven welke een Noorman verkopen?
Ik heb mij wezenloos gezocht , maar kan niets vinden.
Wat betreft Numatic , zie de reviews op kieskeurig en dan de reviews over Dyson.
In de top5 staan 3 dysons!!.
Als je zelf nooit een Dyson heb mogen ervaren , kun je er niet over oordelen.
Wij hebben zelf gehad: Miele , Electrolux , AEG en al die andere bagger welke na 2-3jaarkapot ging.
En dan die vieze gore stofzakken...... :lol:
Ik durf te wedden slobberbone , dat na aanschaf van een Dyson je er een hele andere mening aan overhoud.
Maar graag verneem ik de leverancier van de Noorman stofzuigers.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door eleven »

Kunt U mij een site aangeven welke een Noorman verkopen?
Ik heb mij wezenloos gezocht , maar kan niets vinden.
Kan ik mij bij aansluiten.
Kan mij niets bij deze naam voorstellen.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door kraaienest »

Afbeelding

Nilfisk de Noorman :wink:

weinaldum
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2013 01:22

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door weinaldum »

Heb de Noorman al 16 jaar wat een kwaliteit.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef: Beste Slobberbone,
Kunt U mij een site aangeven welke een Noorman verkopen?
Ik heb mij wezenloos gezocht , maar kan niets vinden.
Wat betreft Numatic , zie de reviews op kieskeurig en dan de reviews over Dyson.
In de top5 staan 3 dysons!!.
Als je zelf nooit een Dyson heb mogen ervaren , kun je er niet over oordelen.
Wij hebben zelf gehad: Miele , Electrolux , AEG en al die andere bagger welke na 2-3jaarkapot ging.
En dan die vieze gore stofzakken...... :lol:
Ik durf te wedden slobberbone , dat na aanschaf van een Dyson je er een hele andere mening aan overhoud.
Maar graag verneem ik de leverancier van de Noorman stofzuigers.


Hier staat de Noorman :

https://www.youtube.com/watch?v=MvYgx8gV87w
:o

Voor de zoveelste keer die reviews bij kieskeurig moet je niet nauw nemen bij aanschaf is iedereen vaak lyrisch maar als het niet deugt weten ze vaak de site niet meer terug te vinden.

En dat dyson boven aanstaat is ook niet verbazend ze worden ook goed verkocht in Nederland maar dat wil niet zeggen dat hun producten deugen.

Ik heb velen types dyson ter hand gehad en weet precies in welke klasse ik een dyson moet indelen heb in mijn leven zeker wel 500 verschillende merken/types stofzuigers gehad of mee gewerkt dus weet nu onderhand wel welke wel deugen :shock:

dyson wordt wel steeds beter en wordt ook beter getest maar als voor een fractie van die prijs een net zo goed geteste Dirt-Devil of een Philips kunt kopen dan weet ik het wel :lol:

Hier ook een Miele gehad en was best een aardige stofzuiger, maar niet echt geschikt voor een groot gezin maar mijn moeder zuigt er nog steeds mee na ruim 15 jaar.

Oh onze Noorman is van het type G90 en kijk maar eens op marktplaats hoeveel oude Noormannen te koop staan en zelfs na 40 jaar nog steeds prima werken en de eerste series dysons zijn er niet meer die zijn al velen jaren geleden omgesmolten tot bloembak :lol:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door Slobberbone »

kraaienest schreef:Afbeelding

Nilfisk de Noorman :wink:

8)

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door Slobberbone »

weinaldum schreef:Heb de Noorman al 16 jaar wat een kwaliteit.
Zo is het net, en er komt vast wel weer 16 jaar bij :wink:

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door hawkwind »

Slobberbone schreef:
weinaldum schreef:Heb de Noorman al 16 jaar wat een kwaliteit.
Zo is het net, en er komt vast wel weer 16 jaar bij :wink:
Je hebt in jouw leven met 500 verschillende stofzuigers gewerkt!
Roepnaam : Ben , Achternaam : Hur???? :lol:

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door hawkwind »

@slobberbone,
Ik lees zojuist dat jij een jaar geleden nog een sebo stofzuiger in bezit had.
Was volgens jouw een top stofzuiger (veel beter dan een Kirby).
En nu ineens een noorman (zeg gewoon "Nilfisk"")
Topsegment van Nilfisk ligt ook tussen de 300 en 400 euro.
Onze Dyson kostte 219 euro bij de MM 7 jaar geleden.
Voor ons iig geen stofzuigers meer met zo'n vieze gore stink stofzak.
Jij blij met je Nilfisk , wij (en vele anderen) met onze Dyson.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:
Slobberbone schreef:
weinaldum schreef:Heb de Noorman al 16 jaar wat een kwaliteit.
Zo is het net, en er komt vast wel weer 16 jaar bij :wink:
Je hebt in jouw leven met 500 verschillende stofzuigers gewerkt!
Roepnaam : Ben , Achternaam : Hur???? :lol:
Zekers en dat is nog een lage schatting :wink:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: stofzuiger voor zowel parket als tapijt

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:@slobberbone,
Ik lees zojuist dat jij een jaar geleden nog een sebo stofzuiger in bezit had.
Was volgens jouw een top stofzuiger (veel beter dan een Kirby).
En nu ineens een noorman (zeg gewoon "Nilfisk"")
Topsegment van Nilfisk ligt ook tussen de 300 en 400 euro.
Onze Dyson kostte 219 euro bij de MM 7 jaar geleden.
Voor ons iig geen stofzuigers meer met zo'n vieze gore stink stofzak.
Jij blij met je Nilfisk , wij (en vele anderen) met onze Dyson.

Klopt is hier nog steeds aanwezig voor slecht een handvol vingers aan euro's is wel net zo makkelijk met 3 verdiepingen die je moet stofzuigen :wink: En klopt een Sebo is ook veel beter dan een dyson :o

Nee, een goede Nilfisk hoeft niet duur te kosten die van ons was weliswaar tweedehands maar was ook slechts 25 euro :)

Stofzak is niet smerig je ruikt niets en het is maar maximaal 2x per jaar een nieuwe zak erin,veel handiger dan een dyson.

En nieuwe goede Nilfisk is bv een Thor net iets over de 100 euro ga je voor de duurdere modellen G930/GM80 volgens mij zijn die ook wel onder 300 euro te koop dan weet je dat je een stofzuiger koopt die zo 30 jaar meegaat. En de meeste dysons zijn na 5 jaar op of halen dat al niet eens en wil je het nieuwste model moet je meer dan 500 euro neerleggen :shock:

Gesloten