Pagina 1 van 2

Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 28 mar 2014 14:58
door klant1234
Eind vorig jaar ben ik verhuisd en heb ik internet aan moeten schaffen. Ik heb toen gekozen voor Fiber (destijds Fype) als glasvezel provider. Hier heb ik enorm spijt van. Ik heb voor ze gekozen omdat ze goedkoop waren en dacht, wat kan er met internet fout gaan. Ik heb zelf voldoende technische kennis om met aansluitingen enzovoorts overweg te kunnen maar ik liep tegen de klanten'service' van Fiber tegen de lamp.

Het duurde erg lang voordat er een monteur langs kwam. Hij heeft het internet niet aangesloten. Een ander bedrijf zou het modem activeren. Die zijn (onaangekondigd) langsgekomen en hebben vermeld dat het modem niet werkt. Toen begon de pret, een korte samenvatting van wat er toen gebeurde:


- ik heb 3 maanden geen internet gehad
- ik heb meer dan 30 keer (!) gebeld met de klantenservice
- in totaal heb ik meer dan 5 uur (!!!) aan de telefoon gehangen
- er is NOOIT gereageerd om mijn verzoek om contact
- mijn tickets op my.fiber zijn nooit opgelost maar werden wel gesloten (opnieuw openen heeft ook geen zin)
- er is niet gereageerd op mijn aangetekende brief
- naast de 5 uur aan de telefoon heb ik nogmaals meer 5 uur besteed aan het schrijven van klachten en het uitzoeken van mijn juridische postitie in dezen
- bij modem problemen verwijzen ze door naar Reggefiber en Currentconnect omdat zij deze partijen inschakelen, maar die kunnen je niet verder helpen en verwijzen je terug naar Fiber

(ik overdrijf hier niet, dit zijn allemaal feiten, er is letterlijk nooit gereageerd om mijn vraag om contact)


Uiteindelijk heb ik gedreigd om een klacht in te dienen bij de geschillencommissie telecommunicatie (waar Fiber bij is aangesloten). Binnen een uur werd er contact met mij opgenomen. De volgende (werk)dag stond er een monteur voor mijn deur.

Hierop volgde een mager voorstel tot compensatie. Twee maanden gratis internet (twv 80 euro) en een "kleine attentie", die zij zelf beschreven als hooguit een sleutelhanger of een bos bloemen.

Hierop wou ik toch overgaan op een klacht bij de geschillencommissie telecommunicatie maar ... deze commissie neemt geen klachten in behandeling over internet (ik heb alleen internet van Fiber). Dus het lijkt alsof ze zijn aangesloten maar als het er op neer komt kan je geen klacht indienen.

Ik werd doorverwezen naar het juridisch loket die mij verteld dat ik alleen nog naar de rechter kan stappen met de nodige kosten en dat mijn rechtsbijstand verzekering (die ik inmiddels heb aangevraagd) dit waarschijnlijk niet eens in behandeling zou nemen omdat er niet voldoende geld in zit.

Ik ben dus kansloos. Ik ga niet naar de rechter stappen; de tijd, de kosten, de onzekerheid en de stress houden mij tegen. Het enige wat ik nog kan doen in mensen informeren over het feit dat Fiber je NIET zal helpen.


TIPS wanneer je helaas al klant ben en problemen hebt:

1. schijf zo snel mogelijk een aangetekende brief waarin je Fiber een 'wettelijk redelijk termijn' geeft om te reageren (ik heb destijds 2 weken voorgesteld)
2. wacht op reactie en dreig dan over te gaan op een klacht bij de geschillencommissie telecommunicatie. Hier kom je niet mee verder maar krijg je wel hun aandacht.
3. stuur je klachten naar [email protected] . Deze mailbox wordt in ieder geval gelezen en dan ontvang je schriftelijk contact

PAS OP: ze klantenservice zal nooit iets schriftelijk versturen en wanneer je eenmaal iemand hebt gesproken die over jouw klacht gaat zal je geen telefoonnummer ontvangen en ze zullen je nooit doorverbinden.


Ik hoop dat ik hiermee iemand de moeite bespaar. Dit was een drama.

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 28 mar 2014 19:43
door 16again
kun je niet bij "Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten" terecht?

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 30 mar 2014 12:12
door encore
klant1234 schreef:...
Hierop wou ik toch overgaan op een klacht bij de geschillencommissie telecommunicatie maar ... deze commissie neemt geen klachten in behandeling over internet (ik heb alleen internet van Fiber). Dus het lijkt alsof ze zijn aangesloten maar als het er op neer komt kan je geen klacht indienen....
Beter zoeken-beter lezen:
Afbeelding

Afbeelding

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 01 apr 2014 09:32
door Fype
Geachte Klant1234,

Wij betreuren het enorm dat u negatieve gevoelens heeft bij onze dienstverlening. Ondanks dat wij onze uiterste best hebben gedaan uw problemen zo snel mogelijk op te lossen, heeft u hier toch hinder van ondervonden. Dit vinden - ook wij - uiteraard heel vervelend. Inmiddels werkt volgens onze informatie de aansluiting naar behoren en hebben wij u compensatie geboden voor de periode dat de aansluiting storing gaf.

Wij bij Fiber staan altijd open voor suggesties en opmerkingen van onze klanten die onze dienstverlening kunnen verbeteren. Wij zullen daarom tevens persoonlijk contact met u opnemen om uw klachten te evalueren zodat wij onze dienstverlening waar nodig kunnen aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Tom van der Linden - Fiber Nederland

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 15 jul 2014 12:51
door vfr800rood
Hallo,

Ook ik ben de dupe van Fiber geworden.

Hier een tip:
Meld in ieder geval uw klacht bij ACM, Autoriteit Consument & Markt. Blijkt uit uw klacht dat het bedrijf de wet overtreedt? Dan kan ACM optreden. Hoe meer klachten des te eerder zij een onderzoek gaan uitvoeren.

Meld u bij het ACM, veel suc6!

Mvg,
vfr800rood

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 05 aug 2014 10:50
door westhoffinus
Op 13 juni 2014 bezocht door de adviseur, Rik Meijer uit Almelo, van Fiber Ned. B.V.
Wij hadden een glasvezelaansluiting met digitale opname mogelijkheid van KPN.
Volgens de adviseur kon Fiber een veel voordeliger abonnement aanbieden met behoud van dezelfde mogelijkheden. Ook kon de bestaande apparatuur van KPN (experiabox, 2 digitale decoders en kabels) behouden worden en deze weer aansluiten op het glasvezelmodem van Fiber voor doorgave van het signaal. Niets behoefde teruggezonden te worden naar KPN, behoudens het modem. WIFI via de experiabox en opname via de bestaande kastjes (Motorola). Er behoefde geen Settopbox aangeschaft te worden. Als de bestaande apparatuur stuk zou gaan, zou dit kosteloos vervangen worden door Fiber.
Het signaal voor de WIFI zou ook sterker worden door Fiber.
De aanvraag is daarna ondertekend. Op 31 juli j.l. is het modem geplaatst.
Kabels aangesloten, maar niets werkte, want wat bleek, dat de apparatuur van KPN het signaal van Fiber niet kan doorgeven. Voor digitale TV en opname en WIFI moet ik extra apparatuur aanschaffen.
Ook bleek, dat bij overname van het telefoonnummer ik 5 dagen niet bereikbaar was.
Als dit alles vooraf door de adviseur meegedeeld was, had ik geen aanvraag ingediend.
Ik ben misleid door de adviseur, zodat er sprake is van dwaling.
Ik wil het contract om deze redenen met directe ingang beëindigen, hetgeen Fiber niet wil.
Zij houden zich aan het contract.
De adviseur weer uitgenodigd voor een gesprek, maar reageert niet.
Ik voel mij opgelicht door de adviseur en door Fiber.
Ga niet in zee met Fiber.

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 26 aug 2014 19:38
door R.Nowee
Op 2 juli bezocht door 2 verkopers van Fiber Nederland B.V.
Aangezien ik niet tevreden was over mijn provider heb ik ze ontvangen.
De verkoper heeft mij een aantal dingen gezegd/toegezegd
1. Mijn glasvezelmodem was van KPN en deze was maar met 2 draden aangesloten, ik zou van Fiber een ander modem krijgen wat met 4 draden was aangesloten waardoor het veel sneller zou zijn

2. Ik hoefde geen apart abonnement af te sluiten voor interactieve tv aangezien ik al een settopbox/harddiskrecorder had van mijn oude provider
3. ik kon moeiteloos mijn exchange server gebruiken.

Ik heb dan ook een abonnement afgesloten en na 2 maanden kon ik eindelijk aangesloten worden.
Nu blijkt dat de verkoper onzin heeft verkocht.
1. Ik heb geen nieuw glasvezelmodem gekregen daar ik al de juiste had (maakt ook niets uit qua snelheid)
2. mijn Settopbox werkt niet, wil ik deze gebruiken dan moet ik een apart aanvullend abonnement afsluiten van 10 euro per maand
3. Fiber heeft geen sMTP server en heeft poort 25 dicht gezet, dit betekend dat je met veel kunst en vliegwerk je poort moet verzetten op de server naar 857 en moet mailen via een andere server (gelukkig voor mij kon dit via mijn website hosting organisatie).

Uiteindelijk zit ik nu met internet wat niet sneller is, ik kan nu niet opnemen en het beeld op de TV is waardeloos. Als ik een klacht indien bij Fiber krijg ik te horen dat
Wij doen onze uiterste best om onze verkopers zo goed mogelijk te voorzien van kwaliteit. Helaas is het niet mogelijk om volledige controle te hebben op het geen wat hij of zij met u bespreekt.Uiteraard vinden wij het vervelend te horen dat er onduidelijkheid is ontstaan tussen uw verwachting van ons product en het product wat wij u uiteindelijk leveren. Na ontvangst van uw aanvraag hebben wij u een welkomstbrief, een orderbevestiging en onze aansluit- en installatieservicefolder toegestuurd. In de welkomstbrief hebben we u verzocht de gemaakte afspraken te controleren en indien er iets niet overeen kwam dit aan ons te melden. Wij hebben toen geen reactie van u ontvangen.
of te wel zij voelen zich niet verantwoordelijk voor wat hun verkopers aan onzin verkopen.

Ik hoop dat zij dit alsnog netjes gaan oplossen, maar gezien de reactie heb ik er weinig vertrouwen in.

Nou Fiber heeft de oplossing gevonden hoor!!!
Je stuurt de klant dan zonder overleg een orderbevestiging met daarin een order voor HD TV voor 7 euro (ipv 10). Wat een arrogantie :? Ook zijn de klachten gewoon uit MyFiber gegooid, mischien omdat ze toegeven dat hun verkopers onzin verkopen??

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 01 sep 2014 22:26
door aard40
beste mensen ik ben flink beetgenomen door verkopers van fiber, Fiber geeft niet thuis en reageert werkelijk nergens op de produkten zijn waardeloos en werken niet.


Als je normale snelheid wilt voor internet moet je de tv uitzetten dat is een oplossing
Beeld hapert en slecht geluid deze klacht moet je 6 keer melden en 5 dagen wachten en dat krijgt je klacht de gewoon status OPGELOST bij fiber.

er gebeurd dus niets het is zonde van u tijd om nog te communiceren met deze oplichters en leugenaars

We zullen zien wat hun verklaringen zijn bij de rechtbank want ik heb een heel dossier.

Kijk ook even op klachtenkompas.nl

Dan weet u voldoende.

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 31 okt 2014 18:20
door Kmarretje
Ook ik ben de klos: na 12 weken (!!!!) nog steeds geen internet, tv en telefoon.

Elke week gebeld: niemand weet iets, niemand kan vertellen waarom het zo lang duurt....
Na boze telefoontjes werd ik op de 'spoedlijst' gezet. Dan zou ik toch echt binnen 2 weken mijn aansluiting krijgen.
Na inmiddels 3 weken nog steeds niks. Ze kunnen niks anders voor me doen dan me opnieuw op de spoedlijst zetten.
KPN zou hun netwerkbeheerder gebeld. Ik heb KPN gebeld en bij hun is niks bekend op mijn adres.....
De boete voor contractbreuk is verhoogd van 200 naar 400 euro omdat 'mijn aansluiting al in gang is gezet'.
Ik ben vreselijk boos van machteloosheid! Ook ik heb zojuist gebeld met de mededeling dat ik de geschillencommissie ga aanschrijven.........

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 28 jan 2015 14:06
door gedupeerde42
trap niet in deze fyber.nl of fype. zit al 6 dagen zonder internet en tv en foon, omdat ze bij fiber.nl niet in staat zijn om storingen te verhelpen. monteurs worden niet gestuurd, en telefonisch zijn ze al helemaal niet bereikbaar. ik had een glasvezel abbonement bij hun afgesloten en heb het zelf goed geinstalleerd, dat kreeg ik voor de online chat van fybe ook te horen, dus,dan is er een probleem toch? waarschijnlijk een verkeerde patch of weet ik wat , of het lag aan de wijkcentrale. nou die wijkcentrale staat 10 meter van mijn huis . in al die 6 dagen heb ik niemand gezien bij centrale , en is er ook niets geweest, ook hebben ze nooit een monteur gestuurd, toen ik fiber.nl eindelijk eens voor de telefoon kreeg te pakken ,zeiden ze dat het gebruikelijk is bij hun , dat een monteur 3 maanden . ervoor uit mag trekken om een probleem op te lossen, dus dat is 90 dagen geen tv. internet en foon. schandalig..... dus nu heb ik telefonisch onmiddelijk het abbonement beeindigd maar ze verwachten wel dat ik ff een dikke maand door betaal, heb geluk, ik zit in de regio twente , anders was dat 12 maand keer 54 euro.................................. wat een oplichters,

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 13 mei 2015 01:12
door Aereon
Ik heb al sinds april 2014 problemen met Fiber Nederland B.V.

Colporteur aan de deur gehad, wist mij te vertellen dat (ongeacht de wens datum 2 maanden verder was) binnen een maand een monteur zou komen en dat het mogelijk was, dat als het glasvezel kastje vervangen zou worden, het signaal van TELE2 nog ontvangen kon blijven worden.

Vervolgens staat er op het contract, 8 dagen bedenk tijd. Na een maand, maar eens gaan bellen, want geen monteur gezien. Blijkt volgens de klantenservice dat het allemaal niet zo werkt. De monteur komt pas een week voor de ingangsdatum. En het was niet mogelijk om het TELE2 signaal via het kastje van Fiber te laten lopen.

Ik heb dus daarop aangegeven dat ik dan niet verder met hun in zee wil gaan omdat Fiber mij belazert.
Anno 2015 hebben ze dus eerst BOS Incasso op me afgestuurd en nu LAVG Gerechtsdeurwaarder.

Al verschillende malen contact met ze opgezocht om het stop te zetten, wilden ze het laten afkopen voor een som van 300 euro. Nooit iets gezien en ze hebben nog nooit wat gedaan. Maar toch geld willen zien.

Aangetekende brieven verstuurd, met sommatie en termijn wanneer ze moesten reageren.
Ook zelfs geschreven dat als zij niet binnen de gestelde termijn een passend oplossing zouden bieden en überhaupt al moeten reageren, zij automatisch akkoord gaan met een 1 zijdige ontbinding van het contract. Termijn verstreken, geen reactie of wat dan ook, dus 1 zijdige ontbinding. Volgens jurist is namelijk zwijgen het zelfde als akkoord gaan.

Enfin, nu dus afwachten wanneer zij mij voor de rechter gaan dagen, want ik betaal gewoon niet.

Het enige wat ik kan adviseren aan de mensen is: Als je met Fiber Nederland B.V. in zee gaat, controleer dan met de servicedesk of alles klopt wat de Colporteur heeft toegezegd.

Want wat een Colporteur toezegt om een klant te winnen, is in principe het zelfde als een mondelingen overeenkomst of zo gezegd wettelijk gezien een afspraak. En daar heeft Fiber Nederland zich gewoon aan te houden.

Het komt hier op neer, Fiber Nederland B.V. [ongefundeerde bewering verwijderd] mensen en houden zich puur gericht alleen aan hun contract.

Sociaal zijn ze niet, inzien dat ze fout zijn, willen ze niet, en de mensen een kans geven op kosteloze ontbinding van het contract, past niet in hun boekje.

Mijn raad is: Laat je niet aansluiten bij Fiber Nederland B.V. het is een [ongefundeerde bewering verwijderd] bedrijf.

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 14 mei 2015 21:24
door sylvesterb
encore schreef:
klant1234 schreef:...
Hierop wou ik toch overgaan op een klacht bij de geschillencommissie telecommunicatie maar ... deze commissie neemt geen klachten in behandeling over internet (ik heb alleen internet van Fiber). Dus het lijkt alsof ze zijn aangesloten maar als het er op neer komt kan je geen klacht indienen....
Beter zoeken-beter lezen:
Afbeelding

Afbeelding
Dit neigt wel naar misleiding door Fiber, ze zijn wel aangesloten bij de geschillencommissie maar hier kun je geen klacht indienen wanneer je geen telefonie afneemt. Ze zouden bij de commissie Elektronische Communicatiediensten aangesloten moeten zijn, deze is bedoeld voor internet e.d. (bellen valt hier ook onder).

Je zou kunnen overwegen hierover een klacht in te dienen bij de organisatie achter de geschillencommissie.

Andere providers zoals KPN (is bij beide commissies aangesloten), XS4ALL, Ziggo/UPC zijn wel aangesloten bij de juiste commissie.

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 19 jan 2016 17:31
door Eric_w
Ik zie hier ook veel gedupeerden van Fiber,

Waar ik naar zoek is een manier om de maffia praktijken van dit bedrijf stop te zetten.

Ze leveren slechte diensten, waaronder tv of eigenlijk stilstaand beeld.
Internet via glasvezel maar het lijkt wel een inbelverbinding.
En telefonie, ik heb het nooit gebruikt.

Ik ben zelf nu meer als een half jaar Fiber af, tenminste ik krijg geen diensten meer maar wel facturen.

Sinds ik het heb stopgezet, ging de facturering ineens mis, zo werden er facturen gefactureerd waar niemand wat van snapte en na het bellen met de klantenservice een wel een gesprek van 1 minuut en een wachttijd van ongeveer 30 minuten snapte ook de student die een tussenuur had en dan tijdelijk werkzaam was op de klantenservice er geen snars meer van. maar vervolgde elke medewerkster die ik aan de telefoon heb gehad, dat het goed zou komen, waar ze dus achteraf mee bedoelden, die bedragen houden wij 154 dagen in ons bezit en trekken we rente van waar ik mijn loon weer van krijg. uit eindelijk krijg je iemand aan de telefoon die vermeld dat je niks terug krijgt zolang de hardware niet retour is gestuurd, huh? daar betaal je toch borg voor en geen spook facturen?
Maar goed dan volgt er een brief die je niet thuis krijgt maar waar je voor moet kijken in Myfiber wat ze je ook niet vertellen waarin vermeld wordt dat je de hardware retour moet zenden, verzendkosten zijn ook nog is voor rekening van de consument maar toch, je wilt er van af dus terug zenden die handel.
Na een bevestiging gehad te hebben van postnl dat je pakket met liefde is ontvangen door fiber wacht je afwachtend en kijkend op je bankrekening tot de onterechte facturen terug gestort worden. Maar ineens gebeurd het... er wordt ineens €350.- van je rekening afgeschreven.. springt op en gaat eens kijken op myfiber en je ziet "kosten in rekening gebracht voor het niet retour zenden van de hardware" dus weer aan de telefoon.. eerst nog even het geld terug halen van fiber via de bank en dan bellen maar weer.
de student die weer een tussenuur heeft verteld je aan de telefoon dat alles retour is ontvangen en niet begrijpt waar de factuur vandaan komt. maar dan komt het er weer uit, het komt goed, wat dus eigenlijk betekend, we houden uw geld 154 dagen vast om er rente van te trekken en ik naast loon ook nog een vakantie aangeboden krijg van fiber als ik maar blijf zeggen dat het goed komt en wordt opgelost.
Ik heb zelfs de ontvangstbevestiging en de 3S code aan fiber gedaan en zelfs nog een schriftelijke bevestiging gehad van hun dat de hardware is ontvangen maar ik blijf facturen houden alleen ze gaan niet meer van mijn rekening af en krijg nog altijd geld van ze voor onterechte facturen. bij elkaar iets meer dan €100.-

Misschien is er een manier om met alle gedupeerden, ik ken er zelf al 4 die exact met het zelfde zitten in dezelfde volgorde en de zelfde facturen... dus er moeten er duizenden zijn die bestolen en gedupeerd zijn door fiber en met elkaar een rechtszaak aanspannen tegen deze maffia praktijken.
Als ik kijk naar wat ze onterecht van mij wouden stelen dan zou dit over de 400 euro gaan, doe dit eens maal globaal 5000 gedupeerde dan houden ze 154 dagen een bedrag van €2.000.000 achter waar ze de rente van kunnen trekken.
Andersom beginnen ze na 14 dagen te dreigen dat je moet betalen. van mij krijgen ze geen cent meer, maar eis nog elke cent terug!

Mensen die nu nog overwegen om naar Fiber te gaan hoop ik op deze manier te waarschuwen en een hoop ellende te besparen, ik hoop dat we met elkaar iets kunnen doen tegen deze praktijken.

Met zijn allen moeten we dit toch kunnen stoppen?

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 09 mei 2016 11:50
door Ellen Tieben
Ruim een naar geleden kwam er een verkoper van Fiber met een aantrekkelijk aanbod, maar al snel hebben wij besloten er toch vanaf te zien.
Gebeld en het door gegeven,tevens mails gestuurd waarop men zij het te zullen bekijken en antwoord in mijnfiber te doen.
Alleen kregen wij steeds te lezen dat deze site onveilig was dus weer privemails gestuurd en gebeld.
Ruim een jaar later! werd er tot onze stomme verbazing geld van onze rekening gehaald door Fiber, eerst niet opgemerkt maar een maand later weer.
Voor de diensten waar wij dus geen eens gebruik van maakten!
Meteen laten terugstorten natuurlijk en gemaild en gebeld.
De eerste persoon aan de telefoon had duidelijk geen idee waar ik het over had en herhaalde steeds dat we gewoon lid waren en opzeggen geld kostte. Eindelijk doorverbonden en deze persoon zei dat de computer zichzelf waarschijnlijk opgeschoond had , foutje gemaakt, en het zou goed komen, waarna wij steeds weer aanmaningen kregen vooral te betalen.
Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk kregen we ons geld niet terug, wat we toch al zelf geregeld hadden, maar ook de "aansluitkosten " van €50 niet.
Verder geen uitleg op al onze vragen, helemaal niets.
Dus ga NOOITin zee met Fiber!

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 10 mei 2016 00:42
door hvff
En ook niet met Tweak wat een laaie lichters. TV van Sparql um zu weinen en duur :cry:

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 10 mei 2016 07:18
door witte angora
Vreemd dat 'fype' wel op 1 april (?) 2014 op de topicstarter reageerde, en daarna niets meer van zich laat horen. Zijn de klachten van alle voorgaande reageerders nu wel of niet opgelost? Een hoop klachten, maar niemand die iets terugkoppelt...

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 11 jul 2016 15:30
door corinneout
Helaas lees ik deze info pas nadat ik een contract heb afgesloten met Fiber Nederland.
Op het moment dat ik alles van Fiber hebt ontvangen en geinstalleerd blijkt dat ik geen TV kan ontvangen de volgende dag contact gezocht en na wat testen en nogmaals bellen blijkt dat het de setopbox kapot is. Er wordt een nieuwe opgestuurd en ik moet de kapotte retour sturen de kosten kan ik via de klantenservices retour vragen. Tot nu toe heb ik het idee kan gebeuren helaas pinda kaas. Binnen 2 dagen de nieuwe setopbox in huis nu begint de ellende ik kan TV installeren maar het beeld staat om de haverklap stil en ook tegelijkertijd op internet is niet meer mogelijk. De andere dag direct gemeld op achtergrond worden alle instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen over een kwartier moet het opgelost zijn HELAAS. Ondertussen is de klantenservices niet meer bereikbaar en stuur ik mail waarop een reactie komt dat het probleem nu echt verholpen moet zijn. Niets is minderwaar ik maar weer gebeld tijdens dit telefoongesprek werd mijn gevraagd wat ik de afgelopen vier dagen had gekeken wanneer op welk tijdstip en tijdens welk programma de storingen zich voordeden en hoe lang het beeld dat stil stond of ik al eens het stroom van de de fritzbox had gehaald en zo kan ik nog even doorgaan. Bij mijn was het kookpunt bereikt en heb aangegeven dat ik het contract liever gister dan vandaag nog zou ontbinden maar ja dat kna natuurlijk niet u heeft immers een jaar contract. Op mijn antwoord dat zij ook niet nakomen wat ze zeggen krijg ik niet echt een antwoord alleen de vraag wilt u verder nog iets kwijt. Een dag later word ik gebeld door KPN of er een monteur langs kan komen voor de storing ik heb geen idee waar het overgaat maar blijkt dat ze voor Fiber de lijn door komen meten. Deze monteur geeft aan dat het niet in de lijn zit. Na een week word ik gebeld of ik al gemerkt heb dat het probleem opgelost is Nee niet dus weer terug gebeld. Het dossier is weer heropent vandaag na 4 weken werd ik weer gebeld dat er echt niets te vinden is. Het voorstel van Fiber is om een monteur langs te sturen waarbij heel duidelijk werd vermeld dat wanneer het probleem niet bij Fiber ligt maar bij mijn (waarvan ik overtuigd ben dat dat niet het geval is) dat de kosten voor eigen rekening zijn hier ga ik zeker niet mee akkoord. Ben benieuwd hoe het nu verder verloopt. Maar ik ben blij :( dat ik meerdere gedupeerde heb gevonden en hoop dat het iets bijdraagt aan een betereafhandeling.

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 28 jul 2016 16:37
door nicoline.dat-ben-ik
Helaas zie ik dit bericht te laat, want wat heb ik een giga spijt dat ik naar Fiber.nl ben overgestapt.
Werd gebeld door een extern call center of ik over wilde stappen, het zou mij veel geld gaan schelen en ik zou niet zonder tv of internet zitten! !!!
Per 1 juli zou alles geregeld worden.,prima ik gaf oké en wachtte af.
Na weken gewacht te hebben toch maar weer gebeld, sorry mevrouw te veel aanmeldingen u krijgt alles met spoed hallo het is inmiddels 21 juli ja! !!!
Oké ik kreeg het pakket binnen installeren ging met goed af. ...maar waar waren al mijn zenders gebleven, kon ik maar een klein aantal radio zenders luisteren, niks stop zetten in een uitzending,dacht word gek misschien komt het nog. NIET DUS
Vandaag weer gebeld ik had het alle alle goedkoopste pakket gekregen en kon pakketten erbij nemen. ..wat goedkoper uit ben veel duurder uit, terwijl mij totaal anders was beloofd.
Tevens beweerde die man aan de telefoon dat mijn abonnement pas de 21 in ging hallo wat is dit! !!!
Ik vroeg dus naar de band opname want die hadden ze zeker opgenomen.
Nou dat kon dus niet, was een extern bedrijf dus ik had mooi pech en kreeg daarbij ook nog te horen dat ik er tot 28 juli 2018 aan vast zat, hallo maandelijks opzegbaar was mij gezegd.
Uit nood de pakketten aangevraagd die met 3 kwartier zouden moeten werken, net maar weer gebeld want die 3 kwartier zijn inmiddels uren geworden.
Tja klein foutje van hun kant nu zou het gauw moeten gaan werken.

Al met al baal ik verschrikkelijk er worden je super mooie dingen voorgespiegeld mooie beloftes gedaan en er klopt totaal niks van.

Is er een manier om van dit bedrijf af te komen want na nog geen week heb ik het nu al helemaal gehad.
Voel me totaal misleid door dit bedrijf

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 10 aug 2016 17:16
door misterzuinig
Op http://www.fiber.nl/blog/glasvezel/de-p ... n-en-ziggo, http://www.fiber.nl/blog/persberichten/ ... n-op-ziggo en op de radioreclames heeft Fiber.nl het over dat Ziggo wel 8x hun prijzen verhoogd zouden hebben en dat je bij Fiber een vaste prijsgarantie zou hebben. Trap daar niet in, wanneer Fiber extra kosten moet maken, of moet bezuinigen, gaan de prijzen net zo goed omhoog! En het is ook niet netjes om in reclamespotjes op de radio een andere provider zwart te maken.

Re: Fiber Nederland (voorheen Fype)

Geplaatst: 10 aug 2016 20:14
door Appie83
misterzuinig schreef:Op http://www.fiber.nl/blog/glasvezel/de-p ... n-en-ziggo, http://www.fiber.nl/blog/persberichten/ ... n-op-ziggo en op de radioreclames heeft Fiber.nl het over dat Ziggo wel 8x hun prijzen verhoogd zouden hebben en dat je bij Fiber een vaste prijsgarantie zou hebben. Trap daar niet in, wanneer Fiber extra kosten moet maken, of moet bezuinigen, gaan de prijzen net zo goed omhoog! En het is ook niet netjes om in reclamespotjes op de radio een andere provider zwart te maken.
Dit zijn de bijbehorende voorwaarden van deze actie:
-De Vaste Prijs Garantie is van toepassing op abonnees van Fiber Nederland die een abonnement van Fiber Nederland afnemen welke vooraf duidelijk gemarkeerd is met het ‘Vaste Prijs Garantie’ logo en/of aanduiding.
-De Vaste Prijs Garantie is van toepassing op het hoofdabonnement en niet op extra diensten, zoals tv- of belpakketten.
-De Vaste Prijs Garantie houdt in dat het maandbedrag van bij aanvang gekozen hoofdabonnement gemarkeerd met ‘Vaste Prijs Garantie’ logo en/of aanduiding niet zal wijzigen zo lang de abonnee dit abonnement blijft afnemen bij Fiber Nederland.
-Bij upgrades of downgrades van het hoofdabonnement vervalt het de Vaste Prijs Garantie.
-De Vaste Prijs Garantie vervalt op het moment dat er factuurtermijnen niet geincasseerd kunnen worden gedurende de contractsperiode.
-Op deze actie zijn de Algemene Voorwaarden van Fiber Nederland BV van toepassing.
Ik zou zeggen maak je eigen afweging.

Maar ik denk dat ze zich met bovenstaande voorwaarden behoorlijk hebben ingedekt :D

O ja.... aangezien de algemene voorwaarden ook van toepassing zijn op de actie, is 11.4 ook van toepassing: :?
11.4 Fiber Nederland is gerechtigd de voor de Fiber Nederland Dienst of het Abonnement gehan-
teerde tarieven te wijzigen, onder meer indien de kosten die Fiber Nederland moet maken in het
kader van zijn dienstverlening stijgen. Fiber Nederland zal doormiddel van publicatie op zijn website
de Klant zo mogelijk ten minste 15 dagen van tevoren op de hoogte stellen van een tariefswijziging.