Tele2 kan geen Unluck code geven voor mijn mobiel toestel
Geplaatst: 29 mar 2014 20:34
Heb vandaag via een livechat sessie naar de unluck code voor mijn mobiel toestel gevraagd. Het toestel is nu meer dan 1 jaar oud en mag dus simlockvrij worden. Mag dit? Het is een toestel gekocht met een Tele2 Prepaid pakketjes ruim een jaar geleden.
Volgende deel van een chat is gedaan (heb privezaken aangepast). Tele2 en Inge zijn Tele2 medewerkers en jij ben ik. Heb aangepast wegens aantal tekens.
Jij zegt:Ik wil graag de unlock code van de Samsung Galaxy Pocket van mijn zoon.
Inge zegt:Met welk mobiele nummer is dit toestel aangeschaft?
Jij zegt:Het toestel is nu 1 jaar oud en mag simlockvrij worden.
Jij zegt:Nummer is ..
Jij zegt:Emei van het toestel is ..
Inge zegt:Ik zoek de gegevens er even bij, een moment asjeblieft.
Inge zegt:De IMEI code wordt niet herkend. Deze is te vinden onder de batterij van het toestel.
Inge zegt:Zou je deze na willen kijken?
Jij zegt:Deze code is met *#06# opgevraagd in het toestel. Deze is dus goed.
Inge zegt:Met deze code kan ik geen unlockcode opvragen. Daarom nogmaals het verzoek om dit te controleren.
Jij zegt: .. Hetzelfde nummer alleen 3 maal een slas ertussen
Inge zegt:Zou je willen nakijken wat er onder de batterij staat?
Jij zegt:Het bovenstaande nummer ..
Inge zegt:Nog even geduld alsjeblieft. Alvast bedankt.
Inge zegt:Voor dit IMEInummer is geen unlockcode beschikbaar. Ik zal daarom 10 euro beltegoed toevoegen zodat je het toestel bij een winkel simlockvrij kunt laten maken.
Jij zegt:Het unlocken hier om de hoek kost minimaal 20 euro. En dat bedrag is ook niet zeker. Ze konden het niet precies zeggen.
Inge zegt:Dan raad ik je aan dit elders te doen. Ik mag hiervoor 10 euro vergoeden.
Jij zegt:Er is geen andere mogelijkheid hier in Winterswijk
Jij zegt:En het andere punt is dat het een toestel van Tele2 is en dat jullie verplicht zijn om na 1 jaar de unlockcode te verstrekken.
Inge zegt:Dan wil ik je verzoeken om een gespecificeerde kopie van de bon op te sturen naar Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn voor een vergoeding van de gemaakte kosten.
Inge zegt:Voor .. is geen unlockcode beschikbaar.
Jij zegt:En wie garandeert mij dat de kosten vergoed worden?
Jij zegt:Dus jullie leveren een wanprestatie?
Inge zegt:Er is volgens mij geen sprake van wanprestatie. We vergoeden de kosten immers.
Inge zegt:Ik mag maar 10 euro vergoeden hiervoor. Als jij schriftelijk bewijs aan kunt leveren dat dit meer kost, zullen we dit vergoeden.
Jij zegt:aan wij moet ik het precies sturen?
Inge zegt:Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn
Jij zegt:Aan een postbusnummer heb ik niets. Ik wil een contactpersoon hebben en een garantie dat jullie mijn kosten betalen.
Inge zegt:Wij sorteren de post intern.
Inge zegt:Je mag mijn naam noemen, maar dit zal niks toevoegen. Je mag mijn naam ook noteren voor de garantie dat dit wordt vergoed.
Jij zegt:Een gesprek met een collega Baukje zo strak (wat trouwens opeens afgekapt wordt) kon hij mij al meer tegoed geven. Hij zat al op een bod van 30 euro beltegoed.
Inge zegt:Ik mag je maar 10 euro bieden. Zodra we je brief hebben ontvangen, zullen we de gemaakte kosten vergoeden.
Jij zegt:Hebben jullie geen antwoordnummer? Ik moet kosten maken voor een probleem wat jullie hebben. Ik moet alles voor schieten en heb geen garantie dat alles betaald wordt. Waar krijg ik deze garantie?
Inge zegt:Ik heb zojuist toegezegd dat dit bedrag wordt vergoed en dat je hiervoor mijn naam mag noteren.
Inge zegt:Ik heb reeds een notitie achtergelaten in het systeem.
Inge zegt:Je kunt in de brief verzoeken om een vergoeding van je postzegel. We hebben geen antwoordnummer.
[/i]
Ik moet dus maar naar een unlock service en de rekening opsturen. Ik moet dus eerst alles zelf betalen en maar afwachten of ze betalen.
Volgende deel van een chat is gedaan (heb privezaken aangepast). Tele2 en Inge zijn Tele2 medewerkers en jij ben ik. Heb aangepast wegens aantal tekens.
Jij zegt:Ik wil graag de unlock code van de Samsung Galaxy Pocket van mijn zoon.
Inge zegt:Met welk mobiele nummer is dit toestel aangeschaft?
Jij zegt:Het toestel is nu 1 jaar oud en mag simlockvrij worden.
Jij zegt:Nummer is ..
Jij zegt:Emei van het toestel is ..
Inge zegt:Ik zoek de gegevens er even bij, een moment asjeblieft.
Inge zegt:De IMEI code wordt niet herkend. Deze is te vinden onder de batterij van het toestel.
Inge zegt:Zou je deze na willen kijken?
Jij zegt:Deze code is met *#06# opgevraagd in het toestel. Deze is dus goed.
Inge zegt:Met deze code kan ik geen unlockcode opvragen. Daarom nogmaals het verzoek om dit te controleren.
Jij zegt: .. Hetzelfde nummer alleen 3 maal een slas ertussen
Inge zegt:Zou je willen nakijken wat er onder de batterij staat?
Jij zegt:Het bovenstaande nummer ..
Inge zegt:Nog even geduld alsjeblieft. Alvast bedankt.
Inge zegt:Voor dit IMEInummer is geen unlockcode beschikbaar. Ik zal daarom 10 euro beltegoed toevoegen zodat je het toestel bij een winkel simlockvrij kunt laten maken.
Jij zegt:Het unlocken hier om de hoek kost minimaal 20 euro. En dat bedrag is ook niet zeker. Ze konden het niet precies zeggen.
Inge zegt:Dan raad ik je aan dit elders te doen. Ik mag hiervoor 10 euro vergoeden.
Jij zegt:Er is geen andere mogelijkheid hier in Winterswijk
Jij zegt:En het andere punt is dat het een toestel van Tele2 is en dat jullie verplicht zijn om na 1 jaar de unlockcode te verstrekken.
Inge zegt:Dan wil ik je verzoeken om een gespecificeerde kopie van de bon op te sturen naar Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn voor een vergoeding van de gemaakte kosten.
Inge zegt:Voor .. is geen unlockcode beschikbaar.
Jij zegt:En wie garandeert mij dat de kosten vergoed worden?
Jij zegt:Dus jullie leveren een wanprestatie?
Inge zegt:Er is volgens mij geen sprake van wanprestatie. We vergoeden de kosten immers.
Inge zegt:Ik mag maar 10 euro vergoeden hiervoor. Als jij schriftelijk bewijs aan kunt leveren dat dit meer kost, zullen we dit vergoeden.
Jij zegt:aan wij moet ik het precies sturen?
Inge zegt:Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn
Jij zegt:Aan een postbusnummer heb ik niets. Ik wil een contactpersoon hebben en een garantie dat jullie mijn kosten betalen.
Inge zegt:Wij sorteren de post intern.
Inge zegt:Je mag mijn naam noemen, maar dit zal niks toevoegen. Je mag mijn naam ook noteren voor de garantie dat dit wordt vergoed.
Jij zegt:Een gesprek met een collega Baukje zo strak (wat trouwens opeens afgekapt wordt) kon hij mij al meer tegoed geven. Hij zat al op een bod van 30 euro beltegoed.
Inge zegt:Ik mag je maar 10 euro bieden. Zodra we je brief hebben ontvangen, zullen we de gemaakte kosten vergoeden.
Jij zegt:Hebben jullie geen antwoordnummer? Ik moet kosten maken voor een probleem wat jullie hebben. Ik moet alles voor schieten en heb geen garantie dat alles betaald wordt. Waar krijg ik deze garantie?
Inge zegt:Ik heb zojuist toegezegd dat dit bedrag wordt vergoed en dat je hiervoor mijn naam mag noteren.
Inge zegt:Ik heb reeds een notitie achtergelaten in het systeem.
Inge zegt:Je kunt in de brief verzoeken om een vergoeding van je postzegel. We hebben geen antwoordnummer.
[/i]
Ik moet dus maar naar een unlock service en de rekening opsturen. Ik moet dus eerst alles zelf betalen en maar afwachten of ze betalen.