LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

Hallo Mensen

ik wilde u bij deze waarschuwen voor het feit dat wanneer u een bank koopt bij woonfabriek en er mocht onverhoopt iets mis mee zijn WoonFabriek nooit zelf verantwoordelijkheid zal nemen voor het geleverde maar ALTIJD zal doorverwijzen naar de fabrikant.

Doorverwijzen naar de fabrikant mag niet en zorgt voor heeel veel problemen en ergnissen voor de klant. Gaat het om grote aankopen en wilt u enige zekerheid mbt geleverde kwaliteit ed. koop dan NOOIT iets bij woonfabriek!

mvg Maarten van den Ende
een zeer ontevreden klant van Woonfabriek

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door 16again »

Kom je er niet uit mee de fabrikant, dan blijft de winkel woonfabriek je aanspreekpunt.
Woonfabriek is aangesloten bij CBW, dus je kan naar geschillencommissie stappen.

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

Ik snap het. Ik vind het alleen zo vervelend dat winkels hun machtspositie altijd gebruiken en niet gewoon gelijk hun klanten goed helpen. Misschien zitten wij wel fout en is de bank gewoon goed maar stuur dan niet zon standaard mailtje etc en dan denken nu is het opgelost....

Ik ga zsm aangetekende brief sturen dat ze het product terugkunnen nemen wanneer er geen passende oplossing komt : http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... jk-product

iig bedankt voor de tip 16again

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door tenormin »

Er zijn nog wel meer zaken die zich niet al te best gedragen qua verkoop (methodes). Maar u schrijft niet op wat uw probleem nu eigenlijk is. Natuurlijk kijk je eerst of zo'n toko is aangesloten bij het CBW maar verwacht daar ook niet teveel van. Geen idee wat de problemen waren/zijn, maar de winkelier heeft nu eenmaal het recht om, als iets niet in orde is, 3 maal te proberen het euvel te verhelpen. Is dat dan nog niet gebeurd, pas dan heeft u recht op ontbinding van de aankoop. En inderdaad, u heeft nooit met de fabrikant te maken maar met de winkel waarin u aankopen doet/heeft gedaan.

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

mijn excuses tenormin. Ik wilde iedereen als allereerste op de hoogte brengen van het feit dat de woonfabriek geen goede klachtafhandeling procedure heeft.

Ik heb een probleem met de plooien in de stoffen bank die er na een paar uur zitten inzaten en echt extreem zijn. Ik vind plooien niet zo erg maar de bank in de winkel had ze niet en de verkoopster vertelde dat wij een iets hardere bank zouden krijgen omdat het showroommodel te zacht was en er teveel klachten over plooien waren binnengekomen.
En ik heb betaald voor een protex behandeling van de bank die ik volgens mij helemaal niet heb gekregen.

Maar @tenormin heeft de winkel het recht 3x het euvel proberen te verhelpen? Ik had het anders gelezen op consuwijzer. Bedankt voor de tip!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door tenormin »

Enig idee welke stof erop zit? Alcantara b.v. geeft plooien maar zijn er ook met de hand weer uit te strijken. Ook lees ik dat u Protex behandeling heeft laten doen, dus extra duur. Maar om op een goede bank terug te komen: ja, men moet werkelijk de gelegenheid krijgen de bank te herstellen. Bij meubelzaken is dit echt wel 3 maal. Al staat het in uw link niet zo omschreven. De ombudsman schrijft er dit over: http://www.deombudsman.nl/koop-en-garan ... hten/kopen
Maar ze mogen u nooit in de kou laten staan, dat is een ding wat zeker is. Dus bij de winkelier blijven klagen, laat ze bij reparatie maar een leenbank geven en de nieuwe bank voor u opvullen, in orde maken of wat ze er ook aan kunnen doen. Daarna komt de door u bedoelde brief. Wel (helaas) aantekenen en bonnetje goed bewaren. Krijgt u die brief ongeopend terug; dan niet openmaken en ook bewaren en pas dan, zucht, komt de CBW aan de beurt. Maar zoals gezegd, verwacht u daar niet teveel van. (Kom zelf uit de meubelbranche, al is dat langer geleden).

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

Dank! @ tenormin. Ik stond op punt die verschrikkelijke brief de deur uit te doen. Ik heb helemaal geen zin in gedoe. Wil lekker languit op de bank hangen :D

Ik ga woonfabriek vragen nogmaals mijn klacht serieus in behandeling te nemen!

Ik heb even de stof gegoogled want weet niet precies waar de stof nou van gemaakt is. Maar het lijkt 100% polyester "Stof Board DarkGrey 68"
https://www.google.nl/search?q=Stof+Boa ... 4&ie=UTF-8

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door tenormin »

@the man...de rest is te lang :lol: . Als u langsgaat (of belt, liever niet) zeg dan dat u bij het Juridisch Loket bent langs geweest en dat u....bla, bla, bla...enz. U lijkt me mans/vrouws genoeg om uw woordje te doen, dat u juridisch op de hoogte bent wat de rechten en plichten zijn; zowel van hen als van uw kant. Lijkt me een stevig stofje, moet tegen een 'rollebolletje' kunnen; raar dat er zoveel plooien in komen. Zo van een afstandje (jammer dan ik geen glazen bol heb) lijkt het me dat er te weinig vulling in zit, vandaar de plooien. Succes, en netjes blijven, hoor. U weet het, met stroop enz. enz.

witte angora
Berichten: 31967
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door witte angora »

@ themannogwat: Hoe oud is die bank eigenlijk?

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

Na het eerste uur zitten op de nieuwe bank viel het al direct op. Ik denk dat @tenormin gelijk heeft en dat er te weinig vulling inzit. Of hoort het juist bij een nieuwe bank?

Ik heb verhaal gelezen net dat de bank werd vergeleken met een bankbiljet. Kwam erop neer dat naar verloop van tijd er zoveel plooien inzitten dat het vanzelf glad strijkt. Vond het maar onzin.

Ben van mening dat er nooit zoveel plooien mogen ontstaan als bij mij nu, maar ik ben maar een leek op dit gebied dus correct me if I am wrong

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door tenormin »

themanwhoknewtoomuch schreef:Na het eerste uur zitten op de nieuwe bank viel het al direct op. Ik denk dat @tenormin gelijk heeft en dat er te weinig vulling inzit. Of hoort het juist bij een nieuwe bank?


Nou nee, het omgekeerde eigenlijk.
Ik heb verhaal gelezen net dat de bank werd vergeleken met een bankbiljet. Kwam erop neer dat naar verloop van tijd er zoveel plooien inzitten dat het vanzelf glad strijkt. Vond het maar onzin.
Is ook onzin; hoe ouder hoe meer plooien (net als bij mensen) :lol:
Ben van mening dat er nooit zoveel plooien mogen ontstaan als bij mij nu, maar ik ben maar een leek op dit gebied dus correct me if I am wrong
Je denkt niet fout maar heb zelf inderdaad wat vergeten te vragen: is ie oud of spiksplinternieuw :mrgreen: (met dank aan Witte Angora)!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door crazyme »

themanwhoknewtoomuch schreef:Hallo Mensen

ik wilde u bij deze waarschuwen voor het feit dat wanneer u een bank koopt bij woonfabriek en er mocht onverhoopt iets mis mee zijn WoonFabriek nooit zelf verantwoordelijkheid zal nemen voor het geleverde maar ALTIJD zal doorverwijzen naar de fabrikant.

Doorverwijzen naar de fabrikant mag niet en zorgt voor heeel veel problemen en ergnissen voor de klant. Gaat het om grote aankopen en wilt u enige zekerheid mbt geleverde kwaliteit ed. koop dan NOOIT iets bij woonfabriek!

mvg Maarten van den Ende
een zeer ontevreden klant van Woonfabriek
Wat is nu precies het probleem?

Dat je zeer ontevreden bent en last hebt van zachte vullingen en plooivorming is duidelijk,
Maar vertel eerst eens wat er allemaal is gebeurd ?

Alleen je gal spuwen zonder motivatie is eigenlijk not done.

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

ik heb mensen alleen willen wijzen op het feit dat er slechte klachten procedures zijn bij de woonfabriek, zie onderwerp. Het feit dat mensen, in dit geval ik, het nodig vinden om hun gal te spuwen zegt volgens mij al genoeg over de winkel en de klachtafhandeling van woonfabriek. Tja misschien in sommige gevallen ook iets over hun klanten.

Het komt erop neer dat ik een klacht indien en een standaard mail terugkrijg en dan is het klaar. Ik denk als iemand daar bij de woonfabriek de klacht had gelezen er echt wel wat mee gedaan wordt. Maar nee het is eerst standaard mensen afpoeieren en daar sta je dan met legen handen en een bank die niet goed is twv 1300 eu. Voor sommige mensen is dat heeel veel geld en die zijn dan wel een beetje erg teleurgesteld en dan krijg je dit soort dingen die eenvoudig voorkomen hadden kunnen worden door klachen serieus te nemen.

@crazyme als je het hele verhaal hier een beetje doorleest zie je misschien dat tenormin de boel goed heeft samengevat en mij goed heeft geholpen. Nogmaals dank daarvoor @tenormin :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door crazyme »

Tenormin weet net zo weinig af van de klachten als ik: niets

Kennelijk is de klacht afgewezen en dat zou natuurlijk ook gewoon terecht kunnen zijn.

In dat geval kun je inderdaad niet inhoudelijk worden omdat dan jouw chantagepoging naar de winkel toe niet meer werkt.

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

wat insinueert u nou weer helemaal? Ik zal verder niet ingaan op uw reactie. Nogmaals u kunt de hele draad nalezen en dan snapt u best waar de zaak om draait. Ik ben in ieder geval al geholpen door tenormin en ben blij dat ik een statement ergens kan maken en mijn klachten tenminste ergens kan ventileren zoals hier op dit forum.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door tenormin »

crazyme schreef:Tenormin weet net zo weinig af van de klachten als ik: niets

Kennelijk is de klacht afgewezen en dat zou natuurlijk ook gewoon terecht kunnen zijn.

In dat geval kun je inderdaad niet inhoudelijk worden omdat dan jouw chantagepoging naar de winkel toe niet meer werkt.
Crazyme, normaliter ga ik niet in op dit soort commentaar: "Tenormin weet net zo weinig van de klachten af als ik: niets". Over andere items, zoals elektronica, telefonie e.a. daar zal je me niet horen, maar als je het hebt gelezen: wel heb ik verstand van: het maken, het inkopen, het hout, (hoe ook hout bewerkt word, het liggen van boomstammen in het water, het drogen en zoveel meer) de stoffering etc. van meubelen, doodeenvoudig: heb mijn hele leven daarmee te maken gehad. Alle beurzen in de wereld, enorm veel fabrikanten en noem maar op bezocht. Dus ga mij nu niet datgene vertellen waar ik wel wat van af weet, crazyyou! Want je denkt toch niet, al is dit werk verleden tijd, dat ook ineens mijn kennis daarover verdwenen is? Dacht het toch niet. Of ben jij, zodra je gepensioneerd bent (als je dat al bent) ineens alles vergeten bent van je eigen werkverleden? Sorry, moest er even uit! Je trapt op een enorm gevoelige staart, tja, dat heb je met mensen die hun werk altijd hebben liefgehad en nog hebben. Raar, hé?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door crazyme »

Stel je niet zo aan joh. Je leest niet goed, en dat doe je wel vaker niet.

Ik heb het over de klacht van ts, niet over vakinhoudelijke kennis.

Of ga je me nu vertellen dat jij wel weet wat de klacht is van ts ?

Ts vertelt niets maar klaagt alleen maar. En kritische vragen kan ts al helemaal niet hebben.

De conclusie "te weinig vulling" waarop is dat gebaseerd ?

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

Het gaat erom dat klachten niet normaal worden afgehandeld door bedrijven maar dat je als klant al gauw met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

16again en tenormin gaven terecht aan dat er klachtenprocedures zijn en het CBW. Dank daarvoor!

Of ik er inhoudelijk uit kan komen met de woonfabriek interesseert mij eigelijk niet zo. Ik kan het ook fout hebben inderdaad. Het gaat erom dat de klachtenafhandeling gewoon helemaal niet goed is gegaan en dat het wordt afgedaan met een standaard email. Dat stoort mij enorm. En ik wil aankaarten dat wanneer consumenten grote aankopen willen doen goed moeten kijken bij welke winkel ze dat doen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door crazyme »

themanwhoknewtoomuch schreef: 16again en tenormin gaven terecht aan dat er klachtenprocedures zijn en het CBW. Dank daarvoor!
Dan hoop ik niet dat het gaat om de woonfabriek in Doetinchem...

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: LET OP woonfabriek neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door gilas »

themanwhoknewtoomuch schreef:En ik wil aankaarten dat wanneer consumenten grote aankopen willen doen goed moeten kijken bij welke winkel ze dat doen.
Een heleboel mensen zijn gelukkig al zo slim.Je hebt er alleen van die domme mensen bij die wel dit advies kunnen geven maar het zelf niet opvolgen en dan gaan klagen als er iets mis gaat.

Gesloten