LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Hein is sinds de nieuwe horecawetgeving DOORGESLAGEN

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Ongelezen bericht door dhc »

Je kunt wel lopen blèren maar dit is gewoon de wet. Ik stel voor dat je die eerst eens leest....
Of ga jij de toren hoge boetes betalen die de winkelier krijgt als men zich nietaan de wet houdt. Genoeg over in het nieuws geweest...

Hier heb je ook al wat moeite met de gedragsregels door het dubbel plaatsen van je klacht..
Symptomatisch dus....

chachi78
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2014 18:59

Re: Albert Hein is sinds de nieuwe horecawetgeving DOORGESLAGEN

Ongelezen bericht door chachi78 »

Dubbel plaatsen was niet helemaal de bedoeling DHC. Daar heb je gelijk in. Had gelijk een nieuw onderwerp moeten plaatsen.

Toch vind ik, als vaste klant, dat ik hier tegenin mag gaan als ik vindt dat ze te ver gaan. De winkelier houd zich niet per definitie aan de wet! Maar ze hebben onderling afspraken gemaakt over hoe te handelen in deze situatie.

Wat staat er wel in de wet: de wet geeft aan dat supermarkten, slijters en horeca alleen alcohol mogen verkopen aan een klant als duidelijk is dat de klant boven de 18 jaar is en deze klant de drank niet direct doorgeeft aan jongeren onder de 18 jaar. Als duidelijk is dat de alcohol wordt gekocht met de bedoeling het direct ter plekke aan een jongere door te geven moet de caissière of barmedewerker nee verkopen. Dan is er zogenaamd sprake van wederverstrekking of doorverkoop (Drank- en Horecewet, artikel 20).

In alle andere gevallen kan de verkoper de drank, na vaststelling dat de koper 18 jaar of ouder is, gewoon verstrekken. En dat geldt ook voor ouders die drank in de supermarkt kopen voor thuisgebruik ook al hebben ze op het moment van de aankoop één of meer jonge kinderen bij zich.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Albert Hein is sinds de nieuwe horecawetgeving DOORGESLAGEN

Ongelezen bericht door dhc »

Ik ga één ding uitleggen: als het vermoeden bestaat dat de drank wordt of kan worden doorgegeven aan een <18 dan kan het geweigerd worden. De kassa medewerkster heeft gewoon gedaan wat haar opgedragen wordt. Regelgeving is simpel, het is niet aan u de wet in uw voordeel uit te leggen.
Je boosheid leidt tot niets.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Albert Hein is sinds de nieuwe horecawetgeving DOORGESLAGEN

Ongelezen bericht door puma73 »

Dubbel plaatsen was niet helemaal de bedoeling DHC. Daar heb je gelijk in. Had gelijk een nieuw onderwerp moeten plaatsen.
Uit de gedragsregels
Alvorens een nieuw topic te starten dienen gebruikers te controleren of er al soortgelijke topics op ons forum staan.
Dit topic is overbodig, het is dubbel en daarom gemeld.

witte angora
Berichten: 31966
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Hein is sinds de nieuwe horecawetgeving DOORGESLAGEN

Ongelezen bericht door witte angora »

chachi78 schreef:
Vreemd verhaal dus.
Jááááh nogal, ik zou bijna denken dat je de eerste bent.
chachi78 schreef:Graag meer reacties van lezers die dit ook hebben meegemaakt.
Waarom? Genoeg te vinden op onder andere dit forum, alleen moet je er wel een beetje moeite voor doen.
chachi78 schreef:Ondanks dat ik mijn legitimatie WEL bij me had. Nog even voor de duidelijkheid: Ik ben 36 jaar. Ik zie er misschien jonger uit, een compliment, maar toch lijkt het me aannemelijk, dat mijn vriendin boven de 18 is. Anders bestempelt Albert Hein mij eigenlijk als pedofiel. Schandalig!!! En bedankt !!!
Dit zijn jouw woorden. Het wettelijke vereiste is nu eenmaal dat mensen onder de 25 zich moeten legitimeren. En waarom is een volwassene die samen met een jongere boodschappen doet volgens jou pedofiel? Misschien een nichtje mee of zo? Of je was een beetje vroeg vader? Appie wil alleen weten of de jongere alcohol mag kopen, niet wat de relatie is tussen de oudere en de jongere.

Gesloten