Onze negatieve ervaring/mening van Koston B.V uit Almere,
Geplaatst: 04 apr 2014 20:48
In 2008 wilden wij een goede investering doen om ons gasverbruik omlaag te krijgen.
Wij hadden gehoord van muurisolatie door middel van HR-Termoparels.
Onze keuze is toen der tijd gevallen op Koston B.V uit Almere. Mooie folders en een terugverdientijd van 2-3 jaar....mooi toch!
Al snel kwam er een keurige vertegenwoordiger langs, die ons huis heeft geïnspecteerd, opgemeten en een endoscopisch onderzoek in de spouwmuur gedaan. Hij bevestigden ons idee over het isoleren. Ons huis was hier erg geschikt voor.
Toen begon alle ellende...
Na een paar maanden lag onze hele tuin onder de HR-Termoparels. Na telefonisch contact met Koston stelden ze ons gerust dat dit in het begin normaal was.
Het bleef echter 'sneeuwen' in onze tuin, zelfs de buren begonnen er over te klagen.
Ook kregen we last van vochtplekken aan de binnen kant van onze muren, en een rotte lucht in huis.
We namen wederom contact op met Koston, maar de keurige vertegenwoordiger werkte er niet meer, ook de isolatiemannen die het werk bij ons hadden uit gevoerd werken niet mee bij Koston. Na meerdere keren aandringen is de hoofduitvoerder van Koston zelf langs gekomen. Hij heeft onze problemen erkent en ze hebben geprobeert ons huis opnieuw geïsoleren.
Inmiddels waren we al een paar jaar verder en zijn we naar het rendement gaan analyseren.
In een periode van 38 maanden voor het isoleren hadden we een verbruik van 117m³ per maand. In de periode van 47 maanden nahet isoleren 144m³ per maand.
Dus totaal geen besparingen op het gasverbruik, door muurisolatie met HR-Termoparels.
Na het isoleren door Koston onderstaande problemen;
1. Geen rendement, (juist meer, misschien wel door de vochtige muren)
(Achteraf gezien is ons huis ook bouwtechnisch helemaal niet geschikt voor muurisolatie)
2. Vochtige muren, behang is er vanaf gekomen, rotte lucht
3. Verpeste tuin door heel veel HR-termoparels
4. Erg lakse en onprofessioneel opstelling van Koston
Ondanks dat de hoofduitvoerder zelf had toegegeven dat er door de toenmalige vertegenwoordiger en de isolatiemannen ernstige fouten zijn gemaakt wilden Kosten hier geen verantwoording voor afleggen. Terwijl er duidelijk in hun garantie bepaling staat dat er tot 10 jaar na datum van isolatie garantie wordt gegeven op vocht doorslag.
Wij hebben een advocaat van €300 per uur in de hand genomen om een brief op te stellen.
Deze is verstuurd en zelfs dat heeft Koston van de hand gedaan. Ondanks dat wij vinden dat we in het gelijk staan laten wij het niet aankomen op een rechtszaak. Dat financiële risico is gewoon veel te hoog voor een jong gezin.
Dus hebben wij geprobeerd via de "onafhankelijk keuringsinstantie" IKOBKB om ons gelijk te halen. Voor een onderzoek moesten wij €435,- betalen. Dit was echter onze enigste kans om alsnog ons gelijk te krijgen. Al bij aankomst van de inspecteur was zijn houding erg vijandig en kort van stof, ondanks dat wij hem betaalde, werd het rapport dan ook geheel in het voordeel van Koston geschreven. De inspecteur IKOBKB belt ons niet terug als wij om uitleg vragen, ook niet als wij al 4 keer de receptioniste aan de lijn hebben gehad...
Wij hebben dus het vermoeden dat IKOBKB en Koston dit onderling hebben afgesproken, omdat ze van elkaar afhankelijk zijn. IKOBKB krijgt namelijk geld van Koston bij ieder huis dat geïsoleerd wordt. Dit staat immers duidelijk vermeld in de offerte die wij hebben moeten ondertekenen.
Onze conclusie;
Wij hebben een hele negatieve ervaring met Koston B.V. uit Almere, en we hebben er veel spijt van dat wij onze muren hebben laten isoleren d.m.v. HR-Thermoparels.
Een investering van ruim €2.200 + €600,- advocaat kosten en nog eens €430,- IKOKBK = €3.230. Weggegooid geld, vochtige muren, verpeste tuin en slapeloze nachten. Bedankt Koston:(!
Het bedrijf neemt geen verantwoording voor hun eindproduct en als de rekening eenmaal is betaald komen ze hun afspraken niet na. Terwijl dit in hun eigen garantiebepaling staat!
Wij hadden gehoord van muurisolatie door middel van HR-Termoparels.
Onze keuze is toen der tijd gevallen op Koston B.V uit Almere. Mooie folders en een terugverdientijd van 2-3 jaar....mooi toch!
Al snel kwam er een keurige vertegenwoordiger langs, die ons huis heeft geïnspecteerd, opgemeten en een endoscopisch onderzoek in de spouwmuur gedaan. Hij bevestigden ons idee over het isoleren. Ons huis was hier erg geschikt voor.
Toen begon alle ellende...
Na een paar maanden lag onze hele tuin onder de HR-Termoparels. Na telefonisch contact met Koston stelden ze ons gerust dat dit in het begin normaal was.
Het bleef echter 'sneeuwen' in onze tuin, zelfs de buren begonnen er over te klagen.
Ook kregen we last van vochtplekken aan de binnen kant van onze muren, en een rotte lucht in huis.
We namen wederom contact op met Koston, maar de keurige vertegenwoordiger werkte er niet meer, ook de isolatiemannen die het werk bij ons hadden uit gevoerd werken niet mee bij Koston. Na meerdere keren aandringen is de hoofduitvoerder van Koston zelf langs gekomen. Hij heeft onze problemen erkent en ze hebben geprobeert ons huis opnieuw geïsoleren.
Inmiddels waren we al een paar jaar verder en zijn we naar het rendement gaan analyseren.
In een periode van 38 maanden voor het isoleren hadden we een verbruik van 117m³ per maand. In de periode van 47 maanden nahet isoleren 144m³ per maand.
Dus totaal geen besparingen op het gasverbruik, door muurisolatie met HR-Termoparels.
Na het isoleren door Koston onderstaande problemen;
1. Geen rendement, (juist meer, misschien wel door de vochtige muren)
(Achteraf gezien is ons huis ook bouwtechnisch helemaal niet geschikt voor muurisolatie)
2. Vochtige muren, behang is er vanaf gekomen, rotte lucht
3. Verpeste tuin door heel veel HR-termoparels
4. Erg lakse en onprofessioneel opstelling van Koston
Ondanks dat de hoofduitvoerder zelf had toegegeven dat er door de toenmalige vertegenwoordiger en de isolatiemannen ernstige fouten zijn gemaakt wilden Kosten hier geen verantwoording voor afleggen. Terwijl er duidelijk in hun garantie bepaling staat dat er tot 10 jaar na datum van isolatie garantie wordt gegeven op vocht doorslag.
Wij hebben een advocaat van €300 per uur in de hand genomen om een brief op te stellen.
Deze is verstuurd en zelfs dat heeft Koston van de hand gedaan. Ondanks dat wij vinden dat we in het gelijk staan laten wij het niet aankomen op een rechtszaak. Dat financiële risico is gewoon veel te hoog voor een jong gezin.
Dus hebben wij geprobeerd via de "onafhankelijk keuringsinstantie" IKOBKB om ons gelijk te halen. Voor een onderzoek moesten wij €435,- betalen. Dit was echter onze enigste kans om alsnog ons gelijk te krijgen. Al bij aankomst van de inspecteur was zijn houding erg vijandig en kort van stof, ondanks dat wij hem betaalde, werd het rapport dan ook geheel in het voordeel van Koston geschreven. De inspecteur IKOBKB belt ons niet terug als wij om uitleg vragen, ook niet als wij al 4 keer de receptioniste aan de lijn hebben gehad...
Wij hebben dus het vermoeden dat IKOBKB en Koston dit onderling hebben afgesproken, omdat ze van elkaar afhankelijk zijn. IKOBKB krijgt namelijk geld van Koston bij ieder huis dat geïsoleerd wordt. Dit staat immers duidelijk vermeld in de offerte die wij hebben moeten ondertekenen.
Onze conclusie;
Wij hebben een hele negatieve ervaring met Koston B.V. uit Almere, en we hebben er veel spijt van dat wij onze muren hebben laten isoleren d.m.v. HR-Thermoparels.
Een investering van ruim €2.200 + €600,- advocaat kosten en nog eens €430,- IKOKBK = €3.230. Weggegooid geld, vochtige muren, verpeste tuin en slapeloze nachten. Bedankt Koston:(!
Het bedrijf neemt geen verantwoording voor hun eindproduct en als de rekening eenmaal is betaald komen ze hun afspraken niet na. Terwijl dit in hun eigen garantiebepaling staat!