Garantiesticker niet aanwezig
Geplaatst: 05 apr 2014 15:54
Hallo, ik heb een probleempje met Alternate en ik dacht dat misschien hier iemand advies heeft wat nu te doen.
Ik heb op 3 april 2014 een nieuwe videokaart voor mijn pc gekocht bij de alternate. Toen ik thuis kwam heb ik de kaart geïnstalleerd en bleek deze niet te werken. De volgende dag ben ik terug gegaan om de kaart om te ruilen. In de winkel is de kaart getest en deze bleek inderdaad niet te werken, alleen had de werknemer een probleem geconstateerd; de garantiesticker was niet aanwezig wat betekend dat de kaart misschien opengemaakt is. Mijn recht op ruilen vervalt nu en de kaart word opgestuurd naar de fabrikant en nu is het 2 tot 4 weken wachten en misschien word de kaart helemaal niet gerepareerd. Alternate heeft mij dus een kapotte videokaart verkocht zonder garantiesticker. Vervolgens stellen ze mij aansprakelijk voor de kapotte kaart en kan ik waarschijnlijk fluiten naar mijn kaart en mijn geld. Deze videokaarten zitten bomvol met stickers, en het is nergens aangegeven waar wel of niet een sticker hoort, dus dit kan ik onmogelijk controleren op het moment van aankoop. De klantenservice wil mij dus niet verder helpen. Ik sta toch in mijn recht als ik vraag om het product te ruilen voor een nieuwe?
Ik heb op 3 april 2014 een nieuwe videokaart voor mijn pc gekocht bij de alternate. Toen ik thuis kwam heb ik de kaart geïnstalleerd en bleek deze niet te werken. De volgende dag ben ik terug gegaan om de kaart om te ruilen. In de winkel is de kaart getest en deze bleek inderdaad niet te werken, alleen had de werknemer een probleem geconstateerd; de garantiesticker was niet aanwezig wat betekend dat de kaart misschien opengemaakt is. Mijn recht op ruilen vervalt nu en de kaart word opgestuurd naar de fabrikant en nu is het 2 tot 4 weken wachten en misschien word de kaart helemaal niet gerepareerd. Alternate heeft mij dus een kapotte videokaart verkocht zonder garantiesticker. Vervolgens stellen ze mij aansprakelijk voor de kapotte kaart en kan ik waarschijnlijk fluiten naar mijn kaart en mijn geld. Deze videokaarten zitten bomvol met stickers, en het is nergens aangegeven waar wel of niet een sticker hoort, dus dit kan ik onmogelijk controleren op het moment van aankoop. De klantenservice wil mij dus niet verder helpen. Ik sta toch in mijn recht als ik vraag om het product te ruilen voor een nieuwe?