Pagina 1 van 1

Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 06 apr 2014 11:19
door Guus Kuijpers
In november 2013 hebben we een Bruynzeel keuken besteld. Deze is op 24 februari 2014 geplaatst. In de tussentijd is er door de verkoper van Bruynzeel contact gezocht, omdat er volgens hem door het "hoofdkantoor" fouten in de tekeningen waren geconstateerd. Toen de keuken geplaatst werd, bleek ook dat er 1 kastje niet paste en niet geplaatst werd. Er zou een nieuw kastje gemaakt worden. De volgende dag zou een firma komen om het blad in te meten. Deze "inmeter" was snel weer weg. Hij constateerde dat de keuken niet waterpas stond en omdat er ook een kastje ontbrak, kon hij zijn werk niet doen.

De volgende dag kwam de monteur terug om de keuken alsnog waterpas te zetten. Volgens de klantbegeleider kon het kastje pas geleverd worden op 27 maart. Wij vonden het een lange tijd voor een kastje van 25 cm breed en vroegen ons af welke timmerman dat moest maken.
De klantbegeleider kon niet uitleggen waarom zoiets zo lang duurde.

Er was ook een Boretti fornuis geleverd met achterwand, maar de schacht was incompleet. De achterwant kreeg deuken doordat deze verkeerd gemonteerd was. De klantbegeleider weet dit aan verkeerd gebruik, maar de servicemonteur die op 27 maart met het ontbrekende kastje kwam zei dat het aan de montage lag.

Deze monteur constateerde dat de keuken niet op de juiste hoogte gemonteerd was, ongelijk was en niet waterpas. Van het kastje ontbraken de poten. De schacht had hij ook bij zich, maar na het uitpakken bleek dat deze krom was, waarschijnlijk was deze een keer gevallen. Onder de vaatwasser bleek een pootje niet te zijn gesteld, waardoor deze ongelijk stond, waardoor het rekje automatisch terugliep als je het uittrok. De boiler was verkeerd aangesloten, waardoor deze lekte.

Om deze waslijst aan fouten te herstellen, moesten er 2 nieuwe zijwandjes worden besteld. En voor het fornuis een nieuwe achterwand en schacht. Het een en ander kon worden gemonteerd op 3 mei 2014 en daarna kon het blad worden ingemeten en 2 weken later geplaatst.

De klantbegeleider meldde dat de zijwandjes gespoten moesten worden en dat duurde tenminste 3 weken. Na verschillende telefoongesprekken belde een inplanner dat het monteren op 23 april plaats kan vinden.

Het enige wat de klant tot nu toe van Bruynzeel heeft gehoord is een excuus. Vervelend. Maar deze is niet gevoelig voor het feit dat er tussen leveren en monteren ondertussen 72 dagen zitten, waarin de klant zit met een keuken die te hoog en half af is.

Hoezo klant is koning??

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 06 apr 2014 12:26
door werkbladenspecialist
Alles vooruit betaald zeker? Dan neem je elke motivatie van de keukenzaak weg om snel te werken.

Waarom het blad niet ingemeten kan worden???? Het maakt mij niet een uit of een keuken waterpas staat om een blad in te meten en ook een missend kastje (dat in een ruimte tussen andere kasten en een muur komt) is ook geen enkel probleem, en wachten op een achterwand om een blad in te meten snap ik al helemaal niet.

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 22 apr 2014 10:57
door Roelof Helsinga
.
Ik ben benieuwd naar het vervolg, hoe is nu de stand van zaken?
.
Roelof Helsinga

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 22 apr 2014 13:06
door Dirkie
Guus Kuijpers schreef:Hoezo klant is koning??
Klanten zijn allang geen koning meer hoor. Zolang als ze betalen en niet lastig doen worden ze als een koning behandeld. In de andere gevallen ben je een klant, net als zovelen. En dus moet je zelf voor je eigen rechten opkomen. Dit kost misschien wat tijd, maar onmogelijk is het niet.

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 22 apr 2014 13:14
door Emma Jansen
Is het een ´Optima´ serie van Bruynzeel?

Dan kan de levertijd kloppen van die zijwanden, worden door een externe toeleverancier geleverd.

Anders worden deze in eigen fabriek gemaakt en dan kan het sneller met de juiste wil en instelling

Het blad kan al ingemeten worden zodat deze alvast geproduceerd kan worden bij de steenleverancier zodat deze het eerstvolgende bezoek mee kan.

Als iedere pet de juiste kant opstaat dan kan dit over anderhalve week in orde zijn

Emma Jansen

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 29 apr 2014 17:16
door Guus Kuijpers
We zijn 64 dagen verder en nog steeds zitten we in een keuken die niet af is. Het blad is ondertussen ingemeten en zal 12 mei worden geplaatst. Dan heeft het 76 dagen geduurd!! Het had in anderhalve week gedaan moeten zijn!

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 29 apr 2014 20:02
door 16again
Hoort het inmeten niet direct na verkoop ( en dus voor bestelling) te gebeuren?

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 30 apr 2014 08:49
door Guus Kuijpers
Het blad wordt na het monteren van de keuken pas ingemeten.

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 30 apr 2014 09:40
door werkbladenspecialist
Inmeten nadat de keuken is geplaatst is alleen noodzakelijk bij moeilijke keukens, 95% van de keukens durf ik zonder dat er kasten staan in te meten, je moet wel goede afspraken kunnen maken met de keukenmonteur, als die de vaatwasser bijvoorbeeld op 598 mm breedte plaatst (en dit lukt) dan kun je in de problemen komen, maar als je dit maar vooraf duidelijk maakt aan de monteur en deze monteur ook het blad laat plaatsen is het geen probleem. Alleen keukens die erg uit de haak zijn moeten geplaatst zijn voordat je kunt inmeten.

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 01 mei 2014 15:36
door Guus Kuijpers
Er komt nog geen einde aan. Nadat de keuken opnieuw geplaatst is, lekt het boilertje nog en werkt ook de vaatwasmachine niet naar behoren. Van het fornuis ontbreekt nog een schacht en de monteur heeft de achterwand 2 maanden geleden verkeerd geplaatst. Het fornuis is van Boretti en Bruynzeel heeft hun ingeschakeld om de klachten van het fornuis op te lossen. De onderdelen zijn besteld en die worden 19 mei geplaatst. We zijn dan 84 dagen na de eerste montage bezig. Ondertussen moet er nogmaals een servicemonteur komen voor de boiler, een monteur van Miele voor de vaatwasmachine en het keukenblad moet nog geplaatst worden. Ga maar na hoeveel dagen je daar vrij voor moet vragen.

Mijn advies : Koop nooit een keuken bij Bruynzeel !

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 01 mei 2014 22:07
door 16again
Is de keuken al die tijd onbruikbaar? Dan wordt het echt tijd om eens over vergoeding te praten.

Als ik op diverse websites van keukenwinkels kijk, dan ik inmeten direct na verkoop echt niet ongebruikelijk....

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 11 mei 2014 14:30
door Advocaat N.
Geen goede ervaringen mee!

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 12 mei 2014 09:10
door Guus Kuijpers
Eindelijk wordt vandaag het keukenblad geleverd en geplaatst. Maar wat blijkt: de spoelbak is niet gefrijnd en dat was wel de bedoeling! Weer maar eens gebeld met Bruynzeel. Die zullen een nieuwe spoelbak bestellen. Dus de keuken is nog steeds niet klaar. Bovendien kieren er nog kastjes en zit er in het kleine kastje een plank, die omhoog kiepert als je wat achterin zet. We zijn nog steeds niet klaar met de keuken. Wet van Murphy? ( "Anything that can go wrong will go wrong")

Re: Monteren Bruynzeelkeuken duurt maandenlang

Geplaatst: 25 mei 2014 07:48
door Guus Kuijpers
Na 3 maanden zou de schacht van de afzuigkap worden geleverd en gemonteerd en wat blijkt : het is niet de goede schacht!! 3 maanden geleden besteld! Verder blijkt dat het fornuis te veel ingeklemd staat tussen het blad, waardoor aan 1 kant er een kier ontstaan is. Volgens de monteur een inmeet fout van de
firma die het blad heeft geleverd. Bruynzeel zou contact opnemen over het frijnen van het blad, maar degene die dat betreft is al een week ziek en dan neemt niemand zijn taak over en moeten klanten gewoon wachten totdat hij beter is. Service is een onbekend woord lijkt het. Het enige wat ik tot nu gehoord heb van Bruynzeel is dat het ze spijt. Heel vervelend. Maar daar schiet niemand wat mee op.
Er is ondertussen al 5 keer een monteur voor de keuken geweest en 3 keer iemand van de firma voor het blad. Daarvoor moet je wel thuis zijn en kost het vrije dagen. En het ergste : het is nog steeds niet goed.