LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zalando NOOOOOIT meer
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 apr 2014 10:05
Zalando NOOOOOIT meer
Ik heb bij Zalando iets besteld in nov 2013, dit pakket (4 artikelen) heb ik geretourneerd omdat de maten niet goed waren. Ik heb regelmatig besteld bij hun en altijd zonder problemen. Ook altijd netjes betaald. Nu zeggen zij dat ik nog een paar sneakers moet betalen, maar die heb ik dus geretourneerd. Een verzendbewijs heb ik inmiddels niet meer, bovendien staat daar ook niet op wat je retourneert.
Ze hebben me 2 aanmaningen gestuurd en ik heb daar 2x telefonische op gereageert, het antwoord was: we zoeken dit uit (laatste gesprek was in jan 2014). Ik heb echter niks meer gehoord, dus was ik in de veronderstelling dat het was opgelost. Nu krijg ik 2 weken geleden een incassobureau op mijn dak die zeggen dat ik moet betalen. Maar ik ga dus NIET betalen voor wat ik niet heb. De schoenen zijn of onderweg ontvreemd of zoekgeraakt bij Zalando. Wie heeft er ervaring met dit soort praktijken?
Ik bestel in elk geval NOOOOOOIT meer bij Zalando.
Désirée
Ze hebben me 2 aanmaningen gestuurd en ik heb daar 2x telefonische op gereageert, het antwoord was: we zoeken dit uit (laatste gesprek was in jan 2014). Ik heb echter niks meer gehoord, dus was ik in de veronderstelling dat het was opgelost. Nu krijg ik 2 weken geleden een incassobureau op mijn dak die zeggen dat ik moet betalen. Maar ik ga dus NIET betalen voor wat ik niet heb. De schoenen zijn of onderweg ontvreemd of zoekgeraakt bij Zalando. Wie heeft er ervaring met dit soort praktijken?
Ik bestel in elk geval NOOOOOOIT meer bij Zalando.
Désirée
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21
Re: Zalando NOOOOOIT meer
Geen ervaring met dat soort dingen, ik ben altijd helemaal heppie-de-peppie met Zalando...
Maar als je retour zendt krijg je toch een mail met iets van "wij hebben de volgende producten van u retour ontvangen", en daarin ook een verrekening. Stonden die sneakers daar niet in?
Maar als je retour zendt krijg je toch een mail met iets van "wij hebben de volgende producten van u retour ontvangen", en daarin ook een verrekening. Stonden die sneakers daar niet in?
Re: Zalando NOOOOOIT meer
Poot stijf houden, jij hebt ze retour gestuurd, dat Zalando dit niet goed verwerkt heeft is niet jouw schuld.
Jij bent niet verantwoordelijk voor de retourenverwerking bij Zalando, laat hen dat (schriftelijk=mail) weten en verwijs hierbij naar de telefonische contacten (voortaan gewoon bij enig misverstand mail of contactformulier sturen, niet bellen.
Zalando kan zien dat jij nog nooit iets niet betaald hebt, dus als ze verstandig zijn, nemen ze contact met je op en zetten ze het recht.
Als Wehkamp dat kan, kan Zalando dat ook.
Jij bent niet verantwoordelijk voor de retourenverwerking bij Zalando, laat hen dat (schriftelijk=mail) weten en verwijs hierbij naar de telefonische contacten (voortaan gewoon bij enig misverstand mail of contactformulier sturen, niet bellen.
Zalando kan zien dat jij nog nooit iets niet betaald hebt, dus als ze verstandig zijn, nemen ze contact met je op en zetten ze het recht.
Als Wehkamp dat kan, kan Zalando dat ook.
Re: Zalando NOOOOOIT meer
Je krijgt toch een email van ze als ze de retourzending hebben ontvangen? Heb je die nog?
Re: Zalando NOOOOOIT meer
weliswaar niet verantwoordelijk voor de verwerking, maar wel voor de verzending.Jolijn schreef:Poot stijf houden, jij hebt ze retour gestuurd, dat Zalando dit niet goed verwerkt heeft is niet jouw schuld.
Jij bent niet verantwoordelijk voor de retourenverwerking bij Zalando, laat hen dat (schriftelijk=mail) weten en verwijs hierbij naar de telefonische contacten (voortaan gewoon bij enig misverstand mail of contactformulier sturen, niet bellen.
Zalando kan zien dat jij nog nooit iets niet betaald hebt, dus als ze verstandig zijn, nemen ze contact met je op en zetten ze het recht.
Als Wehkamp dat kan, kan Zalando dat ook.
Re: Zalando NOOOOOIT meer
Totdat je de email hebt ontvangen dat ze de goederen goed hebben ontvangen moet je altijd je verzendbewijs bewaren. Hier staat niet op wat er in zat, maar wel het gewicht en aan de de hand hiervan kunnen ze inschatten of de sneakers er wel of niet inzaten.
Zonder verzendbewijs heb je denk ik geen poot om op te staan. Jij bent verantwoordelijk voor het juist retourzenden.
Zonder verzendbewijs heb je denk ik geen poot om op te staan. Jij bent verantwoordelijk voor het juist retourzenden.
Re: Zalando NOOOOOIT meer
Hier hetzelfde, nooit een probleem. Is inmiddels wel een half jaar geleden dat ik iets besteld heb en retour gezonden maar dan download je toch wat je terugstuurt? Volgens mij is die barcode die erop staat tevens het artikel (maar dat kan ik mis hebben). Staat wel in mail wat ze retour hebben ontvangen. "Beetje boel dom" dat je je verzendbewijs niet bewaart, zeker totdat de hele zaak is afgehandeld. Was het kennelijk niet.Annikaatje schreef:Geen ervaring met dat soort dingen, ik ben altijd helemaal heppie-de-peppie met Zalando...
Maar als je retour zendt krijg je toch een mail met iets van "wij hebben de volgende producten van u retour ontvangen", en daarin ook een verrekening. Stonden die sneakers daar niet in?
@Jolijn, als je bedoelt dat Zalando hier ook voorbij komt net zoals Wehkamp: die heb ik nog nooit op fora gezien; misschien op facebook, maar dat weet ik niet.
Re: Zalando NOOOOOIT meer
Nee, ik heb zoiets met Wehkamp aan het handje gehad en dit via mail/contactformulier afgehandeld.
Ik had wel het verzendbewijs(afhaalbewijs) maar daar heb je niks aan als je 1 doos met verschillende artikelen retour doet.
Dan krijg je keurig mailtjes 'wij hebben een retour ontvangen', maar van dat ene artikel dat toch ook echt in de retourdoos zat, heb ik nooit een mailtje ontvangen. Ergens in de verwerking gaat dan iets mis. En nee, dat kan ik niet bewijzen, niet met 100 bewaarde verzend/afhaalbewijzen.
Als ik de OP goed begrijp heeft TS ook diverse artikelen retour gedaan en 1 is niet verwerkt.
Ik had wel het verzendbewijs(afhaalbewijs) maar daar heb je niks aan als je 1 doos met verschillende artikelen retour doet.
Dan krijg je keurig mailtjes 'wij hebben een retour ontvangen', maar van dat ene artikel dat toch ook echt in de retourdoos zat, heb ik nooit een mailtje ontvangen. Ergens in de verwerking gaat dan iets mis. En nee, dat kan ik niet bewijzen, niet met 100 bewaarde verzend/afhaalbewijzen.
Als ik de OP goed begrijp heeft TS ook diverse artikelen retour gedaan en 1 is niet verwerkt.
Re: Zalando NOOOOOIT meer
Ja, dan is het inderdaad balen als je meerdere dingen terugstuurt wat dan wel aankomt en juist 1 artikel niet. Dan helpt je verzendbewijs dus eigenlijk ook voor geen meter. Hoop dat het voor @Jolijn inmiddels wel netjes is opgelost; nu nog voor @Deeske6868 .
Re: Zalando NOOOOOIT meer
Het moet aangekomen zijn, want zat in 1 doos; de verwerking gaat daar blijkbaar door verschillende handen.tenormin schreef:Ja, dan is het inderdaad balen als je meerdere dingen terugstuurt wat dan wel aankomt en juist 1 artikel niet. Dan helpt je verzendbewijs dus eigenlijk ook voor geen meter. Hoop dat het voor @Jolijn inmiddels wel netjes is opgelost; nu nog voor @Deeske6868 .
Ja hoor, bij mij wel. Ik ben stug contact/klachtformulieren blijven sturen na enige tijd werd ik opgebeld en was het in no time in orde.
TS kan misschien op 'mijn Zalandoverzicht' zien welke artikelen ze destijds geselecteerd heeft voor retourverzending?
Zalando kan zien dat TS een klant is zonder problemen, Zalando moet gewoon de wijste zijn en hun 'verlies' nemen.