Pagina 1 van 1

Facebook betalingen

Geplaatst: 06 apr 2014 17:18
door gezondheid
Via Facebook reclame gemaakt. Echter nu kunnen zij de betaling niet koppelen die ik gedaan heb. De betalingen zouden verlopen via PayPall. Daarop stond onvoldoende saldo op. Nu wilde ik Facebook een e-mail versturen maar dat is zeer lastig. Vervolgens toch een bericht verzonden maar het bericht is terecht gekomen bij de verkeerde plek. Helaas stuurt Facebook het bedoelde bericht niet door naar de juiste afdeling en moet je nogmaals het hele verhaal uit gaan typen omdat in je replay je vorige berichtgeving ontbreekt. Advies is dan ook dat als je e-mail verstuurd in een online web formulier dit bericht op te slaan in een document. Helaas kun je niet telefonisch contact opnemen met Facebook wat er nu precies aan de hand is. Zij sturen onduidelijke e-mails. Zijn er meer mensen die ervaringen hebben opgedaan met Facebook?

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 06 apr 2014 17:23
door F.van Holten
Eerst zorgen voor voldoende saldo is wel een pré.

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 06 apr 2014 17:30
door eleven
F.van Holten schreef:Eerst zorgen voor voldoende saldo is wel een pré.
Juist!
Een PayPal account, gekoppeld met een kredietkaart of bankrekening, heeft altijd voldoende saldo.

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 06 apr 2014 17:41
door dhc
Zijn er meer mensen die ervaringen hebben opgedaan met Facebook?
Nee, maar dat zal je niet verrassen....

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 06 apr 2014 19:48
door gilas
eleven schreef:Een PayPal account, gekoppeld met een kredietkaart of bankrekening, heeft altijd voldoende saldo.
Als je geen voldoende saldo op je bankrekening hebt dan kan paypal ook geen geld van je bankrekening halen en daar krijg je dan ook bericht van.
Verder ben ik het wel eens dat een positief saldo toch wel een eerste vereiste is om iets te betalen via paypal.
Of je nou zelf geld op je paypal rekening zet of dat je paypal toestemming geeft om het van je bankrekening te halen.
gezondheid schreef:Helaas stuurt Facebook het bedoelde bericht niet door naar de juiste afdeling
Waarom zouden ze dat moeten doen?
Jij stuurt het bericht verkeert niet Facebook.
Zo moeilijk is het niet om naar Facebook een bericht te sturen naar de goed afdeling,het is gewoon een kwestie van goed lezen.

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 06 apr 2014 19:51
door encore
Leukste is dat Facebook graag andermans privezaken wil weten maar zichzelf helemaal in nevelen hult. Het is niet voor niets dat er dagelijks mìnder, minder minder gebruikers van Fb zijn. De jeugd heeft het met FB gehad, de jeugd die het overal voor gebruikte is inmiddels geen jeugd meer. Over een jaar of 6 ondergaat Facebook eenzelfde lot als Hyves...Misschien nog wel eerder als alle privacywetgeving doorgaat.

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 06 apr 2014 20:04
door sjohie
gilas schreef:
eleven schreef:Een PayPal account, gekoppeld met een kredietkaart of bankrekening, heeft altijd voldoende saldo.
Als je geen voldoende saldo op je bankrekening hebt dan kan paypal ook geen geld van je bankrekening halen en daar krijg je dan ook bericht van.
Verder ben ik het wel eens dat een positief saldo toch wel een eerste vereiste is om iets te betalen via paypal.
Of je nou zelf geld op je paypal rekening zet of dat je paypal toestemming geeft om het van je bankrekening te halen.
gezondheid schreef:Helaas stuurt Facebook het bedoelde bericht niet door naar de juiste afdeling
Waarom zouden ze dat moeten doen?
Jij stuurt het bericht verkeert niet Facebook.
Zo moeilijk is het niet om naar Facebook een bericht te sturen naar de goed afdeling,het is gewoon een kwestie van goed lezen.
Daarom is het ook het beste om beide te koppelen, als ze niet kunnen incasseren van de bankrekening, probeert paypal het van de de creditcard. :wink:

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 06 apr 2014 21:17
door newmikey
gezondheid schreef:Via Facebook reclame gemaakt. Echter nu kunnen zij de betaling niet koppelen die ik gedaan heb. De betalingen zouden verlopen via PayPall. Daarop stond onvoldoende saldo op.
U heeft reclame gemaakt via een openbaar medium en heeft problemen op de publicatiekosten te voldoen. U bent dus een zakelijke gebruiker van Facebook die daar zijn klanten zoekt. Het is mij ietwat onduidelijk waarom u deze vraag op een consumentenforum plaatst aangezien u geen consument bent.

Als u niet betaalt, krijgt u vanzelf contact met ze, neem ik aan. Ze willen immers hun geld...

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 06 apr 2014 23:02
door eleven
gilas schreef:
eleven schreef:Een PayPal account, gekoppeld met een kredietkaart of bankrekening, heeft altijd voldoende saldo.
Als je geen voldoende saldo op je bankrekening hebt dan kan paypal ook geen geld van je bankrekening halen en daar krijg je dan ook bericht van.
Verder ben ik het wel eens dat een positief saldo toch wel een eerste vereiste is om iets te betalen via paypal.
Of je nou zelf geld op je paypal rekening zet of dat je paypal toestemming geeft om het van je bankrekening te halen.
gezondheid schreef:Helaas stuurt Facebook het bedoelde bericht niet door naar de juiste afdeling
Waarom zouden ze dat moeten doen?
Jij stuurt het bericht verkeert niet Facebook.
Zo moeilijk is het niet om naar Facebook een bericht te sturen naar de goed afdeling,het is gewoon een kwestie van goed lezen.

De meeste mensen kunnen een bepaald bedrag ook op een betaalrekening in het rood staan, dan is een afboeking mogelijk.

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 07 apr 2014 00:18
door gezondheid
De kosten waren variabel en gebaseerd op het aantal klikken wat naar je website genereerde. Ik had er wel voldoende saldo op staan maar bleek wat meer te kosten. Dat wilde ik uiteraard gaan betalen. Bij het paypall account stond ik in de min. Dat heb ik vervolgens aangevuld. Maar nu krijg ik van Facebook een bericht dat ze de betaling niet kunnen identificeren.....

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 07 apr 2014 08:32
door eleven
gezondheid schreef:De kosten waren variabel en gebaseerd op het aantal klikken wat naar je website genereerde. Ik had er wel voldoende saldo op staan maar bleek wat meer te kosten. Dat wilde ik uiteraard gaan betalen. Bij het paypall account stond ik in de min. Dat heb ik vervolgens aangevuld. Maar nu krijg ik van Facebook een bericht dat ze de betaling niet kunnen identificeren.....
Begrijp ik niet.
Als je dit bericht krijgt, weten ze toch, dat de betaling van jouw afkomstig is. :shock:

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 07 apr 2014 09:59
door gezondheid
Nee, ik snap het ook niet. Overigens kunnen particulieren ook gewoon adverteren via hun website. Ik vind het onhandig dat ze geen telefoonnummer hebben om even je vraag te doen. Je kunt niet of nauwelijks hun een e-mail versturen. Verder komt de website half in het Engels/Nederlands te staan. Niet echt handig.

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 07 apr 2014 10:01
door eleven
gezondheid schreef:Nee, ik snap het ook niet. Overigens kunnen particulieren ook gewoon adverteren via hun website. Ik vind het onhandig dat ze geen telefoonnummer hebben om even je vraag te doen. Je kunt niet of nauwelijks hun een e-mail versturen.
Gewoon replay en hun antwoorden op hun mail!

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 02 nov 2014 18:18
door gezondheid
Er komt een melding in beeld:

Verschuldigd bedrag: $ 90,65 USD
We kunnen je advertentieaccount niet in rekening brengen . Voeg een nieuwe betalingsmethode aan je account toe.

Willen zij nog geld plukken van mij? Facebook heeft geen telefoonnummer of een e-mail adres?!

Wanneer je hun e-mail adres hebt gevonden en een vraag stelt via <[email protected] dan geven ze aan dat je daarop hun geen vragen kunt gaan stellen. Via een ingewikkelde link kun je alsnog vragen stellen aan hun. Je moet wel in het Engels gaan schrijven anders kunnen ze je ook niet verder helpen.

Ik heb ze gevraagd of ik nog 90 dollar moest gaan betalen maar daarop kreeg ik geen antwoord?

Hi,

According to our records, this charge was declined by PayPal when we attempted to complete the payment. Since they do not give us any information about the reason the charge was declined, you will need to contact them directly to find out why this payment failed. We won't be able to give you any more information about this or process the payment again until you resolve any issues with the company and re-add PayPal or another valid card to your account.

Once you have re-added PayPal or a credit card to your account and paid for your outstanding balance at https://secure.facebook.com/ads/manage/unsettled.php , you'll then be able to resume advertising on Facebook.

In the meantime, all of the ad campaigns associated with your account have been paused. If your campaign is currently paused, the ads in the campaign cannot be unpaused until the campaign is active again. Once you have successfully added a credit card and paid for the remaining balance on your account, be sure to activate the campaign level first. You should then be able to resume the individual ads.

Thanks,

Hunter
Ads Payments
Facebook

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 02 nov 2014 18:39
door mh73
Advertenties die per klik betaald moeten worden zijn altijd tricky. Het loopt sneller op dan je denkt.

Je zegt: ik had er wel voldoende saldo op, maar het bleek wat meer te kosten.
Dan heb je toch niet voldoende saldo?

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 02 nov 2014 18:42
door gezondheid
Er stond wel genoeg saldo op. Maar ik blijf melding krijgen met die 90 dollar. Maar als ik de Engelstalige e-mail begrijp hoef ik ze niets meer te betalen maar dan kan ik geen gebruik meer maken van hun advertenties? Maar dat wil ik dus ook niet meer. Het geld is er dus niet meer afgeschreven om onduidelijke reden. Maar ik wil hier niets meer mee te maken hebben met de manier van zaken doen bij Facebook. Dit omdat je ze slecht kunt bereiken en alleen in het Engels.

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 03 nov 2014 13:51
door sjohie
gezondheid schreef:Er komt een melding in beeld:

Verschuldigd bedrag: $ 90,65 USD
We kunnen je advertentieaccount niet in rekening brengen . Voeg een nieuwe betalingsmethode aan je account toe.

Willen zij nog geld plukken van mij? Facebook heeft geen telefoonnummer of een e-mail adres?!

Wanneer je hun e-mail adres hebt gevonden en een vraag stelt via <[email protected] dan geven ze aan dat je daarop hun geen vragen kunt gaan stellen. Via een ingewikkelde link kun je alsnog vragen stellen aan hun. Je moet wel in het Engels gaan schrijven anders kunnen ze je ook niet verder helpen.

Ik heb ze gevraagd of ik nog 90 dollar moest gaan betalen maar daarop kreeg ik geen antwoord?

Hi,

According to our records, this charge was declined by PayPal when we attempted to complete the payment. Since they do not give us any information about the reason the charge was declined, you will need to contact them directly to find out why this payment failed. We won't be able to give you any more information about this or process the payment again until you resolve any issues with the company and re-add PayPal or another valid card to your account.

Once you have re-added PayPal or a credit card to your account and paid for your outstanding balance at https://secure.facebook.com/ads/manage/unsettled.php , you'll then be able to resume advertising on Facebook.

In the meantime, all of the ad campaigns associated with your account have been paused. If your campaign is currently paused, the ads in the campaign cannot be unpaused until the campaign is active again. Once you have successfully added a credit card and paid for the remaining balance on your account, be sure to activate the campaign level first. You should then be able to resume the individual ads.

Thanks,

Hunter
Ads Payments
Facebook
Je hebt 90 dollar openstaand saldo bij Facebook, dus ja, je moet ze nog geld betalen. Je kan pas weer adverteren als je (opnieuw) een werkende betalingsmogelijkheid hebt gekoppeld aan je facebook account, en je dat bedrag hebt betaald. Tot die tijd kan je dus niet adverteren, en ik zou me ook eens gaan afvragen wat facebook na verloop van tijd doet met je account omdat je openstaande saldo niet aanvult. Misschien helemaal blokkeren of zelfs verwijderen?

Re: Facebook betalingen

Geplaatst: 03 nov 2014 20:23
door gezondheid
Mijn prima de rekening is van maart 2014. Ik heb ze gevraagd of ik verplicht ben om te gaan betalen maar daar krijg ik geen duidelijk antwoord op. Aangezien het nu al 8 maanden later is, wordt het geld kennelijk niet verhoogd? Ik had op zijn minst aanmaningen verwacht op mijn privé adres. Maar ik krijg helemaal geen e-mails of wat dan ook. Of zit hier een adder onder het gras dat ze het conform de algemene voorwaarden na één jaar of wat dan ook het bedrag flink mogen verhogen?