Andere kamer krijgen dan geboekt
Geplaatst: 06 apr 2014 22:18
Wij vertrekken binnenkort naar een all-inclusive accommodatie in Turkije.
We hebben in september bij Thomas Cook geboekt.
Bij de eerste bevestiging kreeg ik al een iets hoger bedrag op de factuur dan het bedrag dat voordat ik de bevestiging verstuurde te zien kreeg.
Na een mail (met bewijs) kreeg ik een factuur/bevestiging met het juiste bedrag.
Daarna kreeg ik de bevestiging via Neckermann.
Hier is echter iets fout gegaan want de kamer: zwembad villa 2/4 pers is hier ergens gewijzigd in 2/4 pers kamer.
Bij het controleren van de papieren kwam ik nu dus tot de ontdekking dat de omschrijving anders was.
Ik heb zaterdag gebeld met ze en ze konden het eerst niet geloven.
Gelukkig had ik het eerste mailtje nog. Die heb ik meteen doorgemaild. Ze schrok er volgens mij wel van.
Morgen (maandag) gaan ze er meteen iets aan proberen te doen. De villa die we geboekt hadden zijn echter door de meivakantie allang vol.
Het vervelende is dat we ons erg verheugd hadden op de extra luxe die je daar kreeg: niet alleen wat extra ruimte, maar ook een whirlpool, een terras boven een prive zwembad, 24 uurs roomservice, voorrang bij het reserveren van a la carte restaurants etc.
Ik moest de kinderen dus vertellen dat dit dus niet doorgaat. De voorpret van de vakantie is nu dus wel een stuk minder, we moeten ons echt weer even opnieuw 'instellen'.
Mijn vraag is nu: wat zou ik moeten accepteren van de touroperator? We kunnen moeilijk verwachten dat andere mensen uit hun kamer gezet worden. De vakantie annuleren is ook niet echt leuk. Een geldbedrag? Welk bedrag dan? De kamer die ze genoteerd hadden is nog niet eens een familiekamer...
Ik ben benieuwd wat ze gaan aanbieden, maar wat moet ik accepteren?
Alvast bedankt.
We hebben in september bij Thomas Cook geboekt.
Bij de eerste bevestiging kreeg ik al een iets hoger bedrag op de factuur dan het bedrag dat voordat ik de bevestiging verstuurde te zien kreeg.
Na een mail (met bewijs) kreeg ik een factuur/bevestiging met het juiste bedrag.
Daarna kreeg ik de bevestiging via Neckermann.
Hier is echter iets fout gegaan want de kamer: zwembad villa 2/4 pers is hier ergens gewijzigd in 2/4 pers kamer.
Bij het controleren van de papieren kwam ik nu dus tot de ontdekking dat de omschrijving anders was.
Ik heb zaterdag gebeld met ze en ze konden het eerst niet geloven.
Gelukkig had ik het eerste mailtje nog. Die heb ik meteen doorgemaild. Ze schrok er volgens mij wel van.
Morgen (maandag) gaan ze er meteen iets aan proberen te doen. De villa die we geboekt hadden zijn echter door de meivakantie allang vol.
Het vervelende is dat we ons erg verheugd hadden op de extra luxe die je daar kreeg: niet alleen wat extra ruimte, maar ook een whirlpool, een terras boven een prive zwembad, 24 uurs roomservice, voorrang bij het reserveren van a la carte restaurants etc.
Ik moest de kinderen dus vertellen dat dit dus niet doorgaat. De voorpret van de vakantie is nu dus wel een stuk minder, we moeten ons echt weer even opnieuw 'instellen'.
Mijn vraag is nu: wat zou ik moeten accepteren van de touroperator? We kunnen moeilijk verwachten dat andere mensen uit hun kamer gezet worden. De vakantie annuleren is ook niet echt leuk. Een geldbedrag? Welk bedrag dan? De kamer die ze genoteerd hadden is nog niet eens een familiekamer...
Ik ben benieuwd wat ze gaan aanbieden, maar wat moet ik accepteren?
Alvast bedankt.