Tele2; erg lage internetsnelheid en meer
Geplaatst: 08 apr 2014 13:57
Het probleem vanaf begin maart 2014:
Na telefonisch contact te hebben opgenomen met de klantenservice van Tele2 om klachten over de huidige internetverbinding te melden wordt ik helaas niet verder geholpen. Na het betalen voor een internetverbinding van 20mbit en een praktische snelheid van 6mbit(minder dan één-derde van de beloofde snelheid!) is mijn wens om weer terug te switchen naar de oude internet provider. Zij waren namelijk wel in staat 20mbit op het adres te leveren over dezelfde (adsl) lijn. Echter wordt mij verteld dat het opzeggen niet mogelijk is en ik wel een geschreven klacht naar Tele2 kan sturen indien ik er niet tevreden mee ben.
Wij zijn maart 2014 overgestapt op internet en televisie Tele2. Na één week tijd al 4 klachten.
Wij zijn ten eerste erg slecht geïnformeerd. We kunnen rustig een internetabonnement van 20mbit afsluiten én betalen maar we worden niet even geïnformeerd wat de werkelijke internetsnelheid wordt. Lijkt me toch redelijk even te melden? Na de installatie halen we praktisch maar 6mbit en na het bellen met de technische dienst wordt ons verteld dat de afstand naar de schakelkast te groot is en ze dus geen hogere snelheid kunnen leveren.
Als we dit hadden geweten hadden we wel twee keer nagedacht voordat we zouden overstappen maar dat wordt dus niet gemeld.
2) Ten tweede de overstapservice, wat een service zeg, met deze service wordt kosteloos je oude abonnement ‘opgezegd’, of althans, dat zou moeten. Niet dus, uiteindelijk weer 45 minuten aan de telefoon gehangen om alles op te lossen en alsnog zelf het oude abonnement op te zeggen met een opzegtermijn van een maand.
3) Activatie van het nieuwe abonnement. Netjes een brief ontvangen waarin stond dat het vrijdag ná 18.00 uur geactiveerd zou worden. Oke, duidelijk. Mijn vriendin werkt thuis op vrijdag dus dat zou ze deze vrijdag ook kunnen doen. Uiteindelijk vanaf 11.30 geen internet meer. Weer naar de servicedesk gebeld en nu werd ons verteld dat het in een tijdspanne van 12 uur om 18.00 uur geactiveerd zou worden. Niet vermeld dus. Omdat me vriendin niet weet hoe de nieuwe modem moet worden geïnstalleerd kon ze vanaf 11.30 dus niet meer werken, waardoor ze uiteindelijk een vrije dag heeft moeten opnemen (met frustratie van haar werkgever).
4) Na installatie van de router is het draadloze signaal ook de helft van wat het was. Ook vervelend want nu is er op bepaalde punten in huis geen draadloos signaal meer of wordt het snel slechter en dus trager. Slechte hardware dus.
Ik vind de service ronduit slecht, na deze klachten bij de servicedesk te hebben neergelegd wordt me vriendelijk verteld dat het abonnement niet opgezegd kan worden.
Het lijkt me niet teveel gevraagd dat ik na het aangeven van bovenstaande punten het abonnement op wil zeggen en weer terug wil naar de vorige provider. Begrip wordt er niet opgebracht en we moeten er dus maar mee ’dealen’.
Nu een maand verder:
Na 2 weken niets meer van Tele2 gehoord te hebben plaats ik mijn probleem weer online. De prioriteit lijkt weer nihil.
Ik zou 2 weken geleden gebeld worden om het probleem verder te bespreken maar nog niets gehoord. Ik ben er ook klaar mee om zelf iedere keer te bellen aangezien het hele verhaal dan nogmaals uitgelegd moet worden en er belkosten aan verbonden zijn. Het is zo vervelend! De download snelheid ligt nu op 700kb per seconde wat gewoonweg schandalig is.
In de tussentijd heb ik ook contact opgenomen met de technische dienst (op wens van tele2). Ze hebben mij eerder zelf verteld dat er geen hogere internetsnelheid geleverd kon worden (dat konden ze op afstand controleren) maar evengoed moesten alle stappen nog doorlopen worden om te kijken of het niet aan de eigen situatie ligt, ook weer apart. Dit netjes gedaan, lag natuurlijk niet aan de thuissituatie, en nu inmiddels 2 weken niets meer gehoord.
Na telefonisch contact te hebben opgenomen met de klantenservice van Tele2 om klachten over de huidige internetverbinding te melden wordt ik helaas niet verder geholpen. Na het betalen voor een internetverbinding van 20mbit en een praktische snelheid van 6mbit(minder dan één-derde van de beloofde snelheid!) is mijn wens om weer terug te switchen naar de oude internet provider. Zij waren namelijk wel in staat 20mbit op het adres te leveren over dezelfde (adsl) lijn. Echter wordt mij verteld dat het opzeggen niet mogelijk is en ik wel een geschreven klacht naar Tele2 kan sturen indien ik er niet tevreden mee ben.
Wij zijn maart 2014 overgestapt op internet en televisie Tele2. Na één week tijd al 4 klachten.
Wij zijn ten eerste erg slecht geïnformeerd. We kunnen rustig een internetabonnement van 20mbit afsluiten én betalen maar we worden niet even geïnformeerd wat de werkelijke internetsnelheid wordt. Lijkt me toch redelijk even te melden? Na de installatie halen we praktisch maar 6mbit en na het bellen met de technische dienst wordt ons verteld dat de afstand naar de schakelkast te groot is en ze dus geen hogere snelheid kunnen leveren.
Als we dit hadden geweten hadden we wel twee keer nagedacht voordat we zouden overstappen maar dat wordt dus niet gemeld.
2) Ten tweede de overstapservice, wat een service zeg, met deze service wordt kosteloos je oude abonnement ‘opgezegd’, of althans, dat zou moeten. Niet dus, uiteindelijk weer 45 minuten aan de telefoon gehangen om alles op te lossen en alsnog zelf het oude abonnement op te zeggen met een opzegtermijn van een maand.
3) Activatie van het nieuwe abonnement. Netjes een brief ontvangen waarin stond dat het vrijdag ná 18.00 uur geactiveerd zou worden. Oke, duidelijk. Mijn vriendin werkt thuis op vrijdag dus dat zou ze deze vrijdag ook kunnen doen. Uiteindelijk vanaf 11.30 geen internet meer. Weer naar de servicedesk gebeld en nu werd ons verteld dat het in een tijdspanne van 12 uur om 18.00 uur geactiveerd zou worden. Niet vermeld dus. Omdat me vriendin niet weet hoe de nieuwe modem moet worden geïnstalleerd kon ze vanaf 11.30 dus niet meer werken, waardoor ze uiteindelijk een vrije dag heeft moeten opnemen (met frustratie van haar werkgever).
4) Na installatie van de router is het draadloze signaal ook de helft van wat het was. Ook vervelend want nu is er op bepaalde punten in huis geen draadloos signaal meer of wordt het snel slechter en dus trager. Slechte hardware dus.
Ik vind de service ronduit slecht, na deze klachten bij de servicedesk te hebben neergelegd wordt me vriendelijk verteld dat het abonnement niet opgezegd kan worden.
Het lijkt me niet teveel gevraagd dat ik na het aangeven van bovenstaande punten het abonnement op wil zeggen en weer terug wil naar de vorige provider. Begrip wordt er niet opgebracht en we moeten er dus maar mee ’dealen’.
Nu een maand verder:
Na 2 weken niets meer van Tele2 gehoord te hebben plaats ik mijn probleem weer online. De prioriteit lijkt weer nihil.
Ik zou 2 weken geleden gebeld worden om het probleem verder te bespreken maar nog niets gehoord. Ik ben er ook klaar mee om zelf iedere keer te bellen aangezien het hele verhaal dan nogmaals uitgelegd moet worden en er belkosten aan verbonden zijn. Het is zo vervelend! De download snelheid ligt nu op 700kb per seconde wat gewoonweg schandalig is.
In de tussentijd heb ik ook contact opgenomen met de technische dienst (op wens van tele2). Ze hebben mij eerder zelf verteld dat er geen hogere internetsnelheid geleverd kon worden (dat konden ze op afstand controleren) maar evengoed moesten alle stappen nog doorlopen worden om te kijken of het niet aan de eigen situatie ligt, ook weer apart. Dit netjes gedaan, lag natuurlijk niet aan de thuissituatie, en nu inmiddels 2 weken niets meer gehoord.