GGZ Rivierduinen
Geplaatst: 11 apr 2014 10:45
Ik wil op grond van de door mij opgane uiterst teleurstellene ervaring waarschuwen voor GGZ Rivierduinen. Vanwege depressieve klachten was ik door mijn huisarts doorverwijzen naar GGZ. Ik had de hoop toen een vorm van hulpverlening te mogen ontvangen. De werkelijkheid was geheel anders. Na verwijzing moest ik eerst lang wachten op een oproep van GGZ. Na een maand kreeg ik een afspraak voor een telefonische intake voor weer een maand later. Toen moest ik weer wachten. na weer geruime tijd later een oproep voor nu een intake in persoon. Dit was een kort oppervlakkig gesprekje met een psycholoog. Vervolgens weer lang wachten op een oproep voor de psychiater. Hier een nog korter onderhoud weer een tijd later. Het lukte me vervolgens niet een vervolgafspraak te maken.
Ik heb hierover een klacht ingediend met het hoofd van het kantoor. Dit is niet inhoudelijk behandeld. Een externe klachtenprocedure bestaat niet. Nu volgt het meest bizarre: Voor deze minimale inzet factureert men wel ruim € 900,-- bij de zorgverzekeraar die dit ook nog betaald ook. Men factureert dit als ziekenhuisopname. Ik kan dit niet anders zien als fraude.
Volgens mij kunnen GGZ instellingen beter opgeheven worden. De zorg kan beter worden verleend door zelfstandig gevestigde hulpverleners of evt normale ziekenhuizen voor de ernstige gevallen. De patient wordt dan gezien als klant en wordt niet als melkkoe behandeld maar als een welkome klant. De verspilling van veel geld door GGZ verdwijnt evenals de hooghartige bejegening van GGZ van zijn patienten.
Ik heb hierover een klacht ingediend met het hoofd van het kantoor. Dit is niet inhoudelijk behandeld. Een externe klachtenprocedure bestaat niet. Nu volgt het meest bizarre: Voor deze minimale inzet factureert men wel ruim € 900,-- bij de zorgverzekeraar die dit ook nog betaald ook. Men factureert dit als ziekenhuisopname. Ik kan dit niet anders zien als fraude.
Volgens mij kunnen GGZ instellingen beter opgeheven worden. De zorg kan beter worden verleend door zelfstandig gevestigde hulpverleners of evt normale ziekenhuizen voor de ernstige gevallen. De patient wordt dan gezien als klant en wordt niet als melkkoe behandeld maar als een welkome klant. De verspilling van veel geld door GGZ verdwijnt evenals de hooghartige bejegening van GGZ van zijn patienten.