Pagina 1 van 2

Pretium Telecom

Geplaatst: 13 apr 2014 22:35
door Wigro
Beste Tros Radar,

Afgelopen week is mijn moeder van 86 gebeld door Pretium Telecom.
De medewerker van Pretium deed echter of hij van KPN was en mijn moeder dacht dus dat ze daar mee sprak.
Ze gaf aan dat ze niets wilde veranderen en dat ze ook niet echt goed begreep wat hij allemaal bedoelde.
Ook zei ze dat ze in de war was, omdat haar schoonzoon (mijn man) kort geleden plotseling is overleden en dat ze erg over mij inzat. :cry:
Maar hij ratelde gewoon door, zonder op mijn moeders antwoorden in te gaan.
Nadat het gesprek was beëindigd was mijn moeder erg zenuwachtig en durfde me niet te bellen, omdat ze bang was dat ik kwaad zou zijn.
Vervolgens heeft ze na 2 dagen de stoute schoenen maar aangetrokken en mij toch gebeld.
Ook vertelde ze dat ze van de zenuwen 2 nachten niet of nauwelijks heeft geslapen.
Ik ben inderdaad boos, maar niet op haar. :evil:
Wat voor een botte rotzak heeft ze wel niet aan de telefoon gehad, ze heeft zeker 3x gezegd dat ze niets wilde veranderen en dat ze in de war was.
Ik bedoel, zeg dan gewoon: Sorry mevrouw voor het storen en hang dan gewoon op!
Dit is overigens al de tweede keer dat Pretium dit heeft geflikt, in 2007 ook al.
Dit moet gewoon stoppen! Dit is gewoon pure misleiding en een zeer onbeschofte manier van leden werven, ik ben echt heel boos.
Van mij mogen ze voor elke oudere die ze erin hebben geluisd, de (ijs)koude douche ontvangen.
Ik hoop dat jullie die terreurverkopers, ik heb er geen ander woord voor, eens flink aan kunnen pakken.

Met vriendelijke groet,

W.G. Groeneveld.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 14 apr 2014 12:32
door MementoMori
Beste Wigro,

Je bent al een ervaren Pretium klant begrijp ik :wink: Maar let vooral op de brievenbus van moeder om de welkomstbrief van Pretium te pakken te krijgen. Dan kan je volgens Situatie 1 uit de Telefoongids nog op tijd een afscheidsbrief aan ze sturen. Laat als het even kan je moeder zelf ondertekenen.

Groetjes,
MementoMori

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 14 apr 2014 18:14
door Pretium Webcare
Beste Wilma,
Via onze collega's hebben wij inmiddels begrepen dat het abonnement geannuleerd is en dat een schriftelijke bevestiging naar uw moeder onderweg is. Daarnaast zijn de gegevens van uw moeder op een uitsluitlijst gezet. Zij zal dus ook niet meer telefonisch benaderd worden. Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij het graag. Met vriendelijke groet, Caroline - Pretium Webcareteam

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 14 apr 2014 20:45
door langste adem
@Pretiumwebcare : Ik hoop dat u de frustratie enigszins kunt begrijpen over de telefoonterreurpraktijken van Pretium ? Niet alleen van Wigro, maar ook van de duizenden anderen die er ingeluisd worden door agressieve telemarketeers. Om daarna geconfronteerd te worden met de halsstarrigheid en totale onwil van Pretium om dat ongedaan te maken.

Het doet me deugd om te horen dat het probleem van Wigro nu wordt opgelost. Maar ik vind het jammer van Pretium dit alleen doet (soms dan) als er een berichtje van komt op een forum als dit, of als de rechter of geschillencommissie dat beveelt.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 06 mei 2014 14:57
door pbakmail
Ook mijn moeder (93) is onlangs gebeld door een zeer opdringerige mevrouw. Na veel aandringen heeft ze er in toegestemd om informatie toegestuurd te krijgen om dit met mij te bespreken, maar dat zij op dit moment zeker niet wenste te veranderen van provider.
Desondanks kreeg zij een contract en een bevestigingsbrief toegestuurd waaruit zou blijken dat zij heeft toegestemd in het afsluiten van dit abonnement.
Ik heb mijn ouders inmiddels telefonisch afgemeld en hun nummer in het bel-me-niet register laten opnemen.
Ik kan me voorstellen dat ouderen door deze praktijken snel geïntimideerd worden en het er dan maar bij laten zitten tot het te laat is.
Hoe kunnen we toch een einde maken aan dit soort kwalijke praktijken?
Kan TROS Radar nog eens uitleggen wat precies de wettelijke regels zijn? Ik dacht dat deze handelwijze niet was toegestaan en dat de gebelde het contract altijd moest bevestigen en niet andersom, zoals hier gebeurt?
Maar hoe het ook zit: BAH Pretium!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 06 mei 2014 16:51
door tenormin
@pbakmeel, stuurt u het webcare team zo spoedig mogelijk een mail, zoals u waarschijnlijk overal al hebt kunnen lezen, ze zijn zeer vasthoudend. [email protected]
Legt u een en ander uit. Ze zullen (misschien) ook hier zelf wel langskomen om een oplossing aan te dragen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 06 mei 2014 18:09
door MementoMori
Beste Pbakmeel,

Het uitleggen hoe het precies zit met de wet heeft de Tros uitbesteeds aan herr doktor Oetker :lol: Alles wat je weten wilt staat in de Telefoongids, zie mijn vorige berichtje hier boven.

Groetjes,
MementoMori

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 jun 2014 15:14
door Arthur3567
Ja, ja daar gaan we dan ... Ik had nooit gedacht dat ook wij slachtoffer zouden worden ...
Half mei 2014 ben ik blijkbaar gebeld door een medewerker van Pretium.
Dit is niet door mij zo ervaren. De vraag werd gesteld of ik interesse had in goedkoop bellen
Ik zal ongetwijfeld een keer ‘ JA’ hebben gezegd.
Ik kan mij de exacte inhoud van het gesprek niet meer herinneren.
Op 7 Juni 2014 wordt een brief ontvangen, gedateerd 4 juni 2014 waarin wordt medegedeeld dat het ‘telefoon abonnement is overgedragen’
Ik heb geen idee waar dit over gaat.
Na telefonisch contact op 10 juni met de klantenservice van Pretium bleek dat de indruk was ontstaan dat ik akkoord was gegaan met deze ‘ overdracht’.
Ik maak amper gebruik van de vaste telefoon en heb absoluut geen interesse om gebruik te maken van de diensten van Pretium.
De medewerker informeerde dat er kort na half mei een ‘ welkomst pakket’ was verstuurd.
Ik had hier op moeten reageren om zodoende van de overeenkomst af te komen.
Dit welkomstpakket is nooit ontvangen en heb zodoende ook niet ‘ iets’ kunnen opzeggen.
(als ik al iets was aangegaan)

Helaas blijkt het wel mogelijk overeenkomsten aan te gaan over de telefoon maar opzeggen niet.
De medewerker adviseerde mij het gehele verhaal op papier te zetten. Het hoefde niet aangetekend verstuurd te worden, een briefje was voldoende om het ‘ proces’ in gang te zetten.

Vandaag gaat de brief uit. ben benieuwd
Jos van Steenbergen

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 jun 2014 15:25
door tenormin
@arthur3567, aankomende 14 juni moet ook Pretium zich echt aan de wet gaan houden. Dus als u zich even meld bij het webcare team van Pretium en dat daarin schrijft en zegt dat u op de hoogte bent van wat ze nu wettelijk MOETEN doen, u geen lid van die club wil zijn. Mijn antwoord even naar boven scrollen en daar ziet u het email adres van hen. Zo snel mogelijk doen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 jun 2014 15:36
door 16again
tenormin schreef:@arthur3567, aankomende 14 juni moet ook Pretium zich echt aan de wet gaan houden.
De wet gaat inderdaad veranderen voor o.a. colportage overeenkomsten.
Hier beklaagt Arhur3567 over het tot stand komen van een overeenkomst vorige maand, voor hem komt die aanpassing van de wet dus te laat!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 jun 2014 15:50
door tenormin
16again schreef:
tenormin schreef:@arthur3567, aankomende 14 juni moet ook Pretium zich echt aan de wet gaan houden.
De wet gaat inderdaad veranderen voor o.a. colportage overeenkomsten.
Hier beklaagt Arhur3567 over het tot stand komen van een overeenkomst vorige maand, voor hem komt die aanpassing van de wet dus te laat!
Ja misschien, maar hij kan zich nu beroepen op dwaling: hij gebruikt (nauwelijks) vaste telefoon. Komt wel bij: hou oud @arthur is: dat is ook belangrijk. Want bij ouderen zijn ze begonnen met de misleiding, jaren en jaren geleden. Laat 'um maar eens op Google zoeken, rechtszaken , het beroemde telefoonboek van Herr Doctor Oetker en alle negatieve uitkomsten voor Pretium. Ik ben ook van ze af gekomen, via de Kassa site! (Maar pas na 5 jaar spartelen :mrgreen: ) .

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 jun 2014 20:05
door langste adem
@Arthur3567 :
Bereid je alvast maar voor op een slepende kwestie.
Het kost wat extra centjes , maar bij een berucht boevenbedrijf als pretium kun je maar beter geen correspondentie voeren per gewone brief (die komen zogenaamd nooit aan als het om een opzegging gaat).
Ook al beweert de pretium medewerker van niet.

Pretium zal ongetwijfeld gaan roepen dat je telefonisch een overeenkomst bent aangegaan, en dat je niet hebt opgezegd binnen de 7 dagen na ontvangst van de welkomstbrief.
In principe ligt alle bewijslast bij Pretium ( zij moeten de bandopname kunnen laten horen waarin je akkoord gegaan bent, en moeten kunnen bewijzen dat jij de welkomstbrief ook inderdaad ontvangen hebt).
Maar Pretium zal er alles aan doen (of juist nalaten) om je toch als klant te behouden. Of je wil of niet.
En als je het reclameblaadje Privilege ontvangt, wees dan extra op je hoede: je zal de eerste niet zijn die 80 euro moet betalen voor dit flutblaadje na het 1e jaar omdat je lid zou zijn geworden bij Pretium.

Het vereist wat leeswerk, maar de "telefoongids" van herrdoktor oetker staat alles in wat je nodig hebt. En anders vraag je hier om advies. Genoeg slachtoffers van Pretium hier.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 jun 2014 21:34
door tenormin
Niet alleen hier, die klachten, alom. 47 antwoorden bij http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... pagina/30/
Misschien enig leesvoer voor arthur?

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jun 2014 00:02
door KrikvdKruK
Arthur3567
Je bent helaas 1 van de laatsten, die nog op deze manier door Pretium kan worden gepakt, omdat vanaf 13 juni het contract schriftelijk door de klant moet worden bevestigd.

Het Pretium webcare team is niet zo actief op dit forum.
Meld je klacht op http://www.klacht.nl/pretium/. Pretium heeft daar een 100% score???

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jun 2014 10:28
door Pretium Webcare
KrikvdKruK schreef:Arthur3567
Je bent helaas 1 van de laatsten, die nog op deze manier door Pretium kan worden gepakt, omdat vanaf 13 juni het contract schriftelijk door de klant moet worden bevestigd.

Het Pretium webcare team is niet zo actief op dit forum.
Meld je klacht op http://www.klacht.nl/pretium/. Pretium heeft daar een 100% score???
Beste KrikvdKruk,

Wij monitoren dit forum actief en reageren waar nodig. Dit gaat meestal via privébericht aangezien wij persoonsgegevens nodig hebben bij het oplossen van een klacht of probleem.

Met vriendelijke groet,
Pretium Webcare team

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jun 2014 11:13
door langste adem
Dat hele "monitoren en reageren waar nodig" van Pretium webcare op allerlei fora zou helemaal niet nodig hoeven zijn op deze schaal, omdat de meeste klachten gaan niet over de telefonie zelf, maar over de ongewilde lidmaatschappen die duizenden mensen zogenaamd aangegaan zijn met Pretium. Een middel wat goed helpt is gewoon de overeenkomst te bestrijden en daarom geen enkele betaling doen . Maar helaas gaat ook dat niet even soepel bij de pretium boevenbende.

Gelukkig kan er vanaf 13 juni gedweild worden zonder dat de kraan volledig open blijft staan.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jun 2014 11:57
door Arthur3567
dank voor al het medeleven :)

ik heb voor mijn reactie aan Pretium heel wat nuttige info kunnen vinden, ook op dit forum,
heb inmiddels, gebeld, gemaild, gefaxed en brieven gezonden.
Als gevolg van mijn ongelovelijke irritatie over de gehele gang van zaken tot nu toe, heeft dit gezorgd
dat ik echt geen middel ombenut zal laten om dit hele verhaal recht zal trekken.
Hier kan ik dus echt heel slecht tegen, ben bereid kosten noch moeite te sparen om van Pretium af te komen. Ik ben WOEST en dat is niet best voor de andere partij :)

het dossier vult zich al met bewijzen..

We wachten nu de reactie af.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jun 2014 14:23
door tenormin
Arthur3567 schreef:dank voor al het medeleven :)

Ik ben WOEST en dat is niet best voor de andere partij :)
En duizenden met U. Ze zijn trouwens pas een maand of 5 á 6 aan een zogenaamd charmeoffensief begonnen op fora e.d., wetend dat ze na de 13de Juni 2014 alleen contracten mogen afsluiten met een handtekening van iemand. Al de voorgaande jaren is het een werkelijke verschrikking geweest, vooral omdat ze de ouderen pakten. Maar het jokken van call centers gaat gewoon door, het woord KPN blijft in hun eerste zin zitten. Wens u veel succes met uw actie om er toch vanaf te komen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jun 2014 15:29
door Pretium Webcare
Arthur3567 schreef:dank voor al het medeleven :)

ik heb voor mijn reactie aan Pretium heel wat nuttige info kunnen vinden, ook op dit forum,
heb inmiddels, gebeld, gemaild, gefaxed en brieven gezonden.
Als gevolg van mijn ongelovelijke irritatie over de gehele gang van zaken tot nu toe, heeft dit gezorgd
dat ik echt geen middel ombenut zal laten om dit hele verhaal recht zal trekken.
Hier kan ik dus echt heel slecht tegen, ben bereid kosten noch moeite te sparen om van Pretium af te komen. Ik ben WOEST en dat is niet best voor de andere partij :)

het dossier vult zich al met bewijzen..

We wachten nu de reactie af.
Beste Arthur3567,

Wij hebben uw privébericht beantwoord en wachten uw reactie daarop af. Wij helpen graag om dit zo snel en goed mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Pretium Webcare team

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jun 2014 16:00
door tenormin
@arthur3567, laat het ons nog weten, de afloop? Ben benieuwd.