LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inkomstenafhankelijke huurverhoging, privacyschending ?
-
Inkomstenafhankelijke huurverhoging, privacyschending ?
Vandaag viel er een brief op de mat van de belastingdienst dat ze op verzoek van mijn verhuurder een indicatie van mijn huishoudinkomen hebben doorgegeven.
De belastingdienst is toch gebonden aan de wet op de privacy e.d. of ben ik nou gek
Ze hebben zonder mijn (schriftelijke) toestemming dit doorgegeven en ben het daar niet mee eens
Welke stappen kan ik daar tegen ondernemen
De belastingdienst is toch gebonden aan de wet op de privacy e.d. of ben ik nou gek
Ze hebben zonder mijn (schriftelijke) toestemming dit doorgegeven en ben het daar niet mee eens
Welke stappen kan ik daar tegen ondernemen
Re: Inkomstenafhankelijke huurverhoging, privacyschending ?
Volgens mij niets.....
Hogere inkomens krijgen vanaf 1 juli een groter percentage erbij dan lagere inkomens. Waarschijnlijk is het zelfs zo dat indien er geen huishoudinkomen wordt afgegeven je het hoogste tarief gaat krijgen en dat je dan zelf moet aantonen dat het minder is. Dus eigenlijk wordt je werk uit handen genomen.
makkelijker kunnen ze het niet maken......
Hogere inkomens krijgen vanaf 1 juli een groter percentage erbij dan lagere inkomens. Waarschijnlijk is het zelfs zo dat indien er geen huishoudinkomen wordt afgegeven je het hoogste tarief gaat krijgen en dat je dan zelf moet aantonen dat het minder is. Dus eigenlijk wordt je werk uit handen genomen.
makkelijker kunnen ze het niet maken......
-
Oftwel, de staat kan je dan via de verhuurder nog verder een poot uittrekken.
Vorig jaar heeft de woningbouw al een verhoging van 4% wettelijk doorgevoerd omdat ze nog niet zeker wisten of het er door zou komen,....
Ben echt benieuwd waar ze dit jaar mee gaan komen, maar een bezwaarschrift zal er zeker op volgen.
Ze interesseren zich geen ruk dat ik al een paar jaar op een nullijn sta, maar wel zijn elk jaar de huren verhogen.
Mijn inkomen is niet in verhouding mee gestegen dus elke verhoging een een killer voor mij als alleenverdiener en gezin met 2 kinderen
Vorig jaar heeft de woningbouw al een verhoging van 4% wettelijk doorgevoerd omdat ze nog niet zeker wisten of het er door zou komen,....
Ben echt benieuwd waar ze dit jaar mee gaan komen, maar een bezwaarschrift zal er zeker op volgen.
Ze interesseren zich geen ruk dat ik al een paar jaar op een nullijn sta, maar wel zijn elk jaar de huren verhogen.
Mijn inkomen is niet in verhouding mee gestegen dus elke verhoging een een killer voor mij als alleenverdiener en gezin met 2 kinderen
-
Mijn broer heeft ook zo'n brief gehad. Baalt als een stekker - hij heeft een nieuwbouwwoning gekocht, welke dus nog in aanbouw is. Dit betekent (deels) dubbele woonlasten. Het doel van de huurverhoging is bij hem als het ware al gehaald (scheefwonen wordt tegengegaan), dus eigenlijk niet nodig. Maarja, er zijn altijd gevallen die vooral last hebben van zo'n regel. Voor het gros is het tegengaan van scheefhuren niet heel onterecht toch..?
-
Inderdaad, ik ben ook een voorstander om het "scheefhuren" op te heffen, maar ik ben geen scheefhuurder.
Maar het treft dus ook de mensen die het niet zo heel erg breed hebben (waaronder ikzelf) en ik zie elk jaar mijn uitgaven voor levensonderhoud achteruit hollen.
Alles wordt duurder, maar mijn inkomen stijgt niet mee en dan ook nog eens weer eens tegen een huurverhoging aan gaan hikken,...pffff zit ik nou niet echt op te wachten.
EN ! ik woon ook nog eens in één van de duurste gemeentes van Nederland die het ook zo nodig vinden om hun mislukte investering in grond terug te verhalen op de inwoners. Geldermalsen dus,.....
En verhuizen is geen optie, heb ik geen geld voor.
Maar het treft dus ook de mensen die het niet zo heel erg breed hebben (waaronder ikzelf) en ik zie elk jaar mijn uitgaven voor levensonderhoud achteruit hollen.
Alles wordt duurder, maar mijn inkomen stijgt niet mee en dan ook nog eens weer eens tegen een huurverhoging aan gaan hikken,...pffff zit ik nou niet echt op te wachten.
EN ! ik woon ook nog eens in één van de duurste gemeentes van Nederland die het ook zo nodig vinden om hun mislukte investering in grond terug te verhalen op de inwoners. Geldermalsen dus,.....
En verhuizen is geen optie, heb ik geen geld voor.
-
Tja, als je woning in de sociale sector gaat huren dien je altijd een bewijs te overleggen van je inkomen. Hierop staat het volledige bedrag. Hetzelfde vereist vrijwel altijd een verhuurder bij een huur boven de huurgrens want die wil er zeker van zijn dat de huurder de huur kan betalen. Ik heb hier nog nooit iemand over horen klagen dat zijn privacy wordt geschonden.
Overleggen van inkomensgegeven moet voor alle huurwoningen (om er voor in aanmerking te komen), niet alleen sociale huurwoningen (alleen de jaarlijkse check is voor sociale huurwoningen, maar dat vind ik op zich nog wel logisch).
-
Zie de uitleg over deze brief: http://www.woonbond.nl/nieuws/3438
-
@ Bob :
Thanks, dat verklaard een hoop.
-4,5% minder uit te geven aan levensonderhoud
Thanks, dat verklaard een hoop.
-4,5% minder uit te geven aan levensonderhoud
-
Je hoeft niets te "slikken" je kan ook in opstand komen.
Protesteer tegen de huurprijsexplosie
De verhuurder doet u een voorstel voor huurverhoging (u krijgt deze voor 1 mei in de bus). Dit voorstel mag u weigeren door de huurverhoging niet te betalen. Op die manier maakt u bezwaar tegen de huurverhoging. Het niet betalen van de voorgestelde huurverhoging is een wettelijk recht (zie Burgerlijk Wetboek).
OPROEP: BETAAL DE HUURVERHOGING NIET
Wij hebben genoeg van het lijdzaam afwachten. We kunnen praten wat we willen, maar blijkbaar luisteren verhuurders alleen maar als je ze in de portemonnee raakt. Laten we dat dan ook doen: we roepen alle huurders om de huurverhoging niet te betalen.
Start deze actie lokaal, verzamel zoveel mogelijk mensen en leg het voor aan je huurdersraad/vereniging
SAMEN STERK!
like https://www.facebook.com/protesthuurverhoging en dan houden we je op de hoogte met updates
Protesteer tegen de huurprijsexplosie
De verhuurder doet u een voorstel voor huurverhoging (u krijgt deze voor 1 mei in de bus). Dit voorstel mag u weigeren door de huurverhoging niet te betalen. Op die manier maakt u bezwaar tegen de huurverhoging. Het niet betalen van de voorgestelde huurverhoging is een wettelijk recht (zie Burgerlijk Wetboek).
OPROEP: BETAAL DE HUURVERHOGING NIET
Wij hebben genoeg van het lijdzaam afwachten. We kunnen praten wat we willen, maar blijkbaar luisteren verhuurders alleen maar als je ze in de portemonnee raakt. Laten we dat dan ook doen: we roepen alle huurders om de huurverhoging niet te betalen.
Start deze actie lokaal, verzamel zoveel mogelijk mensen en leg het voor aan je huurdersraad/vereniging
SAMEN STERK!
like https://www.facebook.com/protesthuurverhoging en dan houden we je op de hoogte met updates
-
Bezwaar is al ontvangen door de WBV.
De WBV Kleurrijk Wonen heeft vorig jaar al vooruitlopend op het komende wetsvoorstel 4% huurverhoging doorgevoerd.
Dit jaar nog eens 4,5% er bij,....
Mooi niet, f*ck 'm ik betaal geen huurverhoging van 4,5%.
Enneh, is dit een éénmalige aktie, of krijgen we volgend jaar weer 4,5% er op.
Echt ook ik heb er de P in en ga er alles aan doen dit tegen te werken.
Link hierboven bezocht en een dikke "Like" gegeven.
De WBV Kleurrijk Wonen heeft vorig jaar al vooruitlopend op het komende wetsvoorstel 4% huurverhoging doorgevoerd.
Dit jaar nog eens 4,5% er bij,....
Mooi niet, f*ck 'm ik betaal geen huurverhoging van 4,5%.
Enneh, is dit een éénmalige aktie, of krijgen we volgend jaar weer 4,5% er op.
Echt ook ik heb er de P in en ga er alles aan doen dit tegen te werken.
Link hierboven bezocht en een dikke "Like" gegeven.
Slim advies, u runt ook een deurwaarderskantoor ?OPROEP: BETAAL DE HUURVERHOGING NIET
-
Niet betalen betekent echt wel binnen een no-time een incasseur aan je deur.
Bezwaar maken en flink tegengas geven en die ambtenaren eens flink aan het werk zetten.
En laten weten dat je het er niet mee eens bent.
Elke stem telt en het wordt nu toch echt eens tijd dat we niet als een stelletje schapen alles maar goed vinden.
NEE, genoeg is genoeg en ik pik het ook niet.
Mijn inkomen stijgt niet met 4,5%
Wat wel stijgt zijn :
Huur, gas, licht, water, verzekeringen, btw, accijnzen e.d.
Ja fijn,... maar de rek is er uit, ik ben uitbezuinigd en wordt aan alle kanten zwaarder belast.
Bezwaar maken en flink tegengas geven en die ambtenaren eens flink aan het werk zetten.
En laten weten dat je het er niet mee eens bent.
Elke stem telt en het wordt nu toch echt eens tijd dat we niet als een stelletje schapen alles maar goed vinden.
NEE, genoeg is genoeg en ik pik het ook niet.
Mijn inkomen stijgt niet met 4,5%
Wat wel stijgt zijn :
Huur, gas, licht, water, verzekeringen, btw, accijnzen e.d.
Ja fijn,... maar de rek is er uit, ik ben uitbezuinigd en wordt aan alle kanten zwaarder belast.
En uiteindelijk zal het gewoon allemaal betaald moeten worden, is er niets tegen te doen en loop je bij de weigering ook nog tegen de incassokosten aan. Maar ik bewonder je strijdlustigheid Bonno_1968. Laat ons weten hoe het verder gaat.
-
Dat zal waarschijnlijk verder gaan vanuit een internetcafé, nadat er een slaapplaats voor de nacht bij het Leger des Heils is geregeld.harley68 schreef:En uiteindelijk zal het gewoon allemaal betaald moeten worden, is er niets tegen te doen en loop je bij de weigering ook nog tegen de incassokosten aan. Maar ik bewonder je strijdlustigheid Bonno_1968. Laat ons weten hoe het verder gaat.
Dan stel ik een tentenkamp voor zodat we allemaal gezamenlijk een plekje hebben. Soort Utopia . In Noord-Groningen is de grond niet zo duur. Ik ga alvast wat stekjes verzamelen voor de groentetuin.witte angora schreef:Dat zal waarschijnlijk verder gaan vanuit een internetcafé, nadat er een slaapplaats voor de nacht bij het Leger des Heils is geregeld.harley68 schreef:En uiteindelijk zal het gewoon allemaal betaald moeten worden, is er niets tegen te doen en loop je bij de weigering ook nog tegen de incassokosten aan. Maar ik bewonder je strijdlustigheid Bonno_1968. Laat ons weten hoe het verder gaat.
-
Hallo, ik betaal in 2 jaar tijd 8,5% huurverhoging.
Mag ik a.u.b. bezwaar maken en pissed off zijn.
En dat een WBV op voorhand al een hogere huurverhoging doorvoert slaat ook nergens op.
Daarbij mogen ze TOT 4,5% huurverhoging doorvoeren, maar hier in Geldermalsen pakken ze de volle mep,... gewoon omdat het kan, dan zullen ze het ook doen ook.
Ik ga het niet zomaar betalen, ze krijgen eerst een flinke portie tegengas,... ik ben geen meeloper.
En hoe meer bezwaar we maken, des te duidelijker is de boodschap.
Maar makke schaapjes als jullie zijn zullen wel gewoon alles pikken en slikken en liefdevol de verhoging betalen zonder morren en hebben w.s. de schaapjes al op het droge.
Maar niet iedereen is in die positie.
Wanneer worden we eens een keertje wakker dat we systematisch kaalgeplukt worden ?
Mag ik a.u.b. bezwaar maken en pissed off zijn.
En dat een WBV op voorhand al een hogere huurverhoging doorvoert slaat ook nergens op.
Daarbij mogen ze TOT 4,5% huurverhoging doorvoeren, maar hier in Geldermalsen pakken ze de volle mep,... gewoon omdat het kan, dan zullen ze het ook doen ook.
Ik ga het niet zomaar betalen, ze krijgen eerst een flinke portie tegengas,... ik ben geen meeloper.
En hoe meer bezwaar we maken, des te duidelijker is de boodschap.
Maar makke schaapjes als jullie zijn zullen wel gewoon alles pikken en slikken en liefdevol de verhoging betalen zonder morren en hebben w.s. de schaapjes al op het droge.
Wanneer worden we eens een keertje wakker dat we systematisch kaalgeplukt worden ?
Als je al 2x zo'n grote huurverhoging hebt gehad zit je toch ondertussen wel in een range dat je ook een huis kunt kopen? Of vrije sector huren? Dan komt er weer een sociale woning vrij voor iemand met een smallere beurs.
-
Was dat maar waar.
Ik zit net boven de ondergrens qua inkomen.
Huis kopen kan ik niet, krijg geen (voldoende) hypotheek omdat ik geen eigen geld heb.
En als ik ga verhuizen, weet je wat dat voor een kosten met zich meebrengt.
Die kan ik al helemaal niet betalen.
Heb 2 schoolgaande kinderen, die kosten ook geld en volgend jaar kan ik ook voor 1 van hen de zorgverzekering gaan betalen.
Ik zit net boven de ondergrens qua inkomen.
Huis kopen kan ik niet, krijg geen (voldoende) hypotheek omdat ik geen eigen geld heb.
En als ik ga verhuizen, weet je wat dat voor een kosten met zich meebrengt.
Die kan ik al helemaal niet betalen.
Heb 2 schoolgaande kinderen, die kosten ook geld en volgend jaar kan ik ook voor 1 van hen de zorgverzekering gaan betalen.
Even een gratis tip: Als je dan toch niet gaat betalen,wat al dom is maar goed dat moet jezelf weten,vergeet dan niet om je huurbedrag apart te zetten want als je ongelijk krijgt dan zal je het allemaal met terugwerkende kracht moeten betalen en met rente.GJvdZ schreef:Ik ga het niet zomaar betalen, ze krijgen eerst een flinke portie tegengas,... ik ben geen meeloper.
En de kans dat je verliest is zo te lezen wel groot aangezien je nog geen redelijke argumenten hebt aangedragen hier en de WBV de wettelijke verhoging mag toekennen.
De meeste mensen zijn gewoon verstandig en gaan niet als een kip zonder kop rondrennen.Bonno_1968 schreef:Maar makke schaapjes als jullie zijn zullen wel gewoon alles pikken en slikken en liefdevol de verhoging betalen zonder morren en hebben w.s. de schaapjes al op het droge.
Daarnaast is ook niet iedereen in de positie om te protesteren omdat ze allang blij zijn dat ze rond kunnen komen met wat er is en daar al genoeg energie aan besteden.