LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minimale bezorgkosten Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
EyeLikeU2

Minimale bezorgkosten Albert Heijn

Ongelezen bericht door EyeLikeU2 »

AH verplicht klanten van de webshop tot een minimaal bestelbedrag van € 70,- (excl. Bezorgkosten, statiegeld en klapkratten) Waarom is dit zo verdomde hoog? Ik lees op het forum dat er wel meerdere mensen over klagen. De reactie van AH is dan veel te koeltjes 'bestellen kunt u ook bij een pick up point, want daar zitten geen minimale kosten aan.'

Pardon???!! Iedereen, jong, oud, bejaard, ziek of gehandicapt. Elke persoon wil toch gewoon zijn eigen boodschappen kunnen doen en niet afhankelijk hoeven zijn van anderen. Ook alleenstaanden. Maar zij (of eigenlijk wij,want ik ben dat ook) komen niet of nauwelijks aan die € 70,00.

Waarom hanteert AH een bestelbedrag van € 70,00? AH wil toch juist graag zoveel mogelijk verkopen" het lijkt mij dan juist veel slimmer om een minimum op € 40 of € 50 te zetten, zodat klanten juist wel elke week kunnen kopen (ipv eens in de 2 of zelfs 3 weken) Dat levert uiteindelijk toch meer op?
Laatst gewijzigd door EyeLikeU2 op 15 apr 2014 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Re: Minimale bezorgkosten Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

U kunt Tros Radar ook bereiken door een PB bericht te sturen. U gaat bovenaan de pagina naar nieuwe privé berichten en typt de naam Tros Radar in. Plus het gevraagde onderwerp. Daar kunt u daar uw bovenstaande klacht voorleggen. Wat zij ermee doen weet ik natuurlijk niet, maar u zult dan wel van de Moderatie iets horen. Succes. Ik had u ook een PB kunnen sturen maar ben er niet zeker van of u weet hoe dit werkt.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

AH verplicht klanten tot een minimaal bestelbedrag van € 70,- (excl. Bezorgkosten, statiegeld en klapkratten) Waarom is dit zo verdomde hoog?
Onzin.
Niemand verplicht je bij AH via de bezorgdienst te kopen.
Tevens kan AH niets, dat je in het rood staat.
Voor een minder bedrag zijn blijkbaar de kosten voor AH niet dekkend, dus hebben zij dit als minimum ingevoerd.
Misschien een tip.
Laat je van iemand de dagelijkse boodschappen meebrengen, en bestel dan een keer per maand via de bestelservice de rest, maar vooral let op je rekening, want daar kan AH echt niets aan doen, dat je rood staat, dat doe je toch zelf.
Suc6

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

EyeLikeU2 schreef:Beste TrosRadar,

ik ben jullie mailadres kwijt, maar ik hoop jullie op deze manier ook te kunnen bereiken. Mijn vraag gaat over de thuisbezorgservice van Albert Heijn. Ik koop hier regelmatig, want door mijn ziekte is het door de jaren heen steeds moeilijker voor mij geworden om een supermarkt te bezoeken. AH biedt hierin dus de perfecte uitkomst, dacht ik. Tot nu, want mijn bankrekening loopt leeg, ik sta bijna € 1000.00 in het rood elke maand en heb achterstallige betalingen. En waarom? Albert Heijn: zij hanteren een minimaal bestelbedrag van € 70,00.

AH verplicht klanten tot een minimaal bestelbedrag van € 70,- (excl. Bezorgkosten, statiegeld en klapkratten) Waarom is dit zo verdomde hoog? Ik lees op het forum dat er wel meerdere mensen over klagen. De reactie van AH is dan veel te koeltjes 'bestellen kunt u ook bij een pick up point, want daar zitten geen minimale kosten aan.'

Pardon???!! Iedereen, jong, oud, bejaard, ziek of gehandicapt. Elke persoon wil gewoon zijn eigen boodschappen kunnen doen en niet afhankelijk zijn van anderen. Ook alleen staanden.. Maar zij (of eigenlijk wij,want ik ben dat ook). Komen niet of nauwelijks aan die € 70,00 of houden daar juist schulden aan over bij andere instanties.

Waarom hanteert AH een bestelbedrag van € 70,00? AH wil toch juist graag zoveel mogelijk verkopen" het lijkt mij dan juist veel slimmer om een minimum op € 40 of € 50 te zetten, zodat klanten juist wel elke week kunnen kopen (ipv eens in de 2 of zelfs 3 weken) Dat levert uiteindelijk toch meer op?

Ik hoop dat TrosRadar hier eens iets mee kan doen en dat ik dit item eens terugzie in de uitzending.
AH is een bedrijf, geen zorginstelling of overheid met een maatschappelijke taak. Ze mogen dus vragen/eisen wat ze willen, en als ze dat te gek maken, dan verkoopt het niet/kost het klanten, en zullen ze eea aanpassen, of er mee stoppen. Maar 1 persoon eet en drinkt wel voor 70 euro/maand lijkt me, dus met vooruit plannen en wat meer werken met blik/diepvries producten, zou je met 1x bestellen die 70 euro wel moeten kunnen ondervangen?

Maar hen verantwoordelijk houden voor je eigen financiële problemen is wel wat krom, zij kunnen toch niks aan je financiële reilen en zeilen doen, en verplichten je toch niet om je boodschappen te laten bezorgen?

En wat voor hen slimmer is, zullen zij het beste weten, dat jou 30/40/50 euro beter uit komt, is daar niet synoniem aan. Wat nou als ze dat naar 30 euro verlagen, maar de bezorgkosten verdubbelen omdat ze vaker moeten rijden, wat meer slijtage, brandstof, en bezorgtijd kost?

Ik zou eens kijken of er niet een lokaal initiatief van vrijwilligers is, dat verschilt nogal per stad/regio, maar hier zijn er een paar initiatieven om bijvoorbeeld hulp te krijgen met boodschappen doen.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

kunt u ook uitleggen waarom uw bankrekening leeg loopt door dat minimum bedrag van 70 euro?
hebt u ondertussen de keuken vol staan met pakken waspoeder, omdat u die bestelt om aan die 70 euro te komen, terwijl u alleen maar een half brood en een pakje kaas wilde?

EyeLikeU2

Wie heeft het erover om AH verantwoordelijk te stellen voor een bankrekening? Natuurlijk niet. Zou wel een beetje laf zijn hè, iemand anders laten opdraaien voor je eigen schulden. Er zijn al oplichters genoeg.

Ik zeg alleen dat het veel te duur is, ik wens niet op zo'n manier te worden afgeblaft. Iedereen mag zijn mening geven natuurlijk, maar dan wel graag op een beetje normale manier. Astublieft mensen, wat is dit nou? Reageer gewoon niet als het je tóch niet interesseert.

ruud_a

EyeLikeU2 schreef:Wie heeft het erover om AH verantwoordelijk te stellen voor een bankrekening? Natuurlijk niet. Zou wel een beetje laf zijn hè, iemand anders laten opdraaien voor je eigen schulden. Er zijn al oplichters genoeg.

Ik zeg alleen dat het veel te duur is, ik wens niet op zo'n manier te worden afgeblaft. Iedereen mag zijn mening geven natuurlijk, maar dan wel graag op een beetje normale manier.
Tot nu, want mijn bankrekening loopt leeg, ik sta bijna € 1000.00 in het rood elke maand en heb achterstallige betalingen. En waarom? Albert Heijn: zij hanteren een minimaal bestelbedrag van € 70,00.

hoe moet je dit dan vertalen??

EyeLikeU2

Dus? Jij maakt hieruit op dat ik AH zou beschuldigen? Nee. 'En waarom?' Ik vraag me dus af waarom. En niet om dat het hun schuld is, maar omdat het gewoon een te hoog bedrag is steeds en dat het er dus niet makkelijker op wordt hè.

Ik weet vast al wel wat je nu zal gaan zeggen. 'Let eens op andere kosten.' Tja, nu vraag ik me ineens af waarom ik dit eigenlijk op het forum heb gezet ..
Laatst gewijzigd door EyeLikeU2 op 15 apr 2014 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.

tenormin

EyeLikeU2 schreef:Wie heeft het erover om AH verantwoordelijk te stellen voor een bankrekening? Natuurlijk niet. Zou wel een beetje laf zijn hè, iemand anders laten opdraaien voor je eigen schulden. Er zijn al oplichters genoeg.

Ik zeg alleen dat het veel te duur is, ik wens niet op zo'n manier te worden afgeblaft. Iedereen mag zijn mening geven natuurlijk, maar dan wel graag op een beetje normale manier. Astublieft mensen, wat is dit nou? Reageer gewoon niet als het je tóch niet interesseert.
Nou ja, u begint toch met beste TrosRadar, ik ben uw adres kwijt: dus ik geef u een hint hoe te handelen. Voor zover ik weet heb ik niet geblaft....maar U schrijft zelf dat U €1.000,00 rood staat (wat u beter achterwege had kunnen laten) want daar kan niemand - behalve u zelf- iets aan doen, noch de Tros noch AH. Maar er zijn ook wel Supermarkten (tjes) die best 's -avonds na sluitingstijd uw boodschapjes willen brengen, athans, hier wel. Misschien even uitviolen of er misschien lokaal zo'n winkel is?

EyeLikeU2

tenormin schreef:

Nou ja, u begint toch met beste TrosRadar, ik ben uw adres kwijt: dus ik geef u een hint hoe te handelen. Voor zover ik weet heb ik niet geblaft....maar U schrijft zelf dat U €1.000,00 rood staat (wat u beter achterwege had kunnen laten) want daar kan niemand - behalve u zelf- iets aan doen, noch de Tros noch AH. Maar er zijn ook wel Supermarkten (tjes) die best 's -avonds na sluitingstijd uw boodschapjes willen brengen, athans, hier wel. Misschien even uitviolen of er misschien lokaal zo'n winkel is?

Sorry, ik had je berichtje niet gezien. Per ongeluk overheen gekeken. Bedankt voor de tips, want daar kan ik wel wat mee. Geen idee of ze hier na sluitingstijd ook bezorgen, maar ik zal het eens navragen. Dank je wel.

ruud_a

EyeLikeU2 schreef:Dus? Jij maakt hieruit op dat ik AH zou beschuldigen? Nee. 'En waarom?' Ik vraag me dus af waarom. En niet om dat het hun schuld is, maar omdat het gewoon een te hoog bedrag is steeds en dat het er dus niet makkelijker op wordt hè.
Stelling:Tot nu, want mijn bankrekening loopt leeg, ik sta bijna € 1000.00 in het rood elke maand en heb achterstallige betalingen.

vraag: En waarom?

antwoord: Albert Heijn: zij hanteren een minimaal bestelbedrag van € 70,00.

u staat in het rood en hebt achterstallige betalingen, u vraagt zich af waarom en geeft als antwoord het hoge bestelbedrag van AH

ik zie niet hoe ik het anders moet lezen.

EyeLikeU2

ruud_a schreef:
EyeLikeU2 schreef:Dus? Jij maakt hieruit op dat ik AH zou beschuldigen? Nee. 'En waarom?' Ik vraag me dus af waarom. En niet om dat het hun schuld is, maar omdat het gewoon een te hoog bedrag is steeds en dat het er dus niet makkelijker op wordt hè.
Stelling:Tot nu, want mijn bankrekening loopt leeg, ik sta bijna € 1000.00 in het rood elke maand en heb achterstallige betalingen.

vraag: En waarom?

antwoord: Albert Heijn: zij hanteren een minimaal bestelbedrag van € 70,00.

u staat in het rood en hebt achterstallige betalingen, u vraagt zich af waarom en geeft als antwoord het hoge bestelbedrag van AH

ik zie niet hoe ik het anders moet lezen.

Laat het hier maar mooi bij dan. Fijne avond.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:

Er zijn ook wel AH's die dat doen op lokaal niveau, maar dat zijn meestal franchise AH's, dus met een aparte eigenaar/ondernemer er achter, en dan ook nog vaak in de buitengebieden. In de grote steden heeft AH hun eigen bezorgdienst al zover uitgerold, dat veel AH's eigen initiatieven zijn gestopt.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

EyeLikeU2 schreef: Iedereen, jong, oud, bejaard, ziek of gehandicapt. Elke persoon wil toch gewoon zijn eigen boodschappen kunnen doen en niet afhankelijk hoeven zijn van anderen. Ook alleenstaanden
Ik ben alleenstaand en doe gewoon mijn boodschappen.
En weet je wat het mooiste is? Ik hoef niet voor 70 euro mijn boodschappen te doen om mijn boodschappen thuis te krijgen.
Weet je waarom?
Ik heb een mooie uitvinding in mijn box staan,die heet een fiets en daarnaast staat er een boodschappen wagentje voor als ik eens met de benenwagen mijn boodschappen wil doen.
Daarnaast heb ik een aardig groep mensen om me heen die ik familie en vrienden noem.In de groep zijn er een aantal mensen die een papiertje hebben wat zij een rijbewijs noemen waarmee ze iets mogen besturen wat zij een auto noemen.
Mocht ik een heleboel boodschappen hebben dan kan ik altijd iemand van die groep vragen of ze met mij meegaan.
Het enige wat me dat kost is soms een tank benzine maar meestal alleen een bakkie koffie en een lunch of avondeten.

Je maakt zelf de keuze om je boodschappen te laten brengen door AH en dat zij daar voorwaarden aan stellen is niet meer dan normaal.
Je kan ook de keuze maken om op een andere manier je boodschappen in huis te krijgen.
Familie,vrienden of informeer eens bij een vrijwilligers centrale,er zijn altijd wel mensen te vinden die je graag willen helpen en waarbij het je niets of heel weinig kost.
Dan hoef je ook niet te klagen over AH.

tenormin

@sjohie, Ik woon niet in een uithoek, integendeel, maar bij één van de bejaardentehuizen is een supermarkt(je) die bezorgt bij de mensen aan huis. Maar....dan zal te TS ook niet tevreden zijn want die zaakjes kunnen niet opboksen qua prijzen, dus dan word het kiezen of delen. Neem ook aan dat ze niemand heeft die boodschappen wil/kan doen voor haar, anders zou de vraag/boosheid over de leveringskosten van AH niet gesteld zijn.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het is inderdaad een hoog bedrag ja, maar zal wel niet rendabel zijn voor AH om het voor minder te doen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zelfs met deze bedragen is de thuisbezorgdienst nog niet echt rendabel. AH doet dit vooral om de concurrentie voor te zijn. Niet omdat er lekker gecasht kan worden.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Misschien moet je je verhaal even sturen naar de klantenservice van de AH en vertellen over die 70 euro als minimumbedrag. Of ze er iets mee doen valt te bezien maar niet geschoten is altijd mis. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen behoefte hebben aan een lager aankoopbedrag van 70 euro. Dat zal uiteraard wel tot hogere bezorgkosten leiden inderdaad. In hoeverre is het winstgevend voor de AH als jij 1 pak melk en 2 ons kaas online bestelt, en wat voor bezorgkosten zou de AH moeten rekenen in dat geval?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Misschien is er wel iemand bij je in de straat die hier ook gebruik van zou willen maken, doe
je dit toch met zijn tweetjes dan zit je zo aan die 70 euro.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

EyeLikeU2 schreef:Waarom hanteert AH een bestelbedrag van € 70,00?
Dat zal te maken hebben met de bezorgkosten. Misschien kun je met een buur samen bestellen. Kun je de lage bezorgkosten ook nog delen.

Gesloten