| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gedwongen slimme meter bij zonnepanelen
-
gerechtigheid4all
Gedwongen slimme meter bij zonnepanelen
We hebben zonnepanelen geplaatst en nu blijkt, dat de meter niet geschikt is. Nu wordt ons onder dwang een slimme meter aangesmeerd (andere keuze krijgen we niet). We willen een traditionele meter, maar worden onder druk gedwongen een slimme meter te nemen, want anders hebben we niets (in de niet zonne-uren) aan de zonnepanelen. We hebben dit vooralsnog geweigerd, maar we hebben geen keus eigenlijk als we optimaal gebruik van onze 16 zonnepanelen willen maken. Ik vind zelf dat deze praktijk beneden alle peil is. Ik wil hier even melding van maken! Hebben andere mensen hier ook problemen mee?
Re: Gedwongen slimme meter bij zonnepanelen
Ik denk niet dat veel mensen hier problemen mee hebben, omdat je dit al van tevoren had kunnen weten. Mensen die niet zo'n meter zouden willen zouden niet aan panelen zijn begonnen.
-
witte angora
Ik vind niet 'deze praktijk', maar de klacht beneden peil. Ik wil, ik wil, ik wil, terwijl toch al een aantal jaren gecommuniceerd is dat alle traditionele meters door slimme meters vervangen gaan worden.
Ergo kun je kiezen: of je laat de meter zoals het is, of je neemt een slimme meter. Dat is de keuze die je hebt. En die 'druk' zal ook wel meevallen. Wat het probleem is met die slimme meter is me ook niet duidelijk.
Het enige 'probleem' met de huidige meter is dat hij als het ware niet terug kan draaien, zodat niet geregistreerd kan worden hoeveel stroom je aan het net levert. Je krijgt er dus geen geld voor. Terwijl het ding wel weer rondjes draait als je 's avonds stroom afneemt, en dan moet je betalen. Zonde, want ik heb geen idee hoe je energiebehoefte is, en hoeveel die 16 panelen opleveren, maar dit is gewoon een keuze die je maakt. Heeft niets te maken met het peil van de maatschappij waar je mee te maken heeft.
Ergo kun je kiezen: of je laat de meter zoals het is, of je neemt een slimme meter. Dat is de keuze die je hebt. En die 'druk' zal ook wel meevallen. Wat het probleem is met die slimme meter is me ook niet duidelijk.
Het enige 'probleem' met de huidige meter is dat hij als het ware niet terug kan draaien, zodat niet geregistreerd kan worden hoeveel stroom je aan het net levert. Je krijgt er dus geen geld voor. Terwijl het ding wel weer rondjes draait als je 's avonds stroom afneemt, en dan moet je betalen. Zonde, want ik heb geen idee hoe je energiebehoefte is, en hoeveel die 16 panelen opleveren, maar dit is gewoon een keuze die je maakt. Heeft niets te maken met het peil van de maatschappij waar je mee te maken heeft.
Voor zover mij bekend draait de huidige meter juist wel terug indien de opwekking hoger is dan de afname in de installatie, of als er helemaal geen afname is. Daardoor krijg je constant de kWh prijs die jij normaliter aan het energiebedrijf moet betalen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling van de energiebedrijven. Deze hebben bepaalde grenzen waar je ook afgesproken prijzen voor krijgt. Ga daar overheen dan krijg je minder of helemaal niets. Met een slimme meter wordt de terug levering geregistreerd en is voor het energiebedrijf te controleren.witte angora schreef:Ik vind niet 'deze praktijk', maar de klacht beneden peil. Ik wil, ik wil, ik wil, terwijl toch al een aantal jaren gecommuniceerd is dat alle traditionele meters door slimme meters vervangen gaan worden.
Slimme meters zijn een ramp. puur omdat er een mobiel GSM modile in zit.
Maar je kan bij een slimme meter alttijd het slimme gedeelte uit laten zetten.
zodat het gewoon een simpele meter word, maar dan digitaal.
Ik zou daar nog maar eens naar informeren.
Maar je kan bij een slimme meter alttijd het slimme gedeelte uit laten zetten.
zodat het gewoon een simpele meter word, maar dan digitaal.
Ik zou daar nog maar eens naar informeren.
Leg eens uit waarom dat een ramp is.sadfly schreef:Slimme meters zijn een ramp. puur omdat er een mobiel GSM modile in zit.
dat wil ik ook wel eens weten. wat is er mis met een slimme meter?
Omdat er een dradloze GSM module in zit. en ik hoef niet zo een ding naast me bed te hebben met stralen.thecure schreef:dat wil ik ook wel eens weten. wat is er mis met een slimme meter?
Naast dat je niet weet wat ere werkelijk word door gegeven. slimme meters zijn een soort spionnetjes.
Ze zeggen wel bla blka, en 6x per jaar en niks aan de hand. We weten inmiddels wel beter op deze wereld.
A zeggen en B doen.
Televisie, computer, dect telefoon allemaal de deur uitdoen want geven allemaal straling af. Levensgevaarlijk die dingen.sadfly schreef:
Omdat er een dradloze GSM module in zit. en ik hoef niet zo een ding naast me bed te hebben met stralen.
Ik neem aan dat u toch niet naast uw meterkast slaapt. En wat dacht u van een mobiele telefoon? geeft ook straling af.sadfly schreef:Omdat er een dradloze GSM module in zit. en ik hoef niet zo een ding naast me bed te hebben met stralen.thecure schreef:dat wil ik ook wel eens weten. wat is er mis met een slimme meter?
Naast dat je niet weet wat ere werkelijk word door gegeven. slimme meters zijn een soort spionnetjes.
Ze zeggen wel bla blka, en 6x per jaar en niks aan de hand. We weten inmiddels wel beter op deze wereld.
A zeggen en B doen.
Vreemd, een elektriciteitsmeter naast je bed...
Als je zo bang bent voor straling e.d., weet je dan wel zeker dat je panelen en, met name ook, je omvormer 100% zeker veilig zijn?
Als je zo bang bent voor straling e.d., weet je dan wel zeker dat je panelen en, met name ook, je omvormer 100% zeker veilig zijn?
En die bal met lava dankweenie schreef:Vreemd, een elektriciteitsmeter naast je bed...
Ja de meterkast zit pal naast de slaapkamer. dus je slaap bijn a ind e meterkast.Ik neem aan dat u toch niet naast uw meterkast slaapt. En wat dacht u van een mobiele telefoon? geeft ook straling af.
En nee gsm staat 99% van de tijd uit. die zijn ook niet belangrijk.
Simpel, komt hier geen slimme meter in. en zonnepanelen hoef ik me niet druik om te maken, die heb ik niet.
Akls ze nu die slimme meter zo hadden uit gevoer dat er geen GSM module inzit en je gewoon via een bekabelde netwerk aansluiting je info kan uitlezen via webbrowser op je eigen pc. en dan 1x per jaar door geeft dat was veel handiger geweest. Dan zouden mensen er ook minder problemen mee hebben.
mensen?sadfly schreef:Ja de meterkast zit pal naast de slaapkamer. dus je slaap bijn a ind e meterkast.Ik neem aan dat u toch niet naast uw meterkast slaapt. En wat dacht u van een mobiele telefoon? geeft ook straling af.
Simpel, komt hier geen slimme meter in. en zonnepanelen hoef ik me niet druik om te maken, die heb ik niet.
Akls ze nu die slimme meter zo hadden uit gevoer dat er geen GSM module inzit en je gewoon via een bekabelde netwerk aansluiting je info kan uitlezen via webbrowser op je eigen pc. en dan 1x per jaar door geeft dat was veel handiger geweest. Dan zouden mensen er ook minder problemen mee hebben.
de onzin die jij hier verkondigt geldt alleen voor jezelf.
Ehhhh laat me eens denken...... ik GOK het energieverbruik.... en of ze dat nou 1 of 18643 keer per dag doorgeven daar verandert het energieverbruik niets aan.Naast dat je niet weet wat ere werkelijk word door gegeven. slimme meters zijn een soort spionnetjes.
Kan me voorstellen dat in de "uitkeringsgerechtigdenhoek" het niet zo op prijs gesteld wordt dat er bepaalde dagen van de week "meerpersoonsverbruik" geregistreerd wordt. Verder zou ik geen enkel bezwaar kunnen verzinnen... maar goed ik ben ook vrij naief
die panelen wel. die houden een hoop straling tegen, maar die omvormer zou ik buiten zetten in een kist van lood.kweenie schreef:Vreemd, een elektriciteitsmeter naast je bed...
sadfly schreef:Ja de meterkast zit pal naast de slaapkamer. dus je slaap bijn a ind e meterkast.Ik neem aan dat u toch niet naast uw meterkast slaapt. En wat dacht u van een mobiele telefoon? geeft ook straling af.
hoeveel zou dat kosten?
een bekabelde netwerk aanleggen.
hoeveel zouden we trouwens betalen voor dat GSM abonnement van de meter?
de meter gewoon inpakken in aluminiumfolie en de naden goed dichtplakken.sadfly schreef:Omdat er een dradloze GSM module in zit. en ik hoef niet zo een ding naast me bed te hebben met stralen.thecure schreef:dat wil ik ook wel eens weten. wat is er mis met een slimme meter?
A zeggen en B doen.
dan doet die GSM niet veel meer.
En niet vergeten zelf een aluminium hoedje op te zetten anders helpt het nog niet. Verder alle televisietoestellen, telefoons en computers de deur uit doen. Daar komt zoveel straling vanaf, gewoon levensgevaarlijk.
-
witte angora
Iets staat me bij dat er ooit beweerd werd dat er met een scanner een controle zou zijn van luister- en kijkgeld. Dus dat was paniek, want bijzonder veel mensen keken behalve zwart-wit ook zwart. Wat moesten ze doen om niet betrapt te worden? De tv inpakken in aluminiumfolie.
De volgende dag was overal de aluminiumfolie uitverkocht. Was volgens mij een 1-april grap of zo, weet niet zo precies meer.
De volgende dag was overal de aluminiumfolie uitverkocht. Was volgens mij een 1-april grap of zo, weet niet zo precies meer.