LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tom Tom Live Services werkt niet meer in België

Andere onderwerpen over auto en vervoer
adewaal

Tom Tom Live Services werkt niet meer in België

Ongelezen bericht door adewaal »

sinds het begin van deze maand werkt mijn Tom Tom niet meer in het buitenland (België) maar nog wel gewoon in Nederland. En dat terwijl mijn Live Services betaald zijn voor de rest van het jaar.
Ik zie dat de ingebouwde Sim kaart geen verbinding meer maakt met het netwerk van zodra ik de grens over ben, en dus moet connecteren met de buitenlandse provider.
In Nederland doet alles het wel gewoon, en verder zijn de problemen ontstaan vanaf de eerste van de maand.
Ik denk dat Tom Tom gewoon het abonnement op de Sim kaart heeft laten verlopen, en dat terwijl ik bij hen nog gewoon een lopende voorafbetaalde dienstverlening heb.

Ik heb dit gemeldt bij de helpdesk van Tom Tom, maar ik krijg niet bepaald de indruk dat zij zich daar zo druk om maken.

Zijn er nog meer die dit probleem ervaren, en hoe kan ik Tom Tom zo ver krijgen dat zij zich WEL druk gaan maken om mijn probleem met hun dienstverlening?

eleven

Re: Tom Tom Live Services werkt niet meer in België

Ongelezen bericht door eleven »

In Nederland doet alles het wel gewoon,
Hier eens naar gekeken, of je roaming is ingeschakeld?
Naar het buitenland

Wanneer je reist naar het buitenland, is de functie voor dataroaming op de meeste smartphones standaard uitgeschakeld. Als je naar het buitenland reist en TomTom Traffic wilt gebruiken, moet je rekening houden met extra kosten voor het gebruik van je telefoon, want voor het ontvangen van verkeersinformatie moet roaming zijn ingeschakeld.

adewaal

zoals al gesteld, mijn Live Services abonnement loopt gewoon door, en tot aan vorige maand heeft deze dienstverlening jarenlang goed gewerkt.
Ik heb het hier niet over een app op mijn mobiel, maar over een 'echt' Tom Tom apparaat.

eleven

adewaal schreef:zoals al gesteld, mijn Live Services abonnement loopt gewoon door, en tot aan vorige maand heeft deze dienstverlening jarenlang goed gewerkt.
Ik heb het hier niet over een app op mijn mobiel, maar over een 'echt' Tom Tom apparaat.

Mijn eerste link gelezen en getest?

Hier zijn oplossingen voor het niet werken van Services:

http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... es-niet%3F

adewaal

Eleven,
dank voor alle goede tips maar uiteraard heb ik al deze stappen al overlopen met de helpdesk van Tom Tom.
Het heeft het probleem niet opgelost, en hun laatste mededeling was dat er inderdaad problemen zijn met België, en dat anderen er ook last van hebben.
Dat is leuk, maar om tot een oplossing te komen nemen we inmiddels wel ruim de tijd, het probleem doet zich al ruim 2 weken voor.
En zo moeilijk lijkt de oplossing niet.
Ik betaal voor een periode voor een dienstverlening en verwacht dan ook dat deze ten alle tijden werkt, en als dat niet het geval is, dat dit snel en met de nodige prioriteit wordt opgelost.
En juist aan dat laatste schort het nogal. Ik zoek dus naar middelen om Tom Tom zover te krijgen het nu echt op te lossen, want als individuele klant krijg ik het gevoel dat ik er niet toe doe.

eleven

adewaal schreef:Eleven,
dank voor alle goede tips maar uiteraard heb ik al deze stappen al overlopen met de helpdesk van Tom Tom.
Het heeft het probleem niet opgelost, en hun laatste mededeling was dat er inderdaad problemen zijn met België, en dat anderen er ook last van hebben.
Dat is leuk, maar om tot een oplossing te komen nemen we inmiddels wel ruim de tijd, het probleem doet zich al ruim 2 weken voor.
En zo moeilijk lijkt de oplossing niet.
Ik betaal voor een periode voor een dienstverlening en verwacht dan ook dat deze ten alle tijden werkt, en als dat niet het geval is, dat dit snel en met de nodige prioriteit wordt opgelost.
En juist aan dat laatste schort het nogal. Ik zoek dus naar middelen om Tom Tom zover te krijgen het nu echt op te lossen, want als individuele klant krijg ik het gevoel dat ik er niet toe doe.
Dat is zeer vervelend, maar misschien hebben ze nog geen oplossing.

Plaats een bericht op klacht.nl .

Ook hier eens gekeken:

http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/

marsje9

Ongelezen bericht door marsje9 »

Hallo Adewaal,
Ik ben benieuwd of het probleem bij jou al is opgelost. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem...

Bertdef

Ongelezen bericht door Bertdef »

Contact gehad met TomTom, mailantwoord TomTom:
Ik heb uw mail doorgenomen en moet u helaas mededelen dat er een storing is waardoor de LIVE services in veel Nederlandse toestellen niet werken.
We zijn enige tijd geleden samen met Vodafone een onderzoek gestart, maar tot op heden is het lek niet boven water. Het probleem speelt alleen bij de zogenaamde 'nav2-toestellen' die ooit zijn aangeschaft in Nederland. Wel heeft Vodafone ons vandaag gemeld dat het duidelijk is waar het probleem door wordt veroorzaakt. Dit is een serieuze stap in de goede richting.
Ik kan u verzekeren dat er met prioriteit naar dit probleem wordt gekeken en dat er niemand gebaat is met de huidige situatie. Ook wij niet. Wij willen de service leveren die u gewend bent en het is erg vervelend om u als klant teleur te stellen. Helaas is het op dit moment niet anders. Als ik de service nu opnieuw zou kunnen activeren had ik dat absoluut gedaan.
Ander antwoord wat gevonden is: Vodafone heeft in belgië oude SIMkaarten uit het systeem gegooid, hierbij waren nummers van SIMkaarten die in TomTom apparaten zitten.

Ik heb een "TomTom XL LIVE IQ Routes Edition", een ouder model. Mijn leverancier heeft mij inmiddels een voorstel gedaan om een nieuwe aan te schaffen met korting.

Gesloten