LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garage in gebreke gebleven??

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
elena86

garage in gebreke gebleven??

Ongelezen bericht door elena86 »

Ik heb mijn Opel corsa van 2004 naar de opelgarage gebracht nadat mijn olielampje begon te branden. In eerste instantie zeiden zij dat het de ketting was en hebben zij een nieuwe ketting erin gezet; kosten 800 euro. Ze belde me op om te zeggen dat ze problemen waren tegengekomen met de druk aslagers, die zouden afgeschaafd zijn en slijpsel daarvan zou in de motor terecht zijn gekomen. Optie; nieuwe of een nieuwe motor, ze gaven aan dat zij het risico wel zouden durven te nemen om alleen nieuwe druk aslagers erin te zetten. zo gezegd zo gedaan, kosten zouden oplopen tot 1400,-.
Nu belde ze vandaag weer dat het olielampje nog steeds bleef branden en er teveel speling op de motor zou zitten, ze konden er niets meer aan doen behalve een nieuwe motor erin zetten maar dat zou in de 3000 euro lopen.

Al met al; is mijn probleem niet opgelost maar moet ik wel betalen voor de nieuwe onderdelen (ketting en drukaslagers) en werkuren van 1400,-.

Wat is nu mijn recht? Moet ik deze rekening betalen? Terwijl mijn probleem niet is opgelost, ik kan niet eens rijden met deze auto.....

ik ben absoluut geen kenner, maar heb wel het gevoel dat ik opgelicht wordt waar ik bij sta. Wat raden jullie mij aan?

dhc

Re: garage in gebreke gebleven??

Ongelezen bericht door dhc »

Een garage heeft een inspanningsverplichting. Dat houdt in dat ze alles moeten doen om het probleem op te lossen, ze hebben normaal gesproken die kennis wel in huis. Onnodige en nutteloze reparaties die het probleem niet oplossen hoef je niet te betalen. Ik zou ook geen 3000 euro aan een nieuwe motor spenderen,de auto is inmiddels 10 jaar oud en voor hetzelfde bedrag heb je een ander.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

gaven aan dat zij het risico wel zouden durven te nemen om alleen nieuwe druk aslagers erin te zetten.
In dit geval ga je als "leek" ook uit van de ervaring en expertise van de garage. Als zij zeggen dat ze het risico wel aandurven kunnen ze dat later niet zomaar op de klant afwenden.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Drukas lagers bestaan niet, zijn krukas lagers.
Ik zou eerst in gesprek gaan met de garage, eventueel vooraf wat info opvragen bij de Bovag. (Alle dealers zijn lid van de Bovag). Wellicht een mogelijkheid om een gebruikte motor te laten plaatsen. Garage heeft per slot van rekening aangegeven "het risico wel aan te durven".
Kom je er met de garage niet uit, zou je kunnen overwegen de Geschillencommissie van de Bovag in te schakelen. Maar beter dat je er met de garage uitkomt op een normale manier.

v.d.Heyden

Gesloten